Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Park Assist Vision: zaparkuje bez pomoci

Diskuze (11)
Volkswagen v Hanoveru představil systém Park Assist Vision, který dokáže zaparkovat auto bez pomoci řidiče.

Volkswagen v současné době do svých modelů Passat, Tiguan a Touran dodává poloautomatický systém Park Assist, který řidiči pomáhá zaparkovat auto do řady podélně stojících vozidel. Na veletrhu v Hannoveru se představuje prototyp VW Passat Variant se systémem Park Assist Vision, který je schopný zaparkovat zcela samostatně.

Návštěvníci veletrhu tak mohou v těchto dnech vidět plně automatické parkování v akci. Řidič vybere na obrazovce požadované místo pro zaparkování a volič převodovky DSG přesune na „P“. Auto se samo zaparkuje a vypne motor, pokud řidič před manévrem už z vozidla vystoupil, tak se i automaticky zamkne. Hlavní výhoda spočívá právě v tom, že není vůbec nutná přítomnost řidiče uvnitř vozu. Auto se tak může zaparkovat i na místo, kde by z něj bylo obtížné vystoupit.

Systém řídí počítač s 2GHz procesorem. Na základě signálu ze dvou kamer umístěných ve zpětných zrcátkách změří parkovací místo a provede manévr. Signály z počítače směřují do elektromechanického posilovače řízení, elektronické parkovací brzdy a převodovky DSG. Motor je udržován kolem volnoběžných otáček. Průběh hlídají další dvě kamery v předním a zadním nárazníku a ultrazvukové senzory. Pokud je to nezbytné, je manévr přerušen, stejně tak ho může řidič ukončit kdykoliv pomocí dálkového ovladače.

Novinka je zatím ve fázi testování, ale v budoucnu by se měla objevit i v sériových vozech.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/6QrpbzK9sf0" style="auto"}

Diskuze (11)
Avatar - Ronault.
25. 4. 2008 00:03
Re: a jak se do toho dostane
No jo, ale to byla idylická situace. Co se stane, když se změní situace po opětovném příchodu auta. Místo řady stejný aut tam bude náklaďák, bude nakřivo, zcela těsně vedle mě... navíc jak ten vůz pozná místo, kde já chci zastavit a nastoupit? Třeba se Paššík rozjede sám na výlet a co já pak tam bez auta? >:-[] Ale jinak tedy zajímavá věc.
Avatar - delphino
24. 4. 2008 11:15
Re: Zaujímavé...
já bych v tom vyděl hlavně usporu místa, když nebudeš potřebovat místo pro vystoupení a nastoupení tak asi na každý 4 místa bys tak mohl dostat 5 aut (odhadem), ale celkově ta technika spěje k tomu, že můžeš být nemehlo největší a budeš moct řídit, protže auto to vlastně odřídí za tebe.
Když vezmu v potaz věci co už jsou zavedeny v praxy (a nepočítám ty co se testují):
adaptivní tempomat+automat=nemusíš používat plyn a u některých verzí už ani brzdu až do uplného zastavení
navigace GPS propojená mezi auty aby se vědělo o kolonác a bouračkách, a základní věc vlastně nebloudění a znalost profilu trati+tenhle parkovací systém se jistě dá "lehce" doupravit aby uměl i předjíždět, odbočovat atd... kde vlastně toho řidiče potřebuješ, když si tu jízdu prostě nepotřebuješ užít, lae za jízdy třeba pracovat.
24. 4. 2008 08:41
Zaujímavé...
Zaujímavé síce, ale ten praktický dopad...za volant budú sadať stále väčšie a väčšie nemehlá a namiesto vlastných schopností sa budú spoliehať na techniku. Inak by ma zaujímalo, kto bude niesť zodpovednosť za škodu, spôsobenú zlyhaním elektroniky... :-)