Volkswagen zkouší spolu s ThyssenKrupp a Maxion Wheels karbonová kola

Volkswagen zkouší spolu s ThyssenKrupp a Maxion Wheels karbonová kola

Současná litá kola jsou velmi lehká, ale úspora hmotnosti představuje nutnost do budoucnosti. Koncern VW testuje ráfky z uhlíkových kompozitů.

Pokud chce automobilka šetřit na váze svých vozů a tím snížit spotřebu paliva, alespoň tu normovanou, musí hledat různé cesty, Jednou z nich jsou kola z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Zatím superdrahá záležitost prosazovaná některými nezávislými výrobci a dodávaná k hlavně k supersportům. Zde kupříkladu v případě švédského Koenigseggu samozřejmě znamená jen zlomek ceny.

Jenže tahle vychytávka se možná za pár let objeví i u poměrně běžných aut jako ostatně všechno. Veškerá nová technika přece začíná vždy u nejdražších vozů, aby si po letech našla cestu do nižších kategorií. Německá ThyssenKrupp Carbon Components z Essenu, dodavatel automobilových komponentů a michiganský výrobce kol Maxion společně vyvíjejí hybridní ráfky, karbon v nich doplňuje hliník. Slibují až čtyřicetiprocentní úsporu hmotnosti oproti konvenčním kovaným, i když se jedná pouze maximálně o řády kilogramů. Dohoda byla podepsána, prototypy s nutnou certifikací se už testují v laboratořích, zatím se jedná o blíže nespecifikované luxusní sedany a crossovery. Pochopitelně v tuto chvíli nelze prozradit jaké, protože reklamu zadarmo nikdo dělat nebude.

„S hybridními koly z uhlíkových vláken a hliníku nabízíme našim zákazníkům jedinečnou možnost, jak svá luxusní a sportovní auta odlišit prostřednictvím nové techniky a designu. Dohoda o spolupráci s Maxion Wheels představuje důležitý milník v našem vývoji. Ukazuje technickou vyspělost, které jsme dosáhli a kombinuje naše inovace s vedoucím hráčem v oboru. Komercionalizace je logickým krokem,“ řekl Jens Werner, výkonný ředitel ThyssenKrupp Carbon Components

„Hybridní kola, která vyvíjíme společně s ThyssenKrupp, vyplní důležitou mezeru na trhu. Rozšíříme již tak dost širokou škálu produktů a zároveň podpoříme naši vedoucí pozici v odvětví,“ dodal za druhou stranu Kai Kronenberg, viceprezident pro obchodní rozvoj Maxion Wheels.

Obě společnosti se je pokoušejí nabídnout velkým automobilkám, zájem má Volkswagen, a to celá skupina. I na koncernových vozech už se testují, rovnou v běžném provozu. Zkoušky na veřejných silnicích ukázaly, že poskytují slušný komfort a dobře tlumí nerovnosti, navíc bez jakékoli „únavy materiálu“. Vibrací i hluku je také méně. Budou se rovněž prodávat nejen dalším výrobcům, ale zároveň v obchodní síti Maxion Wheels, i když divize ThyssenKrupp se hodlá na odbytu a následné podpoře podílet. Jak by ne? Kromě úspory váhy navíc dobře vypadají a autům to na nich bude slušet.

AJAKE.AUTO.CZ: Koenigsegg Agera (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jany Havligerové: Zeman si notoval s Okamurou Zápisník Jany Havligerové: Zeman si notoval s Okamurou

Prezident Miloš Zeman zavítal na konferenci hnutí Svoboda…

Soud rozhodl o osudu Poldi, huť jde do konkurzu Soud rozhodl o osudu Poldi, huť jde do konkurzu

Zadlužená kladenská huť Poldi půjde do konkurzu.…

Růst cen zpomaluje, zelenina dokonce zlevnila Růst cen zpomaluje, zelenina dokonce zlevnila

Meziroční růst spotřebitelských cen v listopadu zpomalil…

 
Zdroj: Maxion Wheels

Štítky Koenigsegg Volkswagen Technika

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

 





 
To nejlepší od mrtvých značek: Monteverdi – Automobilka, která zastínila Ferrari i Rolls-Royce

To nejlepší od mrtvých značek: Monteverdi – Automobilka, která zastínila Ferrari i Rolls-Royce

Dnes 08:00

Švýcarská automobilka Monteverdi v dobách své největší slávy patřila k výrobcům těch nejluxusnějších automobilů.




Blesk.cz

Zákulisí seriálu Dáma & Král: Vybavení za 15 milionů!

Zákulisí seriálu Dáma & Král: Vybavení za 15 milionů!

Kriminální seriál Dáma & Král pravidelně kraluje obrazovkám a získává tak sledovanost televizi Nova.…

Otec od rodiny se oběsil na Štědrý den! Mrtvého ho našel 12letý syn

Otec od rodiny se oběsil na Štědrý den! Mrtvého ho…

Na Vánoce se těší jak velcí, tak malí. Jsou to svátky, kdy se má sejít celá rodina a posedět u štědrovečerního…

 

iSport.cz

Lukaku po derby terčem posměchu: konečně zařídil góly, jenže pro City!

Lukaku po derby terčem posměchu: konečně zařídil…

Jestli mělo nedělní derby o Manchester nějakého smolaře, byl jím Romelu Lukaku. Belgický obr na hrotu United se…

SESTŘIHY: City vyhrálo derby a má rekord, Arsenal zachránil bod v závěru

SESTŘIHY: City vyhrálo derby a má rekord, Arsenal…

Vítězné derby, náskok 11 bodů na čele a nový rekord anglické Premier League mají fotbalisté Manchesteru City po…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Hannig: Uprchlíci si za německé dávky užívají v Česku, díky bohu za Zemana

Prezidentský kandidát Hannig: Uprchlíci si za…

Současné hlavě státu fandí, do prezidentské volby přesto jde. Hudební producent Petr Hannig by se prý choval…

Zakážeme kradnutí konečně v Ústavě, anebo se bude v Česku krást vesele dále?

Zakážeme kradnutí konečně v Ústavě, anebo se bude v…

Firemní právníci hnutí ANO připravili další novelizaci naší normy norem, tedy Ústavy ČR. Poté, co se nepodařilo…