Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Caddy TGI BlueMotion spojuje CNG s DSG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Volkswagen Užitkové vozy na autosalonu v Ženevě představí model Caddy TGI BlueMotion, který spojuje pohon na zemní plyn a šestistupňovou převodovkou DSG.

Volkswagen Caddy TGI BlueMotion poháněný stlačeným zemním plynem (CNG) nebo bioplynem je prvním zástupcem svého segmentu, umožňujícím volbu mezi manuální převodovkou a dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Pohonnou jednotkou Caddy TGI BlueMotion je přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,4 litru, jehož základem je zážehový motor TSI, který je upraven pro provoz na CNG. Mezi modifikované komponenty patří například hlava válců a ventilový rozvod, klikový mechanismus, písty, vedení a ventily. Vývojáři přizpůsobili rovněž řídicí jednotku motoru, katalyzátor a výfukové turbodmychadlo.

Motor TGI v modelu Caddy disponuje výkonem 81 kW (110 k) od 4800 do 6000 min-1 a točivým momentem 200 N.m od 1500 do 3500 min-1. Volkswagen Užitkové vozy uvádí pro užitkovou i osobní verzi maximální rychlost 174 km/h s manuální převodovkou a 172 km/h s DSG.

Pro zájemce o tento model je ovšem většinou důležitějším údajem spotřeba paliva, která má být v kombinovaném provozu 4,1 kg plynu na 100 km, resp. 4,3 kg na 100 km v případě Caddy Maxi. Dojezd se má pohybovat okolo 630 km, resp. až 860 km u Caddy Maxi.

Emise CO2 modelu Caddy TGI dosahují hodnoty 112 g/km s krátkým rozvorem a 116 g/km u Caddy Maxi v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo 123 g/km, resp. 126 g/km u Caddy Maxi s DSG.

Speciální vysokotlaké nádrže na CNG jsou uloženy pod podlahou, což znamená, že Caddy nabízí nákladový prostor o objemu až 3200 litrů, zatímco v Caddy Maxi se jedná o objem až 4130 litrů. Všechny verze TGI BlueMotion jsou navíc vybaveny nádrží na 13 litrů benzinu.

Ocelové nádrže s válcovým tvarem jsou plněny zemním plynem stlačeným na více než 200 barů. V modelu Caddy s krátkým rozvorem pojmou čtyři nádrže uložené pod podlahou 26 kg zemního plynu, v Caddy Maxi TGI má pět nádrží na plyn kapacitu 37 kg.

Téměř monovalentní pohon na zemní plyn v modelu Caddy TGI BlueMotion používá benzin Natural 95 z palivové nádrže za běžných okolností pouze ve fázi spuštění a zahřívání motoru na provozní teplotu při teplotách nižších než minus 10 °C.

Zásoba benzinu je pro uživatele zároveň zárukou mobility i v případě, že by nebyla v bezprostředním dosahu žádná z více než 110 plnicích stanic CNG v České republice, více než 900 plnicích stanic CNG v Německu, nebo 4200 plnicích stanic CNG v Evropě.

Volkswagen Caddy s motorem TGI v kombinaci s manuální převodovkou je na trhu od poloviny loňského roku a prodej vozů vybavených převodovkou DSG se má rozběhnout od začátku června letošního roku.

Volkswagen Užitkové vozy nabídne kombinaci motoru TGI s převodovkou DSG pro skříňové i osobní verze modelu Caddy s krátkým rozvorem i Caddy Maxi s prodlouženým rozvorem. K dispozici bude i pro Caddy Alltrack.

Ceny Volkswagenu Caddy TGI s převodovkou DSG pro český trh prozatím nejsou známy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
27. 2. 2016 15:49
Re: Proc???
To je to, co pisu ... realny dojezd na plyn 550km. Vhodne jen pro nekoho, pro me ne, bohuzel. Te Octavce tim podle me hodne ublizili ... ten dojezd na plyn je maly. Mozna pro taxikare dobra volba (i kdyz ... jak se to ma s vymenami oleje pri tom taxikarskem poskakovani, nevim, on ten plyn ma asi taky jine vlastnosti nez benzin).
27. 2. 2016 15:45
Re: Proc???
Divat se na Caddy jen jako na uzitkac je podle me prezitek. Kdyz se nekdo smiri s trochu vetsim hlukem a hopsavou zadni napravou u nenalozeneho auta (no, kdyz si to nekdo koupi soukrome, tak asi spis proto, ze to bude porad nalozene ... deti, bagaz nebo oboje), tak ma za rozumny peniz furu prostoru a spolehlive auto.
Plnicek je v Nemecku dost, v CR nikoliv a dale na vychod jeste mene. Navic to saskovani se zakaznickymi kartami je opravdu otravne. Ne vsechny jsou otevrene non-stop. A planovat cestu podle toho, kdy ma jaka plnicka otevreno a jeste kvuli tomu sjizdet z dalnice ... absolutes no-go.
Ale jinak ano, pro zivnostnika, remeslnika do mesta dobra volba. Byt tam normalni benz. nadrz jako u Octavie, byl bych nadseny.
27. 2. 2016 14:10
Re: Proc???
Máš s tím snad nějakou vlastní zkušenost? Už půl roku mám služební Octavii G-Tec, kde je nádrž na CNG jen 15kg s průměrnou spotřebou 4.2-4,5 kg / 100km, dojezd se pohybuje mezi 300-340km. Když se krotím dostanu se i pod 4kg/100km. Tj 37kg u Caddy Maxi je víc než dostatečná, kolem 700 km. Krátký Caddy má objem jak Touran, tedy 26kg, dle kolegy s ním ujede cca 550km ;-) + pořád tam je i trošku benzinu...

Za mě je to v pohodě :yes:
27. 2. 2016 13:34
Re: Proc???
Caddy je užitkáč pro firmy a ne soukromé auto. Dnes mají v Německu plničku na firemním dvoře i docela malé firmy nehledě na skutečnost, že veřejných plniček CNG je tam už skoro 1000, takže daný dojezd není absolutně žádné omezení.
27. 2. 2016 13:24
Re: Proc???
Je to tak do mesta. Predpokladam, ze firma, co to koupi, ma vlastni plnicku. Pro me jako soukr. zakaznika je realny dojezd na plyn 550 km a 150 na benzin z ruznych duvodu (jezdim hlavne v noci a dlouhe streky) malo ...