Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Volvo V40 už není kombi

Diskuze (21)
Další ostré Volvo se jmenuje V40. Je prvním zástupcem nové generace kompaktních Volv.

Nové Volvo V40 přináší řadu inovací. Předně už není kombi, jak jsme navykli říkat předchozímu V50 a vůbec všem Volvům s V ve jméně, ale hatchback. A to jak podle firemního marketingu, tak i podle reality.

Koncepčně nejblíž má k nové V40 pětidveřové Audi A3 Sportback, které nyní prožívá podzim života a čeká na příchod nové generace.

Po stránce designové se v zásadě jedná o zkrácenou V60. Příď si zachovala dlouhý převis, zkrátil se ale rozvor a hlavně zadní převis. Stylisté sáhli po odvážnějších tvarech, hlavně v zadních partiích. Fotografie těžko mohou zachytit složitou hru křivek, prolisů a prohnutých ploch.

Také interiér tvarově vychází z šedesátkové řady. Zbavuje se však kontroverzního rozmístění výdechů ventilace – nad panelem rádia najdeme obvyklé dva souměrné vedle sebe. Za své vzal také archaický přístrojový štít.

Plně digitální panel umožňuje tři různé způsoby zobrazení – sportovní, elegantní a eko. Podle toho se mění podbarvení a také uspořádání ukazatelů. Kruhový dominantní může být rychloměr, nebo otáčkoměr s digitálním rychloměrem. Po stranách se pak přepíná teplota chladicí kapaliny, ukazatel využití potenciálu motoru nebo naopak třeba ukazatel úsporné jízdy.

Vpředu je V40 relativně prostorná, pomáhá jí i tenký středový tunel. Velká prosklená plocha navíc znamená nečekaně dobrý výhled, a to i přes zešikmené přední sloupky. Vzadu je místa také dostatek, prostor pro zadní pasažéry je ale proveden ve stylu BMW – ačkoliv ve skutečnosti není nijak omezen (vnitřní šířka 145 cm je dokonce nadstandard), malá okna a masivní zadní sloupky navozují lehce stísněný pocit.

Co se zavazadelníku týká, u Volva jsou celkem jasně rozdané karty. Na obří objemy je tu řada 70, hatchback řady 40 má být především stylový. Omezením je hlavně menší výška pod platem – 39 cm standardně a k tomu 8 cm pod dvojitým dnem. Délka u dna 73 cm je opravdu spíše ze světa hatchbacků, šířka mezi podběhy 95 cm je vzhledem k tvarům zadních partií přiměřená.

Mimochodem, jestli jsou naše předpoklady správné, V40 nezůstane samostatným modelem. Postupně ji doplní nová generace třídveřového C30, sedanu S40 a měl by se přidat i crossover se znakem XC.


Diskuze (21)
8. 3. 2012 19:56
Re: Interiér
To je tím, že je to osvícený bleskem. Když takhle vyfotíte Audi, bude taky vypadat lacině :-)
Avatar - Ham.
8. 3. 2012 11:48
Interiér
vypadá hodně lacině.
[odkaz]
8. 3. 2012 08:27
Re: V první linii
Zvenčí velmi slušné, ale interiér mi připomíná styl Citroenu či Hondy. Minimalistické přístroje, velké plastové plochy, vyloženě lacině působící kovové rámečky - to může hodně lidí s prémiovými nároky odradit.
8. 3. 2012 06:36
Re: V první linii
Když se to přepne do standardu, tedy "analogového" rychloměru, tak není tak strašný: [odkaz] :-)
7. 3. 2012 22:57
Re: V první linii
Vzhledem k velikosti, nebo spíše malosti V60ky je V40 jen jiná karosářská varianta stejného auta ;-) Opticky rozhodně.
Dřívě to měli očíslované jak u Audi. Střední třída 4, Vyšší 6, Nejvyšší 8... později nižší střední A3 vs. V30. Teď už nepasuje nic k ničemu.

"Módní" zmuchlaniny nemůžu odsouhlasit. Divočejší (ale velmi pěkné) jsou jen zadní partie, jinak dveře zůstávají dveřmi a nikde se netvoří prolisy horské dráhy. Toho se držel i Benz-A
:yes: