Volvo S60 Challenge - švédský expres z Německa

Volvo S60 Challenge - švédský expres z Německa

 
 
30.4. 2003

Vozy Volvo mají pověst solidních automobilů pro usedlejší pány. V posledních letech se sice poněkud od této pověsti začínají vzdalovat, nicméně stále nepatří mezi rozšířené cíle úpravců. Jedním z mála kdo úpravy vozů Volvo provádí je firma MR Sweden Motorsport z německého Lübecku.

Příchod řady S60 do výrobního programu švédské automobilky znamenal velký designerský obrat od hranatých tvarů předchozí řady S70, která vycházela ještě z řady 850. Samotný tvar nových vozů již dodával těmto Volvům již poněkud sportovnější nádech a s příchodem verze T5 a výkonu 184 kW (250 k) se k tomu přidal i skutečný temperament. A právě nejvýkonnější model T5 se stal základem vozu S60 Challenge z dílny MR Sweden Motorsport. Firma sídlí německém Lübecku a jejím majitelem a hlavním strůjcem všech úprav je Marcus Reumann.

K úpravám vozů Volvo je nutno přistupovat poněkud jinak než k jiným vozům. Jelikož se nejedná o sportovně laděnou značku, jakékoli přehnané optické výstřelky nejsou právě na místě a klientela se může spíš odvrátit, než zaujmout. Z toho důvodu se S60 Challenge vzhledově příliš neliší od svých sériových sourozenců. Pozornost byla při úpravě věnována nenápadnému vylepšení aerodynamiky. Nejzřetelnější změnou je instalace zadního spoileru na víku zavazadlového prostoru, který zalomením krajů elegantně kopíruje prolisy zádě. Poměrně nenápadně působí přídavný spoiler pod předním nárazníkem, ve kterém jsou otvory pro přívod chladícího vzduchu k výkonným brzdám. Efektně vypadá lakování spodní části zadního spoileru, spodní hrany předního spoileru a vstupních kruhových otvorů jasně červenou barvou. Na dravosti vzhledu přídě přidávají „mračítka“ na světlometech.

Pokud zásahy do vzhledu lze bez nadsázky označit za drobné, technika vozu prodělala změny téměř revoluční. Výkon řadového pětiválce o objemu 2319 ccm byl zvýšen na 261 kW (355 k) při 6200 ot/min a točivý moment vzrostl na vynikajících 470 Nm při 3750 ot/min z původních 330 Nm. Jak k těmto, pro vůz s předním pohonem téměř astronomickým, hodnotám v Lübecku dospěli? Nejdříve byl proveden zásah do řídící jednotky motoru, aby mohlo být dosaženo vyššího tlaku přeplňování na úroveň 1,4 baru. Toho bylo dosaženo výměnou turbodmychadla. K této základní úpravě se přidala instalace větších vstřikovacích trysek, speciálních zapalovacích svíček, optimalizace sacího potrubí a instalace sportovního vzduchového filtru s nižším odporem. Doladěno to vše je instalací kompletně nového výfukového potrubí z nerezivějící oceli o průměru tři palce se sportovní koncovkou o průměru 70 mm. Zesíleny byly i silentbloky motoru včetně jejich uložení v karosérii, aby bylo dosaženo sportovnějšího vnímání, nicméně nebyla výrazněji omezena cestovní pohoda. Výkonovým hodnotám motoru odpovídají také dynamické vlastnosti upraveného Volva. Zrychlení z 0-100 km/h dosáhne za méně než 6 sekund a maximální rychlost činí 280 km/h. Ta je dána omezovačem, který z bezpečnostních důvodů motor nepustí přes 6500 ot/min.

Se zvýšeným výkonem motoru drží krok i výkonnější podvozek. Standardní odpružení bylo nahrazeno tvrdším, které zároveň snižuje světlou výšku vozu o 35 mm. Brzdy na přední nápravě byly také nahrazeny výkonnějšími jednotkami s kotouči o průměru 365 mm a čtyřpístkovými třmeny. Stejně jako hrany spoilerů, tak i třmeny dostaly zářivě rudý lak. Celý komplet dodává renomovaná firma Brembo. Použití tak rozměrných kotoučů umožnily velká hliníková kola se sedmi dvojitými paprsky, za kterými jsou výkonné brzdy zřetelně vidět, o rozměru 8x18 na všech čtyřech kolech. Obuty jsou do pneumatik 235/40 R18.

Drobného zásahu se dočkal také interiér vozu. Veškerá obložení jsou nabízena ve dřevěném provedení s přiznanou kresbou, nebo specifickém lakování lesklou černou barvou, která se používá na piana.

Pro zájemce o takto našlápnuté Volvo S60 ještě pár detailů. Celá tato úprava zabere přijatelné dva dny, po které se se svým miláčkem musí zákazník rozloučit. Cena všech potřebných součástí je zhruba 430 tisíc Kč.



Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Sklady a výrobní haly došly. Developery to ponouká spekulovat Sklady a výrobní haly došly. Developery to ponouká spekulovat

Firmy jen obtížně hledají nové skladové a průmyslové…

Česko míří k unijnímu soudu kvůli pravidlům o energetické náročnosti budov Česko míří k unijnímu soudu kvůli pravidlům o energetické náročnosti budov

Evropská komise poslala Českou republiku k unijnímu…

Výnosy státu z EET loni vzrostly o stovky milionů korun Výnosy státu z EET loni vzrostly o stovky milionů korun

Elektronická evidence tržeb v roce 2018 do veřejných…

Glosa Martina Čabana: Babišova splátka Glosa Martina Čabana: Babišova splátka

Když komunistický poslanec Pavel Kováčik od sněmovního…

 

Štítky Volvo Technika

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kia ProCeed má české ceny. Shooting brake nabízí pouze benzinové čtyřválce Kia ProCeed má české ceny. Shooting brake nabízí pouze benzinové čtyřválce

Právě dnes odletěla skupina českých novinářů na…

VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč VW Touareg V8 TDI je konečně v Česku! Připravte si nejméně 2,3 milionu Kč

Jsou tomu dva týdny, co jsme psali o rozšíření nabídky…

 



Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře

Následující video ukazuje, jak ruští zloději umí využít…

Volvo S60: Výroba první generace ukončena Volvo S60: Výroba první generace ukončena

V úterý opustil výrobní linku továrny Volvo v belgickém…

 



 
Poprvé za volantem nové Toyoty RAV4. Hezký design, pohodlný podvozek, ale co ta spotřeba?

Poprvé za volantem Toyoty RAV4. Hezký design, pohodlný podvozek, ale co ta spotřeba?

Dnes 12:53

Pátou generaci Toyoty RAV4 jsme si v okolí Barcelony vyzkoušeli v hybridním provedení.




Blesk.cz

Harry, hlídej si ji! Meghan se schází s tímhle krasavcem! Ten jí visí na rtech

Harry, hlídej si ji! Meghan se schází s tímhle…

S vévodkyní Meghan (37) údajně není k vydržení, a tak od ní neustále odcházejí zaměstnanci. Teď má ale nového…

Pekelná cesta Nikol Štíbrové: Hysterický pláč v letadle řešila vínem!

Pekelná cesta Nikol Štíbrové: Hysterický pláč v…

Herečka Nikol Štíbrová (32) si odletěla odpočinout na exotickou dovolenou do Dubaje. Neletěla tam ovšem sama, s…

 

iSport.cz

Hřebík, Kotal, Zeman a Lička ve speciálu: Jak se změnil fotbal za 50 let

Hřebík, Kotal, Zeman a Lička ve speciálu: Jak se…

Jak se změnil fotbal za uplynulé půlstoletí, jak dramatickou proměnou prošly herní systémy, tréninkové podmínky,…

Kvitová je ve finále Australian Open! Plíšková dřela, ale skončila

Kvitová je ve finále Australian Open! Plíšková…

České finále na Australian Open se nekoná. O titul na prvním grandslamu sezony si zahraje jen Petra Kvitová,…

 

Reflex.cz

Mýtus o komunismu v KLDR: Vládnoucí režim Severní Koreje má blízko ke krajní pravici

Mýtus o komunismu v KLDR: Vládnoucí režim Severní…

Severní Korea má u nás i ve světě poměrně zjednodušenou a zkreslenou image. Image prapodivného komunistického…

Důležité: Soudní moc musí zůstat nezávislá. Všem Mynářům a Zemanům navzdory

Důležité: Soudní moc musí zůstat nezávislá. Všem…

Moc v demokratickém právním státě (Rule of Law) se dělí na zákonodárnou, výkonnou a soudní. Důsledná oddělenost…