Není to už moc? Volkswagen Tayron je další nové SUV pro Čínu. Zamířit by ale mohlo i do Evropy
Volkswagen v posledních dvou letech zareagoval na rostoucí popularitu SUV a mohutně rozšiřuje jejich nabídku. Jestliže tak ještě v roce 2016 nabízel pouhá dvě SUV, dnes už jsou čtyři a chystají se ještě další. Ještě výraznější expanze probíhá na čínském trhu, kde do roku 2020 chce Volkswagen nabízet hned 10 SUV. Jedním z nich bude i Volkswagen Tayron, jehož první fotografie unikly na veřejnost.
Model Tayron je sériovou variantou konceptu Advanced Mid-Size SUV, který se světu ukázal na jaře, kdy německá automobilka odhalovala své plány na rozšíření nabídky těchto vozů. Jedná se o vůz vyplňující mezeru mezi výchozím Tiguanem a prodlouženým Tiguanem Allspace (Tiguan L na čínském trhu), který svým svěžím designem má zapůsobit hlavně na mladší klientelu.
Tvary tak spíše než velký luxusní Touareg připomínají hravý T-Roc, byť na rozdíl od něj Tayron nemá rozdělené světlomety. Je tu však zajímavě zakulacená záď, verze R-Line (žlutý kousek na přiložených fotografiích) se pak chlubí i výraznějším nárazníkem.
Pětimístný automobil je dlouhý 4.589 mm, široký 1.860 mm a vysoký 1.660 mm, rozvor činí 2.731 mm. Na čínském trhu bude dostupný výhradně s benzinovými motory, konkrétně se jedná o přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec ve variantách se 137 kW a 162 kW. Spárovány jsou se sedmistupňovým DSG, na výběr bude pohon předních kol nebo čtyřkolka.
Volkswagen Tayron – srovnání rozměrů s dalšími SUV značky | ||||
Model | Tayron | Tiguan | Tiguan Allspace | Tharu |
Délka (mm) | 4589 | 4486 | 4701 | 4453 |
Šířka (mm) | 1860 | 1839 | 1839 | 1841 |
Výška (mm) | 1660 | 1673 | 1658 | 1632 |
Rozvor (mm) | 2731 | 2677 | 2787 | 2688 |
Volkswagen Tayron je v tuto chvíli určen výhradně pro čínský trh, tamějším zákazníkům se představí na zářijovém autosalonu v Čcheng-tu. Prodej začne krátce poté s tím, že výrobu má na starosti podnik Volkswagen-FAW. Vyloučen však není ani jeho prodej v Evropě. Při představení výchozího konceptu totiž šéf technického vývoje Volkswagenu Frank Welsch prohlásil: „Dnes je určen výhradně pro čínský trh, ale souhlasím s tím, že je to silné SUV. Aktuálně projednáváme možnost, že bychom ho začali prodávat i v dalších zemích.“
Nejedná se přitom o jedinou SUV-specialitu Volkswagenu určenou pro nejlidnatější zemi světa. Německá značka tam začne prodávat také model Tharu, což je sourozenec Škody Karoq a Seatu Ateca. Počítá se i s nataženou verzí T-Rocu nebo pětimístnou, zkrácenou variantou Terramontu, zatím prezentovanou prostřednictvím konceptu Powerful Family SUV.