Volkswagen Touareg: České ceny začínají na 1,228 milionu Kč, hybrid za 1,887 milionu Kč
Nová generace Volkswagenu Touareg dává sbohem nekonvenčním motorizacím. V ceníku tak budeme marně hledat zážehový 6,0 W12 (331 kW), turbodiesel 5,0 V10 TDI, resp. R50 TDI (230 nebo 258 kW), ale také základní pětiválec 2,5 R5 TDI (128 kW), který stlačoval cenu předchozí generace v závěru její kariéry pod 1 milion Kč.
Zájemce o nový Touareg si musí nachystat alespoň 1.227.900,- Kč. Výměnou za to získá standardně osmistupňovou automatickou převodovku a šestiválcový 3,0 TDI (176 kW) s balíčkem úsporných opatření BlueMotion Technology. O 10 tisíc Kč dražší alternativou je 3,6 FSI V6 (206 kW) s atmosférickým zážehovým motorem. Místo velkoobjemových motorů pak VW do novinky nasazuje turbodiesel 4,2 TDI V8 a hybridní pohon. Tyto varianty stojí 1.843.900,- Kč, resp. 1.887.200,- Kč.
Standardem je šest airbagů, ESP, permanentní pohon všech kol 4Motion se samosvorným mezinápravovým diferenciálem Torsen, asistent pro rozjezd do kopce a z kopce, dvouzónová klimatizace, rádio RCD 550 s měničem na 6 CD a podporou MP3, tempomat, elektromechanická parkovací brzda a 17palcová litá kola.
Hybrid a osmiválcové TDI mají základní výbavu rozšířenou o kožené čalounění, komfortní elektricky seřiditelná a vyhřívaná sedadla vpředu, posuvné zadní sedadlo, bezklíčkový vstup, elektrické ovládání pátých dveří, bi-xenonové adaptivní světlomety s diodami pro denní svícení a 18palcová kola. Motor 4,2 TDI V8 má navíc i vzduchové odpružení a adaptivní tlumiče.
Doporučujeme |
Volkswagen Touareg: První jízdní dojmy |
Paket Terrain Tech nabízí pro 3,0 TDI pohon všech kol 4XMotion s uzávěrkou mezinápravového diferenciálu, redukční převodovkou a uzávěrou zadního diferenciálu. Touareg je v tomto provedení navíc zvýšený o 10 mm vpředu a o 15 mm vzadu a má palivovou nádrž o objemu 100 litrů.
Pro ty, kdo neplánují s Tuaregem výlety do terénu, má VW naopak v zásobě sportovní podvozek snížený o 25 mm (+13.500,- Kč). Vzduchový podvozek je za příplatek 105 nebo 115 tisíc Kč i pro šestiválcové motory, existuje standardní verze i provedení pro sportovní podvozek nebo paket Terrain Tech.
Kromě řady jednotlivých položek příplatkové výbavy nabízí Volkswagen také několik paketů. Paket Asistenční systémy řidiče za 75.400,- Kč přidává adaptivní tempomat, přední i zadní parkovací senzory, Lane Assist a Side Assist.
Paket Světla a pérování za 124.300,- Kč přidává 3,0 TDI V6 vzduchový podvozek a adaptivní bi-xenonová světla, paket Komunikace (+77.900,- Kč) se zase skládá z navigačního systému RNS 800 s dotykovou obrazovkou, 60GB harddisku, parkovacích senzorů vpředu a vzadu a parkovacích kamer vpředu, vzadu a na bocích.
Paket Interiér (+91.700,- Kč) šestiválcovému TDI přidává kožené čalounění, elektricky nastavitelná přední sedadla, hliníkový dekor a řadu dalších doplňků interiéru. Současným objednáním paketů Interiér a Světla a pérování lze prakticky dorovnat výbavu 3,0 TDI V6 na úroveň 4,2 TDI V8.
Volkswagen Touareg 2010 - Přehled modelů na českém trhu | ||||
Model | 3,0 TDI V6 BMT | 3,6 FSI V6 BMT | 4,2 V8 TDI | 3,0 TFSI Hybrid |
Pohon | 4x4 | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 2967 | 3597 | 4134 | 2995+el.motor |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 8/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 176/4000-4400 | 206/6200 | 250/4000 | 279/- |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 550/2000-2250 | 360/3200 | 800/1750-2750 | 580/- |
Max. rychlost [km/h] | 218 | 228 | 242 | 240 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,8 | 7,8 | 5,8 | 6,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,4 | 9,9 | 9,1 | 8,2 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 2174 | 2103 | 2297 | 2315 |
Cena [Kč] | 1.227.900,- | 1.237.600,- | 1.843.900,- | 1.887.200,- |