Volvo C70 T5 - Atlet ve vrcholné formě

Volvo C70 T5 - Atlet ve vrcholné formě

 
 
8.1. 1999

Asi před půl rokem jsem vám v testu představil Mercedes CLK 2,3 Kompressor. Volvo C70 se dá označit za jeho přímého konkurenta, navíc motor 2,3 s turbodmychadlem oplývá přibližně podobnou silou (142 kW vs. 176 kW). Volvo však bylo ještě navíc vybaveno čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Zda se automat k takovému vozu hodí nebo ne, asi nemá cenu řešit. Mnoho lidí si myslí, že automat je nesmysl, ale mnohdy jim chybí dlouhodobější zkušenost. Z vlastní zkušenosti vím, že spojení moderního automatu s dostatečně výkonným motorem není vůbec špatné. U C70 bych však zvolil manuální převodovku.

Přeplňovaný pětiválec svým výkonem 176 kW (240 k) a nejvyšším točivým momentem 330 Nm, už pomalu začíná patřit mezi zbraně na silnici . Ani automatická převodovka, jindy tak bravurní tlumič výkonu, v tomto případě nemá šanci. Po prudkém sešlápnutí plynu vyrazí 1480 kg těžké Volvo s nevídanou rasancí a stokilometrové rychlosti dosáhne během sedmi sekund (CLK 8,4 s). Při jízdě automat reaguje velmi pružně na polohu plynu a často podřazuje v očekávání, že řidič bude chtít zrychlovat. U běžného automobilu s automatem by se tato vlastnost dala nazvat zbrklým podřazováním , ale předpokládám, že konstruktéři C70 takto automat naprogramovali úmyslně. Nejvyšší rychlost C70 T5 je úctyhodných 240 km/h. S manuální převodovkou dosáhne dokonce až na všeobecně uznávanou maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba C70 T5 je přiměřená vysokému výkonu motoru a pohybuje se mezi 13-14 l/100 km.

Jízdní vlastnosti jsou podle očekávání velmi dobré. Toho je však dosaženo dosti tvrdým naladěním podvozku a nízkoprofilovými pneumatikami rozměru 225/45 R17. Dlouhá jízda po našich nepříliš kvalitních silnicích se tedy po několika hodinách může stát dost nepříjemnou...

Elegantní interiér C70 lze označit za ergonomicky vynikající a velmi dobře zpracovaný. Tytam jsou nepěkné a hranaté tvary známé ze starších modelů značky Volvo. Pochvalu zaslouží též volant s tlustým věncem obšitým kůží. Posilovač řízení má spíše slabší účinek, což dobře koresponduje se sportovním zaměřením tohoto vozu. Přední sedadla poskytují výborné boční vedení, navíc jsou elektricky seřiditelná s pamětí pro dvě osoby. Nevýhodou je jejich pomalé el. odsouvání při nasedání dozadu. Prostor vzadu je kupodivu vcelku snesitelný. Zvláště pro nohy je místa dostatek. Za mírně řečeno nezvyklé však považuji výškově neseřiditelné pásy vepředu! Úchyt pásu je prostě pevný.

Zavazadlový prostor má slušný objem 405 litrů. Je to však dáno především instalací nouzového dojezdového kola. Pokud si zákazník přiobjedná kolo plnohodnotné, zmenší se zavazadlový prostor na 302 litrů. Zadní opěradla sklopné nejsou. Víko zav. prostoru je uchyceno na soustavě vzpěr, takže nezasahuje dovnitř.

Atraktivní kupé C70 a nový sedan S80 ukazují, že automobilka Volvo jde správným směrem. Bohužel automobily Vlovo asi nikdy mezi levné patřit nebudou. Proto ani C70 T5 se základní cenou 1.585.000 Kč (cena testovaného - 1.771.000 Kč) nepotkáte na našich silnicích často.

Spolupracujeme s TipCars.com

Maláčovou Zeman jmenuje 30. července, oznámil Hrad Maláčovou Zeman jmenuje 30. července, oznámil Hrad

Prezident Miloš Zeman jmenuje Janou Maláčovou (ČSSD)…

Marchionne skončil kvůli zdraví v čele Fiatu. Nahradí ho Manley z Jeepu Marchionne skončil kvůli zdraví v čele Fiatu. Nahradí ho Manley z Jeepu

Generální ředitel automobilky Fiat Chrysler Automobiles…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2319
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 176 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 10.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 403 / -
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1480 / 390
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4720
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1410
d) rozvor (mm): 2660
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1390
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

 



Volvo C70 - Elegantní seveřan Volvo C70 - Elegantní seveřan

Volvo C70 veřejnost poprvé spatřila na loňském autosalonu…

Volvo C70 se loučí, nástupce bude vycházet ze studie Concept Coupe Volvo C70 se loučí, nástupce bude vycházet ze studie Concept Coupe

Volvo se chystá oficiálně ukončit výrobu kupé-kabrioletu…

 



 
12 největších skandálů, které zahýbaly automobilovým světem

12 největších skandálů, které zahýbaly automobilovým světem

Včera

Jako ve všech odvětvích, i v automobilovém se občas objeví nějaký skandál, který zamává výsledky značky a někdy ji i celou potopí.




Blesk.cz

Britská muzea se rvou o nafukovačku „Mimina Trumpa“, autoři chystají turné

Britská muzea se rvou o nafukovačku „Mimina Trumpa“,…

Karikaturu amerického prezidenta Donalda Trumpa v podobě balonu znázorňujícího šéfa Bílého domu jako mimino v…

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské materiály. Nikdo je ale nechtěl

Hacker se snažil prodat tajné americké vojenské…

Že hackerům nestačí jen dokonalá znalost počítačů a internetu, ale musí ovládat i řemeslo prodeje, ukazuje…

 

iSport.cz

Mr. 1000! Baseballista Navrátil dosáhl na tisíc odpalů, další načal homerunem

Mr. 1000! Baseballista Navrátil dosáhl na tisíc…

Za svůj první homerun musel poručit rundu fernetů. Druhou tisícovku úspěšných odpalů oslavil baseballista Aleš…

SESTŘIHY: Plzeň i Sparta začaly ligu úspěšně, Zlín otočil s Boleslaví z 0:2

SESTŘIHY: Plzeň i Sparta začaly ligu úspěšně, Zlín…

První kolo fotbalové Fortuna ligy má za sebou pět zápasů. V páteční předehrávce zvítězila mistrovská Plzeň na…

 

Reflex.cz

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Vedro. Slunce. Pot. Je brzké odpoledne a rytíř divadelní alternativy BOLESLAV POLÍVKA i jeho krásný, stále…

Třetí den Colours objektivem Marka Douši: Bezprostřední Rottrová, legrační Polívkové a varující Hruška

Třetí den Colours objektivem Marka Douši:…

V pátek se v Ostravě vyjasnilo, alespoň na obloze, přibylo návštěvníků, odjel kolega, který doposud připravoval…