reklama


Volvo S60 T5 - Takové malé R

Volvo S60 T5 - Takové malé R

 
 

Řada S60 vyniká v nabídce Volva mimo jiné tím, že mezi šesti nabízenými zážehovými motory jsou čtyři(!) přeplňované – několik jsme už testovali – najdete je v přehledu testů. Vrcholnou verzi S60R/220 kW i čtyřkolku S60 AWD/154 kW už...

Řada S60 vyniká v nabídce Volva mimo jiné tím, že mezi šesti nabízenými zážehovými motory jsou čtyři(!) přeplňované – několik jsme už testovali – najdete je v přehledu testů. Vrcholnou verzi S60R/220 kW i čtyřkolku S60 AWD/154 kW už z našich testů znáte, ale výrobce nabízí i jakousi mezimožnost mezi těmito variantami. Motorizace T5 s pětiválcem podporovaným vysokotlakým turbodmychadlem stála až do příchodu „R“ na vrcholu a dodnes je to nejrychlejší dvoukolka v řadě S60. Díky možnosti připlatit si za aktivní podvozek Four-C lze tuto variantu považovat za kompromis mezi výjimečností modelu „R“ a požadavky na maximální dynamiku.

Maximální výkon 184 kW (oproti 220 kW u „R“) je v praxi více než dostatečný – přední poháněná kola musí velmi často přibrat na pomoc elektroniku, aby dokázala přenést výkon na silnici. Podobně jako v erku si jako řidič můžete vychutnávat až strašidelnou plynulost zrychlení a vše je navíc doprovázeno sympatickou zvukovou kulisou. Řadicí páka usazená na hliníkové kouli se musí vyrovnat se 6+1 stupněm natěsnanými do poměrně úzkého „háčka“, takže na absolutní přesnost při řazení je třeba cvik. Turbodmychadlo zabírá okolo 1900 otáček s očekávatelnou silou, brutální nakopnutí ale posádka nepocítí – za solidně odtlumeného hukotu a svistotu se auto doslova vrhá dopředu.

Stabilitu si vůz udržuje při brždění i při vyhýbacích manévrech – jen na horších venkovských cestách je třeba si dávat pozor na občas projevenou, leč pro připraveného snadno korigovatelnou nedotáčivost. Jakkoli vyváženě je S60 odpruženo, příčné nerovnosti v podobě kovových retardérů jsou pro posádku malým peklem, naopak ve vyjetých kolejích si Volvo počínalo velmi jistě i přes širké pneumatiky rozměru 225/45 R17.

Výrobcem udávanou kombinovanou spotřebu 9,3 l/100 km bereme s rezervou – při jízdě mimo město se sice dá jezdit i za sedm litrů, ale jde o maximální krocení nohy co mačká pedál plynu. Simulace běžného provozu s maximálním využitím výkonu motoru a při dodržování rychlostních limitů nám v kombinaci město/dálnice vyšla na 10,6 litru – což na nenápadnou střelu typu T5 není špatná hodnota.

S aktivním podvozkem Four-C, který je k dispozici za příplatek, jsme udělali podobnou zkušenost jako u sedanu S80 – účinek systému, převzatého právě z vrcholné verze „R“ je rozeznatelný až po jeho vypnutí. Pokud je systém aktivní, připadá vám plavnější přenášení přez pražskou dlažbu střídané větší čitelností v zatáčkách jako samozřejmost. Stiskem tlačítka na středovém panelu se ale dá celý elektronický zázrak ukončit a je třeba spokojit se s továrním, byť velmi zdařilým nastavením odpružení. Vliv na komfort či bezpečnost jízdy tento prvek zvláštní výbavy nepochybně má, ocení jej ale především zkušenější řidiči.

Pomineme-li zásadní absenci pohonu všech kol, je co do výkonových parametrů model S60 T5 skutečně sympatickým menším sourozencem vrcholného „R“. Mezi pozitiva je třeba započítat vše výše uvedené, na opačnou misku vah lze přidat omezený prostor na zadních sedadlechúzký vstupní otvor do zavazadlového prostoru. Kvůli stěhování se ale S60 nekupuje a T5 už teprve ne.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo S60 T5

Cena v základní výbavě: 1 400 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 467 000 Kč

Základní výbava:ABS s EBD (Electronic Brake force Distribution), Airbag řidiče s dvoustupňovým plněním, Airbag spolujezdce s dvoustupňovým plněním, SIPS Hlavový / Ramenní airbag (IC - Inflatable Curtain), SIPS Boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, SIPS Systém ochrany při bočním nárazu, WHIPS Systém ochrany proti poškození páteře při nárazu zezadu, na předních sedačkách, DSTC (Dynamic stability traction control), včetně EBA (Electronic Brake Assistant) a palubního počítače, 5 x samonavíjející se 3-bodové pásy s předpínači vpředu a vzadu, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy na předních sedadlech, automatické, ISOFIX - systém pro uchycení dětských sedaček, zadní sedadla (2x), Imobilizér, Bezpečnostní sloupek řízení, Vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná s integrovaným osvětlením nástupního prostoru, Ukazatel venkovní teploty, Funkce "Deadlock", Dálkové ovládání centrálního zamýkání s integrovaným klíčem, Vrstvené čelní sklo, Varovná kontrolka "Připoutejte se, prosím", Výstražný trojúhelník, Lékárnička, Klimatizace automatická, Ventilační otvory ve středních sloupcích, Pylový filtr, "PremAir", chladič s povlakem na přeměnu ozonu, Vyhřívaná přední sedadla, Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, Paměť pro polohu sedadla řidiče a pro polohu vnějších zpětných zrcátkek, Tempomat, Ostřikovače světlometů, Bi-xenonové světlomety R-typu, Držák nápojů (2x) ve střední konzole-s telefonem nejde, Držák nápojů v palubní desce, Alarm, dálkové ovládání, vč. náklonového čídla, Vnější zpětná zrcátka elektricky sklopná včetně osvětlení nástupního prostoru, Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou změnou odrazivosti, Integrovaný telefon, Čalounění Select Sport, Dešťový sensor, Zásuvka 12V vzadu, Palubní počítač, Volvo audio soustava HU-850 (rádio, přehrávač 6 CD přehrávač, 6 reproduktorů, 4x50 watt), 17" ráfky z lehké slitiny ORESTES, pneu 225/45W, rezervní kolo pro nouzové dojetí, Textilní rohože, podle typu vybraného čalounění, Automatická regulace výšky předních světel, Otáčkoměr, Okna vpředu a vzadu elektricky ovládaná, Přední okno u řidiče s funkcí Auto-Down a Auto-up, Zadní spojler, 2-dílné opěradlo zadního sedadla, Uzamykatelná schránka v palubní desce, Recirkulace, Osvětlení interiéru s časovým spínačem, Volant, nastavitelný v obou osách, Lampičky na čtení vpředu a vzadu, Toaletní zrcátko pro řidiče a spolujezdce, osvětlené, Zadní opěradlo sklopné z 1/3 nebo 2/3, Držák na mince, Opěradlo sedadla spolujezdce s možností sklopení dopředu

Výbava testovaného vozu:nastavitelný aktivní podvozek Four-C (+48.000,-), metalický lak (+19.000,-)

Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu

Podle prvních odhadů Italové v referendu jasně odmítli…

Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy

Městský soud v Brně poslal dnes obžalovaného podnikatele…

Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky

V zákulisí české železnice se v posledních týdnech a…

Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů

V České republice se nenarodilo příliš mnoho…

 
Technické údaje
Motor Volvo S60 T5
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2319
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 184 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 2520 - 5220
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 9.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 424 / 808
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1475 / 540
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4576
b) šířka (mm): 1804
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2715
e) rozchod vpředu (mm): 1563
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Volvo S60 T5
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře

Následující video ukazuje, jak ruští zloději umí využít…

Volvo S60: Výroba první generace ukončena Volvo S60: Výroba první generace ukončena

V úterý opustil výrobní linku továrny Volvo v belgickém…

 



 
Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Včera

Motor HTP o objemu 1,2 litru léta platil za jeden z nejkontroverznější pohonů aut. Zpočátku mnohdy zbytečně tendenční kritika koncepce a výkonů dostala později mnohem reálnější základ. To když se začaly objevovat mnohdy fatální závady...




Blesk.cz

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily Krkonoše i Orlické hory

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily…

Mrazivé a slunečné počasí přilákalo do lyžařských areálů v Krkonoších o víkendu kolem 7000 lidí. Lanovky a vleky…

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý přijde o tlačítko Home

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý…

U nového iPhonu 7 se Apple odhodlal k odebrání tradičního audiokonektoru a podobně odvážný krok by měl přijít i…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně odložen, Příbram vydřela bod

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně…

Fotbalisté Sparty přezimují v ePojisteni.cz lize na třetím místě. Rozhodlo o tom jejich vítězství nad Teplicemi…

 

Reflex.cz

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Napsal jsem dva články proti podpoře udávání spojené s Babišovou EET, a z temnoty Internetu se vynořily ty…

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

 
 
reklama