Volkswagen Polo: Ceny v Německu a úplná technická data

Volkswagen Polo: Ceny v Německu a úplná technická data

 
 

Při uvedení na trh bude hlavní motorickou novinkou základní naftový čtyřválec 1,6 TDI (55 kW). Zážehové motory zastupují z Fabií a Ibiz známé jednotky 1,2 HTP (44 nebo 51 kW) a čtyřválec 1,4 16V (63 kW).

Volkswagen si s uvedením Pola na německý trh pospíšil a zveřejnil základní zaváděcí nabídku již krátce po premiéře. Ceny vylepšené o šrotovné už Polo mít asi nebude (částka z německého státního rozpočtu bude brzy vyčerpána), ale přehled nabídky by měl alespoň lákat zákazníky od konkurence.

Povinný mezigenerační růst se nevyhnul ani Polu. Přesto to neplatí doslova. Například výška je totiž nyní nižší než u předchůdce. Extrémně krátký zadní převis zřejmě nedovolil konstruktérům přiblížit se objemům zavazadlových prostorů vlastních příbuzných - Ibizy a Fabie. Za pozornost stojí 30 mm nárůst v oblasti rozchodů kol, který by se měl odrazit na jízdní stabilitě.

Volkswagen Polo - Mezigenerační srovnání
ModelNové PoloStávající PoloRozdíl [mm]
Délka [mm]3952391636
Šířka [mm]1682165032
Výška [mm]14541467-13
Rozchod vpředu [mm]1464143430
Rozchod vzadu [mm]1456142630
Rozvor [mm]-2465-
Objem zav. prostoru [l]28027010

Celkové rozměry jsou mezi nejprodávanějšími evropskými konkurenty spíše menší. Fabia, která využívá starší platformu, zůstává suverénně nejužší a současně nejvyšší. Polo s novější technikou ale na šířkové rekordmany ve třídě citelně ztrácí. Počkejme si ale, jak se inženýrům z Wolfsburgu povedlo exteriérové rozměry vyplnit interiérem. Zvenku chybějící milimetry lze vhodnou stavbou dohnat.

Volkswagen Polo - Srovnání s konkurencí
ModelVW PoloSEAT IbizaŠkoda FabiaFiat Grande PuntoOpel CorsaPeugeot 207
Délka [mm]395240523992403039994030
Šířka [mm]168216931642168717371748
Výška [mm]145414451498149014881479
Rozvor [mm]-24692462251025112540
Objem zav. prostoru [l]280292300275285267

Zcela nová přístrojová deska se nápadně podobá té ve Volkswagenu Golf. Není stejná (nevešla by se), takže je jisté, že podobnost není náhodná, ale naprosto záměrná. Kdo nemá na Golf, měl by koupit Polo. Tak si vykládáme záměry designérů a stratégů VW. Proti Golfu chybí jen přístroje v tubusech před řidičem. Pod vnějším pláštěm je údajně známé rozložení komponent z předchozí generace. Měkčené plasty (slush) budou na přístrojové desce v Polu až od druhé úrovně výbavy (Comfortline).

Podvozek odpovídá dnešním standardům ve třídě. Tedy vpředu vzpěry McPherson kombinované s příčnými rameny, vzadu pak vlečená ramena, spojená zkrutnou příčkou. Nová platforma přináší nejen větší rozchody kol, ale taky novou geometrii uložení přední nápravy.

Doporučujeme
Autosalon Ženeva: Volkswagen Polo - První dojmy

Motoricky je toho v zážehové paletě jen málo nového. Základ tvoří i nadále české tříválce HTP, nad nimi je čtrnáctistovka se 63 kW, známá z Fabií i Ibiz, a teprve pak přichází nový čtyřválec 1,2 TSI (77 kW, v nabídce později), který se objeví i ve Škodě Yeti. Standardem i nadále mezi benzinovými motory zůstává pětistupňová převodovka, pouze 1,2 TSI má šest stupňů a jako bonus za příplatek bude v nabídce i sedmistupňové DSG poprvé pro motor 1,4 16V (63 kW).

Výbava Trendline
Základní výbava Trendline na německém trhu obsahuje přední a boční airbagy (s rozšířenou ochranou hlavy), ESP s integrovanými funkcemi ABS, MSR, ASR, EDS a asistencí pro rozjezd do kopce, přední elektricky ovládaná okna, funkci komfortního blikání směrovek nebo centrální zamykání.

Polo nemá náhradní kolo, ale standardně jen Tire Mobility Set (12V kompresor a lepicí sadu). Základní výbava jezdí na ocelových kolech s rozměrem pneumatik 175/70 R14.

Klimatizaci pořídíte jen v paketu Cool+Sound za 910 euro (Climatic), resp. 1210 euro (Climatronic) se základním rádiem RCD210. Za 170 Euro je v nabídce sada s dálkovým ovládáním centrálního zamykání, 2 sklopnými klíči a elektricky ovládanými a vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky.

Volkwagen Polo - Zážehové motory při uvedení na trh v Německu
Zážehové motory1,2 MPI1,2 MPI1,4 16V1,2 TSI
Zdvihový objem [cm3]119811981390-
Válce/ventily3/43/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]44/520051/540063/500077/-
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]108/3000112/3000132/3800-
Max. rychlost [km/h]157165177190
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,114,112,1-
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,55,95,5
Pohotovostní hmotnost [kg]106710671070-
Cena Trendline [Euro]1288513410--
Cena Comfortline [Euro]-1488515810-
Cena Highline [Euro]--16635-

Standardní modely TDI budou poháněny třemi výkonovými stupni nového čtyřválce 1,6 TDI. Volkswagen Polo tímto definitivně opustil techniku vstřikování čerpadlo-tryska. Při uvedení na trh bude ale k dispozici pouze základní výkonová verze a to jen v základní výbavě.

Výbava Comfortline
Comfortline jezdí na patnáctipalcových kolech s pneumatikami 185/60 R15, dveře a kliky jsou standardně lakovány v barvě karoserie, bez příplatků je dodávána klimatizace Climatic, elektrické ovládání oken ve všech dveřích, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, obě přední sedadla mají výškové nastavování, centrální zamykání je dodáváno s dálkovým ovládáním a vzadu je parkovací asistent.

Výbava Highline
Zatím nejvyšší stupeň výbavy obsahuje navíc proti Comfortline kola z lehkých slitin s pneumatikami 185/60 R15, kůží obšitý věnec tříramenného volantu, přední loketní opěrku, sportovní sedadla s vyhříváním nebo mlhové světlomety.

Příplatek pro upgrade z klimatizace Climatic na klimatizaci Climatronic činí 300 Euro.

Volkwagen Polo - Vznětové motory při uvedení na trh v Německu
Vznětové motory1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF BM1,6 TDI CR DPF
Zdvihový objem [cm3]1598159815981598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]55/400066/-77/440077/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]195/1500-2500--250/1900
Max. rychlost [km/h]170180180189
Zrychlení 0-100 km/h [s]14---
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,23,84,2
Pohotovostní hmotnost [kg]1157---
Cena Trendline [Euro]15535---
Cena Comfortline [Euro]----
Cena Highline [Euro]----
Ve všech výbavách se připlácí za metalický lak (425 Euro), ale také za červenou Flash (130 Euro), žlutou Savanna (225 Euro) nebo černou (225 Euro).

Všechny ceny v tabulkách platí pro pětidveřové modely, třídveřové verze budou o 735 Euro levnější.

Výbava i ceny jednotlivých verzí na českém trhu se pochopitelně mohou lišit.

Spolupracujeme s TipCars.com
Těžaři z břidlice nechávají ležet ladem rekordní počet vrtů Těžaři z břidlice nechávají ležet ladem rekordní počet vrtů

Američtí producenti ropy z břidličných hornin v současné…

Venezuele docházejí léky, prezident Maduro žádá OSN o pomoc Venezuele docházejí léky, prezident Maduro žádá OSN o pomoc

Prezident Venezuely Nicolás Maduro požádal OSN, aby…

Sedm nejdéle sloužících ministrů průmyslu. Jak si vedli? Sedm nejdéle sloužících ministrů průmyslu. Jak si vedli?

Pravděpodobný nový ministr průmyslu Jiří Havlíček…

Šance k rozvoji, nebo utopené peníze? Vzývaná i proklínaná vltavská cesta se otevírá Šance k rozvoji, nebo utopené peníze? Vzývaná i proklínaná vltavská cesta se otevírá

S lehkou nadsázkou lze říci, že nejdelší česká řeka…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Polo: Ceny v Německu a úplná…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga

Volkswagen se sice odporoučel ze soutěžního mistrovství…

Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte

Nová generace malého modelu od Volkswagenu se ukáže už ve…

 



 
Ford zvažuje ostré SUV s přídomkem RS. Musí být opravdu výjimečné!

Ford zvažuje ostré SUV s přídomkem RS. Musí být opravdu výjimečné!

Dnes 09:40

Rostoucí zájem o SUV dohání automobilky k myšlenkám o ryze sportovních verzích. Podle Fordu by mohlo vzniknout SUV RS!




Blesk.cz

Panama končí jako daňový ráj? Po skandálu přestane „krýt“ podnikatele

Panama končí jako daňový ráj? Po skandálu přestane…

Panama začne od roku 2018 uplatňovat mezinárodní daňovou dohodu podepsanou loni. Agentuře AFP to sdělila její…

U metra v Lille střílel z auta maskovaný muž: 3 zranění včetně dítěte

U metra v Lille střílel z auta maskovaný muž: 3…

Při střelbě v severofrancouzském městě Lille byli v pátek večer zraněni tři lidé. Místní média hovoří o tom, že…

 

iSport.cz

Skvělý Hamilton válí v Austrálii, kvalifikaci vyhrál v rekordním čase

Skvělý Hamilton válí v Austrálii, kvalifikaci vyhrál…

Z prvního místa do nedělní Velké ceny Austrálie, úvodního závodu sezony formule 1, odstartuje britský favorit…

Děkuju za podporu, vzkázal Kratěna. Ale o konci kariéry nemluvil

Děkuju za podporu, vzkázal Kratěna. Ale o konci…

Padli. Ale se ctí. A se vztyčenou hlavou. „Jsem hrdý na mužstvo, jak jsme to odehráli, jak jsme se k tomu…

 

Reflex.cz

Cyril Höschl: Psychiatři nesmí lidi omezovat jen základě svých dojmů

Cyril Höschl: Psychiatři nesmí lidi omezovat jen…

Psychiatři nejsou bohu rovni, nejsou delfská věštírna, nevidi lidem do hlav a nemají právo lidi omezovat na…

Do Česka přijel další konvoj amerických a britských vojáků

Do Česka přijel další konvoj amerických a britských vojáků

Do Česka vjela přes Rozvadov dnes po deváté hodině první ze sedmi kolon konvoje amerických a britských vojáků. V…