Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo V40 startuje v ČR na částce 590.000 Kč

David Bureš
Diskuze (18)
Švédský konkurent Audi A3 či BMW řady 1 bude nabízen se dvěma benzinovými a třemi dieselovými motory.

Volvo zveřejnilo české ceny hatchbacku V40, který debutoval na jaře v Ženevě. První cena V40 činí 590 tisíc korun. Nejnovější model této severské značky dorazí na český trh koncem srpna.

První cena platí pro vznětovou šestnáctistovku D2 s 84 kW kombinovanou se šestistupňovým manuálem. Nejslabší zážehový motor – 1,6litrový T3 o výkonu 110 kW – přijde na 598.000 korun. Tato jednotka rovněž spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou.

Už v základní výbavě Base bude Volvo V40 disponovat unikátním airbagem pro chodce, ten doplní přední, boční a hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Bezpečnostní výbava dále zahrnuje City Safety, systém automatického brzdění vozu při rychlostech do 50 km/h.

V základu navíc nechybí elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, elektrické stahování předních i zadních oken, rádio se čtyřmi reproduktory a AUX vstupem, manuální klimatizace nebo výškově nastavitelná přední sedadla.

Lépe vybavený stupeň Kinetic přidává automatickou dvouzónovou klimatizaci, kožený volant, hlavici řadicí páky i rukojeť ruční brzdy, chlazenou přihrádku v přístrojové desce a palubní počítač.

Momentum je navíc vybaven bezklíčovým vstupem, dešťovým senzorem, elektricky sklopnými vnějšími zpětnými zrcátky, LED osvětlením nástupního prostoru, hliníkovými doplňky kabiny, tempomatem či multifunkčním volantem.

Vrcholem je stupeň Summum se 17palcovými hliníkovými koly, aktivními bi-xenonovými světly, koženým čalouněním či LED diodami pro denní svícení.

Z příplatkové výbavy dostupné pro všechny verze zmiňme vyhřívaná přední sedadla (+ 8.100 Kč), sportovní snížený podvozek (+ 11.500 Kč), navigační systém RTI s mapou Evropy (+ 28.900 Kč) nebo aktivní parkovací asistent pro paralelní parkování (25.800,-).

Systém BLIS upozorňující na vozidla ve slepém úhlu a na křížení cesty s jiným vozidlem je za 13.800 Kč, Driver Alert System hlídající únavu řidiče, detekující dopravní značení, hlídající jízdu v pruhu a upozorňující na nebezpečí kolize stojí 21.500 Kč, Adaptivní tempomat ACC s funkcí automatického brzdění při nebezpečí kolize a detekcí chodců pak přijde na 48.500 Kč.

Volvo V40 - Ceny na českém trhu
MotorT3T4D2D3D4
Převodovka6M6M6M6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]15961596156019841984
Válce/ventily4/44/44/25/45/4
Největší výkon [kW/min-1]110/5700132/570084/3600110/3500130/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/-240/-270/-350/-400/-
Max. rychlost [km/h]210225185210 (205)220 (215)
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,87,712,39,6 (9,3)8,6 (8,3)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,53,84,3 (5,2)4,3 (5,2)
Cena Base [Kč]598.000650.000590.000645.000-
Cena Kinetic [Kč]632.000684.000624.000679.000723.000
Cena Momentum [Kč]679.000731.000671.000726.000770.000
Cena Summum [Kč]736.000788.000728.000783.000827.000
*šestistupňový automat je za příplatek 49.600,-

David Bureš
Diskuze (18)
26. 5. 2012 22:35
Re: tak to je hodně
"Silná stránka Volva je dle mě výborný design a charizma." ... to si trefil dobře... když vezmu, že zbytek zvládnou aspoň průměrně, tak design a charizma je v dnešní době výhra... jsou lidi, kteří za to budou ochotni zaplatit... stejně tak jako jiní platí "nelogicky" vyšší částky u některých jiných značek...
Avatar - autista
25. 5. 2012 16:53
Diesel vs. benzín
je zajímavé, že VOLVO přichází s nižší cenou za dieselový motor jak za benzín. Taky mi chybí kožený volant, tempomat, dvouzóna atd. za takovou cenu, ale co nechápu je příplatek 13800 za hlídání mrtvého úhlu, to je prostě ujeté. Dnes mě málem odrovnala zprava ženská ve Fabii na dálnici. Spíš by to měli dávat automaticky a v ceně a naopak vymyslet něco na hlídání proti takovýmto lidem, co si myslí, že připojovací pruh je dobré přejet co nejrychleji do průběžného bez dívání se do zrcátka >:-[]
25. 5. 2012 15:14
Re: tak toto je delo
ano, první V40, zejména po F/L je velice povedená :yes:
25. 5. 2012 14:52
...
Auto pekné, ale 590Kč a nemám kožený volant, tempomat, palubný počítač (!!!) a iné drobnosti? Zlý vtip... hlavne, že tam mám airbag pre chodcov a city safety...
25. 5. 2012 14:39
Re: tak to je hodně
Kupce si najde. Spousta lidí trpí naivní představou, že švédská ocel je dobrá a ta ostatní je špatná. Z těch naivních někteří mají peníze a raději koupí předražené Volvo než něco jiného.

Silná stránka Volva je dle mě výborný design a charizma. Nic víc.