reklama


Volkswagen Polo: První fotografie a informace k třídveřové verzi

Volkswagen Polo: První fotografie a informace k třídveřové verzi

 
 

Třídveřová verze páté generace Volkswagenu Polo bude mít světovou premiéru na IAA ve Frankfurtu. Německá automobilka při té příležitosti uvolnila první fotografie a základní informace.

Volkswagen se netají cílem učinit z Pola podobnou legendu, jako je tomu u Golfu. Je otázkou, zda se mu to povede, přece jen design malého Volkswagenu se měnil léty poněkud radikálněji. Nová generace má ovšem všechny předpoklady pro to, aby uspěla.

Designové změny

Klínovité tvary s dvěma výraznými bočními linkami jsou pochopitelně opět dílem týmu, který vede koncernový šéfdesignér Walter de Silva. Podle něj se nové Polo s trojicí dveří blíží jeho filozofii bella automobile, tedy má takřka ideální proporce s minimálními převisy karoserie.

Zepředu ani zezadu se třídveřová verze od v Ženevě představené pětidveřové nijak výrazně neliší, nejmarkantnější změny jsou vidět pochopitelně při bočním pohledu. V pořadí druhá karosářská varianta nového Pola má jeden pár delších dveří a jinak tvarovaná zadní boční okna. B-sloupek je pak prakticky zcela zakryt, auto tak vypadá sportovněji. Rozměry jsou naprosto shodné: na délku měří 3970 mm, na šířku 1682 mm a na výšku 1485 mm. To samé platí i o velikosti zavazadlového prostoru, jehož základní objem je 280 l, po sklopení zadních sedadel pak nabídne 952 l.

Motory

Pohonné jednotky jsou totožné s pětidveřovým Polem. Pro začátek bude k dispozici šest agregátů ve výkonovém rozmezí 44-77 kW (60-105 k). Nabídka zážehových motorů začíná tříválci s objemem 1,2 litru se 44 a 51 kW a pokračuje čtyřválcovou čtrnáctistovkou se 63 kW. Nové turbodiesely 1,6 TDI se vstřikováním common-rail s filtrem pevných částic mají výkony 55, 66 a 77 kW. K nejvýkonnějšímu zážehovému a prostřednímu vznětovému motoru bude za příplatek nabízena také sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG. Později přijde na trh i malý zážehový turbomotor 1,2 TSI o výkonu 77 kW, nabídku vznětových motorů doplní na začátku roku 2010 úsporný 1,2 TDI/55 kW pro variantu BlueMotion

České ceny již známe

Zákazníci mohou zvolit tři stupně výbavy – základní Trendline, střední Comfortline a nejvyšší Highline. Již Trendline standardní elektronickou stabilizaci s integrovanými systémy ABS, MSR, ASR, EDS a asistentem pro rozjezd do kopce. Dále jsou ve vozech s touto výbavou dnes již běžné prvky, jakými jsou posilovač řízení, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání a osvětlení zavazadlového prostoru. Bezpečnost posádky zvyšují přední a boční airbagy. Řidič má navíc k dispozici výškově nastavitelné sedadlo, nesmíme zapomenout ani na v současné době důležité světlomety pro denní svícení.

Se základním motorem 1,2/44 kW začíná Polo Trendline v Německu na 12.150 eurech. České ceny oznámil importér již při uvedení pětidveřové varianty na autosalonu v Brně, ty startují na částce 244.500 Kč.

Volkswagen Polo (3 dv.) - Zážehové motory při uvedení na trh v ČR
Zážehové motory1,2 6V1,2 12V1,4 16V1,2 TSI
Zdvihový objem [cm3]119811981390-
Válce/ventily3/23/44/44/2
Nejvyšší výkon [kW/min-1]44/520051/540063/500077/-
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]108/3000112/3000132/3800-
Max. rychlost [km/h]157165177190
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,114,112,1-
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,55,95,5
Cena Trendline [Kč]244.500,-260.400,-281.400,--
Cena Comfortline [Kč]-273.500,-294.500,--

Výbava Comfortline není k dispozici se základním motorem 1,2 l, paleta začíná až na výkonové variantě 51 kW, u nás za 273.500 Kč. Standardně obsahuje například lakovaná elektricky vyhřívaná a nastavitelná zrcátka, světlomety se žárovkami H7, patnáctipalcová kola a chromované prvky na mřížce chladiče. Stálou teplotu ve voze udržuje sériově dodávaná poloautomatická klimatizace (u nás bude ovšem za příplatek), pod předními výškově seřiditelnými sedadly nalezneme odkládací schránky. Přístrojová deska je z měkčených plastů, interiér pak oživují hliníkové prvky. Zadní sedadlo je dělené, zavazadlový prostor disponuje dvojitou podlahou. Centrální zamykání má již dálkové ovládání.

Volkswagen Polo (3 dv.) - Vznětové motory při uvedení na trh v ČR
Vznětové motory1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF BM1,6 TDI CR DPF
Zdvihový objem [cm3]1598159815981598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]55/400066/420077/440077/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]195/1500-2500230/1500-2500-250/1900
Max. rychlost [km/h]170180180190
Zrychlení 0-100 km/h [s]1411,5-10,4
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,23,84,2
Cena Trendline [Kč]324.600,----
Cena Comfortline [Kč]337.700,-369.500,--395.900,-

Polo s výbavou Highline nebude na českém trhu zřejmě vůbec k dispozici, v Německu jeho ceny začínají na 15.900 eurech s motorem 1,4 16V/63 kW. Bude jezdit na patnáctipalcových litých kolech, vstup vzduchu v předním nárazníku je zdoben chromem. Uvnitř najdeme tříramenný volant v kůži, tou jsou čalouněny také řadicí páka a ruční brzda. Na přístrojové desce se nachází multifunkční displej a indikátor tlaku v pneumatikách, přední cestující si pak budou hovět v nastavitelných sportovních sedadlech. Polo Highline má ve standardu také mlhová světla, která jsou u Comfortline na přání.

Ekolog
Prodej třídveřové verze startuje krátce po skončení IAA ve Frankfurtu, autosalon se letos koná ve dnech 17. - 27. září.

Obě karosářské varianty budou od začátku příštího roku v prodeji také v již zmíněné variantě BlueMotion s kombinovanou spotřebou 3,3 l/100 km. Tato hodnota činí z Pola nejúspornější malý vůz současnosti. V sériové verzi se představí též ve Frankfurtu, koncept byl k vidění stejně jako pětidveřové Polo již na jaře v Ženevě. Mimochodem, to získalo při nedávném testu nezávislé společnosti Euro NCAP za svou bezpečnost maximální pětihvězdičkové hodnocení.

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME Volkswagen Polo
Volkswagen Polo - První jízdní dojmy
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Polo: První fotografie a…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




Volkswagen zvažuje svůj konec ve WRC Volkswagen zvažuje svůj konec ve WRC

Volkswagen sice šampionátu WRC dominuje, ale s ohledem na…

Evropské Automobily roku: Volkswagen Polo (2010) Evropské Automobily roku: Volkswagen Polo (2010)

Pátá generace Volkswagenu Polo přinesla žádanou změnu…

 



 
Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Dnes 17:51

Pozici nejlevnější značky na českém trhu léta úspěšně drží Dacia, která se však dočká staronového konkurenta. Větší roli by u nás opět ráda hrála i ruská Lada.




Blesk.cz

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté chtějí zakázat cizí názvy

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté…

Podle skupinky komunistických poslanců jsme v Česku a budeme prostě mluvit česky. A ani na Spidermana už se…

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se kompletně odtrhne od EU

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se…

Británie upřednostní úplné oddělení země od Evropské unie, tzv. tvrdý brexit. Nepřeje si ani částečně setrvat. V…

 

iSport.cz

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili Rosol i Pavlásek

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili…

Adam Pavlásek ani Lukáš Rosol nebudou k dispozici pro první kolo Davisova poháru, které čeští tenisté odehrají…

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

PŘÍMO Z MELBOURNE | Jízda osmatřicetiletého barda Radka Štěpánka se z kvalifikace přelila už do 2. kola…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama