Volkswagen Polo: První fotografie a informace k třídveřové verzi

Volkswagen Polo: První fotografie a informace k třídveřové verzi

 
 

Třídveřová verze páté generace Volkswagenu Polo bude mít světovou premiéru na IAA ve Frankfurtu. Německá automobilka při té příležitosti uvolnila první fotografie a základní informace.

Volkswagen se netají cílem učinit z Pola podobnou legendu, jako je tomu u Golfu. Je otázkou, zda se mu to povede, přece jen design malého Volkswagenu se měnil léty poněkud radikálněji. Nová generace má ovšem všechny předpoklady pro to, aby uspěla.

Designové změny

Klínovité tvary s dvěma výraznými bočními linkami jsou pochopitelně opět dílem týmu, který vede koncernový šéfdesignér Walter de Silva. Podle něj se nové Polo s trojicí dveří blíží jeho filozofii bella automobile, tedy má takřka ideální proporce s minimálními převisy karoserie.

Zepředu ani zezadu se třídveřová verze od v Ženevě představené pětidveřové nijak výrazně neliší, nejmarkantnější změny jsou vidět pochopitelně při bočním pohledu. V pořadí druhá karosářská varianta nového Pola má jeden pár delších dveří a jinak tvarovaná zadní boční okna. B-sloupek je pak prakticky zcela zakryt, auto tak vypadá sportovněji. Rozměry jsou naprosto shodné: na délku měří 3970 mm, na šířku 1682 mm a na výšku 1485 mm. To samé platí i o velikosti zavazadlového prostoru, jehož základní objem je 280 l, po sklopení zadních sedadel pak nabídne 952 l.

Motory

Pohonné jednotky jsou totožné s pětidveřovým Polem. Pro začátek bude k dispozici šest agregátů ve výkonovém rozmezí 44-77 kW (60-105 k). Nabídka zážehových motorů začíná tříválci s objemem 1,2 litru se 44 a 51 kW a pokračuje čtyřválcovou čtrnáctistovkou se 63 kW. Nové turbodiesely 1,6 TDI se vstřikováním common-rail s filtrem pevných částic mají výkony 55, 66 a 77 kW. K nejvýkonnějšímu zážehovému a prostřednímu vznětovému motoru bude za příplatek nabízena také sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG. Později přijde na trh i malý zážehový turbomotor 1,2 TSI o výkonu 77 kW, nabídku vznětových motorů doplní na začátku roku 2010 úsporný 1,2 TDI/55 kW pro variantu BlueMotion

České ceny již známe

Zákazníci mohou zvolit tři stupně výbavy – základní Trendline, střední Comfortline a nejvyšší Highline. Již Trendline standardní elektronickou stabilizaci s integrovanými systémy ABS, MSR, ASR, EDS a asistentem pro rozjezd do kopce. Dále jsou ve vozech s touto výbavou dnes již běžné prvky, jakými jsou posilovač řízení, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání a osvětlení zavazadlového prostoru. Bezpečnost posádky zvyšují přední a boční airbagy. Řidič má navíc k dispozici výškově nastavitelné sedadlo, nesmíme zapomenout ani na v současné době důležité světlomety pro denní svícení.

Se základním motorem 1,2/44 kW začíná Polo Trendline v Německu na 12.150 eurech. České ceny oznámil importér již při uvedení pětidveřové varianty na autosalonu v Brně, ty startují na částce 244.500 Kč.

Volkswagen Polo (3 dv.) - Zážehové motory při uvedení na trh v ČR
Zážehové motory1,2 6V1,2 12V1,4 16V1,2 TSI
Zdvihový objem [cm3]119811981390-
Válce/ventily3/23/44/44/2
Nejvyšší výkon [kW/min-1]44/520051/540063/500077/-
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]108/3000112/3000132/3800-
Max. rychlost [km/h]157165177190
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,114,112,1-
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,55,95,5
Cena Trendline [Kč]244.500,-260.400,-281.400,--
Cena Comfortline [Kč]-273.500,-294.500,--

Výbava Comfortline není k dispozici se základním motorem 1,2 l, paleta začíná až na výkonové variantě 51 kW, u nás za 273.500 Kč. Standardně obsahuje například lakovaná elektricky vyhřívaná a nastavitelná zrcátka, světlomety se žárovkami H7, patnáctipalcová kola a chromované prvky na mřížce chladiče. Stálou teplotu ve voze udržuje sériově dodávaná poloautomatická klimatizace (u nás bude ovšem za příplatek), pod předními výškově seřiditelnými sedadly nalezneme odkládací schránky. Přístrojová deska je z měkčených plastů, interiér pak oživují hliníkové prvky. Zadní sedadlo je dělené, zavazadlový prostor disponuje dvojitou podlahou. Centrální zamykání má již dálkové ovládání.

Volkswagen Polo (3 dv.) - Vznětové motory při uvedení na trh v ČR
Vznětové motory1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF1,6 TDI CR DPF BM1,6 TDI CR DPF
Zdvihový objem [cm3]1598159815981598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]55/400066/420077/440077/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]195/1500-2500230/1500-2500-250/1900
Max. rychlost [km/h]170180180190
Zrychlení 0-100 km/h [s]1411,5-10,4
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,23,84,2
Cena Trendline [Kč]324.600,----
Cena Comfortline [Kč]337.700,-369.500,--395.900,-

Polo s výbavou Highline nebude na českém trhu zřejmě vůbec k dispozici, v Německu jeho ceny začínají na 15.900 eurech s motorem 1,4 16V/63 kW. Bude jezdit na patnáctipalcových litých kolech, vstup vzduchu v předním nárazníku je zdoben chromem. Uvnitř najdeme tříramenný volant v kůži, tou jsou čalouněny také řadicí páka a ruční brzda. Na přístrojové desce se nachází multifunkční displej a indikátor tlaku v pneumatikách, přední cestující si pak budou hovět v nastavitelných sportovních sedadlech. Polo Highline má ve standardu také mlhová světla, která jsou u Comfortline na přání.

Ekolog
Prodej třídveřové verze startuje krátce po skončení IAA ve Frankfurtu, autosalon se letos koná ve dnech 17. - 27. září.

Obě karosářské varianty budou od začátku příštího roku v prodeji také v již zmíněné variantě BlueMotion s kombinovanou spotřebou 3,3 l/100 km. Tato hodnota činí z Pola nejúspornější malý vůz současnosti. V sériové verzi se představí též ve Frankfurtu, koncept byl k vidění stejně jako pětidveřové Polo již na jaře v Ženevě. Mimochodem, to získalo při nedávném testu nezávislé společnosti Euro NCAP za svou bezpečnost maximální pětihvězdičkové hodnocení.

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME Volkswagen Polo
Volkswagen Polo - První jízdní dojmy
Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Polo: První fotografie a…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga

Volkswagen se sice odporoučel ze soutěžního mistrovství…

Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte

Nová generace malého modelu od Volkswagenu se ukáže už ve…

 



 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…