Volvo S60 R - sportem ku zdraví

Volvo S60 R - sportem ku zdraví

 
 

Vrcholem nabídky automobilek bývají sportovní verze jejich velkosériových modelů.

Tím, čím je u BMW řada vozů s velkým M a u Mercedesu řada AMG, tím je produkce automobilky Volvo s písmenem R v názvu. Na počátku roku 2003 se dostane do výroby švédský konkurent tradičních německých sportovních sedanů, Volvo S60 R.

Před dvěma roky představilo Volvo na autosalonu v Paříži studii Performance Car Concept (PCC) a o rok později následovala studie kombi Performance Car Concept 2. Jak jsme si za poslední roky zvykli, mnohé studie automobilů se dostávají po několika měsících či letech do výroby a to je také případ Volva S60 R. 26. září 2002 bude na autosalonu v Paříži představena dvojice sportovních modelů Volva, limuzína S60 R a kombi V70 R.

Pojďme se blíže seznámit s limuzínou S60 R, která je doposud technicky nejpokročilejším vozem, který kdy tato švédská automobilka vyprodukovala.

Oproti studii PCC je design Volva S60 R umírněnější, ale přesto dává navenek svou odlišnost od ostatních es-šedesátek znát na několika místech. Decentně agresivní vzhled novinky je to pravé, co v této třídě zákazník očekává. Lze říci, že všechny změněné prvky konstrukce S60 R měly jasný cíl v podobě zlepšení vlastností automobilu.

Zcela nová je přední část vozu vybavená rozšířenými otvory sání vzduchu, které zabezpečují účinné chlazení motoru, doplněné dvěma chladiči stlačeného vzduchu. Černá, tvarovaná mřížka má okraj v matně stříbrné barvě a stejné barevné schéma bylo zvoleno i pro orámování Bi-Xenonových světlometů. Nový je také zadní spoiler, omezující vztlakové síly. Pětipaprskové disky označené nenápadným logem R jsou dodávány ve velikostech 17" a 18" a obuty pneumatikami Pirelli P-Zero Rosso o rozměru 235/45 nebo 235/40.

To nejzajímavější se skrývá pod karoserií Volva. Jízdní vlastnosti je možno totiž přizpůsobit přáním řidiče. Tajemství se skrývá ve třech nenápadných tlačítkách na přístrojové desce s označením Comfort, Sport a Advanced Sport. Stisknutím jednoho z těchto tlačítek řidič volí způsob jízdy. Střední nastavení "Sport" nabízí optimální výkon při normálním, sportovnějším způsobu řízení. Řidič má dále možnost volby dvou krajních nastavení. Nastavení "Comfort" využívá technologie "Sky Hook", která optimalizuje chování vozu na nerovnostech vozovky - vůz jakoby byl zavěšen ve vzduchu na virtuálních tlumičích. Při nastavení "Advanced Sport" se Volvo S60 R stává ryze sportovním vozem, pro který je nejdůležitější potěšení z jízdy a přímý kontakt s vozovkou.

Svobodu volby nastavení umožňuje technologie, kterou Volvo nazývá Four-C - Continuously Controlled Chassis Concept (tedy Koncept trvalého řízení podvozku). Technologie Four-C sbírá množství dat o pohybu vozu. Na základě neustále aktualizovaných informací o rychlosti vozu, pohybu kol a podvozku a o pozici volantu mění technologie Four-C, nastavení každého z tlumičů. Technologie Four-C je výsledkem dlouhodobé spolupráce se společností Öhlins Racing AB, která je jedním z nejvýznamnějších vývojářů špičkových tlumičů na světě, a továrnou na výrobu tlumičů Monroe.

Volvo S60 R je vybaveno elektronicky řízeným připojitelným pohonem všech kol. Systém pohonu všech kol je propojen s technologií Four-C a optimalizuje tak jízdní vlastnosti a stabilitu vozu. Systém AWD je schopen okamžitě reagovat na pozici akcelerátoru a kroutící moment motoru, jelikož se dokáže aktivovat a deaktivovat ve velice krátkém časovém okamžiku.

S60 R je vybaven přeplňovaným pětiválcem o objemu 2,5 litru a výkonu 220 kW (300 k). Motor dosahuje max. kroutícího momentu 400 Nm při 2.100 otáčkách za minutu. Volvo S60 R s manuální šestistupňovou převodovkou dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,8 vteřiny (předběžný údaj), maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Volvo vyvinulo pro tento vůz novou kompaktní šestistupňovou manuální převodovku, zatímco pětistupňová automatická převodovka typu Geartronic umožňuje řadit jednotlivé rychlostní stupně automaticky i manuálně. Čtyřpístkové brzdové čelisti jsou vyrobeny z hliníku. Přední brzdové kotouče mají průměr 330 mm a šířku 32 mm, tomu odpovídají i rozměry kotoučů zadních brzd - 330 mm a 28 mm. Brzdná dráha vozu Volvo S60 R ze 100 na 0 km/h je pouhých 36 metrů.

V interiéru dominují čtyři jasně modré, stříbrně orámované přístroje. Tříramenný kůží potažený volant je částečně protažený do elipsy, čímž je zajištěn dobrý úchop. Kůže je prošita modře v souladu s barevným laděním přístrojové desky. Výrazně tvarovaná sportovní sedadla vozu S60 R je také možno mít ve verzi neopracované anilinové kůže, tedy v přírodní kůži, která časem získá patinu.

Volvo S60 R se bude vyrábět v belgickém závodu Volvo v Gentu a vůz V70 R ve Švédsku v závodě Torslanda. Se zahájením výroby se počítá počátkem roku 2003 s tím, že objem produkce bude omezen.



Spolupracujeme s TipCars.com
Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov

Protipožárním testům v Anglii dosud nevyhovělo 60…

Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války

Vyhlídkové kolo London Eye bylo dnes krátce evakuováno…

Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci

Končící aerosalon v Paříži se nesl především v duchu…

 

Štítky Volvo Design

 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

 




Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře

Následující video ukazuje, jak ruští zloději umí využít…

Volvo S60: Výroba první generace ukončena Volvo S60: Výroba první generace ukončena

V úterý opustil výrobní linku továrny Volvo v belgickém…

 



 
The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

Včera

Monstrum z posledního dílu Mad Maxe nápadně připomíná americké trucky. Cisternový náklaďák však nevznikl ze žádného peterbiltu nebo kenworthu, nýbrž z Tatry 815.




Blesk.cz

Účtenkovou loterii chce hrát jen 15 % Čechů. Auto je nezajímá, chtějí peníze

Účtenkovou loterii chce hrát jen 15 % Čechů. Auto je…

Ministerstvo financí se chystá spustit účtenkovou loterii, od které si slibuje, že se více lidí bude dožadovat…

Před rokem Británie vyšlápla z EU. Rozvod je pomalý, říkají politici

Před rokem Británie vyšlápla z EU. Rozvod je pomalý,…

Přesně před rokem Britové v referendu rozhodli o odchodu z Evropské unie. Od té doby má za sebou Velká Británie…

 

iSport.cz

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují Německo a Chile

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují…

Fotbalisté Německa a Chile postoupili na Poháru FIFA do semifinále. Němci vyhráli skupinu B po vítězství 3:1 nad…

SESTŘIH: Skvělá Kvitová! Otočila finále v Birminghamu a slaví titul

SESTŘIH: Skvělá Kvitová! Otočila finále v…

Petra Kvitová při druhém turnajovém startu po zranění ruky získala titul na trávě v Birminghamu. Sedmá nasazená…

 

Reflex.cz

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik řekne jako první magické slůvko na č?

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik…

Nezaujatý pozorovatel naší politické scény si už dávno musel položit otázku, který politik překročí magickou…

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový trůn ženě?

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový…

Třiaosmdesátiletý japonský císař Akihito na konci příštího roku ze zdravotních důvodů odstoupí ze své funkce.…