Volkswagen Golf VI: Oficiální informace

Volkswagen Golf VI: Oficiální informace

 
 

Největší evropská automobilka včera zveřejnila první oficiální informace týkající se nové generace klíčového modelu Golf. První cena začíná v Německu na 16.500 Euro, tj. což odpovídá přibližně 400 tisícům korun.

Pokrok pro všechny
První věcí, na kterou Volkswagen ukazuje v první tiskové zprávě, jsou nové prvky a zásadní vylepšení v novém Golfu. V nabídce se poprvé objevuje adaptivní tempomat, parkovací asistent, adaptivní tlumiče, nový stabilizační systém s jemnějšími a přesnějšími reakcemi, sedm airbagů, včetně kolenního pro řidiče nebo nová konstrukce hlavových opěrek předcházející poranění krční páteře. Všechny motory v novém Golfu plní Euro V, kombinovaná spotřeba je nižší než u srovnatelných motorizací páté generace a to i u základního atmosférického motoru 1,4 (59 kW).

Golf bude mít premiéru na autosalonu v Paříži na začátku října, prodávat se začne krátce na to.

Vnější design
Čisté linie dělají Golfu jméno několik posledních generací, a tak módní výstřelky čekal jen málokdo. Ostatně od toho jsou tu jiné, méně konzervativní modely (Scirocco, Beetle). Podle tvůrců bylo cílem vytvořit více trojrozměrně působící vzhled s hodnotnějším dojmem, současně má mít ale Golf sportovnější image a atletičtější tvary než jeho předchůdce.

Na základě páté generace designéři vystavěli jeho nástupce, který budeme označovat následujících několik let pořadovým číslem šest. Zepředu vyhlíží Golf jemněji a ne tak robustně jako dosud, díky menším světlometům, tmavému podkladu masky (s vysokým leskem) a černě lakovaným sekcím v předním nárazníku. Vzadu jsou naopak robustnější, nižší ale výrazně širší koncové světlomety, které se odkazují na úspěšný Touareg. Jejich noční design má Golf odlišit od všeho, co dnes na silnici jezdí.

Interiér
Koncept subjektivně vnímané kvality v interiéru zdá se funguje a proto se Volkswagen zaměřil na další zlepšování dojmů. Přístrojová deska má opět základ v předchozí generaci, ale vnější design byl pozměněn v duchu Scirocca nebo Passatu CC. Chromované nebo hliníkové lišty a měkčené plasty dražších verzí mají navodit pocit pobytu v autě vyššího segmentu. Z něj rozhodně pochází nejnovější automatická dvouzónová klimatizace a škála audio a navigačních systémů.

Ergonomie byla jako obvykle v hledáčku vývojového oddělení, a to možná také zabrzdilo designéry v rozletu. Jedním z vylepšení tak je například posunutí sekce s ovladači elektricky spouštěných oken ve výplni dveří vpřed, tak aby byla tlačítka snáze po ruce.

Nejtišší Golf všech dob
Klíčovou oblastí mezigeneračního zlepšování Golfu je podle Volkswagenu tlumení hluku a vibrací přenášených do interiéru. Podílí se na něm nová generace folie v lepeném čelním skle, nově vyvinutý systém těsnění dveří a bočních oken. Nově tvarované kryty vnějších zpětných zrcátek jednak omezují špinění vlastního zrcadla a současně generují při jízdě méně aerodynamického hluku. Celá řada opatření byla aplikována na ilozaci interiéru od motorového prostoru. Motory jsou nově uloženy, pneumatiky byly vybírány s velkým důrazem na hluk vznikající při odvalování.

Turbodiesely - vše jen common-rail
Standardem čtyřválců TDI se s příchodem Golfu stává systém přímého vstřikování common-rail a dvojice vyvažovacích hřídelů. Automobilka začne Golf nabízet s dvěma naftovými motory: novým 2.0 TDI (81 kW) a známým 2.0 TDI (103 kW). Později se paleta rozšíří na výkonové spektrum od 66 do 125 kW.

Základní motorizace 2.0 TDI (81 kW) potřebuje v kombinovaném cyklu jen 4,5 l/100 km, silnější verze 2.0 TDI (103 kW) pak 4,9 l/100 km, což představuje mezigenerační zlepšení o 0,6 l/100 km.

Zážehové motory - převážně TSI
Základní motor v novém Golfu je známá atmosférická verze čtrnáctistovky (59 kW), nad ním stále zůstává zážehová 1,6 (75 kW), ale ostatní agregáty spalující benzin už budou mít některou formu přeplňování. Zpočátku se to bude týkat dvou výkonových verzí (90 a 118 KW) se zkratkou TSI.

Snižování spotřeby bylo i tady součástí vývojového zadání a proto i základní Golf s nepřeplňovaným motorem 1,4 (59 kW) disponuje nižší kombinovanou spotřebou než jeho předchůdce. Konkrétně 6,4 l/100 km, tj. o půl litru méně než dosud. Podobnými parametry se chlubí také 1,4 TSI (90 kW), když v kombinovaném cyklu spotřebuje 6,2 l/100 km a nová vrcholná verze stejného objemu 1,4 TSI (118 kW) odebírá v laboratorních podmínkách 6,3 l/100 km.

Volkswagen Golf VI - přehled motorizací při zahájení prodeje
Motor1,4 16V1,61,4 TSI (90 kW)1,4 TSI (118 kW)2.0 TDI CR (81 kW)2.0 TDI CR (103 kW)
Zdvihový objem [cm3]139015951390139019681968
Válce/ventily4/44/24/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]59/500075/560090/5000118/580081/4100103/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]132/3800148/3800200/1500240/2000250/1750320/1750
Max. rychlost [km/h]172188200220194209
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,911,39,58,010,79,3
Komb. spotřeba [l/100 km]6,47,16,06,04,54,9

DSG nahrazuje Tiptronic
S výjimkou základních motorizací bude v nabídce pro všechny Golfy automatická převodovka DSG se šesti nebo sedmi rychlostními stupni. Nejsilnější 1,4 TSI (118 kW) tak je schopno jezdit dokonce za kombinovaných 6,0 l/100 km, pokud je objednáno se sedmistupňovou převodovkou DSG. Předchůdce 2.0 FSI se šestistupňovým automatem Tiptronic přitom spotřeboval 8,3 l/100 km.

Nepřehlédněte
Další nové motory pro Golf jsou na cestě: 1,2 TSI, 1,2 TDI, 1,6 TDI

Anketa

Ohodnoťte design nového Golfu jako ve škole.
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Karty ve hře o Hrad rozdá Zeman Komentář Bohumila Pečinky: Karty ve hře o Hrad rozdá Zeman

Minulý týden skončil v čele Akademie věd, včera vykročil…

Británie zahájila odchod z EU. Sobotka hodlá bojovat za práva Čechů na Britských ostrovech Británie zahájila odchod z EU. Sobotka hodlá bojovat za práva Čechů na Britských ostrovech

Velká Británie formálně oznámila Evropské unii svůj záměr…

CTP staví pro Makro obří distribuční centrum v Praze, vyjde téměř na miliardu CTP staví pro Makro obří distribuční centrum v Praze, vyjde téměř na miliardu

Obchodní společnost Makro Cash & Carry ČR distribuční…

Finále Plzeň nabídne nového Hřebejka Finále Plzeň nabídne nového Hřebejka

Třicátý ročník filmové přehlídky se uskuteční od 20. do…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf VI: Oficiální informace







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň! Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň!

Američané mají zajímavý trik na Dieselgate. Volkswagen…

Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky? Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky?

O Golfu šesté generace se často tvrdí, že je jen…

 



 
VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

Dnes 12:49

Nástupce Volkswagenu (Passat) CC bude v době zahájení prodeje dostupný výhradně s dvěma vrcholnými motory, 2.0 TDI a 2.0 TSI.




Blesk.cz

Rodiče příštích paterčat si polepší, vláda jim zaplatí pečovatelku

Rodiče příštích paterčat si polepší, vláda jim…

Vláda ve středu odsouhlasila novelu o sociálních službách a posílá ji k posouzení Sněmovně. Norma zavádí…

Vyhlášený Zelný trh v Brně krachuje: Ruinuje ho EET

Vyhlášený Zelný trh v Brně krachuje: Ruinuje ho EET

Tradiční městský trh ničí zavedení elektronické evidence tržeb (EET). Jindy se přes náměstí v Brně nedalo…

 

iSport.cz

Lavický rapuje o Spartě před derby: Jsme špatný! Co tam nejsem, výkony jsou matný

Lavický rapuje o Spartě před derby: Jsme špatný! Co…

Derby song baví internet. Ještě před nedělním výkopem se herec Jakub Štáfek, proslavený jako seriálová postava…

Sparta před derby? Pohovory a změna při bránění. Tým je v pozoru, řekl Rada

Sparta před derby? Pohovory a změna při bránění. Tým…

Změnil systém bránění, během pauzy pracoval s týmem na kondici a ještě stihl individuální pohovory s hráči.…

 

Reflex.cz

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur, Česko nic. Loni se jich vrátilo domů jen 82 tisíc

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur,…

Některé státy Evropy lákají migranty nejenom štědrými sociálními dávkami a vstřícným postupem při udělování…