Volkswagen Golf VI: Oficiální informace

Volkswagen Golf VI: Oficiální informace

 
 

Největší evropská automobilka včera zveřejnila první oficiální informace týkající se nové generace klíčového modelu Golf. První cena začíná v Německu na 16.500 Euro, tj. což odpovídá přibližně 400 tisícům korun.

Pokrok pro všechny
První věcí, na kterou Volkswagen ukazuje v první tiskové zprávě, jsou nové prvky a zásadní vylepšení v novém Golfu. V nabídce se poprvé objevuje adaptivní tempomat, parkovací asistent, adaptivní tlumiče, nový stabilizační systém s jemnějšími a přesnějšími reakcemi, sedm airbagů, včetně kolenního pro řidiče nebo nová konstrukce hlavových opěrek předcházející poranění krční páteře. Všechny motory v novém Golfu plní Euro V, kombinovaná spotřeba je nižší než u srovnatelných motorizací páté generace a to i u základního atmosférického motoru 1,4 (59 kW).

Golf bude mít premiéru na autosalonu v Paříži na začátku října, prodávat se začne krátce na to.

Vnější design
Čisté linie dělají Golfu jméno několik posledních generací, a tak módní výstřelky čekal jen málokdo. Ostatně od toho jsou tu jiné, méně konzervativní modely (Scirocco, Beetle). Podle tvůrců bylo cílem vytvořit více trojrozměrně působící vzhled s hodnotnějším dojmem, současně má mít ale Golf sportovnější image a atletičtější tvary než jeho předchůdce.

Na základě páté generace designéři vystavěli jeho nástupce, který budeme označovat následujících několik let pořadovým číslem šest. Zepředu vyhlíží Golf jemněji a ne tak robustně jako dosud, díky menším světlometům, tmavému podkladu masky (s vysokým leskem) a černě lakovaným sekcím v předním nárazníku. Vzadu jsou naopak robustnější, nižší ale výrazně širší koncové světlomety, které se odkazují na úspěšný Touareg. Jejich noční design má Golf odlišit od všeho, co dnes na silnici jezdí.

Interiér
Koncept subjektivně vnímané kvality v interiéru zdá se funguje a proto se Volkswagen zaměřil na další zlepšování dojmů. Přístrojová deska má opět základ v předchozí generaci, ale vnější design byl pozměněn v duchu Scirocca nebo Passatu CC. Chromované nebo hliníkové lišty a měkčené plasty dražších verzí mají navodit pocit pobytu v autě vyššího segmentu. Z něj rozhodně pochází nejnovější automatická dvouzónová klimatizace a škála audio a navigačních systémů.

Ergonomie byla jako obvykle v hledáčku vývojového oddělení, a to možná také zabrzdilo designéry v rozletu. Jedním z vylepšení tak je například posunutí sekce s ovladači elektricky spouštěných oken ve výplni dveří vpřed, tak aby byla tlačítka snáze po ruce.

Nejtišší Golf všech dob
Klíčovou oblastí mezigeneračního zlepšování Golfu je podle Volkswagenu tlumení hluku a vibrací přenášených do interiéru. Podílí se na něm nová generace folie v lepeném čelním skle, nově vyvinutý systém těsnění dveří a bočních oken. Nově tvarované kryty vnějších zpětných zrcátek jednak omezují špinění vlastního zrcadla a současně generují při jízdě méně aerodynamického hluku. Celá řada opatření byla aplikována na ilozaci interiéru od motorového prostoru. Motory jsou nově uloženy, pneumatiky byly vybírány s velkým důrazem na hluk vznikající při odvalování.

Turbodiesely - vše jen common-rail
Standardem čtyřválců TDI se s příchodem Golfu stává systém přímého vstřikování common-rail a dvojice vyvažovacích hřídelů. Automobilka začne Golf nabízet s dvěma naftovými motory: novým 2.0 TDI (81 kW) a známým 2.0 TDI (103 kW). Později se paleta rozšíří na výkonové spektrum od 66 do 125 kW.

Základní motorizace 2.0 TDI (81 kW) potřebuje v kombinovaném cyklu jen 4,5 l/100 km, silnější verze 2.0 TDI (103 kW) pak 4,9 l/100 km, což představuje mezigenerační zlepšení o 0,6 l/100 km.

Zážehové motory - převážně TSI
Základní motor v novém Golfu je známá atmosférická verze čtrnáctistovky (59 kW), nad ním stále zůstává zážehová 1,6 (75 kW), ale ostatní agregáty spalující benzin už budou mít některou formu přeplňování. Zpočátku se to bude týkat dvou výkonových verzí (90 a 118 KW) se zkratkou TSI.

Snižování spotřeby bylo i tady součástí vývojového zadání a proto i základní Golf s nepřeplňovaným motorem 1,4 (59 kW) disponuje nižší kombinovanou spotřebou než jeho předchůdce. Konkrétně 6,4 l/100 km, tj. o půl litru méně než dosud. Podobnými parametry se chlubí také 1,4 TSI (90 kW), když v kombinovaném cyklu spotřebuje 6,2 l/100 km a nová vrcholná verze stejného objemu 1,4 TSI (118 kW) odebírá v laboratorních podmínkách 6,3 l/100 km.

Volkswagen Golf VI - přehled motorizací při zahájení prodeje
Motor1,4 16V1,61,4 TSI (90 kW)1,4 TSI (118 kW)2.0 TDI CR (81 kW)2.0 TDI CR (103 kW)
Zdvihový objem [cm3]139015951390139019681968
Válce/ventily4/44/24/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]59/500075/560090/5000118/580081/4100103/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]132/3800148/3800200/1500240/2000250/1750320/1750
Max. rychlost [km/h]172188200220194209
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,911,39,58,010,79,3
Komb. spotřeba [l/100 km]6,47,16,06,04,54,9

DSG nahrazuje Tiptronic
S výjimkou základních motorizací bude v nabídce pro všechny Golfy automatická převodovka DSG se šesti nebo sedmi rychlostními stupni. Nejsilnější 1,4 TSI (118 kW) tak je schopno jezdit dokonce za kombinovaných 6,0 l/100 km, pokud je objednáno se sedmistupňovou převodovkou DSG. Předchůdce 2.0 FSI se šestistupňovým automatem Tiptronic přitom spotřeboval 8,3 l/100 km.

Nepřehlédněte
Další nové motory pro Golf jsou na cestě: 1,2 TSI, 1,2 TDI, 1,6 TDI

Anketa

Ohodnoťte design nového Golfu jako ve škole.
Spolupracujeme s TipCars.com
Pojistěte se navzájem a s důvěrou Pojistěte se navzájem a s důvěrou

Mít sjednané pojištění je dnes nezbytností. Musí ale…

Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska

Polský ministr obrany Antoni Macierewicz řekl, že havárii…

Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk

Evropská unie je jednotná v otázce prodloužení…

Americké úřady ruší síťovou neutralitu Americké úřady ruší síťovou neutralitu

Americká Federální komise pro spoje (FCC) dnes navzdory…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf VI: Oficiální informace







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula! Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nová metodika hodnocení je pro přestárlý Fiat Punto…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň! Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň!

Američané mají zajímavý trik na Dieselgate. Volkswagen…

Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky? Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky?

O Golfu šesté generace se často tvrdí, že je jen…

 



 
Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Včera

Renault oživuje značku Alpine sporťákem pojmenovaným po jejím neznámějším modelu. Za tuhle reinkarnaci se však původní A110 stydět nemusí!




Blesk.cz

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i přestřelka v kovbojském saloonu

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází síla na online bojištích

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází…

Se snímkem Star Wars: Poslední z Jediů v kinech celý svět opět pohltila horečka zvaná Hvězdné války. Na ní se…

 

iSport.cz

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v německé lize

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v…

Brankář David Leggio vzbudil před několika dny pozdvižení, když v německé lize v dresu Mnichova vyřešil soupeřův…

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo vyhodit bráchu

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo…

Jako hráč vyhrál Nagano, mistrovství světa i extraligový titul. Dovede řídit klub z pozice majitele a…

 

Reflex.cz

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami stromů a indiáni na válečné stezce

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami…

Vánoční i nevánoční akce vás čekají tento víkend. Předvánoční stres z vás spadne natotata!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

Další neomarxistická krávovina se objevila na obzoru amerických ekonomických institucí. Ty začaly zcela vážně…