4.9. 2012

To je on: Volkswagen Golf sedmé generace. Lehčí, elegantnější a se spotřebou 3,2 l/100 km

 

Sedmá generace Volkswagenu Golf se představila online v Berlíně 4. září. Automobilka sice stále neuvolnila podrobnosti o motorech a další údaje, přece jen ale víme trochu více.

 
AKTUALIZOVÁNO 5. 9. 2012 09:12 Rozšířena fotogalerie, přidány tapety


AKTUALIZOVÁNO 5. 9. 2012 08:28 Další detaily o pohonných jednotkách, designu a prostoru

AKTUALIZOVÁNO 5. 9. 2012 06:55 První informace o motorech

Pod kapotou najdeme v tuto chvíli výhradně zcela nové přeplňované čtyřválce. Benzinové TSI mají výkony od 63 do 110 kW, turbodiesely s legendární zkratkou TDI od 66 do 140 kW.

Golf mezigeneračně zhubl asi o 100 kg. Spotřeba paliva klesla až o 23 % u verze poháněné zážehovým motorem s vypínáním válců o výkonu 103 kW (140 k). Ta žádá jen 4,8 l benzinu na 100 km. Základní Golf TSI přitom spálí o decilitr více. Nejdostupnější turbodiesel TDI vyžaduje za své služby 3,8 l nafty na 100 km, nejúspornější BlueMotion spotřebuje 3,2 l na 100 km a vypouští tedy 85 g CO2 na km. Všechny verze mají v základní výbavě start-stop a alternátor inteligentním dobíjením.

VW Golf VII: Vyzrazeny technické detaily

Golf má novou modulární platformu MQB pro motory uložené napříč, přední náprava byla posunuta dopředu o 43 mm. Bezpečnostní systémy zastupují například sériové automatické brzdění při vícenásobných kolizích nebo aktivní ochrana cestujících PreCrash, adaptivní tempomat s funkcí Front Assist a nouzovým brzděním City při malých rychlostech ve městě. Řízení dostalo variabilní převod.

Karoserie je dílem týmu vedeného Klausem Bischoffem, ten se samozřejmě zodpovídal Walteru de Silvovi. Vnější tvary měl na starosti Marc Lichte. Revoluce se nekoná, zase se nejedná o pouhý výraznější facelift, jako byla šestá generace oproti páté. Na širokém C-sloupku nebylo třeba nic měnit, ten je poznávacím znakem vozu.

Sám Bischoff se k tvarům mimo jiné vyjádřil: „ Mohli bychom říci, že design Golfu je ve své podstatě stabilní.“ To je asi ten správný výraz, zákazníci extravaganci nežádají. Vždyť nejvíce se vlastně změnil Golf III oproti „dvojce“. Zkrátil se pouze přední převis a kapota je tak alespoň opticky delší. A samozřejmě, auto je oproti předchůdcům zase o něco hranatější, má zvýrazněné prolisy a spodní linie oken směrem dozadu stoupá.

Napříč generacemi: VW Golf - Příkladně konzervativní, konzervativně příkladný

Interiér nabídne více místa pro nohy vzadu a o 30 l větší zavazadelník s nakládací hranou pouhých 665 mm nad zemí. Dotykový displej je součástí všech verzí, dražší varianty mohou mít i obrazovku, která reaguje na pohyby ruky.

Golf se vyrábí od roku 1974. Za tu dobu se rozjelo do světa 29,13 milionu exemplářů všech dosavadních generací. Šestá pochopitelně nekončí, vždyť kabriolet měl premiéru teprve loni.

Lukáš Vaverka, Aleš Dragoun

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropský parlament ocenil venezuelskou opozici Evropský parlament ocenil venezuelskou opozici

Evropská unie podala Venezuele přátelskou ruku v…

Na Pankráci roste budova za téměř půl miliardy Na Pankráci roste budova za téměř půl miliardy

V Praze na Pankráci zahájila společnost PSJ stavbu budovy…

Korejci chtějí zdanit kryptoměny Korejci chtějí zdanit kryptoměny

Jižní Korea zvažuje, že zdaní kapitálové zisky z…

Brexit žene české firmy k zakládání poboček v Británii Brexit žene české firmy k zakládání poboček v Británii

Připravovaný odchod Británie z EU udržuje české firmy,…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: To je on: Volkswagen Golf sedmé generace.…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 



VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu? VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu?

V rámci projektu Demo e-car zamíří elektrický Golf třeba…

Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid? Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid?

V nabídce koncernu sice již nějaký čas elektromobily…

 



 
Kia Stinger 2.0 T-GDI & 2.2 CRDi – Ve stínu šestiválce

TEST: Kia Stinger 2.0 T-GDI & 2.2 CRDi – Ve stínu šestiválce

Dnes 12:51

Pozornost se sice upírá na vrcholný šestiválec, ale Kia nabízí ještě dvě motorizace. Pokud zrovna netoužíte po stádu čítajícím skoro čtyři sta koní, neměly by vám uniknout.




Blesk.cz

Ministr chce ve školách zakázat mobily. Učitelé ve Francii mají pochyby

Ministr chce ve školách zakázat mobily. Učitelé ve…

Na francouzských základních a středních školách by mělo být od začátku nového roku prakticky zakázáno používání…

Otrava v Prostřeno: Po Pavlově jídle dnes zkolabují tři soutěžící! Odveze je záchranka!

Otrava v Prostřeno: Po Pavlově jídle dnes zkolabují…

Ve středečním Prostřeno se představí dobrodruh Pavel, který diváky i své protihráče překvapil svým životním…

 

iSport.cz

Samková se zranila. Přípravu před olympiádou určitě stihne, řekl kouč

Samková se zranila. Přípravu před olympiádou určitě…

Olympijská vítězka ve snowboardcrossu Eva Samková kvůli zranění nenastoupila do kvalifikace ve Val Thorens. Při…

První velký krok Nezmara? Slavia už oslovila trenéra Trpišovského

První velký krok Nezmara? Slavia už oslovila trenéra…

Trasa Slovan Liberec – Slavia Praha je stále otevřená, jinými slovy Janem Nezmarem to nekončí. Vršovický klub…

 

Reflex.cz

Bez menstruace, zato se znásilněním. Jak doopravdy žijí vojačky z armádních přehlídek v KLDR

Bez menstruace, zato se znásilněním. Jak doopravdy…

Bývalá vojačka z KLDR říká, že život žen ve čtvrté největší armádě světa byl tak těžký, že většina z nich brzy…

Nepozorného školáka v Brně smetla tramvaj. Děsivé video teď pouští dětem jako prevenci

Nepozorného školáka v Brně smetla tramvaj. Děsivé…

Děsivou srážku dítěte a několikatunové tramvaje zachytila v Brně kamera z protější soupravy. Kluk se bezhlavě…