Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Jetta na prvních snímcích. Co víme o nadcházejícím Golfu sedan?

David Bureš
Diskuze (46)
V kompaktní třídě je Volkswagen vedle u nás dobře známého hatchbacku Golf zastoupen také sedanem Jetta. Postarší vůz se konečně dočká nástupce.

Nejprodávanějším Volkswagen v Evropě je dlouhá léta Golf. V jiných částech světa se ale spíše daří od něj odvozenému sedanu, dnes pojmenovanému Jetta. Ten se již zanedlouho ukáže v nové generaci, ještě před premiérou na detroitském autosalonu v lednu 2018 však automobilka uvolnila několik informací o této novince.

Na její příchod už je nejvyšší čas, protože současná, šestá generace Jetty je na trhu již od roku 2010. Jestliže ta je postavena na platformě PQ35 (jako dvojková Škoda Octavia a šestkový VW Golf), novinka samozřejmě využije modulární architekturu MQB, využívanou napříč koncernovou nabídkou.

Naopak koncepce se nijak nezmění, Jetta nadále zůstane typickým sedanem, což potvrzuje první zveřejněný nákres auta i fotografie maskovaných prototypů. Vzhled se však inspiruje nejnovějšími modely Volkswagen, zveřejněná skica naznačuje zkombinování prvků z Arteonu a Passatu, zatímco řešení zádě evokuje Audi A3 sedan.

Z hlediska rozměrů auto mírně povyroste, jak je dnes zvykem. Mezigeneračně se natáhne o 43 milimetrů na 4.701 mm, rozvor se protáhne o 33 mm na 2.685 mm.

Příplatková výbava zahrne hudební systém Fender, digitální přístrojový štít nebo adaptivní tempomat s funkcí stop & go.

V tuto chvíli nevíme, zda se Jetty dočkáme také v Evropě, na americkém trhu se každopádně nadále počítá s přeplňovanou benzinovou čtrnáctistovkou, ve verzi s výkonem okolo 110 kW. K její náhradě za modernější 1.5 TSI Evo tak alespoň zatím u tohoto sedanu nedojde. Zajímavá je pak převodovka, na výběr bude šestistupňový manuál, nebo osmistupňový automat. Jetta tak překvapivě nevyužije dvouspojkovou převodovku jako Golf, ale automat s hydrodynamickým měničem. Do budoucna se pak jistojistě počítá i s plug-in hybridem.

David Bureš
Diskuze (46)
Avatar - Hammunasakra
12. 12. 2017 22:26
Re: Co to je za nesmysl?
Reálnej přínos dražších věcí je obecně problematickej = musíš přidat násobek ceny atd. = za relativně malý přilepšení. Ale přes vlastně eště nedávný přesvědčování ZF že 8 je maximum a víc nemá smysl = si myslim že to byl spíš marketing. I když jejich ZF8HP je fakt fenomenální

Třeba Lex má 8st. a to eště jinou sportovní verzi ke stejnýmu motoru [odkaz] a 10st. [odkaz] a prej to je poznat

Že lepší verze DSG nejsou až tak levný ale věděli než vrazili prachy do vývoje [odkaz] = navěky s 6-7 DSG vydržet nemůžou = obzvlášť v prémii nebo obecně dražších modelech. Ostatně Audi mimo Evropu na 8st. HDM začalo přecházet už před nějakou dobou
Avatar - Emel
12. 12. 2017 22:05
Re: Co to je za nesmysl?
Podívej se třeba na ten desetikvalt od GM. Devítka je 0,69:1 a desítka 0,64:1. To dělá přeskok necelých 8%. Otáčky spadnou třeba ze 3000 na 2780. Fakt to má smysl s těma pětilitrama, se kterejma se to prodává? Když to funguje tak asi proč ne, ale já v tom reálnej přínos nevidím.

Myslím, že právě ty mokré DSG už nejsou levné...
Avatar - Hammunasakra
12. 12. 2017 21:52
Re: Co to je za nesmysl?
Levný 2spojky napříč výrobcema jednu dobu vypadaly že ovládnou planetu = no dneska už sme trochu dál. Ve špičkovejch verzích kde náklady nehrajou roli fungujou skvěle a asi tam eště dlouho zůstanou = ty levný v masový výrobě = asi jen v Evropě = fuj to byl ale ošklivej vtip :-)

Odladit blbě neni problém = vem si že vlastně dodnes se nepodařilo do 100% stavu dát 9st. ZF a všichni radši přešli na 8st. Aisiny. Převodovka dle všeho potřebuje tak absolutně přesný nastavení = že to nestojí za to. Ostatně relativně rozdílný zkušenosti v různejch značkách sou i s tim 8st. Aisinem = byť ne tak problémový jako s tim ZF 9HP

Osobně věřim v přínos 9. a 10st. převodovek. Mercedes 9st. po krátkym úvodnim zaváhání už dneska funguje na výbornou snad ve všech modelech a motorech. Určitě lepší volba než postarší 6-7st. 2spojky

10 st. Aisin v Lexusech i 10st. GM [odkaz] [odkaz] dle všeho působěj velmi dobře. Nejde zůstat zaseknutej na 6-7 DSG = myslim že vývoj ukončili ne z důvodu nákladů, ale že chtěj nebo spíš musej jít jinou cestou. Viz BMW a třeba tahle Jetta = 8st. Aisin pro přední pohon je dneska asi cenově rozumnej a provozně totálně v pohodě

Avatar - Emel
12. 12. 2017 20:39
Re: Co to je za nesmysl?
Byla nezapomenutelná z pohledu spolehlivosti. Jezdil jsem s ní v A4 Cabrio a 2.0TSI myslím 155kW a uživatelsky to nakonec nebylo tak zlé... ale už je to hodně dávno, možná to prostě zachránil relativně silný motor.

Jasně, HDM automaty s přemostěním měniče se zbavili svého hlavního neduhu nižší účinnosti a fakticky nenechávají moc prostoru, kde by je DSG mohlo překonat. Co přesně stojí za koncem vývoje nevím, třeba je to nákladová stránka věci.

8ZF třeba v bávu asi jo, naopak na spoustu devítikvaltů (např. Fiat) i osmikvaltů (např. Opel) už jsem četl záporná hodnocení. To jsme zpět u toho, že důležitější je provedení. Osobně nevěřím v reálný přínos deváté nebo desáté rychlosti oproti dobře poskládanému sedmikvaltu, tím spíš u motoru 300Nm+.
Avatar - Hammunasakra
12. 12. 2017 20:24
Re: Co to je za nesmysl?
Jj Multitronic od Audi = to je velmi významná CVT = skoro se dá říct: Nezapomenutelná ;-)

Pro takový to běžný ježdění = pro to jak jezdí většina lidí = je dneska asi nejlepší = právě CVT = naprosto souhlasim s japonskym závěrem :-)

To co dovedou s motorama nový 8-9-10 kvalty je neskutečnej pokrok. Jak si vysvětluješ ukončení vývoje novejch DSG?