Volkswagen otevírá první autosalon nového typu v České republice
Čas od času každý výrobce mění nejen reklamní slogany, ale i celou marketingovou strategii včetně podoby budov svých prodejců. Volkswagen to již více než dva roky bere opravdu doslova od podlahy. Minimalistická architektura nových showroomů vyznává ten nejjednodušší tvar: kvádr. Možná někomu připomene funkcionalismus konce dvacátých a celých třicátých let minulého věku. Měla by být ovšem nejen funkcionalistická, nýbrž hlavně funkční.
Hnidopich zřejmě poznamená, že tak trochu odkazuje na strohé interiéry většiny současných modelů VW. Vše je pouze otázkou vkusu. Každopádně do popředí musí vystupovat nabízený produkt a nezbytné logo. Takové jsou zákony filozofie tzv. modulárního konceptu Volkswagenu, ale vlastně na nich není nic nelogického. Naopak, současný marketing by měl být decentní a nevtíravý a přitom jasně oslovit konkrétního potenciálního klienta.
Všem budovám dominuje bílá barva, která je doplněna o typický odstín modré. Na výstavbu byly použity moderní materiály, což snížilo náklady nejen na samotný vznik, ale i na následný provoz až o 40 %. A co vlastně modulární koncept znamená? Umožňuje architektům vytvořit objekt na míru, zároveň ale vyhovět požadavkům investorů na to, aby budova vypadala stejně jako ostatní značkové prodejny. Půdorysné rozměry i výška se přizpůsobují místním specifikům, jednoznačně dané není ani řešení interiéru, zde mají odpovědní návrháři volné pole působnosti.
Úplně první autosalony nové filozofie tzv. modulárního konceptu vznikly v roce 2009 v Rakousku. Oba prodejci, Porsche Gratz-Liebenau a Autohaus M. Berger z Badenu, zahájili jejich provoz v listopadu 2009. Ve světě na něj dealeři přecházeli počínaje letopočtem 2010, připomeňme, že vozy Volkswagen se prodávají ve více než 180 zemích světa.
Nyní se takováto budova objevuje i u nás. Vůbec prvním u nás postaveným showroomem dle modulárního konceptu je ten v Praze na Strahově. Osobní vozy se dvěma véčky ve znaku zde prodává společnost NH Car. která se zároveň stala nejnovějším, v pořadí již osmým dealerem VW v metropoli. Na návrhu i realizaci stavby a jejího vnitřního prostoru pracoval ing. arch. Otmar Daněk. Pro něj a jeho kancelář Daněk Design to není zdaleka první zakázka od VW/Audi v České republice.
Počet autorizovaných prodejců osobních vozů nejúspěšnější evropské automobilky u nás stoupl na aktuálních 37 a ještě do konce letošního roku se ustálí na kulatém čísle, bude jich rovných čtyřicet.