4.9. 2012

To je on: Volkswagen Golf sedmé generace. Lehčí, elegantnější a se spotřebou 3,2 l/100 km

 

Sedmá generace Volkswagenu Golf se představila online v Berlíně 4. září. Automobilka sice stále neuvolnila podrobnosti o motorech a další údaje, přece jen ale víme trochu více.

 
AKTUALIZOVÁNO 5. 9. 2012 09:12 Rozšířena fotogalerie, přidány tapety


AKTUALIZOVÁNO 5. 9. 2012 08:28 Další detaily o pohonných jednotkách, designu a prostoru

AKTUALIZOVÁNO 5. 9. 2012 06:55 První informace o motorech

Pod kapotou najdeme v tuto chvíli výhradně zcela nové přeplňované čtyřválce. Benzinové TSI mají výkony od 63 do 110 kW, turbodiesely s legendární zkratkou TDI od 66 do 140 kW.

Golf mezigeneračně zhubl asi o 100 kg. Spotřeba paliva klesla až o 23 % u verze poháněné zážehovým motorem s vypínáním válců o výkonu 103 kW (140 k). Ta žádá jen 4,8 l benzinu na 100 km. Základní Golf TSI přitom spálí o decilitr více. Nejdostupnější turbodiesel TDI vyžaduje za své služby 3,8 l nafty na 100 km, nejúspornější BlueMotion spotřebuje 3,2 l na 100 km a vypouští tedy 85 g CO2 na km. Všechny verze mají v základní výbavě start-stop a alternátor inteligentním dobíjením.

VW Golf VII: Vyzrazeny technické detaily

Golf má novou modulární platformu MQB pro motory uložené napříč, přední náprava byla posunuta dopředu o 43 mm. Bezpečnostní systémy zastupují například sériové automatické brzdění při vícenásobných kolizích nebo aktivní ochrana cestujících PreCrash, adaptivní tempomat s funkcí Front Assist a nouzovým brzděním City při malých rychlostech ve městě. Řízení dostalo variabilní převod.

Karoserie je dílem týmu vedeného Klausem Bischoffem, ten se samozřejmě zodpovídal Walteru de Silvovi. Vnější tvary měl na starosti Marc Lichte. Revoluce se nekoná, zase se nejedná o pouhý výraznější facelift, jako byla šestá generace oproti páté. Na širokém C-sloupku nebylo třeba nic měnit, ten je poznávacím znakem vozu.

Sám Bischoff se k tvarům mimo jiné vyjádřil: „ Mohli bychom říci, že design Golfu je ve své podstatě stabilní.“ To je asi ten správný výraz, zákazníci extravaganci nežádají. Vždyť nejvíce se vlastně změnil Golf III oproti „dvojce“. Zkrátil se pouze přední převis a kapota je tak alespoň opticky delší. A samozřejmě, auto je oproti předchůdcům zase o něco hranatější, má zvýrazněné prolisy a spodní linie oken směrem dozadu stoupá.

Napříč generacemi: VW Golf - Příkladně konzervativní, konzervativně příkladný

Interiér nabídne více místa pro nohy vzadu a o 30 l větší zavazadelník s nakládací hranou pouhých 665 mm nad zemí. Dotykový displej je součástí všech verzí, dražší varianty mohou mít i obrazovku, která reaguje na pohyby ruky.

Golf se vyrábí od roku 1974. Za tu dobu se rozjelo do světa 29,13 milionu exemplářů všech dosavadních generací. Šestá pochopitelně nekončí, vždyť kabriolet měl premiéru teprve loni.

Lukáš Vaverka, Aleš Dragoun

Spolupracujeme s TipCars.com
O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem

Krachující italská letecká společnost Alitalia obdržela…

10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa 10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa

Robotické technologie se v mnoha oblastech používají už…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: To je on: Volkswagen Golf sedmé generace.…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 






 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Včera

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty do Slovanu

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou drží náskok Froome

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou…

Nejdelší etapu letošní Tour de France vyhrál po 222,5 kilometrech Edvald Boasson Hagen. Norský cyklista zaútočil…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…