Volkswagen Caddy TGI BlueMotion spojuje CNG s DSG

 

Volkswagen Užitkové vozy na autosalonu v Ženevě představí model Caddy TGI BlueMotion, který spojuje pohon na zemní plyn a šestistupňovou převodovkou DSG.

Volkswagen Caddy TGI BlueMotion poháněný stlačeným zemním plynem (CNG) nebo bioplynem je prvním zástupcem svého segmentu, umožňujícím volbu mezi manuální převodovkou a dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Pohonnou jednotkou Caddy TGI BlueMotion je přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,4 litru, jehož základem je zážehový motor TSI, který je upraven pro provoz na CNG. Mezi modifikované komponenty patří například hlava válců a ventilový rozvod, klikový mechanismus, písty, vedení a ventily. Vývojáři přizpůsobili rovněž řídicí jednotku motoru, katalyzátor a výfukové turbodmychadlo.

Motor TGI v modelu Caddy disponuje výkonem 81 kW (110 k) od 4800 do 6000 min-1 a točivým momentem 200 N.m od 1500 do 3500 min-1. Volkswagen Užitkové vozy uvádí pro užitkovou i osobní verzi maximální rychlost 174 km/h s manuální převodovkou a 172 km/h s DSG.

Pro zájemce o tento model je ovšem většinou důležitějším údajem spotřeba paliva, která má být v kombinovaném provozu 4,1 kg plynu na 100 km, resp. 4,3 kg na 100 km v případě Caddy Maxi. Dojezd se má pohybovat okolo 630 km, resp. až 860 km u Caddy Maxi.

Emise CO2 modelu Caddy TGI dosahují hodnoty 112 g/km s krátkým rozvorem a 116 g/km u Caddy Maxi v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo 123 g/km, resp. 126 g/km u Caddy Maxi s DSG.

Speciální vysokotlaké nádrže na CNG jsou uloženy pod podlahou, což znamená, že Caddy nabízí nákladový prostor o objemu až 3200 litrů, zatímco v Caddy Maxi se jedná o objem až 4130 litrů. Všechny verze TGI BlueMotion jsou navíc vybaveny nádrží na 13 litrů benzinu.

Ocelové nádrže s válcovým tvarem jsou plněny zemním plynem stlačeným na více než 200 barů. V modelu Caddy s krátkým rozvorem pojmou čtyři nádrže uložené pod podlahou 26 kg zemního plynu, v Caddy Maxi TGI má pět nádrží na plyn kapacitu 37 kg.

Jízdní dojmy: Volkswagen Caddy Alltrack 4Motion. Jaká je top verze?

Téměř monovalentní pohon na zemní plyn v modelu Caddy TGI BlueMotion používá benzin Natural 95 z palivové nádrže za běžných okolností pouze ve fázi spuštění a zahřívání motoru na provozní teplotu při teplotách nižších než minus 10 °C.

Zásoba benzinu je pro uživatele zároveň zárukou mobility i v případě, že by nebyla v bezprostředním dosahu žádná z více než 110 plnicích stanic CNG v České republice, více než 900 plnicích stanic CNG v Německu, nebo 4200 plnicích stanic CNG v Evropě.

Volkswagen Caddy s motorem TGI v kombinaci s manuální převodovkou je na trhu od poloviny loňského roku a prodej vozů vybavených převodovkou DSG se má rozběhnout od začátku června letošního roku.

Volkswagen Užitkové vozy nabídne kombinaci motoru TGI s převodovkou DSG pro skříňové i osobní verze modelu Caddy s krátkým rozvorem i Caddy Maxi s prodlouženým rozvorem. K dispozici bude i pro Caddy Alltrack.

Ceny Volkswagenu Caddy TGI s převodovkou DSG pro český trh prozatím nejsou známy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Volkswagen Užitkové vozy

Štítky Volkswagen Nové modely Ženeva 2016

 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI

Německá automobilka k nejmenšímu užitkovému modelu…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu

Do redakčního testu jsme vzali modernizované Caddy s…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Video, z kterého běhá mráz po zádech: Třísetletá mrtvola dětské světice otevřela oči!

Video, z kterého běhá mráz po zádech: Třísetletá…

Z toho videa běhá mráz po zádech! Turista v mexické katedrále Guadalajara si natáčel na kameru ostatky dětské…

Manažerka (†36) Dary Rolins po sobě zanechala dceru (8): Co s ní teď bude?

Manažerka (†36) Dary Rolins po sobě zanechala dceru…

Během nemoci, kdy bylo manažerce Dary Rolins (43) Evě Skallové (†36) úplně nejhůř, dělala vše proto, aby u toho…

 

iSport.cz

Karanténu Baroš ještě nezažil. Snad to klukům uvolní hlavu, věří před EL

Karanténu Baroš ještě nezažil. Snad to klukům uvolní…

Útočník Milan Baroš by se ve čtvrtečním utkání druhého kola základní skupiny Evropské ligy proti PAOK Soluň mohl…

Bláznivá LM! Penaltové drama, přestřelka City i vtípek s autobusem

Bláznivá LM! Penaltové drama, přestřelka City i…

Co se to dělo? Středeční zápasy Ligy mistrů byly skutečně bláznivé! Tak například v utkání Celtiku s…

 

Reflex.cz

Australský expremiér Tony Abbott: Pokud někdo vstoupí nelegálně do jiného státu, je to invaze

Australský expremiér Tony Abbott: Pokud někdo…

Reflexu na téma imigrace poskytl rozhovor jeden z nejvlivnějších světových politiků, Tony Abbott, který před…

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to velcí kluci

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to…

Miloš Zeman, resp. jeho hradní kancelář, se neomluví za prezidentova slova na adresu Ferdinanda Peroutky.…