Volkswagen prý uvažuje o nových levnějších modelech pro Čínu
Volkswagen měl v letošním prvním čtvrtletí problémy držet krok s růstem na čínském trhu osobních aut, což podle šéfa čínských aktivit Volkswagenu Jochema Heizmanna zčásti zavinil nedostatek vozů kategorií SUV a MPV, které by se prodávaly s nižší cenovkou.
"Největší nárůst objemu byl v segmentech levnějších SUV a MPV, ve kterých nejsme," uvedl Heizmann.
Podle Čínského svazu osobních automobilů (CPCA) stoupl prodej sportovně užitkových vozů v Číně loni o více než třetinu na 3,8 milionu aut a od roku 2012 se více než zdvojnásobil. Společnost Nomura odhaduje, že letos na čínský trh dorazí 5,2 milionu SUV, o 27 procent více než loni. U sedanů bude naopak růst činit pouhé jedno procento na 12,5 milionu aut.
"Hovoříme zde o skupině výrobků. Nejednáme o jednom nebo o dvou autech," sdělil Heizmann před dnešním zahájením autosalonu v Šanghaji.
Volkswagen, jehož součástí je také Škoda Auto, je z hlediska prodeje největší automobilkou v Evropě. Nejpozději do roku 2018 se chce stát největším výrobcem automobilů na světě.