Volkswagen v březnu zaznamenal pokles prodeje vlajkové značky VW
Německý automobilový koncern Volkswagen v prvním čtvrtletí zvýšil prodej své vlajkové značky VW meziročně o pět procent na 1,43 milionu vozů.
V samotném březnu však prodej klesl téměř o procento na 532.400 vozů kvůli slabé poptávce v západní Evropě a Latinské Americe. Oznámila to dnes firma.
„Situace na trzích je podle očekávání obtížnější,“ uvedl šéf prodeje a marketingu VW Christian Klingler. V Evropě se prodej v prvním čtvrtletí propadl o desetinu, zatímco v Číně stoupl téměř o čtvrtinu.
Volkswagen, jehož součástí je Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Součástí koncernu jsou rovněž značky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Seat. Loni firma převzala také výrobce sportovních vozů Porsche.
ČTK