Volvo C30 v sériovém provedení se spotřebou pod 4,5 l na 100 km
„Jsme pevně odhodlání snižovat spotřebu paliva našich konvenčních benzínových a dieselových motorů. Zároveň s tím také budeme postupně snižovat emise CO2 u všech našich modelů, „ říká Magnus Jonsson, senior vice prezident výzkumu a vývoje společnosti Volvo Cars.
Pro rok 2008 představí Volvo novou verzi modelu C30, kterou bude pohánět turbodiesel o objemu 1,6 litru s výkonem 77 kW (105 k) a automobil s ním bude dosahovat spotřeby paliva nižší než 4,5 litru na 100 km. Expertům Volva se podařilo snížit spotřebu paliva z původních 4,9 l na 100 km o 0,4 litru a emise C02 ze 129 g/km na 120g/km.
Snížení spotřeby paliva bylo dosaženo prostřednictvím zdokonalení ve čtyřech hlavních úrovních. Za prvé bylo vylepšena aerodynamika vozu. Došlo ke snížení světlé výšky vozu, na záď se nastěhoval nový zadní spoiler a nárazník, automobilu byl zakrytován podvozek, optimalizován chladící systém a upravena aerodynamika šestnáctipalcových kol. Za druhé se zmenšil valivý odpor díky použití nových pneumatik. Třetí úrovní, kde se zlepšovalo je řazení a v převodovce byly upraveny rychlostní stupně tři, čtyři a pět. A čtvrtým prvkem, přispívajícím k snížení je přepracovaný posilovač řízení.
Počátkem roku 2008 chystá Volvo představení nové převodovky, která se bude jmenovat Powershift. Tato převodovka by měla přispět k snížení spotřeby až o 8 procent ve srovnání se současnými automatickými převodovkami. K dispozici bude pro modely C30, S40 a V50 ve spojení s dvoulitrovým turbodieselem. Volvo o převodovce Powershift uvádí, že se o ní dá jednoduše říct, že se skládá ze dvou manuálních převodovek, které pracují paralelně a jsou ovládány oddělenými spojkami.