reklama


Volvo S60 Challenge - švédský expres z Německa

Volvo S60 Challenge - švédský expres z Německa

 
 

Vozy Volvo mají pověst solidních automobilů pro usedlejší pány. V posledních letech se sice poněkud od této pověsti začínají vzdalovat, nicméně stále nepatří mezi rozšířené cíle úpravců. Jedním z mála kdo úpravy vozů Volvo provádí je firma MR Sweden Motorsport z německého Lübecku.

Příchod řady S60 do výrobního programu švédské automobilky znamenal velký designerský obrat od hranatých tvarů předchozí řady S70, která vycházela ještě z řady 850. Samotný tvar nových vozů již dodával těmto Volvům již poněkud sportovnější nádech a s příchodem verze T5 a výkonu 184 kW (250 k) se k tomu přidal i skutečný temperament. A právě nejvýkonnější model T5 se stal základem vozu S60 Challenge z dílny MR Sweden Motorsport. Firma sídlí německém Lübecku a jejím majitelem a hlavním strůjcem všech úprav je Marcus Reumann.

K úpravám vozů Volvo je nutno přistupovat poněkud jinak než k jiným vozům. Jelikož se nejedná o sportovně laděnou značku, jakékoli přehnané optické výstřelky nejsou právě na místě a klientela se může spíš odvrátit, než zaujmout. Z toho důvodu se S60 Challenge vzhledově příliš neliší od svých sériových sourozenců. Pozornost byla při úpravě věnována nenápadnému vylepšení aerodynamiky. Nejzřetelnější změnou je instalace zadního spoileru na víku zavazadlového prostoru, který zalomením krajů elegantně kopíruje prolisy zádě. Poměrně nenápadně působí přídavný spoiler pod předním nárazníkem, ve kterém jsou otvory pro přívod chladícího vzduchu k výkonným brzdám. Efektně vypadá lakování spodní části zadního spoileru, spodní hrany předního spoileru a vstupních kruhových otvorů jasně červenou barvou. Na dravosti vzhledu přídě přidávají „mračítka“ na světlometech.

Pokud zásahy do vzhledu lze bez nadsázky označit za drobné, technika vozu prodělala změny téměř revoluční. Výkon řadového pětiválce o objemu 2319 ccm byl zvýšen na 261 kW (355 k) při 6200 ot/min a točivý moment vzrostl na vynikajících 470 Nm při 3750 ot/min z původních 330 Nm. Jak k těmto, pro vůz s předním pohonem téměř astronomickým, hodnotám v Lübecku dospěli? Nejdříve byl proveden zásah do řídící jednotky motoru, aby mohlo být dosaženo vyššího tlaku přeplňování na úroveň 1,4 baru. Toho bylo dosaženo výměnou turbodmychadla. K této základní úpravě se přidala instalace větších vstřikovacích trysek, speciálních zapalovacích svíček, optimalizace sacího potrubí a instalace sportovního vzduchového filtru s nižším odporem. Doladěno to vše je instalací kompletně nového výfukového potrubí z nerezivějící oceli o průměru tři palce se sportovní koncovkou o průměru 70 mm. Zesíleny byly i silentbloky motoru včetně jejich uložení v karosérii, aby bylo dosaženo sportovnějšího vnímání, nicméně nebyla výrazněji omezena cestovní pohoda. Výkonovým hodnotám motoru odpovídají také dynamické vlastnosti upraveného Volva. Zrychlení z 0-100 km/h dosáhne za méně než 6 sekund a maximální rychlost činí 280 km/h. Ta je dána omezovačem, který z bezpečnostních důvodů motor nepustí přes 6500 ot/min.

Se zvýšeným výkonem motoru drží krok i výkonnější podvozek. Standardní odpružení bylo nahrazeno tvrdším, které zároveň snižuje světlou výšku vozu o 35 mm. Brzdy na přední nápravě byly také nahrazeny výkonnějšími jednotkami s kotouči o průměru 365 mm a čtyřpístkovými třmeny. Stejně jako hrany spoilerů, tak i třmeny dostaly zářivě rudý lak. Celý komplet dodává renomovaná firma Brembo. Použití tak rozměrných kotoučů umožnily velká hliníková kola se sedmi dvojitými paprsky, za kterými jsou výkonné brzdy zřetelně vidět, o rozměru 8x18 na všech čtyřech kolech. Obuty jsou do pneumatik 235/40 R18.

Drobného zásahu se dočkal také interiér vozu. Veškerá obložení jsou nabízena ve dřevěném provedení s přiznanou kresbou, nebo specifickém lakování lesklou černou barvou, která se používá na piana.

Pro zájemce o takto našlápnuté Volvo S60 ještě pár detailů. Celá tato úprava zabere přijatelné dva dny, po které se se svým miláčkem musí zákazník rozloučit. Cena všech potřebných součástí je zhruba 430 tisíc Kč.



Spolupracujeme s TipCars.com
Francouzi nechají Němce v Opelu dál pracovat, slíbilo odborům PSA Francouzi nechají Němce v Opelu dál pracovat, slíbilo odborům PSA

Francouzská automobilka PSA Group uvedla, že v případě…

Verizon dá za byznys Yahoo méně, za únik dat vyjednal slevu 350 milionů dolarů Verizon dá za byznys Yahoo méně, za únik dat vyjednal slevu 350 milionů dolarů

Americký telekomunikační operátor Verizon Communications…

Praha vybírá řešení pro novou radnici, ve hře jsou tři scénáře Praha vybírá řešení pro novou radnici, ve hře jsou tři scénáře

Praha si nechá vypracovat analýzu ekonomicky a provozně…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl

Fiat Tipo Kombi nabídne zavazadlový prostor 550 litrů,…

Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

 




Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře

Následující video ukazuje, jak ruští zloději umí využít…

Volvo S60: Výroba první generace ukončena Volvo S60: Výroba první generace ukončena

V úterý opustil výrobní linku továrny Volvo v belgickém…

 



 
Populární SUV? Honda si myslí, že tahle móda brzo skončí

Populární SUV? Honda si myslí, že tahle móda brzo skončí

Dnes 13:53

Jen letos se představí mraky SUV, za všechny jmenujme Lamborghini Urus, Volkswagen T-Roc nebo Volvo XC40. Nebude jich však za chvíli přespříliš?




Blesk.cz

Nedešifroval svůj disk, a tak skončil ve vězení. Už tam sedí 16 měsíců a pořád nechce sdělit heslo

Nedešifroval svůj disk, a tak skončil ve vězení. Už…

Před pěti lety jsme na Živě.cz psali o jisté Ramoně Fricosuové, která odmítla sdělit soudu heslo ke svým pevným…

Brutální útok na herečku z Ordinace: Jak jsem ji chytil pod krkem, neřvala, líčil u soudu agresor

Brutální útok na herečku z Ordinace: Jak jsem ji…

Život herečky Veroniky Zelníčkové (23), známé ze seriálů Ordinace v růžové zahradě, Gympl nebo Cesty domů, loni…

 

iSport.cz

Nová liga řeší úpravy. Kluby spekulovaly, že je výhodnější být sedmý než šestý

Nová liga řeší úpravy. Kluby spekulovaly, že je…

Grémium Ligové fotbalové asociace zatím nehlasovalo o plánované změně herního systému první ligy. Řeší se ještě…

Ruiny půl roku po olympiádě! Bazén bez vody, na Maracaná je oraniště

Ruiny půl roku po olympiádě! Bazén bez vody, na…

Že jim není hanba! Brazílii trápí chudoba, ale na zbytečné vyhazování se prostředky vždycky najdou. Vláda na…

 

Reflex.cz

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových protiatomových krytech

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových…

V 60. a 70. letech se v Číně začaly hromadně stavět bunkry schopné odolat jaderné hrozbě. Mao Ce-tung byl…

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala nejslavnější loď v historii lidstva?

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala…

Ve své době se jednalo o největší osobní parník na světě. Měl brázdit vody mezi Evropou a Severní Amerikou a…

 
 
reklama