Volvo a zvířata: V budoucnu bez kolizí

Volvo a zvířata: V budoucnu bez kolizí

 
 

Bezpečnostní systém od Volva už rozpoznává chodce, v budoucnu však bude řidiče varovat i před zvířaty.

Švédská automobilka Volvo vyvíjí nový bezpečnostní systém, který sníží nebezpečí srážky auta se zvířetem na silnici. Jen ve Švédsku se loni stalo na 47.000 nehod se zvířaty, v asi 7.000 případech se jednalo o srážku s losem. V sériových Volvech se nový systém objeví během následujících let.

Součástí vyvíjeného systému je infračervená kamera a radar, které sledují dopravní situaci. Díky tomu systém funguje i za tmy. Během úsvitu, soumraku a temných zimních měsíců je totiž riziko kolize automobilu se zvířetem největší.

Pokud systém zachytí zvíře, upozorní řidiče zvukovým signálem. V případě, že řidič nezareaguje, budou automaticky sepnuty brzdy auta. “Naším cílem je, aby systém fungoval během rychlostí, které vozidla dosahují na okresních silnicích,“ říká Andreas Eidehall, technický expert Volva na aktivní bezpečnostní systémy.

Systém má řidiči pomoci se vyhnout srážce, popřípadě auto zpomalí tak, aby byla snížena rychlost nárazu. Tím zároveň klesne riziko utrpění vážných zranění.

Vývojový tým Volva už navštívil lesní oboru, aby nafilmoval zvířata a jejich chování. Díky tomu by měly senzory systému rozpoznat různé druhy zvířat. Inženýři se především zaměřili na sledování jelenů, losů a daňků. První verze systému totiž bude reagovat pouze na velkou zvěř.

Nebezpečí srážky s losem a další velkou zvěří tkví v tom, že se zvíře často dostane na kapotu, zničí čelní sklo a může zranit posádku auta. Jen ve Švédsku se za rok s losem srazí asi 7.000 aut. Podle amerického Pojišťovacího institutu pro bezpečnost silničního provozu během let 1993-2007 zahynulo 2.499 lidí při srážce se zvířetem.

Základem nového bezpečnostního systému je Pedestrian Detection s funkcí Full Auto Brake, který se loni poprvé objevil v sériovém Volvu S60. Od letošního roku je součástí příplatkové výbavy i pro faceliftované modely S80, V70 a XC60. Pedestrian Detection s funkcí Full Auto Brake monitoruje přítomnost chodců ve vozovce a snaží se aktivně zabránit případnému střetu. Tento systém je schopen zcela vyloučit kolize s chodci do rychlosti 35 km/h. Ve vyšších rychlostech je cílem maximální zpomalení jízdy vozidla před nevyhnutelnou kolizí, což významně zvyšuje šanci chodce na přežití a minimalizuje riziko jeho poranění.

Vývoj nového bezpečnostního systému je součástí vize Volva pro rok 2020. Švédská automobilka chce do příštího desetiletí natolik vylepšit bezpečnost svých aut, že se v nich od roku 2020 nikdo vážně nezraní.

Volvo.auto.cz: Vše o značce Volvo na auto.cz

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Džínový krejčí Patrik Diamant: „Džíny perte až po 6 měsících nošení“ Džínový krejčí Patrik Diamant: „Džíny perte až po 6 měsících nošení“

Patrik Diamant, první muž, který v Česku začal šít džíny…

Stav lidských práv na Krymu se pod Ruskem výrazně zhoršil, tvrdí zpráva OSN Stav lidských práv na Krymu se pod Ruskem výrazně zhoršil, tvrdí zpráva OSN

 Dodržování lidských práv se za tři roky ruské okupace na…

Iráčtí Kurdové hlasovali o nezávislosti, Turecko hrozí intervencí Iráčtí Kurdové hlasovali o nezávislosti, Turecko hrozí intervencí

V severním Iráku se dnes konalo referendum o nezávislosti…

Volvo si chce udržet pověst. Podívejte se, na tovární crashtest XC40 Volvo si chce udržet pověst. Podívejte se, na tovární crashtest XC40

Volvo si na bezpečnosti svých vozů zakládá. Své…

 

Štítky Volvo Technika

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse

Z exponátu propagujícího um českých rukou na Světové…

Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

 





 
Že je z SUV dobře vidět? Švýcarský test potvrdil opak

Že je z SUV dobře vidět? Švýcarský test potvrdil opak

Včera

Často vyzdvihovaná výhoda SUV v podobě dobrého výhledu v praxi moc neplatí. Ve švýcarském testu výhledu z aut skončili zástupci SUV vůbec nejhůře.




Blesk.cz

Popírač holokaustu musí povinně navštívit „koncentráky“ a napsat o tom

Popírač holokaustu musí povinně navštívit…

Netradiční trest za výroky zlehčující nebo popírající holokaust dostal minulý týden bývalý belgický poslanec…

Komiksoví superhrdinové se rvou s postavami z videoher. Marvel vs. Capcom Infinite je šílená bojovka

Komiksoví superhrdinové se rvou s postavami z…

Crossovery jsou v komiksovém světě na denním pořádku. Díky expanzi Marvelu již nejsou ničím výjimečným ani na…

 

iSport.cz

Federerův znalec o hvězdném hráči: Co mu doma vyčítají? Jaká je jeho žena?

Federerův znalec o hvězdném hráči: Co mu doma…

Hledání dokonalosti, tak se v angličtině jmenuje biografie Rogera Federera z pera uznávaného švýcarského…

Zlepšení živočicha Krmenčíka! Pod Vrbou vylétl, vypiloval i techniku

Zlepšení živočicha Krmenčíka! Pod Vrbou vylétl,…

Jeden, dva, tři… osm! Obdivuhodná série Viktorie nekončí, v Mladé Boleslavi jen napsala další kapitolu. S prstem…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

„Root beer“ není pivo v českém slova smyslu, ačkoliv se občas jako kořenové pivo překládá. Je to limonáda, co…

Soos u Františkových Lázní: Unikátní přírodní rezervace, kterou jinde v Evropě nenajdete

Soos u Františkových Lázní: Unikátní přírodní…

Když uvidíte na mapě naší republiky nápis Soos, nepropadejte panice - nikdo nevysílá signál volající o pomoc.…