Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen zkouší spolu s ThyssenKrupp a Maxion Wheels karbonová kola

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Současná litá kola jsou velmi lehká, ale úspora hmotnosti představuje nutnost do budoucnosti. Koncern VW testuje ráfky z uhlíkových kompozitů.

Pokud chce automobilka šetřit na váze svých vozů a tím snížit spotřebu paliva, alespoň tu normovanou, musí hledat různé cesty, Jednou z nich jsou kola z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Zatím superdrahá záležitost prosazovaná některými nezávislými výrobci a dodávaná k hlavně k supersportům. Zde kupříkladu v případě švédského Koenigseggu samozřejmě znamená jen zlomek ceny.

Jenže tahle vychytávka se možná za pár let objeví i u poměrně běžných aut jako ostatně všechno. Veškerá nová technika přece začíná vždy u nejdražších vozů, aby si po letech našla cestu do nižších kategorií. Německá ThyssenKrupp Carbon Components z Essenu, dodavatel automobilových komponentů a michiganský výrobce kol Maxion společně vyvíjejí hybridní ráfky, karbon v nich doplňuje hliník. Slibují až čtyřicetiprocentní úsporu hmotnosti oproti konvenčním kovaným, i když se jedná pouze maximálně o řády kilogramů. Dohoda byla podepsána, prototypy s nutnou certifikací se už testují v laboratořích, zatím se jedná o blíže nespecifikované luxusní sedany a crossovery. Pochopitelně v tuto chvíli nelze prozradit jaké, protože reklamu zadarmo nikdo dělat nebude.

„S hybridními koly z uhlíkových vláken a hliníku nabízíme našim zákazníkům jedinečnou možnost, jak svá luxusní a sportovní auta odlišit prostřednictvím nové techniky a designu. Dohoda o spolupráci s Maxion Wheels představuje důležitý milník v našem vývoji. Ukazuje technickou vyspělost, které jsme dosáhli a kombinuje naše inovace s vedoucím hráčem v oboru. Komercionalizace je logickým krokem,“ řekl Jens Werner, výkonný ředitel ThyssenKrupp Carbon Components

„Hybridní kola, která vyvíjíme společně s ThyssenKrupp, vyplní důležitou mezeru na trhu. Rozšíříme již tak dost širokou škálu produktů a zároveň podpoříme naši vedoucí pozici v odvětví,“ dodal za druhou stranu Kai Kronenberg, viceprezident pro obchodní rozvoj Maxion Wheels.

Obě společnosti se je pokoušejí nabídnout velkým automobilkám, zájem má Volkswagen, a to celá skupina. I na koncernových vozech už se testují, rovnou v běžném provozu. Zkoušky na veřejných silnicích ukázaly, že poskytují slušný komfort a dobře tlumí nerovnosti, navíc bez jakékoli „únavy materiálu“. Vibrací i hluku je také méně. Budou se rovněž prodávat nejen dalším výrobcům, ale zároveň v obchodní síti Maxion Wheels, i když divize ThyssenKrupp se hodlá na odbytu a následné podpoře podílet. Jak by ne? Kromě úspory váhy navíc dobře vypadají a autům to na nich bude slušet.

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Avatar - Barry Lyndon
22. 6. 2015 10:59
že prý: "Současná litá kola jsou velmi lehká"
neřekl bych, že "Současná litá kola jsou velmi lehká". Minimálně ta obyčejná standardní od VW jsou těžká jako prase a jsou těžší i než obyčejná ocelová. Takže možnost přiobjednání karbonových kol i na Fabii TSI jednoznačně vítám >:D
22. 6. 2015 09:08
Neodpružená hmotnost
Mě teda jako nejvyšší přednost přijde snížení neodpružené hmotnosti. Na spotřebu toto bude mít minimální vliv.
Avatar - Bully_
22. 6. 2015 08:50
Karbonova kola u beznych vozu?
Abych ziskal nizsi spotrebu a zvysil jizdni komfort, k tomu staci nazout o neco uzsi rozmer plastu s vyssim profilovym cislem. Kyzeny efekt bude urcite o dost vetsi, zvladne to kazdy uz dnes a vyjde to mnohem levneji.
22. 6. 2015 08:49
Re: úspora
tu cenu jsi podle meho sakra podcenil >:D pac 100.000,- das dnes bezne u aut vyssich trid za priplatkove bezne litaky, natoz za nejake karbonove, musi se holt pocitat s tim ze 90-95% ceny toho produktu tvori jedina malinka cast, a to logo firmy >:D

vyrabet ty kola ve velkem bude stat par supu, kdys jsem navstivil fabriku Ronal a mel soukromou exkursi , tak jsem se as nestacil divit za jake cifry jsou schopny zakaznikum jako je Mercedes a AMG dodavat kola (prave logo AMD na kolech me tam prekvapilo nejvic, a dorazilo me ze nemaj ani jinou "recepturu" , proste jen jinej design), a za jaky cifry se to pak objevuje v cenikach :-!
Avatar - Magister
22. 6. 2015 07:54
Re: úspora
Já myslím, že můžeme být v klidu...začne to u supersportů a roky potrvá, než to půjde dolů. Tak jako tak, je to docela zajímavé.