Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen se stal největší automobilkou světa, má nejvyšší tržby

redakce AUTO.CZ
Diskuze (96)
Německý automobilový koncern Volkswagen se loni stal z hlediska tržeb světovou jedničkou v automobilovém průmyslu.

Na první příčku se koncern VW dostal díky silné poptávce po jeho výrobcích a také díky převzetí většinového podílu ve výrobci nákladních vozů MAN. Vyplývá to podle agentury DPA ze studie poradenské společnosti Ernst & Young.

Volkswagen loni podle studie utržil přes 159,3 miliardy eur (zhruba čtyři biliony Kč). Těsně tak předstihl japonského konkurenta, koncern Toyota Motor, jehož tržby činily 158,9 miliardy eur. Výrazný odstup měl s tržbami 108 miliard eur americký rival General Motors, který byl ale jedničkou z hlediska počtu prodaných aut.

Automobilka GM loni prodala zhruba devět milionů vozů. Prodej Volkswagenu činil přes 8,3 milionu vozů a prodej Toyoty necelých osm milionů vozů, napsala agentura DPA. Toyota tak loni přišla o pozici jedničky, kterou získala v roce 1998.

Volkswagen, jehož součástí je Škoda Auto, je největším automobilovým koncernem v Evropě. Firma se do roku 2018 hodlá stát největší světovou automobilkou z hlediska objemu prodeje.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (96)
Avatar - Katikakus
17. 4. 2012 07:43
Re: Koho sesadili z trůnu?
Jedine cos ukazal je tva vlastni hloupost a zaslepenost.
Avatar - Katikakus
17. 4. 2012 07:41
Re: VW-H/K-PSA
Ty uz jsi nekdy prikusoval zincicu? Leda zmrazenou.
Jako vzdycky tady projevujes nedostatek vzdelani a vedomosti, tak se nediv, ze te nikdo nebere vazne, svobodniku. :no: 8-s
14. 4. 2012 13:33
Re: Koho sesadili z trůnu?
Jak píšeš, jde o prestiž. Dvanáctiválců se určitě neprodají závratná čísla, ale prodávají se. S těmi 85% bych byl opatrný, neznám celoevropská nebo celosvětová čísla, ale v Evropě bude velkou roli hrát V8 TDI (který naštěstí netrpí nedostatkem kultivovanosti). Naftu tolik nemusím, ale do tohodle motoru se zamiluje snad každý. Osobně bych u Lexusu sáhl po čistém benzínu místo hybridu. Je to sice lákavé, ale kufr je pak vtip a auto je o 350 kilo těžší. Pokud bych v něm plánoval jezdit po městě po nákupech, tak by se o tom dalo uvažovat.

Balistická ochrana je mnohem běžnější, než by sis mohl myslet. Pro většinu vlád je standardní balistická ochrana třeba A8 Security (do které se, mimochodem, montuje jen dvanáctiválec) nedostatečná a zadávají si vlastní specifikace ochrany. Když máš peníze, tak se vždy najde někdo, kdo ti je chce sebrat. A některé země jsou plné magorů.

Kanceláře na kolech sleduji a u mne jednoznačně vede A8 a S-klasse. LS je dobré auto, ale konkuruje spíš těm masovým verzím a v Evropě nekonkuruje prakticky vůbec, protože, jak jsi napsal, masově se prodávají diesely. Od uvedení mám LS hodně rád, ale na našem trhu to prostě žádná bomba nebude.
13. 4. 2012 14:04
Re: Koho sesadili z trůnu?
Ten V12 je fakt, s tím by to mělo ještě větší punc luxusu. Na druhou stranu, 85% A8 se prodá s 3.0 TDI (vůbec nechápu proč, když u těhle aut nejde o spotřebu ale kultivovanost) a V12 se asi neprodá skoro žádná. Takže to je skutěčně spíš jen papírový údaj na ohánění se v diskuzích (což neděláš), že Audi má V12, ale v reálu to stejně nikdo nevyužívá, takže tahle varianta je k ničemu. Benzínová V8 je asi ideální, obzvlášť když je posílena bezhlučným elektromotorem. Opravdu není důvod do toho montovat víc než dva různě výkonné benzínové osmiválce. Maximálně diesel kvůli prodejům, ale to se zřejmě Lexusu stejně jako mně příčí.
Neprůstřelné provedení asi využije jen pár vládních aut, že by to nemělo už vcelku běžnou věc jako nezávislé topení bych se divil, ale možné to je a pak tam bude spousta prkotin ve prospěch Audi, ale to bude asi i obráceně. Buď jak buď, rovnocení soupěři.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
13. 4. 2012 13:35
Re: Tradice, náskok a budoucnost
Určitě, možná tohle bude znít jako klišé, zvlášť ode mě, který jsem tu dobu nezažil, ale já jsem názoru, že komunisti zašlapali obrovským způsobem jak Tatru, Škodu, tak i Jawu. Tatra měla obrovský potenciál a vyráběla krásné auta, Škoda i za komunistů dokázala držet krok, ale s odchodem 1000MB to šlo z kopce. Nicméně vývoj pracoval dál, prototypy moderního kompaktu ve stylu Golfu se udělaly, jenže vedení strany tvrdošíjně trvalo na zastaralé koncepci vše vzadu. A že se do Jawy chodili dívat Japonci jak se dělají motorky snad ani nepotřebuje komentář. Kdo ví jak by to bylo, ale rozhodně tyto tři podniky měly větší potenciál.