Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen vyvíjí revoluční benzinový motor

Michal Fokt
Diskuze (239)
Šéf vývoje Audi se pochlubil, že koncern Volkswagen Group vyvíjí revoluční benzinový motor s variabilním kompresním poměrem a dalšími specialitami s cílem radikálně zvýšit jeho účinnost.

Ulrich Hackenberg, zodpovědný za technický vývoj u značky Audi, na výroční tiskové konferenci oznámil, že skupina Volkswagen připravuje "revoluci v účinnosti benzinových motorů s elektromechanickou asistencí přeplňování a proměnnými kompresními poměry."

Zatím není známo, kdy se tyto motory u Audi, které bude z koncernu patrně první značku, která novou techniku dostane, objeví, nicméně je jisté, že klíčem ke zvýšení účinnosti bude komplex čtyř technických řešení.

Tím prvním budou elektrická turbodmychadla, která odstraní problémy s přeplňováním v nízkých otáčkách, daných malou rychlostí výfukových plynů u klasických turbodmychadel a užitečná budou zejména u downsizovaných dvou- a tříválcových motorů.

Druhou novinkou bude variabilní kompresní poměr, aniž by bylo přesněji specifikováno, jakým způsobem ho bude dosaženo. V současnosti je k dispozici pouze u motorů s pseudoatkinsonovým cyklem, u nichž dochází k opožděnému uzavírání sacích ventilů a kompresní poměr je u nich tedy menší, než expanzní, přičemž tyto motory pochopitelně při vyšším zatížení pracují s kompresním poměrem standardním. Není ovšem vyloučeno, že VW Group použije nějakou komplikovanější verzi, využívající manipulace s klikovou hřídelí nebo ojnicemi.

Třetím použitým technickým řešením bude funkce deaktivace válců při menším zatížení motoru a na důležitosti bude nabírat i takzvaný "coasting", tedy odpojování převodovky od motoru a jízdě setrvačností. Tu už některá koncernová auta, vybavená převodovkami DSG, také využívají a jejich množství bude podle Hackenberga přibývat.

Michal Fokt
Diskuze (239)
3. 4. 2014 13:46
Re: VW vs.rýže vs.Francouz vs.Fiat
Nemusíš se na nic ptát, stačí se podívat na zvedáky a na to, jak moc jsou ty auta rozebrané. Ne, že by nevedl Citroen, ale koncern VW se ho snaží dohnat. Chlapi smiřte se s tím mantra k tomu být jedničkou je opravdu Design zvenku i zevnitř, mnoho doplatkové výbavy, milion koní na papíře a vše ostatní vyrobit co nejlevněji !!! Octavia, tak jak je vyrobená by měla stát tak 250-300t. A za ten rozdíl se platí reklama.
3. 4. 2014 13:43
Re: skyactiv
Souhlasím pocud: "Skyactive je životaschopná alternativa k přeplňování... " pak jsou to bláboly. Ty motory klidně jedou do kopce 1400ot/min - na co potřebuji turbo ?
3. 4. 2014 13:42
Re: skyactiv
Jako minule onen diskutujícíco sice pochopil, že Golf má pod karoserii nasráno a že by bylo dobré mit Multilink, ale pak to vyřešil tak, že za tu popelnici dal 700.000Kč, aby jim měl s multilinkem. Nová Mazda 3 je za ty prachy v plné palbě - hezčí lepší a bez úspor na straně výrobce, jako zejména platforma, která je na všechno a na nic ...
3. 4. 2014 13:40
Re: skyactiv
Přesně tak, což čtenáři prospektů nechápu. Ten motor je fajn a auto je lehoučké. Jestli se po najetých 15-20tkm ještě zlepší jeho projev jako u starší šestky, tak to bude výhra. Ale jen pro těch pár lidí, kteří chtěji auto, které je auto a ne jen strašně COOL.
Mazda se musí zkusit, je to zážitek, v zátáčkách prostě objíždíte ty koncernové křápy a jiné težké mamuty. A chápete co je to přesné řazení, co je to pružný motor, co je to zvládání děr a nerovnosti v zatáčce s jistotou, co je to pohodlí a co je tiché auto (a ne jen odhlučněná kabina) a oceníte, že ujet 1000km je méně unavné než 40km v Octávii. Ale je mi jasné, že na takové parametry většina zákazníků z vysoka s..e - a dobře jim tak.
Ve výsledku je to tak, ŽE VĚTŠINA JEZDÍ JAKO SOCKY I KDYBY JE TO MĚLO STÁT MILION.
3. 4. 2014 13:32
Re: skyactiv
Prvni si zjistí datumy výroby a pak piš o kopírování. Než si korejci koupili designera z BMW, tak kopírovali v každém modelu jiné auto! Jednou Mondeo, podruhé Mercedes (skoro Mercedes vyrábějí dodnes). Podobně bych mohl argumentovat, že možná za milion let se z tebe vyvine opice ;-)
Dnes maji pěkný design, odvážný a pěkné palubky a pěkné kola - a mezitím je nasráno. To v kombinaci s marketingem pro kupující dav stačí. A kdo to tak nedělá zkrachuje. A tak už se tou cestou vydává i Marcedes a BMW :-/