Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Není to už moc? Volkswagen Tayron je další nové SUV pro Čínu. Zamířit by ale mohlo i do Evropy

David Bureš
Diskuze (4)
Jen pár měsíců po představení konceptu Advanced Mid-Size SUV je tu jeho sériová verze. Jmenuje se Tayron a zatím míří na čínský trh.

Volkswagen v posledních dvou letech zareagoval na rostoucí popularitu SUV a mohutně rozšiřuje jejich nabídku. Jestliže tak ještě v roce 2016 nabízel pouhá dvě SUV, dnes už jsou čtyři a chystají se ještě další. Ještě výraznější expanze probíhá na čínském trhu, kde do roku 2020 chce Volkswagen nabízet hned 10 SUV. Jedním z nich bude i Volkswagen Tayron, jehož první fotografie unikly na veřejnost.

Model Tayron je sériovou variantou konceptu Advanced Mid-Size SUV, který se světu ukázal na jaře, kdy německá automobilka odhalovala své plány na rozšíření nabídky těchto vozů. Jedná se o vůz vyplňující mezeru mezi výchozím Tiguanem a prodlouženým Tiguanem Allspace (Tiguan L na čínském trhu), který svým svěžím designem má zapůsobit hlavně na mladší klientelu.

Tvary tak spíše než velký luxusní Touareg připomínají hravý T-Roc, byť na rozdíl od něj Tayron nemá rozdělené světlomety. Je tu však zajímavě zakulacená záď, verze R-Line (žlutý kousek na přiložených fotografiích) se pak chlubí i výraznějším nárazníkem.

Pětimístný automobil je dlouhý 4.589 mm, široký 1.860 mm a vysoký 1.660 mm, rozvor činí 2.731 mm. Na čínském trhu bude dostupný výhradně s benzinovými motory, konkrétně se jedná o přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec ve variantách se 137 kW a 162 kW. Spárovány jsou se sedmistupňovým DSG, na výběr bude pohon předních kol nebo čtyřkolka.

Volkswagen Tayron – srovnání rozměrů s dalšími SUV značky
ModelTayronTiguanTiguan AllspaceTharu
Délka (mm)4589448647014453
Šířka (mm)1860183918391841
Výška (mm)1660167316581632
Rozvor (mm)2731267727872688

Volkswagen Tayron je v tuto chvíli určen výhradně pro čínský trh, tamějším zákazníkům se představí na zářijovém autosalonu v Čcheng-tu. Prodej začne krátce poté s tím, že výrobu má na starosti podnik Volkswagen-FAW. Vyloučen však není ani jeho prodej v Evropě. Při představení výchozího konceptu totiž šéf technického vývoje Volkswagenu Frank Welsch prohlásil: „Dnes je určen výhradně pro čínský trh, ale souhlasím s tím, že je to silné SUV. Aktuálně projednáváme možnost, že bychom ho začali prodávat i v dalších zemích.“

Nejedná se přitom o jedinou SUV-specialitu Volkswagenu určenou pro nejlidnatější zemi světa. Německá značka tam začne prodávat také model Tharu, což je sourozenec Škody Karoq a Seatu Ateca. Počítá se i s nataženou verzí T-Rocu nebo pětimístnou, zkrácenou variantou Terramontu, zatím prezentovanou prostřednictvím konceptu Powerful Family SUV.

David Bureš
Diskuze (4)
Avatar - Joky
18. 7. 2018 16:45
to je kvůli tomu, že nafasovali
malo pokut za emisní levarny ... kdyby zaleželo na mě, tak by od téhle značky už nevyjel ani jeden model ....hmmmm
to říkám já Vóša, z boží vůle Škodobijec č1 !
Avatar - Bubáq
18. 7. 2018 16:15
Copak to, že je jich hodně...
... ale čím se vlastně liší?! Vždyť je to pořád jeden koncept, jeden mustr tu trochu delší, tu trochu širší a obráceně.
Možná je to jen dojem vyplývající z toho, že kromě rozměrů a objemu + výkonu motorů nejsou sděleny žádné další podrobnosti o těchto čínských novinkách. Že se designově jedná o další variantu Terramontu nemůže být žádného sporu (p. Burešovi stačí jedna jediná lišta nad okny, aby usoudil na podobu s T-Rocem), a navíc nevíme ani nic o interiéru. Vážně potom nemám ponětí, o čem to pan Welsch wlastně mluwí, když říká, že toto je "silné SUV". Jsou snad ostatní SUV VW slabá?! A pokud ano, proč?
18. 7. 2018 12:50
Re: kedy to skonci?
SUV není nikdy dost nebo SUVéčkem nic nezkazíš apod. >:D
18. 7. 2018 11:55
kedy to skonci?
Tento svet potreboval dalsie SUV... 8-s