Volvo S/V90 R-Design: I novinka získala kapku sportovního stylu
Ostré modely vyšší střední s erkem v názvu si našly řadu příznivců, obzvláště pak coby kombi. Jenže od třetí generace V70 Volvo nabízí jen balíček R-Design. Setrvává u něj pochopitelně také v případě nástupce se znovuvzkříšeným číslem 90. Žádnou posilu v případě zážehových i vznětových čtyřválců Drive-E 1,97 l tak čekat nemůžeme, ale ony vlastně nedostatkem výkonu ani netrpí. Vždyť diesel má 140 (D4) nebo 173 kW (D5) a benzin 187 (T5) a 235 kW (T6), nemluvě o 300kW hybridu T8. Jen ta označení už s počtem „hrnců“ pod kapotou jaksi nekorespondují...
R-Design je k dispozici pro elegantní sedany S90 i kombi V90. Pochopitelně nejde pouze o sadu doplňků karoserie. Jeho součástí jsou i tužší a sportovnější podvozky platformy SPA, takže auta lépe sedí na silnici. Kdo oželí trochu komfortu a připlatí si, může být spokojen a lišit se od davu. Konkrétní úpravy Volvo zatím nezveřejnilo.
Stále ještě horké novinky i ostřeji vypadají. Mají výraznější černé masky chladiče, doplňky v klavírním laku na karoserii a do předního nárazníku integrované mlhovky. Kombi pak nechybí ani výrazný spoiler na pátých dveřích s integrovaným lichým brzdovým světlem, ale ten zdědilo po ostatních verzích. Styl dotvářejí matně černá pětipaprsková kola s diamantovým efektem.
Oproti běžným verzím je jiná i kabina včetně vnitřního osvětlení, koberečků, kožených sedadel s výraznějším bočním vedením, tmavého dekoru palubní desky a středové konzoly, nerezových pedálů a tříramenného volantu, sice na první pohled stejného jako v jiných výbavách, ovšem taktéž s černými prvky. Dřevo a světlé tóny se zde nenosí, ale na kvalitě si švédské pečlivky daly jako vždy záležet. Jen ceny zatím Volvo tají.