Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

To je on: Volkswagen Golf sedmé generace. Lehčí, elegantnější a se spotřebou 3,2 l/100 km

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
43 Fotogalerie
Diskuze (576)
Sedmá generace Volkswagenu Golf se představila online v Berlíně 4. září. Automobilka sice stále neuvolnila podrobnosti o motorech a další údaje, přece jen ale víme trochu více.

 
AKTUALIZOVÁNO 5. 9. 2012 09:12 Rozšířena fotogalerie, přidány tapety


AKTUALIZOVÁNO 5. 9. 2012 08:28 Další detaily o pohonných jednotkách, designu a prostoru

AKTUALIZOVÁNO 5. 9. 2012 06:55 První informace o motorech

Pod kapotou najdeme v tuto chvíli výhradně zcela nové přeplňované čtyřválce. Benzinové TSI mají výkony od 63 do 110 kW, turbodiesely s legendární zkratkou TDI od 66 do 140 kW.

Golf mezigeneračně zhubl asi o 100 kg. Spotřeba paliva klesla až o 23 % u verze poháněné zážehovým motorem s vypínáním válců o výkonu 103 kW (140 k). Ta žádá jen 4,8 l benzinu na 100 km. Základní Golf TSI přitom spálí o decilitr více. Nejdostupnější turbodiesel TDI vyžaduje za své služby 3,8 l nafty na 100 km, nejúspornější BlueMotion spotřebuje 3,2 l na 100 km a vypouští tedy 85 g CO2 na km. Všechny verze mají v základní výbavě start-stop a alternátor inteligentním dobíjením.

Golf má novou modulární platformu MQB pro motory uložené napříč, přední náprava byla posunuta dopředu o 43 mm. Bezpečnostní systémy zastupují například sériové automatické brzdění při vícenásobných kolizích nebo aktivní ochrana cestujících PreCrash, adaptivní tempomat s funkcí Front Assist a nouzovým brzděním City při malých rychlostech ve městě. Řízení dostalo variabilní převod.

Karoserie je dílem týmu vedeného Klausem Bischoffem, ten se samozřejmě zodpovídal Walteru de Silvovi. Vnější tvary měl na starosti Marc Lichte. Revoluce se nekoná, zase se nejedná o pouhý výraznější facelift, jako byla šestá generace oproti páté. Na širokém C-sloupku nebylo třeba nic měnit, ten je poznávacím znakem vozu.

Sám Bischoff se k tvarům mimo jiné vyjádřil: „ Mohli bychom říci, že design Golfu je ve své podstatě stabilní.“ To je asi ten správný výraz, zákazníci extravaganci nežádají. Vždyť nejvíce se vlastně změnil Golf III oproti „dvojce“. Zkrátil se pouze přední převis a kapota je tak alespoň opticky delší. A samozřejmě, auto je oproti předchůdcům zase o něco hranatější, má zvýrazněné prolisy a spodní linie oken směrem dozadu stoupá.

Interiér nabídne více místa pro nohy vzadu a o 30 l větší zavazadelník s nakládací hranou pouhých 665 mm nad zemí. Dotykový displej je součástí všech verzí, dražší varianty mohou mít i obrazovku, která reaguje na pohyby ruky.

Golf se vyrábí od roku 1974. Za tu dobu se rozjelo do světa 29,13 milionu exemplářů všech dosavadních generací. Šestá pochopitelně nekončí, vždyť kabriolet měl premiéru teprve loni.

Lukáš Vaverka, Aleš Dragoun

Vstoupit do diskuze (576)