Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen se spotřebou pod 1 l/100 km bude do tří let na trhu

Václav Pavlečka
Diskuze (35)
Předpokládá se, že k pohonu bude sloužit jednoválcový dieselový motor o zdvihovém objemu 300 cm3. Výkon dosáhne 8 kW při 4000 ot./min. Maximální rychlost se však bude pohybovat okolo 120 km/h.

Ambiciózní projekt německého koncernu Volkswagen na výrobu automobilu se spotřebou méně než 1l/100 km se vrací. Vývoj vozidla s karoserií z lehkých materiálů, poháněného motorem s nízkým zdvihovým objemem, dočasně zastavil předchozí šéf Volkswagenu Bernd Pischetsrieder. Současný čelní představitel VW Martin Winterkorn a předseda správní rady koncernu Ferdinand Piech dali však tomuto modelu zelenou. Na trhu by podle jejich prohlášení měl být do roku 2010.

„Nechystáme žádný prodejní šlágr.“ Přesně tak se o chystaném ekologickém vozidlu zmínil šéf Volkswagenu v rozhovoru pro německé novináře – konkrétně pro list Rheinischen Post. Už dříve jsme se zmínili o problematické návratnosti investic koncernu Volkswagen do automobilů s nízkou spotřebou, jako byly například VW Lupo 3L nebo Audi A2 1,2 TDI. Vysoká koncová cena vozu byla také důvodem, proč někdejší šéf VW Pischetsrieder pozastavil jeho vstup na trh. Nyní jsou však ekologicky šetrné vozy v kurzu. Navíc náklady na výrobu takového vozidla výrazně klesly. A to samozřejmě mění situaci. Nehledě na to, že vývoj extrémně úsporných modelů nezačíná u VW od nuly.

Žádný rychlík

Předpokládá se, že k pohonu bude sloužit jednoválcový dieselový motor o zdvihovém objemu 300 cm3. Výkon dosáhne 8 kW při 4000 ot./min. Maximální rychlost se však bude pohybovat okolo 120 km/h. Umožní to především extrémně lehká karoserie z uhlíkových vláken. Vozidlo, které Volkswagen vyzkoušel v roce 2002, mělo pohotovostní hmotnost pouhých 290 kilogramů.

Průměrná spotřeba se vejde do 1 l/100 km. A že to je možné dokázala i testovací jízda Volkswagenu, která se uskutečnila už v roce 2002. Výsledek byl velice zajímavý – vozidlo spotřebovalo na 100 ujetých kilometrů pouhých 0,89 litru nafty. Do auta se vejdou dva pasažéři, kteří budou usazeni za sebou.

Volkswagen, Škoda, Seat, Audi... Kdo vlastně?

Jaké logo bude na přídi chystaného dvoumístného vozu není jisté. Vedení koncernu zatím nevydalo žádné oficiální prohlášení, které by upřesnilo výběr konkrétní značky pro šetrný vůz.

Václav Pavlečka
Diskuze (35)
11. 10. 2007 12:00
Re: Kdyby tohle udělala Toyota
:yes:
11. 10. 2007 11:59
Re: ideal pro sebevrahy
ale jezdíš za litr...a pokud přežiješ,tak dlouhodobě >:-[]
Avatar - Falco
11. 10. 2007 00:43
Re: Kdyby tohle udělala Toyota
Trefa :-)
10. 10. 2007 21:49
Re: ideal pro sebevrahy
>:-[] :yes:
10. 10. 2007 12:38
VW
Môže byť, ale čo cena? Zakrátko zistia, že je to drahé, nikto to nekupuje a teda sa im to nevyplatí a zrušia to rovnako ako Lupo 3L.