Volvo C70 T5 - Atlet ve vrcholné formě

Volvo C70 T5 - Atlet ve vrcholné formě

 
 

Asi před půl rokem jsem vám v testu představil Mercedes CLK 2,3 Kompressor. Volvo C70 se dá označit za jeho přímého konkurenta, navíc motor 2,3 s turbodmychadlem oplývá přibližně podobnou silou (142 kW vs. 176 kW). Volvo však bylo ještě navíc vybaveno čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Zda se automat k takovému vozu hodí nebo ne, asi nemá cenu řešit. Mnoho lidí si myslí, že automat je nesmysl, ale mnohdy jim chybí dlouhodobější zkušenost. Z vlastní zkušenosti vím, že spojení moderního automatu s dostatečně výkonným motorem není vůbec špatné. U C70 bych však zvolil manuální převodovku.

Přeplňovaný pětiválec svým výkonem 176 kW (240 k) a nejvyšším točivým momentem 330 Nm, už pomalu začíná patřit mezi zbraně na silnici . Ani automatická převodovka, jindy tak bravurní tlumič výkonu, v tomto případě nemá šanci. Po prudkém sešlápnutí plynu vyrazí 1480 kg těžké Volvo s nevídanou rasancí a stokilometrové rychlosti dosáhne během sedmi sekund (CLK 8,4 s). Při jízdě automat reaguje velmi pružně na polohu plynu a často podřazuje v očekávání, že řidič bude chtít zrychlovat. U běžného automobilu s automatem by se tato vlastnost dala nazvat zbrklým podřazováním , ale předpokládám, že konstruktéři C70 takto automat naprogramovali úmyslně. Nejvyšší rychlost C70 T5 je úctyhodných 240 km/h. S manuální převodovkou dosáhne dokonce až na všeobecně uznávanou maximální rychlost 250 km/h. Spotřeba C70 T5 je přiměřená vysokému výkonu motoru a pohybuje se mezi 13-14 l/100 km.

Jízdní vlastnosti jsou podle očekávání velmi dobré. Toho je však dosaženo dosti tvrdým naladěním podvozku a nízkoprofilovými pneumatikami rozměru 225/45 R17. Dlouhá jízda po našich nepříliš kvalitních silnicích se tedy po několika hodinách může stát dost nepříjemnou...

Elegantní interiér C70 lze označit za ergonomicky vynikající a velmi dobře zpracovaný. Tytam jsou nepěkné a hranaté tvary známé ze starších modelů značky Volvo. Pochvalu zaslouží též volant s tlustým věncem obšitým kůží. Posilovač řízení má spíše slabší účinek, což dobře koresponduje se sportovním zaměřením tohoto vozu. Přední sedadla poskytují výborné boční vedení, navíc jsou elektricky seřiditelná s pamětí pro dvě osoby. Nevýhodou je jejich pomalé el. odsouvání při nasedání dozadu. Prostor vzadu je kupodivu vcelku snesitelný. Zvláště pro nohy je místa dostatek. Za mírně řečeno nezvyklé však považuji výškově neseřiditelné pásy vepředu! Úchyt pásu je prostě pevný.

Zavazadlový prostor má slušný objem 405 litrů. Je to však dáno především instalací nouzového dojezdového kola. Pokud si zákazník přiobjedná kolo plnohodnotné, zmenší se zavazadlový prostor na 302 litrů. Zadní opěradla sklopné nejsou. Víko zav. prostoru je uchyceno na soustavě vzpěr, takže nezasahuje dovnitř.

Atraktivní kupé C70 a nový sedan S80 ukazují, že automobilka Volvo jde správným směrem. Bohužel automobily Vlovo asi nikdy mezi levné patřit nebudou. Proto ani C70 T5 se základní cenou 1.585.000 Kč (cena testovaného - 1.771.000 Kč) nepotkáte na našich silnicích často.

Spolupracujeme s TipCars.com

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2319
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 176 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 10.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 403 / -
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1480 / 390
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4720
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1410
d) rozvor (mm): 2660
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1390
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Volvo C70 - Elegantní seveřan Volvo C70 - Elegantní seveřan

Volvo C70 veřejnost poprvé spatřila na loňském autosalonu…

Volvo C70 se loučí, nástupce bude vycházet ze studie Concept Coupe Volvo C70 se loučí, nástupce bude vycházet ze studie Concept Coupe

Volvo se chystá oficiálně ukončit výrobu kupé-kabrioletu…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…