Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S80: nový motor T6 a pohon všech kol pro další dvě motorizace

Aleš Jungmann
Diskuze (11)
Volvo představuje novou alternativu při výběru motorizace pro své automobily S80. Je jím již dříve v modelu V70 představený turbomotor T6.

Jedná se o přeplňovaný benzinový motor o objemu 3,0 litru s výkonem 210 kW při 5000 ot./min. a s maximálním točivým momentem 400 Nm dostupným již při 1500 ot./min. Jako jeho základ posloužil atmosférický motor o objemu válců 3,2 l, který byl přepracován a osazen turbodmychadlem s technologií twin-scroll. V tomto systému jde o seskupení výfukových potrubí do párů. Jeden pár potrubí shromažďuje plyny z jedné poloviny válců a druhý z té druhé. Obě větve následně přivádějí pulzující plyny do závitů (scroll) a tak lze, díky spojení obou proudů plynu až těsně před turbínou, dosáhnout maximálního možného tlaku. To vede k lepší účinnosti turbodmychadla.

Zrychlení z 0 na 100 km/h by mělo být podobně dynamické jako u kolegy V70, kde automobilu sprint trvá 7,2 sekundy.

Volvo S80 T6 má jako prvek výbavy i systém pohonu všech kol, jehož hlavním prvkem je mezinápravová elektronicky řízená spojka. Součástí je i systém Instant Traction, který by měl zaručovat rychlé převedení síly na zadní kola, když standardně poháněná kola přední nápravy vykazují nedostatek trakce.

Další novinkou je možnost spojit služby vznětového pětiválce D5 se systémem pohonu všech kol (také včetně Instant Traction).

Do S80 D5 se standardně montuje bezúdržbový filtr pevných částic.

Aleš Jungmann
Diskuze (11)
9. 5. 2007 11:38
Twin scroll
tam jde o vyuziti pulzu v tom je vyhoda twin scroll, to co pisete je samozrejme pravda ale neni to princip twin scrollu.