Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Touareg: České ceny začínají na 1,228 milionu Kč, hybrid za 1,887 milionu Kč

Diskuze (14)
Volkswagen Touareg druhé generace přichází na český trh se čtyřmi motorizacemi. S novinkou končí extrémní varianty největšího SUV od Volkswagenu a naopak se objevuje nové provedení s hybridním pohonem.

Nová generace Volkswagenu Touareg dává sbohem nekonvenčním motorizacím. V ceníku tak budeme marně hledat zážehový 6,0 W12 (331 kW), turbodiesel 5,0 V10 TDI, resp. R50 TDI (230 nebo 258 kW), ale také základní pětiválec 2,5 R5 TDI (128 kW), který stlačoval cenu předchozí generace v závěru její kariéry pod 1 milion Kč.

Zájemce o nový Touareg si musí nachystat alespoň 1.227.900,- Kč. Výměnou za to získá standardně osmistupňovou automatickou převodovku a šestiválcový 3,0 TDI (176 kW) s balíčkem úsporných opatření BlueMotion Technology. O 10 tisíc Kč dražší alternativou je 3,6 FSI V6 (206 kW) s atmosférickým zážehovým motorem. Místo velkoobjemových motorů pak VW do novinky nasazuje turbodiesel 4,2 TDI V8 a hybridní pohon. Tyto varianty stojí 1.843.900,- Kč, resp. 1.887.200,- Kč.

Standardem je šest airbagů, ESP, permanentní pohon všech kol 4Motion se samosvorným mezinápravovým diferenciálem Torsen, asistent pro rozjezd do kopce a z kopce, dvouzónová klimatizace, rádio RCD 550 s měničem na 6 CD a podporou MP3, tempomat, elektromechanická parkovací brzda a 17palcová litá kola.

Hybrid a osmiválcové TDI mají základní výbavu rozšířenou o kožené čalounění, komfortní elektricky seřiditelná a vyhřívaná sedadla vpředu, posuvné zadní sedadlo, bezklíčkový vstup, elektrické ovládání pátých dveří, bi-xenonové adaptivní světlomety s diodami pro denní svícení a 18palcová kola. Motor 4,2 TDI V8 má navíc i vzduchové odpružení a adaptivní tlumiče.

Doporučujeme
Volkswagen Touareg: První jízdní dojmy

Paket Terrain Tech nabízí pro 3,0 TDI pohon všech kol 4XMotion s uzávěrkou mezinápravového diferenciálu, redukční převodovkou a uzávěrou zadního diferenciálu. Touareg je v tomto provedení navíc zvýšený o 10 mm vpředu a o 15 mm vzadu a má palivovou nádrž o objemu 100 litrů.

Pro ty, kdo neplánují s Tuaregem výlety do terénu, má VW naopak v zásobě sportovní podvozek snížený o 25 mm (+13.500,- Kč). Vzduchový podvozek je za příplatek 105 nebo 115 tisíc Kč i pro šestiválcové motory, existuje standardní verze i provedení pro sportovní podvozek nebo paket Terrain Tech.

Kromě řady jednotlivých položek příplatkové výbavy nabízí Volkswagen také několik paketů. Paket Asistenční systémy řidiče za 75.400,- Kč přidává adaptivní tempomat, přední i zadní parkovací senzory, Lane Assist a Side Assist.

Paket Světla a pérování za 124.300,- Kč přidává 3,0 TDI V6 vzduchový podvozek a adaptivní bi-xenonová světla, paket Komunikace (+77.900,- Kč) se zase skládá z navigačního systému RNS 800 s dotykovou obrazovkou, 60GB harddisku, parkovacích senzorů vpředu a vzadu a parkovacích kamer vpředu, vzadu a na bocích.

Paket Interiér (+91.700,- Kč) šestiválcovému TDI přidává kožené čalounění, elektricky nastavitelná přední sedadla, hliníkový dekor a řadu dalších doplňků interiéru. Současným objednáním paketů Interiér a Světla a pérování lze prakticky dorovnat výbavu 3,0 TDI V6 na úroveň 4,2 TDI V8.

Volkswagen Touareg 2010 - Přehled modelů na českém trhu
Model3,0 TDI V6 BMT3,6 FSI V6 BMT4,2 V8 TDI3,0 TFSI Hybrid
Pohon4x44x44x44x4
Převodovka8A8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]2967359741342995+el.motor
Válce/ventily6/46/48/46/4
Největší výkon [kW/min-1]176/4000-4400206/6200250/4000279/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]550/2000-2250360/3200800/1750-2750580/-
Max. rychlost [km/h]218228242240
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,87,85,86,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,49,99,18,2
Pohotovostní hmotnost [kg]2174210322972315
Cena [Kč]1.227.900,-1.237.600,-1.843.900,-1.887.200,-

Diskuze (14)
27. 5. 2010 12:13
Re: TOUAREGUS REX
Tak to mrkám :yes:
26. 5. 2010 12:16
Re: Palubka fuj
No, nevím, nevím. Respektuji, že "proti gustu žádný dišputát", ale že by ta palubka byla do takové míry nehezká, že by bylo třeba se k ní velmi negativně vymezovat a nazývat ji "ošklivou", to myslím, že rozhodně nikoli.
Avatar - white label
26. 5. 2010 09:53
Re: TOUAREGUS REX
Jj, napsat tady o "lidovém" voze, že je v něčem lepší, než prémiové BMW, to už chce pořádnou "odvahu" i přesto, že je to pravda, jen bych dodal (to o čem si psal už dříve), že nový Touareg má v rukávu ještě jeden "trumf" navíc a tím je motorizace V8 TDI (se zátahem 800Nm, výbornou spotřebou a neuvěřitelnou kultivovaností), kterou do SUV nenabízí dokonce ani spřízněný Cayenne.
Avatar - Dinar
26. 5. 2010 07:51
Re: TOUAREGUS REX
Souhlas, a nutno dodat, že tentokrát touareg vytěžil z konstrukční spřízněnosti s cayennem ještě více, v rámci SUV jsou tahle auta jízdně absolutní špička, X5ka v údivu povytahuje obočí, ovladatelností jim stačí, ale její kombinaci s komfortem, který umí nový touareg či cayenne už ne. Jen ty barvy, v případě touaregu, to je bída, vše ostatní vč. kvalit interieru je jednoznačný posun vpřed, tohle auto, také díky perfektně nastavené ceně, bude pro VW další prodejní trefou. :yes: ;-)
Avatar - Ada je zase tady
26. 5. 2010 00:42
Uvnitr super
Interier se proste povedl, zvenci ale vypada mnohem lepe dosavadni Touareg I.