Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen představil PyroBrake - aktivní brzdový asistent

Ondřej Láník
Diskuze (14)
Konvenční brzdový asistent má pomáhat řidiči k vytvoření maximálního brzdného účinku v krizové situaci. Předpokladem ale je, že se řidič dotkne brzdového pedálu. U mnoha nehod ale k brzdění vůbec nedojde.

Komplexní systémy aktivních tempomatů a pre-crash zařízení, které se dnes dostávají do moderních automobilů nabízejí konstruktérům množství signálů, které popisují dění kolem automobilu. Komfortní systémy jako aktivní tempomat tak sdílí signály s bezpečnostními prvky jako systém připravující automobil a posádku na nevyhnutelnou kolizi. Jednou z novinek, představených včera na prezentaci nové techniky ve vozech Volkswagen, byl asistenční systém brzd PyroBrake.

Jakmile snímače aktivního tempomatu (24 GHz a 77 GHz radar, stereokamera) zaznamenají situaci z níž už není úniku a blíží se srážka, automobil nečeká na dotyk řidičovy nohy a pedálu brzd, ale sám, během 80 milisekund aplikuje maximální brzdný účinek. To může pomoci v situacích, kdy řidič nemá šanci zasáhnou do událostí - typicky se jedná o nehody na křižovatkách, při předjíždění nebo při náhlém vstoupení chodce nebo cyklisty do jízdní dráhy automobilu. Podle jedné ze studií je v takových případech zaznamenáno brzdění jen ve 35 % případů.

Jak název napovídá, aktivace brzdového asistenta se děje pyrotechnicky, odpálením patrony, která vyvine brzdný tlak. Systémy jako ABS a ESP jsou přitom stále v činnosti. Času v takových situacích není mnoho, ale přesto je považováno zpomalení v průměru o 5 km/h během 100 až 300 ms za příspěvek k snížení následků takových nehod.

Klíčovým faktorem je pochopitelně spolehlivost zařízení a minimalizace planých poplachů, které by se v tomto případě projevily nežádoucím krizovým brzděním. Systém je zatím v prototypové fázi, ale už teď jsou prý výsledky testů několikrát jištěných obvodů a signálů více než uspokojivé.

Ondřej Láník
Diskuze (14)
21. 6. 2008 11:04
Re: díky, ne
ty pyropatrony nebo ta pyropatrona se v aute asi sami/a vyrabet nebudou/e ;-)
21. 6. 2008 10:58
Re: hmmm
jj, ikdys klec by v tomto pripade asi byla schovana pod calounenim a soucasti kastle, takze viditelne a neprijemne misto by bylo treba v oblasti dveri, ciste dodatecnou montaz by byla i nakladna pro samotne automobilky, jako ja si v beznem aute nedokazu predstavit i jen zadni oblouk/ram co se dava treba do Porsche GT3/RS a podobnych lepsich modelu
Avatar - Pierro
18. 6. 2008 09:29
Re: díky, ne
No mimo jiného ano. A oprava tohoto systému, spojená s výměnou pyropatron určitě levná nebude... :-!
Avatar - Ronault.
18. 6. 2008 09:20
Re: díky, ne
Nějak tomu nemůžu přijít na chuť. Z jedné strany zajímavý prvek, ale z druhé strany ty obavy o funkčnost jsou dost velké. Až to bude po letech opravdu odzkoušené, tak možná, ale jako jeden z prvních bych to do auta nechtěl.
Mimochodem... píší tam o náloži, to po každé aktivaci toho systému bude třeba obnova? Něco jako airbag?
Avatar - Pierro
18. 6. 2008 09:07
Re: díky, ne
Jo jo souhlas. Tuhle technickou hračičku, bych si rozhodně jako výbavu nepřiplácel...