Volvo S60 Challenge - švédský expres z Německa

Volvo S60 Challenge - švédský expres z Německa

 
 
30.4. 2003

Vozy Volvo mají pověst solidních automobilů pro usedlejší pány. V posledních letech se sice poněkud od této pověsti začínají vzdalovat, nicméně stále nepatří mezi rozšířené cíle úpravců. Jedním z mála kdo úpravy vozů Volvo provádí je firma MR Sweden Motorsport z německého Lübecku.

Příchod řady S60 do výrobního programu švédské automobilky znamenal velký designerský obrat od hranatých tvarů předchozí řady S70, která vycházela ještě z řady 850. Samotný tvar nových vozů již dodával těmto Volvům již poněkud sportovnější nádech a s příchodem verze T5 a výkonu 184 kW (250 k) se k tomu přidal i skutečný temperament. A právě nejvýkonnější model T5 se stal základem vozu S60 Challenge z dílny MR Sweden Motorsport. Firma sídlí německém Lübecku a jejím majitelem a hlavním strůjcem všech úprav je Marcus Reumann.

K úpravám vozů Volvo je nutno přistupovat poněkud jinak než k jiným vozům. Jelikož se nejedná o sportovně laděnou značku, jakékoli přehnané optické výstřelky nejsou právě na místě a klientela se může spíš odvrátit, než zaujmout. Z toho důvodu se S60 Challenge vzhledově příliš neliší od svých sériových sourozenců. Pozornost byla při úpravě věnována nenápadnému vylepšení aerodynamiky. Nejzřetelnější změnou je instalace zadního spoileru na víku zavazadlového prostoru, který zalomením krajů elegantně kopíruje prolisy zádě. Poměrně nenápadně působí přídavný spoiler pod předním nárazníkem, ve kterém jsou otvory pro přívod chladícího vzduchu k výkonným brzdám. Efektně vypadá lakování spodní části zadního spoileru, spodní hrany předního spoileru a vstupních kruhových otvorů jasně červenou barvou. Na dravosti vzhledu přídě přidávají „mračítka“ na světlometech.

Pokud zásahy do vzhledu lze bez nadsázky označit za drobné, technika vozu prodělala změny téměř revoluční. Výkon řadového pětiválce o objemu 2319 ccm byl zvýšen na 261 kW (355 k) při 6200 ot/min a točivý moment vzrostl na vynikajících 470 Nm při 3750 ot/min z původních 330 Nm. Jak k těmto, pro vůz s předním pohonem téměř astronomickým, hodnotám v Lübecku dospěli? Nejdříve byl proveden zásah do řídící jednotky motoru, aby mohlo být dosaženo vyššího tlaku přeplňování na úroveň 1,4 baru. Toho bylo dosaženo výměnou turbodmychadla. K této základní úpravě se přidala instalace větších vstřikovacích trysek, speciálních zapalovacích svíček, optimalizace sacího potrubí a instalace sportovního vzduchového filtru s nižším odporem. Doladěno to vše je instalací kompletně nového výfukového potrubí z nerezivějící oceli o průměru tři palce se sportovní koncovkou o průměru 70 mm. Zesíleny byly i silentbloky motoru včetně jejich uložení v karosérii, aby bylo dosaženo sportovnějšího vnímání, nicméně nebyla výrazněji omezena cestovní pohoda. Výkonovým hodnotám motoru odpovídají také dynamické vlastnosti upraveného Volva. Zrychlení z 0-100 km/h dosáhne za méně než 6 sekund a maximální rychlost činí 280 km/h. Ta je dána omezovačem, který z bezpečnostních důvodů motor nepustí přes 6500 ot/min.

Se zvýšeným výkonem motoru drží krok i výkonnější podvozek. Standardní odpružení bylo nahrazeno tvrdším, které zároveň snižuje světlou výšku vozu o 35 mm. Brzdy na přední nápravě byly také nahrazeny výkonnějšími jednotkami s kotouči o průměru 365 mm a čtyřpístkovými třmeny. Stejně jako hrany spoilerů, tak i třmeny dostaly zářivě rudý lak. Celý komplet dodává renomovaná firma Brembo. Použití tak rozměrných kotoučů umožnily velká hliníková kola se sedmi dvojitými paprsky, za kterými jsou výkonné brzdy zřetelně vidět, o rozměru 8x18 na všech čtyřech kolech. Obuty jsou do pneumatik 235/40 R18.

Drobného zásahu se dočkal také interiér vozu. Veškerá obložení jsou nabízena ve dřevěném provedení s přiznanou kresbou, nebo specifickém lakování lesklou černou barvou, která se používá na piana.

Pro zájemce o takto našlápnuté Volvo S60 ještě pár detailů. Celá tato úprava zabere přijatelné dva dny, po které se se svým miláčkem musí zákazník rozloučit. Cena všech potřebných součástí je zhruba 430 tisíc Kč.



Spolupracujeme s TipCars.com
Mayové se kvůli brexitu drolí vláda Mayové se kvůli brexitu drolí vláda

Zveřejnění návrhu dohody mezi Velkou Británií a Evropsku…

ČSSD zvažuje odchod z Babišovy vlády ČSSD zvažuje odchod z Babišovy vlády

Až koncem příštího týdne má šéf strany Jan Hamáček…

Poslanecký klub ANO stojí jednoznačně za Babišem, řekl Faltýnek Poslanecký klub ANO stojí jednoznačně za Babišem, řekl Faltýnek

Poslanecký klub ANO jednoznačně stojí za premiérem a…

 

Štítky Volvo Technika

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí

Se zajímavou statistikou přišla britská pojišťovna Veygo.…

 



Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře

Následující video ukazuje, jak ruští zloději umí využít…

Volvo S60: Výroba první generace ukončena Volvo S60: Výroba první generace ukončena

V úterý opustil výrobní linku továrny Volvo v belgickém…

 



 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Dnes 18:50

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Erbová pláchla z Česka léčit si pošramocené nervy: Necvičím a tloustnu, chlubila se

Erbová pláchla z Česka léčit si pošramocené nervy:…

Se stresem se každý vyrovnáváme po svém. Někomu pomůže dlouhá koupel ve vaně, někdo se potřebuje vypovídat nad…

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i výlet zpět do socialismu

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Slovan vyhrál v Nižněkamsku, Řepík zaznamenal 1+1. Bodovali i další Češi

Slovan vyhrál v Nižněkamsku, Řepík zaznamenal 1+1.…

Michal Řepík vstřelil v Kontinentální hokejové lize desátý gól v sezoně a pomohl bratislavskému Slovanu k…

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal životopisy: Byl jsem zoufalý

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal…

Dvě chycené penalty, pět čistých kont z šesti ligových zápasů. Brankář Filip Nguyen si aktuálně prožívá svůj…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve Švýcarsku studoval

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve…

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes ve stručném vyjádření novinářům řekl, že jeho syn Andrej nikdy nebyl českým…