Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen uvede v Americe nový turbodiesel

Michal Fokt
Diskuze (13)
Wolfsburská automobilka vybaví americké verze modelů Passat, Jetta, Beetle a Golf novou generací dvoulitrového turbodieselu.

V Evropě Volkswagen platí na specialistu na naftové motory, v USA ale zatím slízl smetanu Chevrolet, jehož Cruze s dvoulitrovým turbodieselem je nejúspornějším motorem svého druhu na tamním trhu. Teď se Volkswagen nadechuje k odvetě a pro USA chystá nový 2.0 TDI TDI Clean Diesel z rodiny EA288.

Naftový dvoulitr pro USA bude naladěn na výkon 111 kW a točivý moment 320 N.m a bude určen pro modely Beetle, Golf, Passat a Jetta modelového roku 2015, které se začnou prodávat od druhé poloviny letošního roku. Podrobné technické údaje jednotlivých modelů budou zveřejněny později, dá se však předpokládat, že cílem Volkswagenu je pokořit zmíněný motor Chevyho a strhnout tak i za Velkou louží pozornost na svou stranu.

Michal Fokt
Diskuze (13)
Avatar - DawQa
21. 3. 2014 08:15
Re: No on asi moc nový nebude
[odkaz]
[odkaz]
pořád je benzínový kouř bílý a z nafty černý, to se ani nebavíme o tom, že ty filtry něco stojí a majitelům dýzlů se to nelíbí, no a jak to s ním po pár letech dopadne asi víš...
20. 3. 2014 23:43
Re: No on asi moc nový nebude
Takže nafta nesmrdí a je méně škodlivá než benzín?

Dej nějaké relevantní odkazy..
Avatar - WinDiesel
20. 3. 2014 21:28
Re: No on asi moc nový nebude
Opět příspěvek s IQ tykve. Zkus podržet bílý kapesník na výfuku moderního turbodiesel a na "moderním" přímovstřikovém zážehovém benzínovém motoru a velice rychle zjistíš, který motor metá saze, a diesel to tedy rozhodně nebude.
Trapně opakuješ 10 let staré bláboly.
Avatar - WinDiesel
20. 3. 2014 21:26
Re: Pobavili
Ty jsi se zapomněl asi tak 10 let zpátky co? Dnes už saze metají jen přímovstřikové benzínové (zážehové) motory. Ty totiž nemají filtry pevných částic.
Tvůj příspěvek má IQ tykve.
Avatar - WinDiesel
20. 3. 2014 21:24
Re: No on asi moc nový nebude
Máš pravdu, v USA používají kombinaci chemického DENOX filtru s SCR k maximálnímu potlačení NOx. To se pro EU6a nevyžaduje, až pro EU6b. Rozhodně tento motor není s evropským EA288 identický.