Volkswagen Caddy TGI BlueMotion spojuje CNG s DSG

 

Volkswagen Užitkové vozy na autosalonu v Ženevě představí model Caddy TGI BlueMotion, který spojuje pohon na zemní plyn a šestistupňovou převodovkou DSG.

Volkswagen Caddy TGI BlueMotion poháněný stlačeným zemním plynem (CNG) nebo bioplynem je prvním zástupcem svého segmentu, umožňujícím volbu mezi manuální převodovkou a dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Pohonnou jednotkou Caddy TGI BlueMotion je přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,4 litru, jehož základem je zážehový motor TSI, který je upraven pro provoz na CNG. Mezi modifikované komponenty patří například hlava válců a ventilový rozvod, klikový mechanismus, písty, vedení a ventily. Vývojáři přizpůsobili rovněž řídicí jednotku motoru, katalyzátor a výfukové turbodmychadlo.

Motor TGI v modelu Caddy disponuje výkonem 81 kW (110 k) od 4800 do 6000 min-1 a točivým momentem 200 N.m od 1500 do 3500 min-1. Volkswagen Užitkové vozy uvádí pro užitkovou i osobní verzi maximální rychlost 174 km/h s manuální převodovkou a 172 km/h s DSG.

Pro zájemce o tento model je ovšem většinou důležitějším údajem spotřeba paliva, která má být v kombinovaném provozu 4,1 kg plynu na 100 km, resp. 4,3 kg na 100 km v případě Caddy Maxi. Dojezd se má pohybovat okolo 630 km, resp. až 860 km u Caddy Maxi.

Emise CO2 modelu Caddy TGI dosahují hodnoty 112 g/km s krátkým rozvorem a 116 g/km u Caddy Maxi v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo 123 g/km, resp. 126 g/km u Caddy Maxi s DSG.

Speciální vysokotlaké nádrže na CNG jsou uloženy pod podlahou, což znamená, že Caddy nabízí nákladový prostor o objemu až 3200 litrů, zatímco v Caddy Maxi se jedná o objem až 4130 litrů. Všechny verze TGI BlueMotion jsou navíc vybaveny nádrží na 13 litrů benzinu.

Ocelové nádrže s válcovým tvarem jsou plněny zemním plynem stlačeným na více než 200 barů. V modelu Caddy s krátkým rozvorem pojmou čtyři nádrže uložené pod podlahou 26 kg zemního plynu, v Caddy Maxi TGI má pět nádrží na plyn kapacitu 37 kg.

Jízdní dojmy: Volkswagen Caddy Alltrack 4Motion. Jaká je top verze?

Téměř monovalentní pohon na zemní plyn v modelu Caddy TGI BlueMotion používá benzin Natural 95 z palivové nádrže za běžných okolností pouze ve fázi spuštění a zahřívání motoru na provozní teplotu při teplotách nižších než minus 10 °C.

Zásoba benzinu je pro uživatele zároveň zárukou mobility i v případě, že by nebyla v bezprostředním dosahu žádná z více než 110 plnicích stanic CNG v České republice, více než 900 plnicích stanic CNG v Německu, nebo 4200 plnicích stanic CNG v Evropě.

Volkswagen Caddy s motorem TGI v kombinaci s manuální převodovkou je na trhu od poloviny loňského roku a prodej vozů vybavených převodovkou DSG se má rozběhnout od začátku června letošního roku.

Volkswagen Užitkové vozy nabídne kombinaci motoru TGI s převodovkou DSG pro skříňové i osobní verze modelu Caddy s krátkým rozvorem i Caddy Maxi s prodlouženým rozvorem. K dispozici bude i pro Caddy Alltrack.

Ceny Volkswagenu Caddy TGI s převodovkou DSG pro český trh prozatím nejsou známy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česká firma je o krok blíž výrobě dronů v Rusku Česká firma je o krok blíž výrobě dronů v Rusku

Společnost Primoco chce své civilní bezpilotní letouny…

VIDEO: Osobní vlak na vodík není vzdálená budoucnost, v Česku už jeden jezdí VIDEO: Osobní vlak na vodík není vzdálená budoucnost, v Česku už jeden jezdí

Po českých kolejích jezdí vlak budoucnosti – Coradia…

Trump chystá vystoupení USA ze skupiny NAFTA Trump chystá vystoupení USA ze skupiny NAFTA

Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa…

 
Zdroj: Volkswagen Užitkové vozy

Štítky Volkswagen Nové modely Ženeva 2016

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč

Zatímco minulé generace malého Nissanu měly spíše…

 




Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI Dodávka Volkswagen na CNG: Caddy TGI

Německá automobilka k nejmenšímu užitkovému modelu…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu

Do redakčního testu jsme vzali modernizované Caddy s…

 



 
Jak se správně vyhýbat na kluzké vozovce? Víme, jak předejít problémům!

Jak se správně vyhýbat na kluzké vozovce? Víme, jak předejít problémům!

Včera

Jak jsme se mohli sami nedávno přesvědčit, sníh a led nás mohou překvapit i na jaře. Dnes si ukážeme, jak se vyhnout problémům při vyhýbacím manévru.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Slavný autosalon jde k zemi. Bývalá firma milovníka vnadných blondýn je v konkurzu

Slavný autosalon jde k zemi. Bývalá firma milovníka…

Někdejší největší síť autosalonů v Česku A. Charouz Motors skončila v konkurzu. Uvedl to ve středu…

 

iSport.cz

Kometa a LM? Nutné zlo, partnery ani fanoušky nezajímá, říká Zábranský

Kometa a LM? Nutné zlo, partnery ani fanoušky…

Automaticky se ziskem extraligového titulu připadlo Kometě právo startovat v příštím ročníku Ligy mistrů. Na…

Velký návrat Šarapovové. V prvním zápase po aféře porazila Vinciovou

Velký návrat Šarapovové. V prvním zápase po aféře…

Návrat k tenisu po trestu za doping se ruské hvězdě Marii Šarapovové vydařil. Na turnaji ve Stuttgartu porazila…

 

Reflex.cz

Je suis Bělobrádek aneb Co zůstalo skryto za radou k nalezení nového chlapa

Je suis Bělobrádek aneb Co zůstalo skryto za radou k…

Předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek pohoršil v rozhovoru pro The Student Times snad všechny české svobodné matky.…

Generálním ředitelem České televize bude i nadále Petr Dvořák

Generálním ředitelem České televize bude i nadále…

Generálním ředitelem České televize dnes Rada ČT na dalších šest let zvolila jejího současného šéfa Petra…