Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen otevírá první autosalon nového typu v České republice

Aleš Dragoun
Diskuze (85)
Propagace automobilky je důležitá věc, vždyť už i Carl Benz nechal natisknout letáky na svou první tříkolku. Usnout na vavřínech v dnešní hektické době nemůže nikdo, tím méně pak evropská jednička.

Čas od času každý výrobce mění nejen reklamní slogany, ale i celou marketingovou strategii včetně podoby budov svých prodejců. Volkswagen to již více než dva roky bere opravdu doslova od podlahy. Minimalistická architektura nových showroomů vyznává ten nejjednodušší tvar: kvádr. Možná někomu připomene funkcionalismus konce dvacátých a celých třicátých let minulého věku. Měla by být ovšem nejen funkcionalistická, nýbrž hlavně funkční.

Hnidopich zřejmě poznamená, že tak trochu odkazuje na strohé interiéry většiny současných modelů VW. Vše je pouze otázkou vkusu. Každopádně do popředí musí vystupovat nabízený produkt a nezbytné logo. Takové jsou zákony filozofie tzv. modulárního konceptu Volkswagenu, ale vlastně na nich není nic nelogického. Naopak, současný marketing by měl být decentní a nevtíravý a přitom jasně oslovit konkrétního potenciálního klienta.

Všem budovám dominuje bílá barva, která je doplněna o typický odstín modré. Na výstavbu byly použity moderní materiály, což snížilo náklady nejen na samotný vznik, ale i na následný provoz až o 40 %. A co vlastně modulární koncept znamená? Umožňuje architektům vytvořit objekt na míru, zároveň ale vyhovět požadavkům investorů na to, aby budova vypadala stejně jako ostatní značkové prodejny. Půdorysné rozměry i výška se přizpůsobují místním specifikům, jednoznačně dané není ani řešení interiéru, zde mají odpovědní návrháři volné pole působnosti.

Úplně první autosalony nové filozofie tzv. modulárního konceptu vznikly v roce 2009 v Rakousku. Oba prodejci, Porsche Gratz-Liebenau a Autohaus M. Berger z Badenu, zahájili jejich provoz v listopadu 2009. Ve světě na něj dealeři přecházeli počínaje letopočtem 2010, připomeňme, že vozy Volkswagen se prodávají ve více než 180 zemích světa.

Nyní se takováto budova objevuje i u nás. Vůbec prvním u nás postaveným showroomem dle modulárního konceptu je ten v Praze na Strahově. Osobní vozy se dvěma véčky ve znaku zde prodává společnost NH Car. která se zároveň stala nejnovějším, v pořadí již osmým dealerem VW v metropoli. Na návrhu i realizaci stavby a jejího vnitřního prostoru pracoval ing. arch. Otmar Daněk. Pro něj a jeho kancelář Daněk Design to není zdaleka první zakázka od VW/Audi v České republice.

Počet autorizovaných prodejců osobních vozů nejúspěšnější evropské automobilky u nás stoupl na aktuálních 37 a ještě do konce letošního roku se ustálí na kulatém čísle, bude jich rovných čtyřicet.

Aleš Dragoun
Diskuze (85)
Avatar - Alpinis182
26. 2. 2012 20:51
Re: STRAHOVW
Právě ta záď... to je to co se mi líbí :-) Pak jistě také přední partie, ty jsou krásné i mezi mladšími vozy... :-)
Avatar - white label
26. 2. 2012 20:40
Re: STRAHOVW
K Meganu III mě napadá hned několik přívlastků, ale slovo konzervativní mezi nimi opravdu není.
Jistě, proti zádi Meganu II hb bude asi každý další Megan relativně konzervativnější... ;-)
Avatar - Alpinis182
26. 2. 2012 20:34
Re: STRAHOVW
To já vím, že to nepíšeš... Ani já nikde nenapsal, že by sis ho (ne)měl pořizovat ;) A s tou "bublinou" s tebou souhlasím, i já ho tak vnímám. Ale stále mi to přijde také konzervativní oproti 2. generaci, tohle jsem měl na mysli.
Avatar - white label
26. 2. 2012 20:08
Re: STRAHOVW
Ale já přece nikde nepíšu, že bych si současného Megana koupil, píšu jen o tom, že kombík vypadá líp, než 5dv. hb, ale to neznamená, že je to hned nejhezčí kompaktní kombi.
Megane II hb byl exteriérem rozhodně povedenější, než ten současný, ale co má ten současný společného s Golfem. Golf je evropská designová konzervativní klasika, kdežto Megan III hb je jen trochu podivná trendová "bublina", respektivě designově jedna z mnoha současných kompaktních "nakynutých" bublin...
Avatar - Alpinis182
26. 2. 2012 19:58
Re: STRAHOVW
Takže jsme se v podstatě shodli, to je dobře... No, s tím Meganem bych to tak růžově neviděl ;) Jediný co se mi od něj líbí je 3dv coupé, které jsem málem už pořídil, ale nakonec z toho padlo.
Mě se líbila více 2. generace Megana, teď mi ta 3. přijde tak něco jako golf - nenadchne, neurazí.