Volvo S80 2,9 - Jen to nejlepší ...

Volvo S80 2,9 - Jen to nejlepší ...

 
 

Volvo konečně nahradilo již několik let přesluhující řadu 90 a zcela novým modelem S80 přináší svěží vítr do kategorie, kde zatím kralují především německé vozy BMW 5, Mercedes E a Audi A6. O kvalitách S80 svědčí i nominace mezi pět finalistů soutěže Car of the Year 1999.

Mezi technické zajímavosti tohoto vozu patří především napříč uložené motory, a to dokonce i testovaný největší řadový šestiválec 2,9. Tomuto prostorově náročnému uspořádání se musely přizpůsobit i převodovky. Ty jsou podle vyjádření automobilky nejkratší mezi srovnatelnou konkurencí.

Po nasednutí obklopí posádku velmi kvalitně zpracovaný interiér. Z designu přístrojové desky vyzařuje bezpečnost, solidnost a výborné zpracování zároveň. Drobným nedostatkem je odraz šedého platu př. desky v předním skle. Elektricky ovládaná přední sedadla s kombinací kůže a textilu mají velmi dobré boční vedení. Kromě zabudovaných bočních airbagů, obsahují přední sedadla i bezpečnostní systém pohlcující energii při nárazu zezadu, a to mírným zakloněním. Kromě již zmíněných bočních airbagů v předních sedadlech se o bezpečnost posádky při bočním nárazu starají i unikátní Inflatable Curtain . Jde o airbag, který se rozvine po celé délce interiéru a tímto chrání hlavy cestujících na předních i zadních sedadlech. Dalším prvkem, který stojí za zmínku, je elektrické sklopení (tlačítkem na př. desce) zadních opěrek směrem dopředu. Toto řešení usnadňuje výhled vnitřním zpětným zrcátkem. Pokud dozadu nasednou cestující, poloha opěrek je přinutí zaklapnout si je do správné, tedy bezpečné, polohy.

Jízda se sotva slyšitelným šestiválcem a čtyřstupňovým automatem je samozřejmě velmi pohodlná. Jakékoliv zrychlování či předjíždění je pouze otázkou přišlápnutí plynu a o ostatní se již postará chytrá elektronika ve spolupráci s převodovkou a motorem. Bohužel, jak jsem se už nejednou přesvědčil, automat dokáže i motor s poměrně velkým objemem a výkonem (150 kW) dosti utlumit a subjektivně se výkon motoru zdá o dost nižší. Pro ty, co chtějí dokonale využít síly motoru, v každém případě doporučuji zvolit manuální převodovku.

Jízdní vlastnosti jsou i přes větší rozměry i hmotnost vozu na vynikající úrovni. Zásluhu na tom má především vyspělá víceprvková zadní náprava. Také brzdová soustava nezaostává, když dokáže vůz ze stokilometrové rychlosti zabrzdit do 38 metrů.

Zavazadlový prostor o objemu 440 litrů je dobře přístupný širokým víkem. Uchycení víka navíc neomezuje zavazadla. Za plnohodnotné rezervní kolo si však musí budoucí majitel připlatit 8000,- Kč. Vzhledem k základní pořizovací ceně S80 2,9 (1.360.000,- Kč) bych toto očekával v sériové výbavě.

Cena tohoto vozu se díky rozsáhlé příplatkové výbavě posunula ještě o 300.000,- Kč nahoru. Výsledná cena 1.660.000,- Kč zhruba odpovídá zmíněné německé konkurenci. V každém případě, než si koupíte další mercedes či BMW zkuste navštívit i autosalon Volvo. S80 vás zřejmě příjemně překvapí.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 360 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 660 000 Kč

Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie

Nízká cena ropy nutí ropné firmy k nasazování nových…

Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha

Předvolební bible Andreje Babiše s názvem O čem sním,…

Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let Britové míří k největšímu poklesu životní úrovně za posledních 60 let

Británie směřuje k nejdelšímu propadu životní úrovně od…

Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2922
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 150 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 225
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.6 / 7.6 / 10.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 440 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1552 / 401
Rozměr pneu:215
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4822
b) šířka (mm): 1832
c) výška (mm): 1434
d) rozvor (mm): 2791
e) rozchod vpředu (mm): 1582
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1570
l) šířka vzadu (mm): 1570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,80
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



Volvo S80 (1998-2006) - Vikingská loď Volvo S80 (1998-2006) - Vikingská loď

Velký, luxusní a komfortní automobil nemusí pocházet…

Volvo S80 dostalo AWD ! Volvo S80 dostalo AWD !

Luxusní sedan bez možnosti pohonu všech kol - to byla…

 



 
Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Dnes 08:00

Ani druhá generace Insignie nezapomíná na dobrodruhy. Má zvýšený podvozek, nelakované plasty a nepostrádá ani chytrý pohon všech kol.




Blesk.cz

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli 850 čtenářům

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli…

Hloupá otázka je jen ta, kterou nepoložíte. To se stalo mottem projektu Blesku, jehož cílem bylo poradit…

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Tomáš Klus (31) má nyní starostí nad hlavu. Nejenže mají s manželkou Tamarou (29) na starosti hned tři malé…

 

iSport.cz

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to udělá, přiznal Šilhavý

Slavia se dívala na Astanu! Měl jsem strach, co to…

V prvním poločase občas, zakroutil hlavou, hodil rukama, ale nakonec je zvednul šťastně k nebi. Trenér Jaroslav…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo zbytečných kampaní najít chlapce

#MeToo ponižuje ženy. Aktivistky by si měly místo…

Ženy tak dlouho bojovaly za svou rovnoprávnost, až jí dosáhly. A v momentě, kdy dosáhly uznání, že jsou stejně…

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…