Český trh v červenci 2008: Ve vyšší střední suverénní Audi, Volvo ztratilo
Stěžejního modelu německé automobilky se v červenci prodalo rovných 70 kusů, spolu s odvozeným kombi Allroad quattro pak nové registrace dosáhly takřka stovky kusů (95 vozů). Na druhé místo se v červenci vrátilo BMW pětkové řady.
Třetí příčku obsadilo poloterénní Volvo XC70, které porazilo svého přímého konkurenta od Audi. Zatímco červnové registrace skončily pro obě značky smírně, tentokrát zvítězilo v součtu příbuzných modelů jasně Audi s již zmíněnými 95 kusy řad A6/Allroad, Volvo s kompletní řadou 70 včetně XC má na kontě 43 kusů, což není ani polovina (přesně 45 %). Přičteme-li Volvu dalších 11 kusů řady 80, dopadl červencový souboj 95:54 pro Audi.
U Jaguaru byl konečně úspěšnější typ XF, skladové zásoby modelu S-Type, který se již nevyrábí, se zřejmě tenčí. Zákazníci si odvezli osm nových iks-efek oproti dvěma s-typům.
Více štěstí oproti předchozím měsícům zaznamenaly v této třídě francouzské značky. Citroën C6 a Peugeot 607 našly dva nové majitele, jeden zákazník si odvezl i Renault Vel Satis.
V prodejích za sedm měsíců dominuje Audi, které v pořadí modelů okupuje první a třetí příčku, druhé je BMW 5, Volvo XC70 je na čtvrtém místě. Audi kraluje i ve značkách, ve třídě má podíl 35,8 % oproti 24,1 % Volva. BMW dosáhlo 16,2 % a Mercedes-Benz 12,2 %.
Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v červenci 2008 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 7/2008 | 1-7/2008 | 7/2008 | 1-7/2008 |
1. | Audi A6 | 70 | 318 | 27,8% | 22,5% |
2. | BMW 5 | 43 | 228 | 17,1% | 16,2% |
3. | Volvo XC70 | 31 | 177 | 12,3% | 12,5% |
4. | Audi ALLROAD QUATTRO | 25 | 187 | 9,9% | 13,3% |
4. | Mercedes-Benz E | 22 | 130 | 8,7% | 9,2% |
6. | Volvo 70 | 12 | 89 | 4,8% | 6,3% |
7. | Mercedes-Benz CLS | 11 | 43 | 4,4% | 3,0% |
7. | Volvo 80 | 11 | 75 | 4,4% | 5,3% |
9. | Jaguar XF | 8 | 13 | 3,2% | 0,9% |
10. | Honda LEGEND | 3 | 22 | 1,2% | 1,6% |
10. | Chrysler 300C | 3 | 24 | 1,2% | 1,7% |
10. | Lexus GS | 3 | 17 | 1,2% | 1,2% |
13. | Citroën C6 | 2 | 6 | 0,8% | 0,4% |
13. | Hyundai GRANDEUR | 2 | 19 | 0,8% | 1,3% |
13. | Jaguar S-TYPE | 2 | 29 | 0,8% | 2,1% |
13. | Peugeot 607 | 2 | 18 | 0,8% | 1,3% |
17. | Saab 9-5 | 1 | 5 | 0,4% | 0,4% |
17. | Renault VELSATIS | 1 | 5 | 0,4% | 0,4% |
- | Cadillac CTS | 0 | 1 | 0,0% | 0,1% |
- | Dodge AVENGER | 0 | 2 | 0,0% | 0,1% |
- | Kia OPIRUS | 0 | 2 | 0,0% | 0,1% |
- | Chrysler SEBRING | 0 | 1 | 0,0% | 0,1% |
- | CELKEM | 252 | 1411 | 100,0% | 100,0% |