Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen e-Crafter: Elektrická dodávka s dojezdem přes 200 km

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)

Volkswagen Užitkové vozy představil na Mezinárodním veletrhu užitkových vozidel IAA 2016 v Hannoveru studii modelu e-Crafter, na níž příští rok naváže sériový model.

Volkswagen Užitkové vozy v červenci letošního roku odhalil novou generaci své největší modelové řady Crafter a nyní představuje její čistě elektřinou poháněnou variantu s označením e-Crafter.

Předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy Dr. Eckhard Scholz při premiéře této novinky uvedl, že již v prvních fázích vývoje konstrukce nové generace modelu Crafter se počítalo s elektřinou poháněnou variantou a díky tomu se e-Crafter představuje prakticky zároveň s konvenčními verzemi. Zákazníkům pak mají být první vozidla dodána v roce 2017.

Volkswagen Užitkové vozy uvádí, že novinka s elektrickým pohonem se má stejně jako verze se spalovacími motory vyznačovat robustností, nejvyšší možnou užitečnou hmotností, objemem nákladového prostoru 11,3 m3 a maximální výškou nákladového prostoru 1961 mm. Přitom je k dispozici šířka nákladového prostoru mezi podběhy 1380 mm a maximální délka nákladového prostoru 4855 mm.

Elektromotor o výkonu 100 kW umožňuje vozu s provozní hmotností 2541 kg a celkovou hmotností 4250 kg jízdu nejvyšší rychlostí 80 km/h. Díky tomu je možný provoz i na městských dálnicích a mimo město. Maximální točivý moment 290 N.m je k dispozici prakticky okamžitě, což má zajistit dostatečnou jízdní dynamiku i při využití maximální užitečné hmotnosti 1709 kilogramů.

Sada akumulátorů v Hannoveru vystavené studie, složená z 312 článků s celkovou kapacitou 43 kWh, je uložena pod podlahou nákladového prostoru. Objem nákladového prostoru tak podle výrobce zůstává beze změny.

V závislosti na použití vozidla umožňuje sada akumulátorů dojezd více než 200 kilometrů. Při využití nejmodernější rychlonabíjecí techniky lze akumulátory nabít na 80 procent jejich kapacity během pouhých 45 minut.

Koncept e-Crafter zohledňuje nadcházející vývoj akumulátorové techniky, díky níž bude možné dosáhnout volně konfigurovatelného dojezdu až 400 kilometrů podle potřeb a požadavků zákazníka.

Elektromobil se odlišuje od vznětových verzí speciálním metalickým lakem v modrém odstínu Reef , jímž jsou lakovány také nárazníky, boční ochranné obložení karoserie i modrá lišta na masce chladiče. Volkswagen e-Crafter je kromě toho zpředu rozpoznatelný rovněž podle světlometů pro denní svícení ve tvaru písmene C, které jsou typickým rozpoznávacím znakem elektricky poháněných vozidel značky Volkswagen.

Přístrojová deska se odlišuje od verzí, poháněných turbodieselem, ukazatelem výkonu namísto otáčkoměru, volantem obšitým kůží s modrým ozdobným prošíváním a čalouněním sedadel v odstínu černá Titan s modrými ozdobnými prvky.

Nákladový prostor již splňuje budoucí požadavky, kladené zejména na kurýrní, expresní a balíkové služby. Části podlahy nákladového prostoru se systémem ProSafe pro zajištění nákladu, zařízení Flex-Rack a regálový systém Globelyst pocházejí od společnosti Sortimo, která se specializuje na vnitřní vybavení lehkých užitkových vozidel.

Studie, vystavená na IAA, je navíc vybavena servisní stanicí, v níž lze uchovávat a nabíjet náhradní akumulátory pro nákladní jízdní kola Cargo E-Bikes.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (23)
Avatar - Ada je zase tady
24. 9. 2016 10:06
Kravina
Volant obšitý kůží a modré čalounění výrazně pomůže řidiči, když po polovině šichty zůstane viset na silnici s vybitýma baterkama... ;-\
23. 9. 2016 20:47
Re: maximálka
Neviem, ale ked som siel vecer z Brna smer Trencin, dobehol som kamion, chcel som ho trhnut, az nespomaluje, ale vsimol som si ze v prejazde cez dedinu ani nespomalil, tak som sa zanho zavesil a normalne svihal 90-100 obec-neobec... obehol som ho az v prvom stupani... dnes na dialnici po ceste do prace som siel 100kmh a obehol ma kamion, ktory s iel urcite cez 120... niektory sa s tym neseru...
23. 9. 2016 13:14
Re: maximálka
Ten radar z Číny co sis k tomu koupil by jsi měl reklamovat, protože evidentně nefunguje >:D kamion má za a) omezovač a za b) digitální tachograf takže s tím nikdo, kdo jezdí po EU 120 nepojede a Tatra 148 tolik nejede :-!
Avatar - eLzyx
23. 9. 2016 12:06
imho nesmysl
dle mého názoru je to pro ostré nasazení do firmy nesmysl. Nebude to levná dodávka, takže je potřeba, aby stále jezdila a vydělávala ... a na to nemá dojezd.
Dokázal bych si představit nějaký plugin hybrid, s manuální volbou režimu. Dálnice + okresky spalovák, město čistě elektro.
23. 9. 2016 12:00
Re: maximálka
Kamiony, který už dnes mají z 90 procent omezovač na 90km/h, u vás lítaj 120? Týýý jo, to musí bejt super planeta. >:D