Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf R: V USA od roku 2012

David Bureš
Diskuze (6)
Volkswagen bude prodávat model Golf R i ve Spojených státech. Prodej americké verze začne v roce 2012.

Volkswagen Golf R se v Evropě začal prodávat vloni na podzim, kdy nahradil předchozího Golfa R32. VW vyslyšelo nářky mnohých amerických zájemců o vůz a v roce 2012 začne vrcholnou verzi Golf R prodávat i v USA.

Na rozdíl od předchozí šestiválcové R32, postavené na základech pětkového Golfu, je Golf R vybaven čtyřválcovým 2,0 TSI. VW zatím nezveřejnilo technické údaje americké specifikace, tu evropskou však pohání 199 kW. Automobily určené pro americký trh mají kvůli restrikcím často nižší výkon, a tak je možné, že americký Golf R bude o něco slabší. Hodnota točivého momentu je pak u evropské verze 350 Nm (dosahovaných mezi 2500 a 5000 min-1).

Výkon je přenášen na všechna čtyři kola pomocí čtvrté generace elektro-hydraulicky řízeného systému Haldex. S ním má Golf R konkurovat vozům typu Subaru Impreza WRX nebo Mitsubishi Evolution X.

Zajímavým faktem je ten, že Golf R bude v USA nabízen pouze se šestistupňovou manuální převodovkou. Zájemci o DSG budou mít smůlu. Výběr mezi tří- a pětidveřovou verzí zůstane zachován.

Podvozek evropského Golfu R je snížen o 25 mm, má tužší pružiny a stabilizátory a na přání může být vybaven adaptivními tlumiči DCC (režimy Normal, Sport a Comfort). Kotoučové brzdy mají vpředu průměr 345 a vzadu 310 mm. Stabilizační systém je doplněný o sportovní režim. Je však možné, že americká verze dostane menší technické změny.

Oficiální výstavní premiéra amerického Golfu R je odhadována na lednový autosalon v Detroitu.

Do Česka se Golf R dováží na individuální objednávku. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, se kterou Golf R stojí 978.900,- Kč, s dvouspojkovou převodovkou DSG vyjde na 1.032.800,- Kč.

Volkswagen Golf R - české ceny

a srovnání s dalšími VW

MotorGolf RGolf GTIGolf GTD

TD>

Scirocco R
Převodovka6M (6DSG)6M (6DSG)6M

(6DSG)

6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]198419841968

TD>

1984
Válce/ventily4/44/44/4

TD>

4/4
Největší výkon [kW/min-1]199/6000155/5300-6200125/4200195/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/2500-5000

TD>

280/1700-5200350/1750-2500350/2500-5000
Max. rychlost [km/h]250 (250)240 (238)

TD>

222 (220)250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,7 (5,5)6,9 (6,9)

8,1 (8,1)6,0 (5,8)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,5 (8,4)7,3 (7,4)

5,3 (5,6)8,1 (8,0)
Poh. hmotnost [kg]152113181409

TD>

1419
Cena [Kč]978.900,-671.200,-

TD>

635.900,-784.600,-
Cena DSG [Kč]1.032.800,-725.700,-

TD>

690.400,-854.600,-

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - white label
13. 12. 2010 14:51
Re: ma konkurovat
V podstatě ano, ale platí to velmi podobně i naopak..., jsou to dvě velmi rozdílné cílové skupiny zákazníků... ;-)
Avatar - twistedTSD
13. 12. 2010 08:08
Re: ma konkurovat
nevím jak v USA, ale u nás WRX končí
13. 12. 2010 08:01
Re: ma konkurovat
možná na americkém trhu tam mají asi jiné zvyklosti, ale už vidím evropana v impreze jak bere golfa jako konkurenta >:D
Avatar - talio2
12. 12. 2010 23:27
Re: ma konkurovat
WRX by konkurovat mohl, ale né WRX STi.. nebo WRX 265 by taky konkurovat vlastně mohl, myšleno Golf R
12. 12. 2010 21:07
Re: ma konkurovat
Některým autům třeba, ale rozhodně ne WRX a EVU >:D >:D