Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo vybuduje v Šanghaji novou továrnu, objem výroby se tak téměř zdvojnásobí

Diskuze (24)
Po převzetí čínským koncernem Geely je švédská automobilka vlastně napůl doma i v Číně. Proto nepřekvapí, že v nejlidnatější zemi světa plánuje expanzi.

Volvo postaví v Šanghaji novou továrnu s montážní linkou a vývojové centrum. Tuto informaci zveřejnila příslušná regionální vláda provincie Jiading. O Volva je už nyní mezi bohatou klientelou v Číně relativně velký zájem a automobilka chce tohoto potenciálu náležitě využít.

Podle dostupných informací začne výroba v nové továrně v roce 2012. Roční kapacita montážní linky bude 300 tisíc aut, tím se objem celosvětové produkce značky Volvo téměř zdvojnásobí. Hlavní náplň výrobního programu budou tvořit modely C30 a V70.

Momentálně Volvo v Číně vyrábí sedany S40 a S80L – prodlouženou verzi S80 navrženou přímo pro čínský trh. Tyto modely se vyrábí ve městě Chongquing v továrně vybudované společně čínskou automobilkou Chagan, Fordem a Mazdou. Loni byo v Číně vyrobeno 15 tisíc Volv, 9 tisíc čínských S80L představuje více než třetinu produkce modelové řady S80.

Snaha o expanzi v Číně je logickým důsledkem převzetí Volva čínským Geely. S tím souvisí také budování vývojového centra v Šanghaji, které začne na jaře 2011. V plánu je zahájení jeho provozu v druhém pololetí 2012, v budoucnu pak má v sousedství vyrůst muzeum osobních automobilů Volvo.

Volvo - počet vyrobených aut v roce 2009 podle modelu a továrny
TovárnaGothenburgUddevallaGhentChongqingThailandMalaysiacelkem
S4027.4796.22624233.947
S606.2876.287
S8017.0061172617.149
S80L8.9198.919
V5052.1307852.208
V7043.07443.074
XC6066.75766.757
XC7014.69414.694
XC9027.9885028.038
C3031.21631.216
C709.1249.124
celkem102.7629.124183.86915.145117396311.413

Diskuze (24)
Avatar - eLzyx
26. 8. 2010 14:42
Re: vývojové centrum
SAABa jsem nikdy neměl, ale když tak čtu informace ze SAAB komunity, tak mě děsí. Problémy se zapalovací kazetou a všeobecně problémy s turbobenzinovými motory jako takovými.
Co máte za Saaba a v jaké motorizaci, smím-li se zeptat?
Avatar - Dinar
26. 8. 2010 07:11
Re: vývojové centrum
Nee, bylo to u Liu-bu-še ve Vietnamu. Ale, ten svůj vrak mu nenuť, on dymovnici s půlkou polomrtvých koní nechce. :-) ;-)
26. 8. 2010 03:18
Re: vývojové centrum
Nechceš XC90? Dinar stejně moc prdí a Heico si koupil u vietnamců v Libuši. :-O
25. 8. 2010 15:46
Re: vývojové centrum
ač naftu nemusím, při tomto nájezdu musím uznat její ekonomickou výhodu.

A Saab nabízí JTD (abych tě potěšil ;-)), sice jen 1.9JTD 150k, ale je to velice slušný motor :yes:
25. 8. 2010 15:43
Re: vývojové centrum
2005 bych se už nebál. Tento problém se nejvíc vyskytoval u modelů před (prvním >:-[] ) F/L, takže tak do r.2002. Potom to upravili, takže i když to možná není nesmrtelný držák jako za časů 9000, ale nejsou s ním výraznější problémy. Výměna oleje je fakt, ale zas extrém s 8000km se doporučoval právě pro ty problémové ročníky (ale často ani tohle nepomohlo). Ortodoxní Saabisté doporučují nepřekračovat moc hranici 10000km (long-life je strašák a satanáš), ale mezi 10-15tis KM bych se toho nebál. A to je myslím běžná hranice i pro "obyčejné" motory.

O těch problémech toho bylo dost popsáno třeba na saab fóru nebo i na autotipu.