Volkswagen Caddy TGI BlueMotion spojuje CNG s DSG
Volkswagen Caddy TGI BlueMotion poháněný stlačeným zemním plynem (CNG) nebo bioplynem je prvním zástupcem svého segmentu, umožňujícím volbu mezi manuální převodovkou a dvouspojkovou automatickou převodovkou.
Pohonnou jednotkou Caddy TGI BlueMotion je přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,4 litru, jehož základem je zážehový motor TSI, který je upraven pro provoz na CNG. Mezi modifikované komponenty patří například hlava válců a ventilový rozvod, klikový mechanismus, písty, vedení a ventily. Vývojáři přizpůsobili rovněž řídicí jednotku motoru, katalyzátor a výfukové turbodmychadlo.
Motor TGI v modelu Caddy disponuje výkonem 81 kW (110 k) od 4800 do 6000 min-1 a točivým momentem 200 N.m od 1500 do 3500 min-1. Volkswagen Užitkové vozy uvádí pro užitkovou i osobní verzi maximální rychlost 174 km/h s manuální převodovkou a 172 km/h s DSG.
Pro zájemce o tento model je ovšem většinou důležitějším údajem spotřeba paliva, která má být v kombinovaném provozu 4,1 kg plynu na 100 km, resp. 4,3 kg na 100 km v případě Caddy Maxi. Dojezd se má pohybovat okolo 630 km, resp. až 860 km u Caddy Maxi.
Emise CO2 modelu Caddy TGI dosahují hodnoty 112 g/km s krátkým rozvorem a 116 g/km u Caddy Maxi v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo 123 g/km, resp. 126 g/km u Caddy Maxi s DSG.
Speciální vysokotlaké nádrže na CNG jsou uloženy pod podlahou, což znamená, že Caddy nabízí nákladový prostor o objemu až 3200 litrů, zatímco v Caddy Maxi se jedná o objem až 4130 litrů. Všechny verze TGI BlueMotion jsou navíc vybaveny nádrží na 13 litrů benzinu.
Ocelové nádrže s válcovým tvarem jsou plněny zemním plynem stlačeným na více než 200 barů. V modelu Caddy s krátkým rozvorem pojmou čtyři nádrže uložené pod podlahou 26 kg zemního plynu, v Caddy Maxi TGI má pět nádrží na plyn kapacitu 37 kg.
Téměř monovalentní pohon na zemní plyn v modelu Caddy TGI BlueMotion používá benzin Natural 95 z palivové nádrže za běžných okolností pouze ve fázi spuštění a zahřívání motoru na provozní teplotu při teplotách nižších než minus 10 °C.
Zásoba benzinu je pro uživatele zároveň zárukou mobility i v případě, že by nebyla v bezprostředním dosahu žádná z více než 110 plnicích stanic CNG v České republice, více než 900 plnicích stanic CNG v Německu, nebo 4200 plnicích stanic CNG v Evropě.
Volkswagen Caddy s motorem TGI v kombinaci s manuální převodovkou je na trhu od poloviny loňského roku a prodej vozů vybavených převodovkou DSG se má rozběhnout od začátku června letošního roku.
Volkswagen Užitkové vozy nabídne kombinaci motoru TGI s převodovkou DSG pro skříňové i osobní verze modelu Caddy s krátkým rozvorem i Caddy Maxi s prodlouženým rozvorem. K dispozici bude i pro Caddy Alltrack.
Ceny Volkswagenu Caddy TGI s převodovkou DSG pro český trh prozatím nejsou známy.