Volvo C70 T5 - Atlet ve vrcholné formě

Volvo C70 T5 - Atlet ve vrcholné formě

 
 

Asi před půl rokem jsem vám v testu představil Mercedes CLK 2,3 Kompressor. Volvo C70 se dá označit za jeho přímého konkurenta, navíc motor 2,3 s turbodmychadlem oplývá přibližně podobnou silou (142 kW vs. 176 kW). Volvo však bylo ještě navíc vybaveno čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Zda se automat k takovému vozu hodí nebo ne, asi nemá cenu řešit. Mnoho lidí si myslí, že automat je nesmysl, ale mnohdy jim chybí dlouhodobější zkušenost. Z vlastní zkušenosti vím, že spojení moderního automatu s dostatečně výkonným motorem není vůbec špatné. U C70 bych však zvolil manuální převodovku.

Přeplňovaný pětiválec svým výkonem 176 kW (240 k) a nejvyšším točivým momentem 330 Nm, už pomalu začíná patřit mezi zbraně na silnici . Ani automatická převodovka, jindy tak bravurní tlumič výkonu, v tomto případě nemá šanci. Po prudkém sešlápnutí plynu vyrazí 1480 kg těžké Volvo s nevídanou rasancí a stokilometrové rychlosti dosáhne během sedmi sekund (CLK 8,4 s). Při jízdě automat reaguje velmi pružně na polohu plynu a často podřazuje v očekávání, že řidič bude chtít zrychlovat. U běžného automobilu s automatem by se tato vlastnost dala nazvat zbrklým podřazováním , ale předpokládám, že konstruktéři C70 takto automat naprogramovali úmyslně. Nejvyšší rychlost C70 T5 je úctyhodných 240 km/h. S manuální převodovkou dosáhne dokonce až na všeobecně uznávanou maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba C70 T5 je přiměřená vysokému výkonu motoru a pohybuje se mezi 13-14 l/100 km.

Jízdní vlastnosti jsou podle očekávání velmi dobré. Toho je však dosaženo dosti tvrdým naladěním podvozku a nízkoprofilovými pneumatikami rozměru 225/45 R17. Dlouhá jízda po našich nepříliš kvalitních silnicích se tedy po několika hodinách může stát dost nepříjemnou...

Elegantní interiér C70 lze označit za ergonomicky vynikající a velmi dobře zpracovaný. Tytam jsou nepěkné a hranaté tvary známé ze starších modelů značky Volvo. Pochvalu zaslouží též volant s tlustým věncem obšitým kůží. Posilovač řízení má spíše slabší účinek, což dobře koresponduje se sportovním zaměřením tohoto vozu. Přední sedadla poskytují výborné boční vedení, navíc jsou elektricky seřiditelná s pamětí pro dvě osoby. Nevýhodou je jejich pomalé el. odsouvání při nasedání dozadu. Prostor vzadu je kupodivu vcelku snesitelný. Zvláště pro nohy je místa dostatek. Za mírně řečeno nezvyklé však považuji výškově neseřiditelné pásy vepředu! Úchyt pásu je prostě pevný.

Zavazadlový prostor má slušný objem 405 litrů. Je to však dáno především instalací nouzového dojezdového kola. Pokud si zákazník přiobjedná kolo plnohodnotné, zmenší se zavazadlový prostor na 302 litrů. Zadní opěradla sklopné nejsou. Víko zav. prostoru je uchyceno na soustavě vzpěr, takže nezasahuje dovnitř.

Atraktivní kupé C70 a nový sedan S80 ukazují, že automobilka Volvo jde správným směrem. Bohužel automobily Vlovo asi nikdy mezi levné patřit nebudou. Proto ani C70 T5 se základní cenou 1.585.000 Kč (cena testovaného - 1.771.000 Kč) nepotkáte na našich silnicích často.

Spolupracujeme s TipCars.com

Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov

Protipožárním testům v Anglii dosud nevyhovělo 60…

Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války

Vyhlídkové kolo London Eye bylo dnes krátce evakuováno…

Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci

Končící aerosalon v Paříži se nesl především v duchu…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2319
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 176 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 10.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 403 / -
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1480 / 390
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4720
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1410
d) rozvor (mm): 2660
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1390
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

 




Volvo C70 - Elegantní seveřan Volvo C70 - Elegantní seveřan

Volvo C70 veřejnost poprvé spatřila na loňském autosalonu…

Volvo C70 se loučí, nástupce bude vycházet ze studie Concept Coupe Volvo C70 se loučí, nástupce bude vycházet ze studie Concept Coupe

Volvo se chystá oficiálně ukončit výrobu kupé-kabrioletu…

 



 
The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

Včera

Monstrum z posledního dílu Mad Maxe nápadně připomíná americké trucky. Cisternový náklaďák však nevznikl ze žádného peterbiltu nebo kenworthu, nýbrž z Tatry 815.




Blesk.cz

Účtenkovou loterii chce hrát jen 15 % Čechů. Auto je nezajímá, chtějí peníze

Účtenkovou loterii chce hrát jen 15 % Čechů. Auto je…

Ministerstvo financí se chystá spustit účtenkovou loterii, od které si slibuje, že se více lidí bude dožadovat…

Před rokem Británie vyšlápla z EU. Rozvod je pomalý, říkají politici

Před rokem Británie vyšlápla z EU. Rozvod je pomalý,…

Přesně před rokem Britové v referendu rozhodli o odchodu z Evropské unie. Od té doby má za sebou Velká Británie…

 

iSport.cz

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují Německo a Chile

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují…

Fotbalisté Německa a Chile postoupili na Poháru FIFA do semifinále. Němci vyhráli skupinu B po vítězství 3:1 nad…

SESTŘIH: Skvělá Kvitová! Otočila finále v Birminghamu a slaví titul

SESTŘIH: Skvělá Kvitová! Otočila finále v…

Petra Kvitová při druhém turnajovém startu po zranění ruky získala titul na trávě v Birminghamu. Sedmá nasazená…

 

Reflex.cz

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik řekne jako první magické slůvko na č?

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik…

Nezaujatý pozorovatel naší politické scény si už dávno musel položit otázku, který politik překročí magickou…

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový trůn ženě?

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový…

Třiaosmdesátiletý japonský císař Akihito na konci příštího roku ze zdravotních důvodů odstoupí ze své funkce.…