Volvo S60 dostane řadové čtyřválce, pětiválce a šestiválce (velká fotogalerie, podrobný popis)

Volvo S60 dostane řadové čtyřválce, pětiválce a šestiválce (velká fotogalerie, podrobný popis)

 
 

Nový švédský sedan střední třídy je podle výrobce nejdynamičtější model v historii firmy. Má zcela nový design, přiveze revoluční novinku v oblasti aktivní bezpečnosti, chybět nebude pohon všech kol. Vybírat lze z pěti zážehových a tří vznětových motorů.

Automobilová střední třída to neměla v posledních měsících zrovna snadné. Odbyt neprémiových modelů převážně klesal a poptávka po prémiových modelech na tom taky není právě růžově. Někam mezi se bude snažit švédské Volvo umístit každý rok 90 tisíc svých nových sedanů S60. Třetina produkce zůstane v Evropě (včetně Ruska), třetina zamíří do USA a zbytek odeberou zákazníci ve zbytku světa. Výroba je situována do belgického Gentu, první vozy budou dodány v létě 2010.

Nový švédský design
Desetiletý životní cyklus první generace Volva S60 byl na dnešní tempo generačních obměn nezvykle dlouhý, a tak pohled na tvary druhé generace bude nejen pro Volvisty malým šokem. Zcela nový automobil připomíná předchůdce jen velmi vzdáleně svou siluetou, která ctí původní myšlenku splývavých linií, evokujících tvary dvoudveřových kupé. Poslední část karoserie se opticky ještě více napojila na dlouhou střechu a mírně klesající zadní okno.

Příď menších modelů Volva (C30, C70, XC60) se v poslední době radikálně změnila, ale teď je jasné, že se vše připravovalo na příchod nové es-šedesátky. Z nové šestiúhelníkové masky nevídané šířky se stává výrazný poznávací znak.

Ještě nedávno přísně horizontální uspořádání předních světlometů znenadání mění obrysy i prostorové rozvržení. Vedle očekávaného ústupu do stran, rostou světlomety i do výšky. Oddělená světla pro denní svícení po stranách masky se stávají dalším poznávacím znakem nových Volv.

Záď tříprostorového sedanu končí přísně useknutou zádí, jejíž obrysy lemují bumerangová světla komplikovaného tvaru, která zasahují do boků.

Myšlenkovou proměnou prošel taky interiér. Místo přísně symetrické přístrojové desky je v novém Volvu zřejmá výrazná orientace na řidiče, středová konzole s povědomým uspořádáním je k němu o několik stupňů natočena. Nad ní je prostor pro 5palcový nebo 7palcový displej palubního informačního systému a teprve vedle něj vpravo našel své místo druhý prostřední výdech ventilace. Přístrojový štít tvoří pouze dva kruhové přístroje s integrovanými displeji uprostřed výsečí. I nadále je pro Volvo charakteristické využití pečlivě vybraných a barevně sladěných materiálů v interiéru s důrazem na maximální využití přírodního dřeva nebo pravé kůže.

Nejdynamičtější Volvo všech dob
Šéfové automobilky slibují, že dynamice vnějších tvarů bude odpovídat taky to, jak nová S60 jezdí. Volvo připravilo dvě nastavení podvozku: Evropa dostane tužší setup, USA, Asie a zbytek světa pak bude standardně zásobován komfortnějším naladěním s možností volby sportovního podvozku. Odlišnosti mezi nimi jsou nejen v tuhosti tlumičů, ale taky v předním a zadním pomocném rámu.

Modely s pohonem všech kol dostaly nový software elektronického řízení distribuce hnacích sil, který umožní naplno využít možností podvozku. Pohon všech kol (Haldex) je standardem pro šestiválcový model T6 a jako příplatková položka je k dispozici pro turbodiesely D5. Všechny motorizace mohou být objednány s adaptivním podvozkem FOUR-C.

Volvo S60 dostane vylepšený stabilizační systém Advanced Stability Control, který využívá vedle obvyklých snímačů, navíc taky senzor náklonu karoserie, což umožňuje identifikovat potenciálně nebezpečnou situaci dříve a přesněji. Přesnost identifikace kritického dynamického stavu na druhou stranu dovoluje uvolnit hranice aktivního zásahu do řízení vozidla při dynamické jízdě.

Pro Volvo S60 nový systém Corner Traction Control je schopen selektivně přibrzďovat vnitřní přední kolo v zatáčce, což způsobí redistribuci hnací síly na kolech ve prospěch vnějšího kola a zmenší vrozenou nedotáčivost vozidla s předním pohonem.

Detekce chodců jako novinka, City Safety jako standard
Systém rozpoznávání chodců (Pedestrian Detection) je zřejmě největší technickou novinkou nového Volva S60. Zařízení je schopno rozpoznat chodce, který vstoupil náhle do vozovky, varovat řidiče a samočinně aktivovat plné brzdění, pokud řidič na varování nereaguje včas.

V krizové situaci řidič nejprve dostává zvukový varovný signál kombinovaný s blikajícím světlem v průhledovém head-up displeji. Už v této chvíli je brzdová soustava připravována na odvedení plného brzdného výkonu. Pokud řidič nereaguje a kolize se stává nevyhnutelnou, je automaticky aktivováno plné brzdění. Tento systém je schopen zcela vyloučit kolize s chodci do rychlosti 35 km/h. Ve vyšších rychlostech je cílem maximální zpomalení jízdy vozidla před nevyhnutelnou kolizí, což významně zvyšuje šanci chodce na přežití a minimalizuje riziko poranění. Při rychlosti jízdy 50 km/h tak například dojde ke zpomalení na 25 km/h, kdy se riziko smrtelného zranění chodce snižuje nejméně o 20 % a v některých případech dokonce až o 85 %.

Standardem pro všechna Volva S60 bude systém City Safety. Ten známe z modelu XC60, a stejně jako v malém SUV, bude i v S60 zajišťovat automatické brzdění kdykoli hrozí kolize se stojícím vozidlem, tedy například při popojíždění v městské koloně.

Zážehové motory T3, T4, T5, T6: Šestiválec chybět nebude
Volvo vybaví nový sedan očekávanými přeplňovanými čtyřválci GTDi, překvapením je ale řadový přeplňovaný šestiválec s objemem 3,0 l (224 kW, 440 Nm) pro vrcholný model T6.

Standardem pro Volvo S60 T6 bude druhá generace šestistupňové automatické převodovky Geartronic a pohon všech kol. Špičkový model bude schopen zrychlovat z 0 na 100 km/h za 6,5 s, nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h, kombinovaná spotřeba činí 10,2 l/100km.

I méně výkonné verze, které bude automobilka dodávat s mírným odstupem po uvedení na trh, přijaly kódové označení s písmenem T. Základní 1,6 GTDi (110 kW, 240 Nm) ponese označení T3, druhý stupeň 1,6 GTDi (132 kW, 240 Nm) pak T4, větší čtyřválec 2,0 GTDi (176 kW, 320 Nm) dostane název T5.

Prvními dvěma motory, které Volvo zákazníkům nabídne, bude šestiválec T6 a přeplňovaný čtyřválec 2,0 GTDi (149 kW, 300 Nm od 1750 min-1). Dvoulitr bude dodáván s manuální nebo automatickou převodovkou, S60 s ním zrychluje z klidu na 100 km/h za 7,7 s (resp. 8,2 s), nejvíce jede 235 km/h (resp. 230 km/h) a s manuální převodovkou má kombinovanou spotřebu 7,9 l/100 km.

Všechny motory GTDi budou kombinovány se šestistupňovými převodovkami (manuální případně automatické).

Vznětové motory: Nový pětiválec D3
Vrcholem naftové nabídky Volva S60 bude pětiválec D5 přeplňovaný dvěma různě velkými turbodmychadly, který dává z objemu 2,4 l maximální výkon 150 kW a točivý moment 420 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 7,8 s (jak s manuální, tak s automatickou převodovkou), nejvyšší rychlost činí 235 km/h (resp. 230 km/h s automatem). S manuální převodovkou byla motorizace D5 homologována s kombinovanou spotřebou 5,9 l/100 km.

Novinkou v nabídce bude pětiválec D3 (120 kW, 400 Nm), který vznikl z většího 2.4D zmenšením objemu na 2,0 l cestou menšího zdvihu. Standardní akcelerace této motorizaci trvá 9,2 s (s man. i aut. převodovkou), nejvyšší rychlost činí 220 km/h, resp. 215 km/h. Kombinovaná spotřeba s manuální převodovou skříní činí jen 5,2 l/100 km.

Během prvního roku výroby bude na trh uvedena motorizace 1,6 D DRIVe (85 kW, 270 Nm) s manuální šestistupňovou převodovkou a s kombinovanou spotřebou 4,3 l/100 km.

Oba naftové pětiválce budou kombinovány se šestistupňovými převodovkami (manuální případně automatické). D5 je dodáván na přání s pohonem všech kol.

Anketa

Ohodnoťte design Volva S60 jako ve škole.
Spolupracujeme s TipCars.com
Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Volvo S60 dostane řadové čtyřválce,…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



Volvo S60/V60 Polestar: Čtyřválec místo šestiválce Volvo S60/V60 Polestar: Čtyřválec místo šestiválce

Downsizing u Volva pokračuje a nevyhýbá se ani…

Volvo S60 a V60 Edition: Atraktivní exteriér i interiér Volvo S60 a V60 Edition: Atraktivní exteriér i interiér

Volvo nabídne modely S60 a V60 ve speciálním vydání…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Brambor bude letos méně. Úrodu poškodila jarní sucha

Letošní úroda brambor nebude oproti loňsku příliš dobrá, způsobila to jarní sucha. Největší propad čeká rané…

 

iSport.cz

Monako bude žalovat. Kdo nelegálně jednal s Mbappém o přestupu?

Monako bude žalovat. Kdo nelegálně jednal s Mbappém…

Ajajaj, tady bude mít někdo průšvih. AS Monako vydalo prohlášení, ve kterém odsuzuje velké evropské týmy za to,…

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský záložník Mandjeck

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský…

Fotbalová Sparta hlásí svou devátou letní posilu, z francouzských Mét přichází střední záložník Georges…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…