Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW bude dbát na odpočinek zaměstnanců, zajistí to BlackBerry

redakce AUTO.CZ
Diskuze (30)
Největší evropská automobilka Volkswagen začne více dbát o odpočinek těch svých zaměstnanců, kteří používají podnikový telefon BlackBerry.

Závodní rada společnosti Volkswagen si vynutila softwarovou úpravu, která zajistí, aby e-mailový server BlackBerry po pracovní době automaticky omezil komunikaci. Nové opatření se podle listu Financial Times dotkne více než 1000 zaměstnanců.

Závodní radu k tomuto kroku přiměla rostoucí nespokojenost s tím, že začala mizet jasná hranice mezi pracovním a soukromým životem. Rada proto vyzvala management, aby navrhovanému opatření nebránil, na což vedení firmy přistoupilo. Opatření se omezí na ty zaměstnance, jejichž plat se odvíjí od kolektivní smlouvy.

E-mailový server Volkswagenu tak po úpravě přestane zprávy odeslané 30 minut po skončení pracovní doby přeposílat dál. Jejich doručení zajistí až další den, a to 30 minut před začátkem pracovní doby zaměstnance. Zatím ale není jasné, zda o podobném opatření uvažují i další německé firmy, kde fungují odbory. "Nové možnosti komunikace s sebou přinášejí i neodmyslitelná rizika," řekl listu Wolfsburger Allgemeine Zeitung Heinz-Joachim Thust ze závodní rady Volkswagenu.

Rada omezení komunikace prý vyjednala kvůli tomu, že zaměstnance se služebním telefonem BlackBerry zaměstnavatelé kontaktují prakticky kdykoli, tedy i v době, kdy jsou dávno doma. V Německu v poslední době roste povědomí o takzvaném vyhoření zaměstnanců, které bývá výsledkem pracovního přetěžování.

Volkswagen v letošním roce pracuje takřka bez přestání, neboť management chce dosáhnout toho, aby firma z hlediska počtu prodaných aut předstihla své hlavní konkurenty. Těmi je japonská automobilka Toyota Motor a americký koncern General Motors. Výkonný ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn zaměstnancům gratuloval k tomu, že absolvovali 38 směn navíc, a vyrobili tak o 50.000 aut více, než by jinak bylo možné. Volkswagen je na cestě k tomu, aby v letošním roce vyrobil více než osm milionů automobilů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (30)
24. 12. 2011 08:07
BlackBerry - ale komu ho vnutili
Opatření se týká jen nižšího managementu (těch, co mají plat podle kolektivní smlouvy). Myslím, že je vůbec dost nelidské, že takoví lidé mají BlackBerry a tak prakticky neodcházejí z práce. Mimochodem, slyšel jsem o poměrech ve středním managementu Škodovky a já osobně bych to hodnotil slovem bossing.

P.S. Osobně nemám plat podle kolektivní smlouvy a ten mobil, co i teď leží na stole, patří k nejméně příjemným částem mé práce, kterou jinak dělám velmi rád ;-\. Naštěstí je to smartphone a tak e-maily ukazuje jen když opravdu chci :-)
24. 12. 2011 00:57
Re: O čo im ide...
Je to tak. Fakticky za pár korun naprosto bez omezení. A mezi zaměstnanci je to už vůbec naprosto běžná věc, že máš neomezené hovory v ceně, nebo za pakatel (něco jako 40 korun). Nepotřebuješ na to hodně zaměstnanců, je to hlavně otázka, kolik u nich za měsíc necháš. Co je těžší je uzavřít smlouvu na celo-EU poskytování služeb, aby jsi se vyhnul roamingu (v těch zemích, kde mají sesterskou síť). Hlavně kvůli internetu.

I běžný člověk si může koupit paušál bez limitu, jen firma za něj dá desetinu (i míň).
Avatar - Ham.
23. 12. 2011 23:14
Re: Odory ve VW
VW možná patří odorům ale určitě ne odborům, ty mají pár akcií, majoritní většina a rozhodovací práva jsou jinde (rodina Piech/Porsche, Dolní Sasko). To by to dopadlo kdyby to řídily odbory.
Avatar - chlapecx
23. 12. 2011 23:01
Odory ve VW
někdo tu plije, že se "odbory předvedly"
ALE málokdo ví, že VW paří ODBORŮM! :-) nastudujete si zákon o Volkswagenu! :-)
Avatar - Ham.
23. 12. 2011 20:54
Re: No to se odboráři předvedli,
Nejde o to jak jsou odbory silné ale o to jak se chovají. V citované Itálii nebo Řecku vyvolávají odboráři jednu stávku za druhou a to nejen dnes ale i v době kdy se oběma státům dařilo. Takže samozřejmě si nemyslím, že odbory mohou za všechnu špatnost světa, ale tam kde je ovládají exhibicionisté kteří je zneužívají jen ke svým cílům tak poškozují i příslušnou ekonomiku a to dost významně. A pokud odbory začnou "vybojovávat" takové koniny jako zastavování e-malových zpráv zaměstnancům po pracovní době, tak promiň ale pak se začínají chovat jako ty italské protože v konečném důsledku bojují za ptákoviny které neprospějí ani firmě a pokud si z toho vezmou příklad ostatní svazy tak ani celému státu. Evropa by měla zmobilizovat všechny síly aby dokázala ekonomicky odolat právě té Číně nebo dalším ekonomikám a pokud začne řešit takovéto s prominutím kraviny tak to může rovnou zabalit. A pokud ty kraviny tlačí odbory tak se spolupodílejí na poklesu Evropy (samozřejmě ruku v ruce s řadou politiků).