Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Eos se nástupce nedočká, Scirocco ano

David Bureš
Diskuze (3)
Volkswagen se zbaví prodejně neúspěšných modelů. Z toho důvodu místo Eosu nebo třídveřového Pola nabídne SUV, která mají být mnohem populárnější.

Největší evropská automobilová značka chce zefektivnit výrobu. Z toho důvodu se Volkswagen zbaví modelů, které nejsou prodejně úspěšné. Šéf vývoje pohonných jednotek ve Volkswagenu Heinz-Jakob Neusser zopakoval, že se již nepočítá s nástupcem kupé-kabrioletu Eos.

O konci Eosu se mluví již od roku 2012, letos vyšlo najevo, že jeho výroba skončí na konci letošního května. Kupé-kabriolet s plechovou skládací střechou přitom nebyl až tak neúspěšný, za devět let na trhu má na svém kontě 230.000 vyrobených kusů, což na poměry kabrioletů není nejhorší číslo.

Vedle ukončení výroby Eosu se letos začalo spekulovat o tom, že nástupce nedostane ani třídveřové Polo. Tyto zprávy nyní Neusser potvrdil v rozhovoru pro britský magazín Car, ve kterém uvedl, že zájem zákazníků o specifické verze se v průběhu let mění. Proto se automobilka musí těmto změnám preferencí přizpůsobit.

Konec třídveřového Pola není až tolik překvapivý. Zákazníci mají mnohem větší zájem o pětidveřový model, ostatně na českém trhu se třídveřové Polo prodává jen ve dvou verzích – v základní Start (s 1.0 MPI ve variantách se 44 kW a 55 kW) a vrcholné GTI (s 1.8 TSI o výkonu 141 kW). Třídveřové karoserie se v minulosti již zbavil konkurenční Renault Clio, naopak Opel Corsa se s jedním párem dveří prodává i v nejnovější generaci.

Zprávy o konci neúspěšných modelů by mohly naznačovat, že Volkswagen již nepočítá s nástupcem Scirocca. Opak je ale pravdou, Neusser Caru potvrdil, že automobilka pracuje na jeho nové generaci.

Detaily o novém Sciroccu Neusser nesdělil. Před dvěma lety však šéfdesignér Volkswagen Group Walter de Silva naznačil, že se toto auto v budoucnu výrazně změní. Z toho důvodu se začalo spekulovat, že se ze sportovně laděného hatchbacku stane dvoudveřové kupé.

Přestože Volkswagen otevřeně mluví o konci dvou modelů, neznamená to, že by se nabídka modelů zúžila. Automobilka chce totiž rozšířit nabídku svých SUV. Prioritami jsou středně velké SUV a SUV o velikosti Golfu, které bude vycházet z loňského konceptu T-ROC. Jakmile Volkswagen bude mít své SUV v každém segmentu, nabídne též sportovně laděná SUV.

David Bureš
Diskuze (3)
4. 4. 2015 01:13
Re: VW
To by to nejprve museli být schopni u Škody/ Seatu prodat v dostatečných počtech (a VW přesvědčit, že to zvládnou). Segment mini aut není v EU malý (rozhodně ne v porovnání s kabriolety nižší střední/ střední třídy). Pro porovnání, loni se v EU+EFTA prodalo asi 40 tisíc Citigo (vedle 125 tisíc up!; celý segment zhruba 1,23 milionu kusů) a 3 tisíce Eosů.
3. 4. 2015 17:08
Re: VW
To by se asi nevyplatilo. Kolik lidí v ČR by si reálně (ne virtuálně na diskuzi) koupilo kabriolet nebo sporťák Škoda? Asi moc ne. Samozřejmě bychařů je plná pr..l ale reálných kupců, to ne.
Avatar - JGucci
3. 4. 2015 15:33
VW
VW v nekterych maloobjemovych segmentech razí taktiku sdileni vozu (Up, Citigo, Mii // Sharan, Alhambra ),aby se vyroba vubec vyplatila - proc tuto taktiku nepouzil i u Scirocca nebo Eosu?? Jsou ty auta natolik "premiova", aby je dostala i Skoda nebo Seat?? Kdyz VW videl, ze prodeje klesaji, mel na ty auta hodit znacky Skoda a Seat a prodeje by alespon trochu zlepsil. Ja osobne bych take radeji jezdil "novou Felicii" nez VW Eosem ;-) :-!