Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen v Evropě nechystá program odškodnění kvůli emisím

redakce AUTO.CZ
Diskuze (13)
Zatímco v USA šel Volkswagen cestou nejmenšího odporu a poskytl svým zákazníkům finanční kompenzaci za Dieselgate, v Evropě se klade největší důraz na opravu postižených aut.

Německý automobilový koncern Volkswagen odmítl žádost evropské komisařky Elžbiety Bieńkowské, aby poskytl zákazníkům v Evropě za skandál kolem měření emisí podobné odškodnění jako zákazníkům ve Spojených státech. Automobilka k tomu nevidí důvod, uvedla agentura Reuters.

Odškodnění svým zákazníkům v Severní Americe firma podle nejnovějšího sdělení vyplácí, protože se s tamními regulátory zatím nedohodla na tom, jak opravit vozy, kterých se skandál týká. Zákazníci budou tudíž muset na řešení čekat déle než v jiných zemích.

Volkswagen v USA nabídl každému z desítek tisíc majitelů dotčených vozů kompenzaci v hodnotě 1000 dolarů (25.000 Kč), aby získal zpět jejich důvěru. Šéf Volkswagenu Matthias Müller navíc tento měsíc nevyloučil, že Volkswagen odkoupí některá auta, jichž se v USA problém týká. Eurokomisařka pro vnitřní trh, průmysl a podnikání Bieńkowská minulý týden poslala Müllerovi dopis se seznamem požadavků. Podle něj by měl Müller uvažovat o kompenzaci pro majitele dotčených vozů v Evropě.

„V Evropě se soustředíme na průběh opravy a servisu," uvedla automobilka po schůzce, které se v Bruselu zúčastnila Bieńkowská a Müller. „Situace v USA a Kanadě není automaticky srovnatelná s jinými trhy na světě... Proto tento krok (program odškodnění) nemůže být jednoduše na jiných trzích zaveden," uvedla firma.

Evropská komise ve svém prohlášení po setkání uvedla, že eurokomisařka automobilovou skupinu znovu vybídla, aby uvažovala o adekvátním způsobu odškodnění.

Americké ministerstvo spravedlnosti tento měsíc podalo na Volkswagen civilní žalobu za to, že firma do téměř 600.000 naftových vozů v USA instalovala zařízení, které umožňovalo skrývat při testech emisí vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Volkswagen již dříve přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě. Skandál se týká i 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (13)
24. 1. 2016 20:44
Takže v EU
budou dál v nízkoemisních zónách jezdit diesely produkující víc rakovinotvorných oxidů dusíku než mnohem starší auta která tam nesmí a za která stát inkasuje vysoké "ekologické" daně. Defakto se tedy dá říct, že když je někdo v EU dostatečně vlivný, může podvádět zcela beztrestně a různá ekoteroristická omezení jsou prokazatelně jen buzerace která má dostat z lidí víc peněz. Nízkoemisní zóny prokazatelně ztrácí smysl. Ale je to ještě horší - třeba tzv. laserové světlomety mohou trvale poškodit zrak - na horizontu, v zatáčce, když se zasviní kamera která na základě toho co "vidí" mění intenzitu světla. V USA z toho důvodu tato světla nepovolili. V EU prošly bez problémů. V Evropě totíž rozhodují bohaté koncerny...
Avatar - Pepa_007
23. 1. 2016 00:05
Re: Zákazníci
.... a koupily by hned diesel. Protože to je výhodný. Říkal to soused v hospodě. >:D >:D >:D >:D >:D
22. 1. 2016 15:11
Re: VŠAK JEN AŤ PADNE !!
jj
AŤ KLIDNĚ PADNE ZA TY ZASRRRRR DÍZLY [odkaz] CO JEŠTĚ NA LIDECH NAPÁCHAJÍ [odkaz]

NAHRABÁNO UŽ MÁME [odkaz] ŽALOBY PODÁNY [odkaz] NEDĚLÁ ELEKTROMOBILY [odkaz] JAKO GM AŤ PADNĚ, KOHO TA ZASTARALÁ KONZERVA UŽ ZAJÍMÁ ... ;-)
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
22. 1. 2016 14:34
Zákazníci
By mě zajímalo kolik z vás co se za ten "podvod" neustále naváží do VW a požaduje odškodnění ho má? 0-1? >:D Ostatní by si to totiž hned šli koupit znovu...
22. 1. 2016 14:33
Re: Evropský
Tabulky prodejů zatím v žádném případě nenutí VW ke zlevňování. Ostatně i u nás Škodovka po "úpravách cen" nemá o zákazníky nouzi.
Z "dieselgate" se v Evropě stala vcelku šaškárna, je víceméně jasné, že nejspíš všechny diesely plní EUR6 jen na papíře, pardón, ve zkušebně. Zatím to bylo každému jedno a výrobci drželi basu, teď se VW prostřednictvím spřátelených institucí podařilo ukázat prstem na konkurenci, že je mnohem horší než oni, a sami budou potichu připravovat svolávačku, která vyšumí jako rychlé špunty.
Jinými slovy se z dieselgate stala v Evropě velmi pěkná reklamní akce jistého koncernu.