Volvo S60 Challenge - švédský expres z Německa

Volvo S60 Challenge - švédský expres z Německa

 
 

Vozy Volvo mají pověst solidních automobilů pro usedlejší pány. V posledních letech se sice poněkud od této pověsti začínají vzdalovat, nicméně stále nepatří mezi rozšířené cíle úpravců. Jedním z mála kdo úpravy vozů Volvo provádí je firma MR Sweden Motorsport z německého Lübecku.

Příchod řady S60 do výrobního programu švédské automobilky znamenal velký designerský obrat od hranatých tvarů předchozí řady S70, která vycházela ještě z řady 850. Samotný tvar nových vozů již dodával těmto Volvům již poněkud sportovnější nádech a s příchodem verze T5 a výkonu 184 kW (250 k) se k tomu přidal i skutečný temperament. A právě nejvýkonnější model T5 se stal základem vozu S60 Challenge z dílny MR Sweden Motorsport. Firma sídlí německém Lübecku a jejím majitelem a hlavním strůjcem všech úprav je Marcus Reumann.

K úpravám vozů Volvo je nutno přistupovat poněkud jinak než k jiným vozům. Jelikož se nejedná o sportovně laděnou značku, jakékoli přehnané optické výstřelky nejsou právě na místě a klientela se může spíš odvrátit, než zaujmout. Z toho důvodu se S60 Challenge vzhledově příliš neliší od svých sériových sourozenců. Pozornost byla při úpravě věnována nenápadnému vylepšení aerodynamiky. Nejzřetelnější změnou je instalace zadního spoileru na víku zavazadlového prostoru, který zalomením krajů elegantně kopíruje prolisy zádě. Poměrně nenápadně působí přídavný spoiler pod předním nárazníkem, ve kterém jsou otvory pro přívod chladícího vzduchu k výkonným brzdám. Efektně vypadá lakování spodní části zadního spoileru, spodní hrany předního spoileru a vstupních kruhových otvorů jasně červenou barvou. Na dravosti vzhledu přídě přidávají „mračítka“ na světlometech.

Pokud zásahy do vzhledu lze bez nadsázky označit za drobné, technika vozu prodělala změny téměř revoluční. Výkon řadového pětiválce o objemu 2319 ccm byl zvýšen na 261 kW (355 k) při 6200 ot/min a točivý moment vzrostl na vynikajících 470 Nm při 3750 ot/min z původních 330 Nm. Jak k těmto, pro vůz s předním pohonem téměř astronomickým, hodnotám v Lübecku dospěli? Nejdříve byl proveden zásah do řídící jednotky motoru, aby mohlo být dosaženo vyššího tlaku přeplňování na úroveň 1,4 baru. Toho bylo dosaženo výměnou turbodmychadla. K této základní úpravě se přidala instalace větších vstřikovacích trysek, speciálních zapalovacích svíček, optimalizace sacího potrubí a instalace sportovního vzduchového filtru s nižším odporem. Doladěno to vše je instalací kompletně nového výfukového potrubí z nerezivějící oceli o průměru tři palce se sportovní koncovkou o průměru 70 mm. Zesíleny byly i silentbloky motoru včetně jejich uložení v karosérii, aby bylo dosaženo sportovnějšího vnímání, nicméně nebyla výrazněji omezena cestovní pohoda. Výkonovým hodnotám motoru odpovídají také dynamické vlastnosti upraveného Volva. Zrychlení z 0-100 km/h dosáhne za méně než 6 sekund a maximální rychlost činí 280 km/h. Ta je dána omezovačem, který z bezpečnostních důvodů motor nepustí přes 6500 ot/min.

Se zvýšeným výkonem motoru drží krok i výkonnější podvozek. Standardní odpružení bylo nahrazeno tvrdším, které zároveň snižuje světlou výšku vozu o 35 mm. Brzdy na přední nápravě byly také nahrazeny výkonnějšími jednotkami s kotouči o průměru 365 mm a čtyřpístkovými třmeny. Stejně jako hrany spoilerů, tak i třmeny dostaly zářivě rudý lak. Celý komplet dodává renomovaná firma Brembo. Použití tak rozměrných kotoučů umožnily velká hliníková kola se sedmi dvojitými paprsky, za kterými jsou výkonné brzdy zřetelně vidět, o rozměru 8x18 na všech čtyřech kolech. Obuty jsou do pneumatik 235/40 R18.

Drobného zásahu se dočkal také interiér vozu. Veškerá obložení jsou nabízena ve dřevěném provedení s přiznanou kresbou, nebo specifickém lakování lesklou černou barvou, která se používá na piana.

Pro zájemce o takto našlápnuté Volvo S60 ještě pár detailů. Celá tato úprava zabere přijatelné dva dny, po které se se svým miláčkem musí zákazník rozloučit. Cena všech potřebných součástí je zhruba 430 tisíc Kč.



Spolupracujeme s TipCars.com
Ruský Gazprom překvapil analytiky, loni vydělal 411 miliard Ruský Gazprom překvapil analytiky, loni vydělal 411 miliard

Ruská plynárenská společnost Gazprom v loňském roce…

Merkelová: Britové mají o brexitu iluze. Nečekejte stejná práva jako v EU Merkelová: Britové mají o brexitu iluze. Nečekejte stejná práva jako v EU

Británie nebude mít po vystoupení z Evropské unie stejná…

Zeman naštval Turky, označil masakr za genocidu. Turecko zkritizovalo i parlament Zeman naštval Turky, označil masakr za genocidu. Turecko zkritizovalo i parlament

Turecké ministerstvo zahraničí odsoudilo rozhodnutí…

ČSSD má pochybnosti kolem podnikání Babiše, mají analýzu ČSSD má pochybnosti kolem podnikání Babiše, mají analýzu

Sociální demokracie má pochybnosti kolem podnikání…

 

Štítky Volvo Technika

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč

Zatímco minulé generace malého Nissanu měly spíše…

Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme,…

 




Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře

Následující video ukazuje, jak ruští zloději umí využít…

Volvo S60: Výroba první generace ukončena Volvo S60: Výroba první generace ukončena

V úterý opustil výrobní linku továrny Volvo v belgickém…

 



 
Motory 1.4 a 1.6 VTi/1.6 THP: Největší francouzsko-německý motorový průšvih!

Motory 1.4 a 1.6 VTi/1.6 THP: Francouzsko-německý motorový průšvih!

Dnes 08:00

V roce 2006 uvedl Citroën modernizovanou první generaci C4. Největší její novinkou byla úplně první aplikace zcela nových motorů. Počáteční nadšení ale po čase vystřídaly rozpaky.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Den země na Havlíčkově náměstí: Co vás tam čeká zajímavého?

Den země na Havlíčkově náměstí: Co vás tam čeká zajímavého?

Při příležitosti celosvětových oslav věnovaných Zemi pořádá 27. dubna Praha 3 spolu s Českým zahrádkářským…

 

iSport.cz

Sobotka vstřelil krásný gól, porážku s Nashvillem ale neodvrátil

Sobotka vstřelil krásný gól, porážku s Nashvillem…

SOUHRN | Vladimír Sobotka podruhé skóroval v letošním play off NHL, hokejisté St. Louis ale prohráli v úvodním…

SESTŘIHY: Real vyhrál 6:2 v La Coruni, Barcelona smetla Osasunu 7:1

SESTŘIHY: Real vyhrál 6:2 v La Coruni, Barcelona…

Fotbalisté Realu Madrid a Barcelony se ve 34. kole La Ligy činili. „Bílý balet“ vyhrál na půdě La Coruni jasně…

 

Reflex.cz

Nová šílenost v Tádžikistánu: Prezidentovi se musí říkat „zakladatel míru a národní jednoty, vůdce národa...

Nová šílenost v Tádžikistánu: Prezidentovi se musí…

Autoritářští vládcové světa si zakládají i na svých nejrůznějších titulech, která pak používají především…

Výtečná Gilliameska, doporučená četba pro milovníky Monty Pythonů

Výtečná Gilliameska, doporučená četba pro milovníky…

Portrét Terryho Gilliama na knize jeho vzpomínek (Gilliamesku právě česky vydalo brněnské nakladatelství JOTA)…