Volkswagen se spotřebou pod 1 l/100 km bude do tří let na trhu

Volkswagen se spotřebou pod 1 l/100 km bude do tří let na trhu

 
 

Předpokládá se, že k pohonu bude sloužit jednoválcový dieselový motor o zdvihovém objemu 300 cm3. Výkon dosáhne 8 kW při 4000 ot./min. Maximální rychlost se však bude pohybovat okolo 120 km/h.

Ambiciózní projekt německého koncernu Volkswagen na výrobu automobilu se spotřebou méně než 1l/100 km se vrací. Vývoj vozidla s karoserií z lehkých materiálů, poháněného motorem s nízkým zdvihovým objemem, dočasně zastavil předchozí šéf Volkswagenu Bernd Pischetsrieder. Současný čelní představitel VW Martin Winterkorn a předseda správní rady koncernu Ferdinand Piech dali však tomuto modelu zelenou. Na trhu by podle jejich prohlášení měl být do roku 2010.

„Nechystáme žádný prodejní šlágr.“ Přesně tak se o chystaném ekologickém vozidlu zmínil šéf Volkswagenu v rozhovoru pro německé novináře – konkrétně pro list Rheinischen Post. Už dříve jsme se zmínili o problematické návratnosti investic koncernu Volkswagen do automobilů s nízkou spotřebou, jako byly například VW Lupo 3L nebo Audi A2 1,2 TDI. Vysoká koncová cena vozu byla také důvodem, proč někdejší šéf VW Pischetsrieder pozastavil jeho vstup na trh. Nyní jsou však ekologicky šetrné vozy v kurzu. Navíc náklady na výrobu takového vozidla výrazně klesly. A to samozřejmě mění situaci. Nehledě na to, že vývoj extrémně úsporných modelů nezačíná u VW od nuly.

Žádný rychlík Předpokládá se, že k pohonu bude sloužit jednoválcový dieselový motor o zdvihovém objemu 300 cm3. Výkon dosáhne 8 kW při 4000 ot./min. Maximální rychlost se však bude pohybovat okolo 120 km/h. Umožní to především extrémně lehká karoserie z uhlíkových vláken. Vozidlo, které Volkswagen vyzkoušel v roce 2002, mělo pohotovostní hmotnost pouhých 290 kilogramů.

Průměrná spotřeba se vejde do 1 l/100 km. A že to je možné dokázala i testovací jízda Volkswagenu, která se uskutečnila už v roce 2002. Výsledek byl velice zajímavý – vozidlo spotřebovalo na 100 ujetých kilometrů pouhých 0,89 litru nafty. Do auta se vejdou dva pasažéři, kteří budou usazeni za sebou.

Volkswagen, Škoda, Seat, Audi... Kdo vlastně? Jaké logo bude na přídi chystaného dvoumístného vozu není jisté. Vedení koncernu zatím nevydalo žádné oficiální prohlášení, které by upřesnilo výběr konkrétní značky pro šetrný vůz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

Cigarety stále nesou, český Philip Morris  měl loni vyšší tržby i zisk Cigarety stále nesou, český Philip Morris měl loni vyšší tržby i zisk

Kutnohorskému výrobci tabáku Philip Morris ČR loni…

Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun

Největší britská maloobchodní společnost Tesco zaplatí…

Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme

Saxofonista Stefan Denoljubov přijel do Prahy jako herec…

 
Zdroj: Rheinischer Post
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen se spotřebou pod 1 l/100 km…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky, varují analytici

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky,…

Od prosince platí nový zákon o spotřebitelských úvěrech, kdy banky začaly posuzovat žadatele přísněji. Česká…

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká jsou další řešení?

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká…

Jak přivést mladé k většímu zájmu o politiku? Palčivou otázku řeší řada stran. TOP 09 jako ambasadora pro mladé…

 

iSport.cz

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i nevýrazní talenti

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i…

Fotbalový svět nechápe. Nizozemsko nezvládá po kvalifikaci na EURO 2016 ani tu na mistrovství světa v Rusku. Po…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se zvěří tím ale nevyřeší

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se…

Posedlost evidencemi všeho druhu v podání současné vládní garnitury expanduje už i do takových oblastí lidských…

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…