Volvo S80: nový motor T6 a pohon všech kol pro další dvě motorizace
Jedná se o přeplňovaný benzinový motor o objemu 3,0 litru s výkonem 210 kW při 5000 ot./min. a s maximálním točivým momentem 400 Nm dostupným již při 1500 ot./min. Jako jeho základ posloužil atmosférický motor o objemu válců 3,2 l, který byl přepracován a osazen turbodmychadlem s technologií twin-scroll. V tomto systému jde o seskupení výfukových potrubí do párů. Jeden pár potrubí shromažďuje plyny z jedné poloviny válců a druhý z té druhé. Obě větve následně přivádějí pulzující plyny do závitů (scroll) a tak lze, díky spojení obou proudů plynu až těsně před turbínou, dosáhnout maximálního možného tlaku. To vede k lepší účinnosti turbodmychadla.
Zrychlení z 0 na 100 km/h by mělo být podobně dynamické jako u kolegy V70, kde automobilu sprint trvá 7,2 sekundy.
Volvo S80 T6 má jako prvek výbavy i systém pohonu všech kol, jehož hlavním prvkem je mezinápravová elektronicky řízená spojka. Součástí je i systém Instant Traction, který by měl zaručovat rychlé převedení síly na zadní kola, když standardně poháněná kola přední nápravy vykazují nedostatek trakce.
Další novinkou je možnost spojit služby vznětového pětiválce D5 se systémem pohonu všech kol (také včetně Instant Traction).
Do S80 D5 se standardně montuje bezúdržbový filtr pevných částic.