Volkswagen Polo: Ceny v Německu a úplná technická data

Volkswagen Polo: Ceny v Německu a úplná technická data

 
 

Při uvedení na trh bude hlavní motorickou novinkou základní naftový čtyřválec 1,6 TDI (55 kW). Zážehové motory zastupují z Fabií a Ibiz známé jednotky 1,2 HTP (44 nebo 51 kW) a čtyřválec 1,4 16V (63 kW).

Volkswagen si s uvedením Pola na německý trh pospíšil a zveřejnil základní zaváděcí nabídku již krátce po premiéře. Ceny vylepšené o šrotovné už Polo mít asi nebude (částka z německého státního rozpočtu bude brzy vyčerpána), ale přehled nabídky by měl alespoň lákat zákazníky od konkurence.

Povinný mezigenerační růst se nevyhnul ani Polu. Přesto to neplatí doslova. Například výška je totiž nyní nižší než u předchůdce. Extrémně krátký zadní převis zřejmě nedovolil konstruktérům přiblížit se objemům zavazadlových prostorů vlastních příbuzných - Ibizy a Fabie. Za pozornost stojí 30 mm nárůst v oblasti rozchodů kol, který by se měl odrazit na jízdní stabilitě.

Volkswagen Polo - Mezigenerační srovnání
ModelNové PoloStávající PoloRozdíl [mm]
Délka [mm]3952391636
Šířka [mm]1682165032
Výška [mm]14541467-13
Rozchod vpředu [mm]1464143430
Rozchod vzadu [mm]1456142630
Rozvor [mm]-2465-
Objem zav. prostoru [l]28027010

Celkové rozměry jsou mezi nejprodávanějšími evropskými konkurenty spíše menší. Fabia, která využívá starší platformu, zůstává suverénně nejužší a současně nejvyšší. Polo s novější technikou ale na šířkové rekordmany ve třídě citelně ztrácí. Počkejme si ale, jak se inženýrům z Wolfsburgu povedlo exteriérové rozměry vyplnit interiérem. Zvenku chybějící milimetry lze vhodnou stavbou dohnat.

Volkswagen Polo - Srovnání s konkurencí
ModelVW PoloSEAT IbizaŠkoda FabiaFiat Grande PuntoOpel CorsaPeugeot 207
Délka [mm]395240523992403039994030
Šířka [mm]168216931642168717371748
Výška [mm]145414451498149014881479
Rozvor [mm]-24692462251025112540
Objem zav. prostoru [l]280292300275285267

Zcela nová přístrojová deska se nápadně podobá té ve Volkswagenu Golf. Není stejná (nevešla by se), takže je jisté, že podobnost není náhodná, ale naprosto záměrná. Kdo nemá na Golf, měl by koupit Polo. Tak si vykládáme záměry designérů a stratégů VW. Proti Golfu chybí jen přístroje v tubusech před řidičem. Pod vnějším pláštěm je údajně známé rozložení komponent z předchozí generace. Měkčené plasty (slush) budou na přístrojové desce v Polu až od druhé úrovně výbavy (Comfortline).

Podvozek odpovídá dnešním standardům ve třídě. Tedy vpředu vzpěry McPherson kombinované s příčnými rameny, vzadu pak vlečená ramena, spojená zkrutnou příčkou. Nová platforma přináší nejen větší rozchody kol, ale taky novou geometrii uložení přední nápravy.

Doporučujeme
Autosalon Ženeva: Volkswagen Polo - První dojmy

Motoricky je toho v zážehové paletě jen málo nového. Základ tvoří i nadále české tříválce HTP, nad nimi je čtrnáctistovka se 63 kW, známá z Fabií i Ibiz, a teprve pak přichází nový čtyřválec 1,2 TSI (77 kW, v nabídce později), který se objeví i ve Škodě Yeti. Standardem i nadále mezi benzinovými motory zůstává pětistupňová převodovka, pouze 1,2 TSI má šest stupňů a jako bonus za příplatek bude v nabídce i sedmistupňové DSG poprvé pro motor 1,4 16V (63 kW).

Výbava Trendline
Základní výbava Trendline na německém trhu obsahuje přední a boční airbagy (s rozšířenou ochranou hlavy), ESP s integrovanými funkcemi ABS, MSR, ASR, EDS a asistencí pro rozjezd do kopce, přední elektricky ovládaná okna, funkci komfortního blikání směrovek nebo centrální zamykání.

Polo nemá náhradní kolo, ale standardně jen Tire Mobility Set (12V kompresor a lepicí sadu). Základní výbava jezdí na ocelových kolech s rozměrem pneumatik 175/70 R14.

Klimatizaci pořídíte jen v paketu Cool+Sound za 910 euro (Climatic), resp. 1210 euro (Climatronic) se základním rádiem RCD210. Za 170 Euro je v nabídce sada s dálkovým ovládáním centrálního zamykání, 2 sklopnými klíči a elektricky ovládanými a vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky.

Volkwagen Polo - Zážehové motory při uvedení na trh v Německu
Zážehové motory1,2 MPI1,2 MPI1,4 16V1,2 TSI
Zdvihový objem [cm3]119811981390-
Válce/ventily3/43/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]44/520051/540063/500077/-
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]108/3000112/3000132/3800-
Max. rychlost [km/h]157165177190
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,114,112,1-
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,55,95,5
Pohotovostní hmotnost [kg]106710671070-
Cena Trendline [Euro]1288513410--
Cena Comfortline [Euro]-1488515810-
Cena Highline [Euro]--16635-

Standardní modely TDI budou poháněny třemi výkonovými stupni nového čtyřválce 1,6 TDI. Volkswagen Polo tímto definitivně opustil techniku vstřikování čerpadlo-tryska. Při uvedení na trh bude ale k dispozici pouze základní výkonová verze a to jen v základní výbavě.

Výbava Comfortline
Comfortline jezdí na patnáctipalcových kolech s pneumatikami 185/60 R15, dveře a kliky jsou standardně lakovány v barvě karoserie, bez příplatků je dodávána klimatizace Climatic, elektrické ovládání oken ve všech dveřích, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, obě přední sedadla mají výškové nastavování, centrální zamykání je dodáváno s dálkovým ovládáním a vzadu je parkovací asistent.

Výbava Highline
Zatím nejvyšší stupeň výbavy obsahuje navíc proti Comfortline kola z lehkých slitin s pneumatikami 185/60 R15, kůží obšitý věnec tříramenného volantu, přední loketní opěrku, sportovní sedadla s vyhříváním nebo mlhové světlomety.

Příplatek pro upgrade z klimatizace Climatic na klimatizaci Climatronic činí 300 Euro.

Volkwagen Polo - Vznětové motory při uvedení na trh v Německu
Vznětové motory1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF BM1,6 TDI CR DPF
Zdvihový objem [cm3]1598159815981598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]55/400066/-77/440077/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]195/1500-2500--250/1900
Max. rychlost [km/h]170180180189
Zrychlení 0-100 km/h [s]14---
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,23,84,2
Pohotovostní hmotnost [kg]1157---
Cena Trendline [Euro]15535---
Cena Comfortline [Euro]----
Cena Highline [Euro]----
Ve všech výbavách se připlácí za metalický lak (425 Euro), ale také za červenou Flash (130 Euro), žlutou Savanna (225 Euro) nebo černou (225 Euro).

Všechny ceny v tabulkách platí pro pětidveřové modely, třídveřové verze budou o 735 Euro levnější.

Výbava i ceny jednotlivých verzí na českém trhu se pochopitelně mohou lišit.

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Afghánistánu se nestahujme, říkají bývalý ministr a exnáčelník armády Z Afghánistánu se nestahujme, říkají bývalý ministr a exnáčelník armády

Česká republika by se z Afghánistánu stahovat neměla,…

Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku

Technologie, na které stojí virtuální měny typu bitcoin,…

ODS a Starostové srovnali v Senátu síly ODS a Starostové srovnali v Senátu síly

Senátoři Ivo Valenta a Ladislav Faktor přešli do klubu…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Polo: Ceny v Německu a úplná…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí

Také jste jako malí imitovali zvuk monopostů Formule 1?…

Top Gear opět mění složení moderátorů. Přichází hned dvě nové tváře Top Gear opět mění složení moderátorů. Přichází hned dvě nové tváře

Po odchodu slavné trojice Clarkson, Hammond a May se…

 



VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga

Volkswagen se sice odporoučel ze soutěžního mistrovství…

Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte

Nová generace malého modelu od Volkswagenu se ukáže už ve…

 



 
Audi R8 se představuje po faceliftu, má vyšší výkon i dravější design

Audi R8 se představuje po faceliftu, má vyšší výkon i dravější design

Dnes 00:01

Supersport se čtyřmi kruhy ve znaku prošel faceliftem. Kromě několika pozměněných křivek má i výkonnější motor. Naštěstí je to pořád atmosférický desetiválec.




Blesk.cz

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane se k nám? Přijde druhá generace?

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane…

Black Shark je prvním herním smartphonem od Xiaomi, který trpěl zásadním neduhem. Vyjma domovské Číny se totiž…

Skok z mostu, utopené auto, šikana. Ve videu zpěváka Jena se střídá jedno drama za druhým

Skok z mostu, utopené auto, šikana. Ve videu zpěváka…

Jen, jak si nově říká Jan Nedvěd, vypouští do světa nový singl a videoklip Stoupáš. Ve spletitém příběhu nechybí…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Sparta - Litvínov 1:2. Králem utkání se stal Hanzl, vystřelil výhru

SESTŘIH: Sparta - Litvínov 1:2. Králem utkání se…

Hokejisté Litvínova zvítězili v předehrávce 24. kola extraligy v pražské O2 areně nad vedoucí Spartou 2:1 a…

SESTŘIH: Real Madrid - Plzeň 2:1. Český mistr trápil giganta

SESTŘIH: Real Madrid - Plzeň 2:1. Český mistr trápil giganta

Lekce od úřadujících šampionů, jak mnozí čekali, se nekonala. Fotbalisté Plzně prohráli na půdě Realu Madrid…

 

Reflex.cz

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy. Instantní Istanbulská úmluva jako cesta k lepším zítřkům?

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy.…

V článku „Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?“ jsem se věnoval tématice…

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje, jak je psaní zpráv za volantem nebezpečné

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje,…

Používání mobilu za jízdy, psaní textových zpráv a s tím spojená nepozornost při řízení patří v posledních…