Volkswagen Golf VI: Oficiální informace

Volkswagen Golf VI: Oficiální informace

 
 

Největší evropská automobilka včera zveřejnila první oficiální informace týkající se nové generace klíčového modelu Golf. První cena začíná v Německu na 16.500 Euro, tj. což odpovídá přibližně 400 tisícům korun.

Pokrok pro všechny
První věcí, na kterou Volkswagen ukazuje v první tiskové zprávě, jsou nové prvky a zásadní vylepšení v novém Golfu. V nabídce se poprvé objevuje adaptivní tempomat, parkovací asistent, adaptivní tlumiče, nový stabilizační systém s jemnějšími a přesnějšími reakcemi, sedm airbagů, včetně kolenního pro řidiče nebo nová konstrukce hlavových opěrek předcházející poranění krční páteře. Všechny motory v novém Golfu plní Euro V, kombinovaná spotřeba je nižší než u srovnatelných motorizací páté generace a to i u základního atmosférického motoru 1,4 (59 kW).

Golf bude mít premiéru na autosalonu v Paříži na začátku října, prodávat se začne krátce na to.

Vnější design
Čisté linie dělají Golfu jméno několik posledních generací, a tak módní výstřelky čekal jen málokdo. Ostatně od toho jsou tu jiné, méně konzervativní modely (Scirocco, Beetle). Podle tvůrců bylo cílem vytvořit více trojrozměrně působící vzhled s hodnotnějším dojmem, současně má mít ale Golf sportovnější image a atletičtější tvary než jeho předchůdce.

Na základě páté generace designéři vystavěli jeho nástupce, který budeme označovat následujících několik let pořadovým číslem šest. Zepředu vyhlíží Golf jemněji a ne tak robustně jako dosud, díky menším světlometům, tmavému podkladu masky (s vysokým leskem) a černě lakovaným sekcím v předním nárazníku. Vzadu jsou naopak robustnější, nižší ale výrazně širší koncové světlomety, které se odkazují na úspěšný Touareg. Jejich noční design má Golf odlišit od všeho, co dnes na silnici jezdí.

Interiér
Koncept subjektivně vnímané kvality v interiéru zdá se funguje a proto se Volkswagen zaměřil na další zlepšování dojmů. Přístrojová deska má opět základ v předchozí generaci, ale vnější design byl pozměněn v duchu Scirocca nebo Passatu CC. Chromované nebo hliníkové lišty a měkčené plasty dražších verzí mají navodit pocit pobytu v autě vyššího segmentu. Z něj rozhodně pochází nejnovější automatická dvouzónová klimatizace a škála audio a navigačních systémů.

Ergonomie byla jako obvykle v hledáčku vývojového oddělení, a to možná také zabrzdilo designéry v rozletu. Jedním z vylepšení tak je například posunutí sekce s ovladači elektricky spouštěných oken ve výplni dveří vpřed, tak aby byla tlačítka snáze po ruce.

Nejtišší Golf všech dob
Klíčovou oblastí mezigeneračního zlepšování Golfu je podle Volkswagenu tlumení hluku a vibrací přenášených do interiéru. Podílí se na něm nová generace folie v lepeném čelním skle, nově vyvinutý systém těsnění dveří a bočních oken. Nově tvarované kryty vnějších zpětných zrcátek jednak omezují špinění vlastního zrcadla a současně generují při jízdě méně aerodynamického hluku. Celá řada opatření byla aplikována na ilozaci interiéru od motorového prostoru. Motory jsou nově uloženy, pneumatiky byly vybírány s velkým důrazem na hluk vznikající při odvalování.

Turbodiesely - vše jen common-rail
Standardem čtyřválců TDI se s příchodem Golfu stává systém přímého vstřikování common-rail a dvojice vyvažovacích hřídelů. Automobilka začne Golf nabízet s dvěma naftovými motory: novým 2.0 TDI (81 kW) a známým 2.0 TDI (103 kW). Později se paleta rozšíří na výkonové spektrum od 66 do 125 kW.

Základní motorizace 2.0 TDI (81 kW) potřebuje v kombinovaném cyklu jen 4,5 l/100 km, silnější verze 2.0 TDI (103 kW) pak 4,9 l/100 km, což představuje mezigenerační zlepšení o 0,6 l/100 km.

Zážehové motory - převážně TSI
Základní motor v novém Golfu je známá atmosférická verze čtrnáctistovky (59 kW), nad ním stále zůstává zážehová 1,6 (75 kW), ale ostatní agregáty spalující benzin už budou mít některou formu přeplňování. Zpočátku se to bude týkat dvou výkonových verzí (90 a 118 KW) se zkratkou TSI.

Snižování spotřeby bylo i tady součástí vývojového zadání a proto i základní Golf s nepřeplňovaným motorem 1,4 (59 kW) disponuje nižší kombinovanou spotřebou než jeho předchůdce. Konkrétně 6,4 l/100 km, tj. o půl litru méně než dosud. Podobnými parametry se chlubí také 1,4 TSI (90 kW), když v kombinovaném cyklu spotřebuje 6,2 l/100 km a nová vrcholná verze stejného objemu 1,4 TSI (118 kW) odebírá v laboratorních podmínkách 6,3 l/100 km.

Volkswagen Golf VI - přehled motorizací při zahájení prodeje
Motor1,4 16V1,61,4 TSI (90 kW)1,4 TSI (118 kW)2.0 TDI CR (81 kW)2.0 TDI CR (103 kW)
Zdvihový objem [cm3]139015951390139019681968
Válce/ventily4/44/24/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]59/500075/560090/5000118/580081/4100103/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]132/3800148/3800200/1500240/2000250/1750320/1750
Max. rychlost [km/h]172188200220194209
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,911,39,58,010,79,3
Komb. spotřeba [l/100 km]6,47,16,06,04,54,9

DSG nahrazuje Tiptronic
S výjimkou základních motorizací bude v nabídce pro všechny Golfy automatická převodovka DSG se šesti nebo sedmi rychlostními stupni. Nejsilnější 1,4 TSI (118 kW) tak je schopno jezdit dokonce za kombinovaných 6,0 l/100 km, pokud je objednáno se sedmistupňovou převodovkou DSG. Předchůdce 2.0 FSI se šestistupňovým automatem Tiptronic přitom spotřeboval 8,3 l/100 km.

Nepřehlédněte
Další nové motory pro Golf jsou na cestě: 1,2 TSI, 1,2 TDI, 1,6 TDI

Anketa

Ohodnoťte design nového Golfu jako ve škole.
Spolupracujeme s TipCars.com
Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010 Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010

Brněnský Zetor tractors loni vyrobil 3144 traktorů, což…

Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru

Dvaadvacet mrtvých včetně dětí si vyžádal v noci na…

Vrah Kajínek omilostněný Zemanem opustil vězení Vrah Kajínek omilostněný Zemanem opustil vězení

Dvojnásobný nájemný vrah Jiří Kajínek byl dnes propuštěn…

Letitý spor mezi Applem a Nokií je zažehnán, firmy začnou spolupracovat Letitý spor mezi Applem a Nokií je zažehnán, firmy začnou spolupracovat

Boj mezi americkým Applem a společností Nokia končí…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf VI: Oficiální informace







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň! Američané za Dieselgate vrací VW vraky. Tento je očesaný na dřeň!

Američané mají zajímavý trik na Dieselgate. Volkswagen…

Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky? Ojetý Volkswagen Golf VI. generace (2008-2013): Opravdu jen modernizace pětky?

O Golfu šesté generace se často tvrdí, že je jen…

 



 
Renault Mégane R.S.: Představení potvrzeno na GP Monaka

Renault Mégane R.S.: Představení potvrzeno na GP Monaka

Dnes 12:53

Francouzi opět stylově přestaví svůj nový sportovní model Mégane Renault Sport v rámci Velké ceny Monaka formule 1.




Blesk.cz

Zpěvačka Debbi 3 roky nepije: Byla jsem sama sobě nebezpečná a ničila okolí!

Zpěvačka Debbi 3 roky nepije: Byla jsem sama sobě…

Nejenom kvůli pár kilům navíc, ale hlavně kvůli své psychice, přestala Debbi (24) pít alkohol. Zpěvačka měla…

Vladimír (†48), který zemřel na Everestu: Jeho žena sledovala smrt v přímém přenosu

Vladimír (†48), který zemřel na Everestu: Jeho žena…

Slovák Vladimír Štrba zemřel o víkendu při svém druhém pokusu o zdolání nejvyšší hory světa Mt. Everest. Ke…

 

iSport.cz

Kvitová blízko návratu! Chce na Wimbledon, zvaží ještě i French Open

Kvitová blízko návratu! Chce na Wimbledon, zvaží…

Návrat Petry Kvitové po vážném zranění ruky z prosincového přepadení se blíží. Česká tenistka stále figuruje v…

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy, Ronaldo nadával

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy,…

Úkol zně jasně: Získejte minimálně bod a trofej pro mistra španělské ligy je vaše! Real Madrid nakonec…

 

Reflex.cz

Kajínek je na svobodě, svým příznivcům poděkoval za podporu

Kajínek je na svobodě, svým příznivcům poděkoval za podporu

Dvojnásobný nájemný vrah Jiří Kajínek byl dnes propuštěn z rýnovické věznice v Jablonci nad Nisou. Byl odsouzen…

Zázraky se dějí: Se 104 let starým fotoaparátem se dají krásně fotit i rychlé vozy Formule 1

Zázraky se dějí: Se 104 let starým fotoaparátem se…

Mohou vypadat fotografie závodů Formule 1 pořízené fotoaparátem z roku 1913 dramaticky? Vozy totiž jezdí tak…