Volkswagen zkouší spolu s ThyssenKrupp a Maxion Wheels karbonová kola
Pokud chce automobilka šetřit na váze svých vozů a tím snížit spotřebu paliva, alespoň tu normovanou, musí hledat různé cesty, Jednou z nich jsou kola z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Zatím superdrahá záležitost prosazovaná některými nezávislými výrobci a dodávaná k hlavně k supersportům. Zde kupříkladu v případě švédského Koenigseggu samozřejmě znamená jen zlomek ceny.
Jenže tahle vychytávka se možná za pár let objeví i u poměrně běžných aut jako ostatně všechno. Veškerá nová technika přece začíná vždy u nejdražších vozů, aby si po letech našla cestu do nižších kategorií. Německá ThyssenKrupp Carbon Components z Essenu, dodavatel automobilových komponentů a michiganský výrobce kol Maxion společně vyvíjejí hybridní ráfky, karbon v nich doplňuje hliník. Slibují až čtyřicetiprocentní úsporu hmotnosti oproti konvenčním kovaným, i když se jedná pouze maximálně o řády kilogramů. Dohoda byla podepsána, prototypy s nutnou certifikací se už testují v laboratořích, zatím se jedná o blíže nespecifikované luxusní sedany a crossovery. Pochopitelně v tuto chvíli nelze prozradit jaké, protože reklamu zadarmo nikdo dělat nebude.
„S hybridními koly z uhlíkových vláken a hliníku nabízíme našim zákazníkům jedinečnou možnost, jak svá luxusní a sportovní auta odlišit prostřednictvím nové techniky a designu. Dohoda o spolupráci s Maxion Wheels představuje důležitý milník v našem vývoji. Ukazuje technickou vyspělost, které jsme dosáhli a kombinuje naše inovace s vedoucím hráčem v oboru. Komercionalizace je logickým krokem,“ řekl Jens Werner, výkonný ředitel ThyssenKrupp Carbon Components
„Hybridní kola, která vyvíjíme společně s ThyssenKrupp, vyplní důležitou mezeru na trhu. Rozšíříme již tak dost širokou škálu produktů a zároveň podpoříme naši vedoucí pozici v odvětví,“ dodal za druhou stranu Kai Kronenberg, viceprezident pro obchodní rozvoj Maxion Wheels.
Obě společnosti se je pokoušejí nabídnout velkým automobilkám, zájem má Volkswagen, a to celá skupina. I na koncernových vozech už se testují, rovnou v běžném provozu. Zkoušky na veřejných silnicích ukázaly, že poskytují slušný komfort a dobře tlumí nerovnosti, navíc bez jakékoli „únavy materiálu“. Vibrací i hluku je také méně. Budou se rovněž prodávat nejen dalším výrobcům, ale zároveň v obchodní síti Maxion Wheels, i když divize ThyssenKrupp se hodlá na odbytu a následné podpoře podílet. Jak by ne? Kromě úspory váhy navíc dobře vypadají a autům to na nich bude slušet.