Volvo S60 Challenge - švédský expres z Německa

Volvo S60 Challenge - švédský expres z Německa

 
 

Vozy Volvo mají pověst solidních automobilů pro usedlejší pány. V posledních letech se sice poněkud od této pověsti začínají vzdalovat, nicméně stále nepatří mezi rozšířené cíle úpravců. Jedním z mála kdo úpravy vozů Volvo provádí je firma MR Sweden Motorsport z německého Lübecku.

Příchod řady S60 do výrobního programu švédské automobilky znamenal velký designerský obrat od hranatých tvarů předchozí řady S70, která vycházela ještě z řady 850. Samotný tvar nových vozů již dodával těmto Volvům již poněkud sportovnější nádech a s příchodem verze T5 a výkonu 184 kW (250 k) se k tomu přidal i skutečný temperament. A právě nejvýkonnější model T5 se stal základem vozu S60 Challenge z dílny MR Sweden Motorsport. Firma sídlí německém Lübecku a jejím majitelem a hlavním strůjcem všech úprav je Marcus Reumann.

K úpravám vozů Volvo je nutno přistupovat poněkud jinak než k jiným vozům. Jelikož se nejedná o sportovně laděnou značku, jakékoli přehnané optické výstřelky nejsou právě na místě a klientela se může spíš odvrátit, než zaujmout. Z toho důvodu se S60 Challenge vzhledově příliš neliší od svých sériových sourozenců. Pozornost byla při úpravě věnována nenápadnému vylepšení aerodynamiky. Nejzřetelnější změnou je instalace zadního spoileru na víku zavazadlového prostoru, který zalomením krajů elegantně kopíruje prolisy zádě. Poměrně nenápadně působí přídavný spoiler pod předním nárazníkem, ve kterém jsou otvory pro přívod chladícího vzduchu k výkonným brzdám. Efektně vypadá lakování spodní části zadního spoileru, spodní hrany předního spoileru a vstupních kruhových otvorů jasně červenou barvou. Na dravosti vzhledu přídě přidávají „mračítka“ na světlometech.

Pokud zásahy do vzhledu lze bez nadsázky označit za drobné, technika vozu prodělala změny téměř revoluční. Výkon řadového pětiválce o objemu 2319 ccm byl zvýšen na 261 kW (355 k) při 6200 ot/min a točivý moment vzrostl na vynikajících 470 Nm při 3750 ot/min z původních 330 Nm. Jak k těmto, pro vůz s předním pohonem téměř astronomickým, hodnotám v Lübecku dospěli? Nejdříve byl proveden zásah do řídící jednotky motoru, aby mohlo být dosaženo vyššího tlaku přeplňování na úroveň 1,4 baru. Toho bylo dosaženo výměnou turbodmychadla. K této základní úpravě se přidala instalace větších vstřikovacích trysek, speciálních zapalovacích svíček, optimalizace sacího potrubí a instalace sportovního vzduchového filtru s nižším odporem. Doladěno to vše je instalací kompletně nového výfukového potrubí z nerezivějící oceli o průměru tři palce se sportovní koncovkou o průměru 70 mm. Zesíleny byly i silentbloky motoru včetně jejich uložení v karosérii, aby bylo dosaženo sportovnějšího vnímání, nicméně nebyla výrazněji omezena cestovní pohoda. Výkonovým hodnotám motoru odpovídají také dynamické vlastnosti upraveného Volva. Zrychlení z 0-100 km/h dosáhne za méně než 6 sekund a maximální rychlost činí 280 km/h. Ta je dána omezovačem, který z bezpečnostních důvodů motor nepustí přes 6500 ot/min.

Se zvýšeným výkonem motoru drží krok i výkonnější podvozek. Standardní odpružení bylo nahrazeno tvrdším, které zároveň snižuje světlou výšku vozu o 35 mm. Brzdy na přední nápravě byly také nahrazeny výkonnějšími jednotkami s kotouči o průměru 365 mm a čtyřpístkovými třmeny. Stejně jako hrany spoilerů, tak i třmeny dostaly zářivě rudý lak. Celý komplet dodává renomovaná firma Brembo. Použití tak rozměrných kotoučů umožnily velká hliníková kola se sedmi dvojitými paprsky, za kterými jsou výkonné brzdy zřetelně vidět, o rozměru 8x18 na všech čtyřech kolech. Obuty jsou do pneumatik 235/40 R18.

Drobného zásahu se dočkal také interiér vozu. Veškerá obložení jsou nabízena ve dřevěném provedení s přiznanou kresbou, nebo specifickém lakování lesklou černou barvou, která se používá na piana.

Pro zájemce o takto našlápnuté Volvo S60 ještě pár detailů. Celá tato úprava zabere přijatelné dva dny, po které se se svým miláčkem musí zákazník rozloučit. Cena všech potřebných součástí je zhruba 430 tisíc Kč.



Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: Podívejte se na hřmící vodopád Dynanji a jeho okolí na západě Islandu OBRAZEM: Podívejte se na hřmící vodopád Dynanji a jeho okolí na západě Islandu

Cesta do severozápadní části Islandu je náročná, ale cíl…

TOP 10: Auta, kterými se vozil Donald Trump. Do Putinovy limuzíny mají daleko TOP 10: Auta, kterými se vozil Donald Trump. Do Putinovy limuzíny mají daleko

Asi každý aspekt soukromého i profesního života…

 

Štítky Volvo Technika

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře

Následující video ukazuje, jak ruští zloději umí využít…

Volvo S60: Výroba první generace ukončena Volvo S60: Výroba první generace ukončena

V úterý opustil výrobní linku továrny Volvo v belgickém…

 



 
Úžasné muzeum Mazda nedaleko našich hranic: Tohle neuvidíte ani v Japonsku!

Úžasné muzeum Mazda nedaleko našich hranic: Tohle neuvidíte ani v Japonsku!

Dnes 08:00

V Evropě naprosto unikátní sbírka historických vozů Mazda je od loňska k vidění v bavorském městečku Augsburg.




Blesk.cz

Forum Karlín rozezní indie rock: Alt-J se vrací v únoru do Prahy

Forum Karlín rozezní indie rock: Alt-J se vrací v…

Propásli jste letošní Colours of Ostrava? Poku ano, střípek z velkého festivalu můžete zažít i v Praze. A to na…

Zoufalý Pomeje bojující s rakovinou hrtanu: Musí čekat další týden!

Zoufalý Pomeje bojující s rakovinou hrtanu: Musí…

Podstoupil 33 ozařování, měl krk spálený do masa, kvůli bolestem nemohl pozřít ani sousto. Teď se Jiří Pomeje…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia remizovala ve Zlíně

SESTŘIHY: Výhru slaví Plzeň i Olomouc, Slavia…

Fotbalisté Slavie získali ligový rekord v neporazitelnosti, ve Zlíně ale brali jen bod za remízu 1:1. Další…

 

Reflex.cz

Podzim patří ježkům! Poznáte, kdy potřebují vaši pomoc?

Podzim patří ježkům! Poznáte, kdy potřebují vaši pomoc?

Ježka na zahradě bychom si měli vážit a pěkně ho hýčkat, je to hodně užitečné zvíře, které přes…

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Český mnich v Rusku

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Český…

Bratr Joakim, původním jménem Roman Hrdý, je jediný český mnich sloužící v Rusku. Není to nevrlý a zamlklý…