Volvo C70 T5 - Atlet ve vrcholné formě

Volvo C70 T5 - Atlet ve vrcholné formě

 
 

Asi před půl rokem jsem vám v testu představil Mercedes CLK 2,3 Kompressor. Volvo C70 se dá označit za jeho přímého konkurenta, navíc motor 2,3 s turbodmychadlem oplývá přibližně podobnou silou (142 kW vs. 176 kW). Volvo však bylo ještě navíc vybaveno čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Zda se automat k takovému vozu hodí nebo ne, asi nemá cenu řešit. Mnoho lidí si myslí, že automat je nesmysl, ale mnohdy jim chybí dlouhodobější zkušenost. Z vlastní zkušenosti vím, že spojení moderního automatu s dostatečně výkonným motorem není vůbec špatné. U C70 bych však zvolil manuální převodovku.

Přeplňovaný pětiválec svým výkonem 176 kW (240 k) a nejvyšším točivým momentem 330 Nm, už pomalu začíná patřit mezi zbraně na silnici . Ani automatická převodovka, jindy tak bravurní tlumič výkonu, v tomto případě nemá šanci. Po prudkém sešlápnutí plynu vyrazí 1480 kg těžké Volvo s nevídanou rasancí a stokilometrové rychlosti dosáhne během sedmi sekund (CLK 8,4 s). Při jízdě automat reaguje velmi pružně na polohu plynu a často podřazuje v očekávání, že řidič bude chtít zrychlovat. U běžného automobilu s automatem by se tato vlastnost dala nazvat zbrklým podřazováním , ale předpokládám, že konstruktéři C70 takto automat naprogramovali úmyslně. Nejvyšší rychlost C70 T5 je úctyhodných 240 km/h. S manuální převodovkou dosáhne dokonce až na všeobecně uznávanou maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba C70 T5 je přiměřená vysokému výkonu motoru a pohybuje se mezi 13-14 l/100 km.

Jízdní vlastnosti jsou podle očekávání velmi dobré. Toho je však dosaženo dosti tvrdým naladěním podvozku a nízkoprofilovými pneumatikami rozměru 225/45 R17. Dlouhá jízda po našich nepříliš kvalitních silnicích se tedy po několika hodinách může stát dost nepříjemnou...

Elegantní interiér C70 lze označit za ergonomicky vynikající a velmi dobře zpracovaný. Tytam jsou nepěkné a hranaté tvary známé ze starších modelů značky Volvo. Pochvalu zaslouží též volant s tlustým věncem obšitým kůží. Posilovač řízení má spíše slabší účinek, což dobře koresponduje se sportovním zaměřením tohoto vozu. Přední sedadla poskytují výborné boční vedení, navíc jsou elektricky seřiditelná s pamětí pro dvě osoby. Nevýhodou je jejich pomalé el. odsouvání při nasedání dozadu. Prostor vzadu je kupodivu vcelku snesitelný. Zvláště pro nohy je místa dostatek. Za mírně řečeno nezvyklé však považuji výškově neseřiditelné pásy vepředu! Úchyt pásu je prostě pevný.

Zavazadlový prostor má slušný objem 405 litrů. Je to však dáno především instalací nouzového dojezdového kola. Pokud si zákazník přiobjedná kolo plnohodnotné, zmenší se zavazadlový prostor na 302 litrů. Zadní opěradla sklopné nejsou. Víko zav. prostoru je uchyceno na soustavě vzpěr, takže nezasahuje dovnitř.

Atraktivní kupé C70 a nový sedan S80 ukazují, že automobilka Volvo jde správným směrem. Bohužel automobily Vlovo asi nikdy mezi levné patřit nebudou. Proto ani C70 T5 se základní cenou 1.585.000 Kč (cena testovaného - 1.771.000 Kč) nepotkáte na našich silnicích často.

Spolupracujeme s TipCars.com

Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají

Dalším mnohahodinovým jednáním v Berlíně pokračují…

Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho

 Zimbabwská vládní strana chce odvolat prezidenta Roberta…

Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol

Na první pohled vypadá bílý prototyp jako obyčejná…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2319
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 176 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 10.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 403 / -
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1480 / 390
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4720
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1410
d) rozvor (mm): 2660
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1390
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Současná generace Mazdy 6 už prodělala řadu dílčích…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 



Volvo C70 - Elegantní seveřan Volvo C70 - Elegantní seveřan

Volvo C70 veřejnost poprvé spatřila na loňském autosalonu…

Volvo C70 se loučí, nástupce bude vycházet ze studie Concept Coupe Volvo C70 se loučí, nástupce bude vycházet ze studie Concept Coupe

Volvo se chystá oficiálně ukončit výrobu kupé-kabrioletu…

 



 
Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Včera

Mladoboleslavská automobilka plánuje do roku 2025 zákazníkům nabídnout pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech.




Blesk.cz

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Další z klanu Vágnerů se žene do chomoutu! Syn Karla Vágnera (75) Josef (27) požádal svou německou přítelkyni…

Tragédie na panství Rothschildů: Při srážce letadla s vrtulníkem zemřeli čtyři lidé

Tragédie na panství Rothschildů: Při srážce letadla…

Zbyly jen trosky! Po srážce malého letadla s vrtulníkem v britském hrabství Buckinghamshire nedaleko obřího…

 

iSport.cz

Zlatan se vrací rychleji a mluví o léčbě: Ležel jsem 12 hodin jako paralyzovaný

Zlatan se vrací rychleji a mluví o léčbě: Ležel jsem…

Impozantní návrat legendy je na spadnutí. Hvězdný snajpr Zlatan Ibrahimovic doléčil vážně poraněné koleno a po…

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale tvoříme novou Spartu

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale…

Zvítězili, ale nadšení rozhodně nepanovalo. Po páteční výhře Sparty ve 14. kole HET ligy nad Jihlavou (1:0) se…

 

Reflex.cz

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

Chlap natolik dojatý, jako jsem dnes já, by asi neměl psát sloupek. Ale nezbývá nic jiného, povinnost je…

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si trest smrti, napsal státní deník KLDR

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si…

Severokorejská státní média opakovaně a velmi tvrdě v posledních dnech kritizovala amerického prezidenta Donalda…