Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen letos prodal už 2 miliony aut

David Bureš
Diskuze (20)
Největším trhem pro automobilku Volkswagen je Čína, kde se letos prodalo 714.200 aut této značky.

Automobilka Volkswagen prodala od začátku letošního roku více než dva miliony osobních automobilů. Prodeje německé automobilky rostou na celém světě, včetně střední a východní Evropy, kde se za letošní rok prodalo 71.900 vozů této značky.

Od začátku letošního ledna do konce května Volkswagen prodal 2,09 milionů osobních aut. Podle automobilky je to poprvé, kdy hranici dvou milionů prodaných vozidel překonala už v květnu. Loni (rekordní rok) ve stejném období značka prodala 1,86 milionů vozidel, meziroční nárůst tedy činí 12,2 %.

Jen za květen Volkswagen prodal 436.400 vozů, v roce 2010 to bylo 376.100 aut. Prodeje meziročně vzrostly o 16,1 %.

Největším trhem je pro Volkswagen samozřejmě Čína, kde se od ledna do května prodalo 714.200 aut. Čínský trh nadále roste, loni se zde za stejnou dobu prodalo 619.700 automobilů. V celém asijskopacifickém regionu se prodalo 792.100 Volkswagenů. Meziročně prodeje vzrostly o 18,9 %.

Ve srovnání s Čínou působí prodeje Volkswagenů v Severní Americe jako neúspěšně. I zde se však meziročně prodalo o 19,7 % více aut. Letošní prodeje osobních Volkswagenů se v Kanadě a USA zatím zastavily na hodnotě 194.600.

Významný nárůst automobilka zaznamenala v prodejích ve střední a východně Evropě, kde se letos prodalo 71.900 vozidel. Meziroční nárůst činí 40,2 %. Prodeje táhne především Rusko, kde se do konce května prodalo 34.400 Volkswagenů. Oproti loňsku to je skoro jednou tolik aut.

Na domácím německém trhu se prodalo takřka stejně aut jako loni. Letos bylo v Německu prodáno 248.800 Volkswagenů, v roce 2010 jich bylo 240.000.

Za celý rok 2010 vyrobil Volkswagen 4,509 milionu aut. Cílem automobilky je v roce 2018 vyrobit 6,6 milionu Volkswagenu.

David Bureš
Diskuze (20)
Avatar - Barrichello
17. 6. 2011 09:37
Re: Radost jen na chvíli?
Já myslím že k masivním slevám nedojde. Spí k útlumu výroby. No pokud budou velké problémy ve španělsku, tak to je asi poslední hřebíček do rakvičky s nápisem Seat.

No a pokud budou lidé hledat levnější auta v důsledku omezených financí, tak k VW rozhodně nepůjdou >:D
16. 6. 2011 11:40
Re: Radost jen na chvíli?
Dobry clanok. Ale je to viac menej len logicke. V EU su najdrahsie auta vo svete a vyrobcovia maju obrovske marze. Staci porovnat cenu takeho Peugeotu 307 alebo Octavky pred krizou a po nej.
A teraz jednoducha lekcie ekonomiky:
Pokial dojde k znizenemu dopytu po automobiloch, tak cena samozrejme klesne. A mozno sa dozijem aj niekedy toho ze cena auta v EU bude rovnaka ako inde vo svete! To znamena ze Passat 2.5 bude stat 400 000kc, a Tiguan TDI v plnej pare nebude stat rovnako ako RAM Cummins v plnej pare ale polovicu co by zhruba aj odpovedalo hodnote tohto auta.
Avatar - Barrichello
16. 6. 2011 10:14
Re: GTI
>:D :-) >:-[]
Avatar - Barrichello
16. 6. 2011 10:12
Re: Radost jen na chvíli?
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
16. 6. 2011 00:33
Re: Jak rekl Jiri Grygar:
... a (velmi pravděpodobně) bude (ještě) HŮŘ ;-)