Volkswagen vyvíjí revoluční benzinový motor
Ulrich Hackenberg, zodpovědný za technický vývoj u značky Audi, na výroční tiskové konferenci oznámil, že skupina Volkswagen připravuje "revoluci v účinnosti benzinových motorů s elektromechanickou asistencí přeplňování a proměnnými kompresními poměry."
Zatím není známo, kdy se tyto motory u Audi, které bude z koncernu patrně první značku, která novou techniku dostane, objeví, nicméně je jisté, že klíčem ke zvýšení účinnosti bude komplex čtyř technických řešení.
Tím prvním budou elektrická turbodmychadla, která odstraní problémy s přeplňováním v nízkých otáčkách, daných malou rychlostí výfukových plynů u klasických turbodmychadel a užitečná budou zejména u downsizovaných dvou- a tříválcových motorů.
Druhou novinkou bude variabilní kompresní poměr, aniž by bylo přesněji specifikováno, jakým způsobem ho bude dosaženo. V současnosti je k dispozici pouze u motorů s pseudoatkinsonovým cyklem, u nichž dochází k opožděnému uzavírání sacích ventilů a kompresní poměr je u nich tedy menší, než expanzní, přičemž tyto motory pochopitelně při vyšším zatížení pracují s kompresním poměrem standardním. Není ovšem vyloučeno, že VW Group použije nějakou komplikovanější verzi, využívající manipulace s klikovou hřídelí nebo ojnicemi.
Třetím použitým technickým řešením bude funkce deaktivace válců při menším zatížení motoru a na důležitosti bude nabírat i takzvaný "coasting", tedy odpojování převodovky od motoru a jízdě setrvačností. Tu už některá koncernová auta, vybavená převodovkami DSG, také využívají a jejich množství bude podle Hackenberga přibývat.