reklama


Volkswagen Polo: Ceny v Německu a úplná technická data

Volkswagen Polo: Ceny v Německu a úplná technická data

 
 

Při uvedení na trh bude hlavní motorickou novinkou základní naftový čtyřválec 1,6 TDI (55 kW). Zážehové motory zastupují z Fabií a Ibiz známé jednotky 1,2 HTP (44 nebo 51 kW) a čtyřválec 1,4 16V (63 kW).

Volkswagen si s uvedením Pola na německý trh pospíšil a zveřejnil základní zaváděcí nabídku již krátce po premiéře. Ceny vylepšené o šrotovné už Polo mít asi nebude (částka z německého státního rozpočtu bude brzy vyčerpána), ale přehled nabídky by měl alespoň lákat zákazníky od konkurence.

Povinný mezigenerační růst se nevyhnul ani Polu. Přesto to neplatí doslova. Například výška je totiž nyní nižší než u předchůdce. Extrémně krátký zadní převis zřejmě nedovolil konstruktérům přiblížit se objemům zavazadlových prostorů vlastních příbuzných - Ibizy a Fabie. Za pozornost stojí 30 mm nárůst v oblasti rozchodů kol, který by se měl odrazit na jízdní stabilitě.

Volkswagen Polo - Mezigenerační srovnání
ModelNové PoloStávající PoloRozdíl [mm]
Délka [mm]3952391636
Šířka [mm]1682165032
Výška [mm]14541467-13
Rozchod vpředu [mm]1464143430
Rozchod vzadu [mm]1456142630
Rozvor [mm]-2465-
Objem zav. prostoru [l]28027010

Celkové rozměry jsou mezi nejprodávanějšími evropskými konkurenty spíše menší. Fabia, která využívá starší platformu, zůstává suverénně nejužší a současně nejvyšší. Polo s novější technikou ale na šířkové rekordmany ve třídě citelně ztrácí. Počkejme si ale, jak se inženýrům z Wolfsburgu povedlo exteriérové rozměry vyplnit interiérem. Zvenku chybějící milimetry lze vhodnou stavbou dohnat.

Volkswagen Polo - Srovnání s konkurencí
ModelVW PoloSEAT IbizaŠkoda FabiaFiat Grande PuntoOpel CorsaPeugeot 207
Délka [mm]395240523992403039994030
Šířka [mm]168216931642168717371748
Výška [mm]145414451498149014881479
Rozvor [mm]-24692462251025112540
Objem zav. prostoru [l]280292300275285267

Zcela nová přístrojová deska se nápadně podobá té ve Volkswagenu Golf. Není stejná (nevešla by se), takže je jisté, že podobnost není náhodná, ale naprosto záměrná. Kdo nemá na Golf, měl by koupit Polo. Tak si vykládáme záměry designérů a stratégů VW. Proti Golfu chybí jen přístroje v tubusech před řidičem. Pod vnějším pláštěm je údajně známé rozložení komponent z předchozí generace. Měkčené plasty (slush) budou na přístrojové desce v Polu až od druhé úrovně výbavy (Comfortline).

Podvozek odpovídá dnešním standardům ve třídě. Tedy vpředu vzpěry McPherson kombinované s příčnými rameny, vzadu pak vlečená ramena, spojená zkrutnou příčkou. Nová platforma přináší nejen větší rozchody kol, ale taky novou geometrii uložení přední nápravy.

Doporučujeme
Autosalon Ženeva: Volkswagen Polo - První dojmy

Motoricky je toho v zážehové paletě jen málo nového. Základ tvoří i nadále české tříválce HTP, nad nimi je čtrnáctistovka se 63 kW, známá z Fabií i Ibiz, a teprve pak přichází nový čtyřválec 1,2 TSI (77 kW, v nabídce později), který se objeví i ve Škodě Yeti. Standardem i nadále mezi benzinovými motory zůstává pětistupňová převodovka, pouze 1,2 TSI má šest stupňů a jako bonus za příplatek bude v nabídce i sedmistupňové DSG poprvé pro motor 1,4 16V (63 kW).

Výbava Trendline
Základní výbava Trendline na německém trhu obsahuje přední a boční airbagy (s rozšířenou ochranou hlavy), ESP s integrovanými funkcemi ABS, MSR, ASR, EDS a asistencí pro rozjezd do kopce, přední elektricky ovládaná okna, funkci komfortního blikání směrovek nebo centrální zamykání.

Polo nemá náhradní kolo, ale standardně jen Tire Mobility Set (12V kompresor a lepicí sadu). Základní výbava jezdí na ocelových kolech s rozměrem pneumatik 175/70 R14.

Klimatizaci pořídíte jen v paketu Cool+Sound za 910 euro (Climatic), resp. 1210 euro (Climatronic) se základním rádiem RCD210. Za 170 Euro je v nabídce sada s dálkovým ovládáním centrálního zamykání, 2 sklopnými klíči a elektricky ovládanými a vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky.

Volkwagen Polo - Zážehové motory při uvedení na trh v Německu
Zážehové motory1,2 MPI1,2 MPI1,4 16V1,2 TSI
Zdvihový objem [cm3]119811981390-
Válce/ventily3/43/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]44/520051/540063/500077/-
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]108/3000112/3000132/3800-
Max. rychlost [km/h]157165177190
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,114,112,1-
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,55,95,5
Pohotovostní hmotnost [kg]106710671070-
Cena Trendline [Euro]1288513410--
Cena Comfortline [Euro]-1488515810-
Cena Highline [Euro]--16635-

Standardní modely TDI budou poháněny třemi výkonovými stupni nového čtyřválce 1,6 TDI. Volkswagen Polo tímto definitivně opustil techniku vstřikování čerpadlo-tryska. Při uvedení na trh bude ale k dispozici pouze základní výkonová verze a to jen v základní výbavě.

Výbava Comfortline
Comfortline jezdí na patnáctipalcových kolech s pneumatikami 185/60 R15, dveře a kliky jsou standardně lakovány v barvě karoserie, bez příplatků je dodávána klimatizace Climatic, elektrické ovládání oken ve všech dveřích, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, obě přední sedadla mají výškové nastavování, centrální zamykání je dodáváno s dálkovým ovládáním a vzadu je parkovací asistent.

Výbava Highline
Zatím nejvyšší stupeň výbavy obsahuje navíc proti Comfortline kola z lehkých slitin s pneumatikami 185/60 R15, kůží obšitý věnec tříramenného volantu, přední loketní opěrku, sportovní sedadla s vyhříváním nebo mlhové světlomety.

Příplatek pro upgrade z klimatizace Climatic na klimatizaci Climatronic činí 300 Euro.

Volkwagen Polo - Vznětové motory při uvedení na trh v Německu
Vznětové motory1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF BM1,6 TDI CR DPF
Zdvihový objem [cm3]1598159815981598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]55/400066/-77/440077/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]195/1500-2500--250/1900
Max. rychlost [km/h]170180180189
Zrychlení 0-100 km/h [s]14---
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,23,84,2
Pohotovostní hmotnost [kg]1157---
Cena Trendline [Euro]15535---
Cena Comfortline [Euro]----
Cena Highline [Euro]----
Ve všech výbavách se připlácí za metalický lak (425 Euro), ale také za červenou Flash (130 Euro), žlutou Savanna (225 Euro) nebo černou (225 Euro).

Všechny ceny v tabulkách platí pro pětidveřové modely, třídveřové verze budou o 735 Euro levnější.

Výbava i ceny jednotlivých verzí na českém trhu se pochopitelně mohou lišit.

Spolupracujeme s TipCars.com
Egypt ztíží rozvody. Nově budou být moci jen se svolením duchovního Egypt ztíží rozvody. Nově budou být moci jen se svolením duchovního

Egyptský prezident Abdal Fattáh Sísí chce nový zákon,…

Bakala prodal firmu Green Gas International, která těží důlní plyn v dolech OKD Bakala prodal firmu Green Gas International, která těží důlní plyn v dolech OKD

Zdeněk Bakala se zbavil další firmy napojené na těžební…

Majetek Agrofertu bude spravovat Babišův právník Bílek Majetek Agrofertu bude spravovat Babišův právník Bílek

Svěřenský fond, kam ministr financí a šéf hnutí ANO…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Polo: Ceny v Německu a úplná…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925 Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Simply Clever není jen obyčejný slogan. Jedná se o slovní…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Volkswagen zvažuje svůj konec ve WRC Volkswagen zvažuje svůj konec ve WRC

Volkswagen sice šampionátu WRC dominuje, ale s ohledem na…

Evropské Automobily roku: Volkswagen Polo (2010) Evropské Automobily roku: Volkswagen Polo (2010)

Pátá generace Volkswagenu Polo přinesla žádanou změnu…

 



 
Projeli jsme revoluční Nissan Micra. Jak jezdí nová generace a proč má reproduktor v sedačce?

Projeli jsme revoluční Nissan Micra. Jak jezdí nová generace?

Dnes 14:51

Nissan označuje novou Micru za revoluční auto. Změnil se totiž její design, technika i velikost. A pozor, v žádném případě to není Clio s odlišnou karoserií!




Blesk.cz

Piráti objevili způsob, jak z YouTube udělat (nejen) pornokatalog

Piráti objevili způsob, jak z YouTube udělat (nejen)…

YouTube nechce být pornografickým katalogem, natož pirátským pornografickým katalogem, a tak ve svých podmínkách…

Indičtí vědci přeměří Mount Everest: Nejvyšší hora světa se možná zmenšila

Indičtí vědci přeměří Mount Everest: Nejvyšší hora…

Nejvyšší hora světa Mount Everest kvůli nedávným zemětřesením už možná neměří rekordních 8848 metrů. Indie se…

 

iSport.cz

Železník se zabydluje v Boleslavi: Chci hrát a ne jen fandit z lavičky

Železník se zabydluje v Boleslavi: Chci hrát a ne…

V první polovině ledna ještě absolvoval soustředění se Slavií v Číně, ale jeho pozice v kádru „sešívaných“ pro…

Barometr formy biatlonistů před MS: nová žena č. 2 a nevýrazný Moravec

Barometr formy biatlonistů před MS: nová žena č. 2 a…

Do startu biatlonového mistrovství světa v Hochfilzenu zbývá pouhých šestnáct dní. A přípravy jsou v plném…

 

Reflex.cz

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky. Podívejte se na nejkrásnější svatební fotografie roku 2016

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky.…

Mezinárodní společnost profesionálních svatebních fotografů (ISPWP) vybrala 80 nejlepších fotografií pořízených…

Černobílé vidění sluníčkářů: Obama je sympaticky barevný, Trump nesympaticky obarvený

Černobílé vidění sluníčkářů: Obama je sympaticky…

Hodnocení amerických prezidentů světovou veřejností je nejen otevřeně rasistické, ale také idioticky povrchní,…

 
 
reklama