Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf přijede i jako hybrid. Při jízdě z kopce bude vypínat spalovací motor!

David Bureš
Diskuze (37)
Volkswagen tvrdí, že vypnutí motoru při jízdě setrvačností ušetří při reálné jízdě až 0,4 litru paliva na 100 kilometrů.

Nedávno modernizovaný Volkswagen Golf sedmé generace v létě rozšíří svoji nabídku o mikro hybridní provedení, které během tzv. plachtění bude zcela vypínat svůj spalovací motor. Automobilka techniku pro hybridní golf poprvé prezentovala na letošním vídeňském symposiu motorů.

Hybrid se v nabídce tohoto modelu objeví vůbec poprvé, zatím je k dispozici pouze plug-in hybrid Golf GTE s možností nabíjení baterií ze zásuvky. Model Golf TSI BlueMotion bude mikro hybridem, což znamená, že po celou dobu bude poháněn spalovacím motorem a nebude schopen se rozjíždět výhradně na elektřinu. V jeho útrobách bude pracovat nově vyvinutý přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI Evo spárovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DQ200 a 12voltovým elektrickým systémem. Běžnou baterii pak doplňuje ještě jedna, lithium-iontová.

Při prezentaci Golfu TSI BlueMotion se Volkswagen se chlubí jeho funkcí plachtění. Jestliže dnes stále více aut při jízdě z kopce kvůli ušetření paliva vyřazuje na neutrál, Golf TSI BlueMotion během tzv. plachtění spalovací motor zcela vypne. Funkce jízdy setrvačností je dostupná až do rychlosti 130 km/h, řidičovi bude jen stačit sundat nohu z plynu. U hybridů ale nejde o nic nového, vozy s hybridním pohonem vypínají spalovací motor běžně, a to v době, kdy agregát není pod zátěží, tedy při jízdě z kopce nebo při brzdění.

Automobilka tvrdí, že v tomto ohledu zvládne Golf TSI BlueMotion ve srovnání s konvenčními vozy uspořit až 0,4 litru paliva na 100 kilometrů. Při srovnání s vyřazením na neutrál vypnutí motoru podle Volkswagenu ušetří 0,2 l/100 km.

Během plachtění budou elektrické systémy vozu čerpat svoji energii z kompaktní lithium-iontové baterie, přičemž po doplachtění se spalovací motor bude startovat různými způsoby. V závislosti na aktuální rychlosti a dalších podmínkách se spalovací motor „nahodí“ pomocí startéru, pomocí spojek DSG převodovky nebo pomocí kombinované práce startéru a spojky.

Volkswagen na letošním vídeňském symposiu motorů rovněž prezentoval modernizovaný elektromobil e-Golf, který se dočkal posílení elektrického motoru o 15 kW na 100 kW a vylepšených lithium-iontových bateriích o kapacitě 35,8 kWh. Zcela novou technikou je pak přeplňovaný tříválec 1.0 TGI schopný spalovat i CNG, který je určen pro Seat Ibiza nebo nadcházející Volkswagen Polo.

David Bureš
Diskuze (37)
Avatar - white label
3. 5. 2017 23:01
Re: Pozadu
Přesně tak! ;-)
3. 5. 2017 22:09
Re: Pozadu
Všetko po starom :-)
Avatar - white label
3. 5. 2017 17:24
Re: Pozadu
Njn, typický marianek..., něco plácne a pak kličkuje jak zajíc při honu... ;-)
Avatar - R32
3. 5. 2017 13:36
Re: Koncern ma top hybridnu technologiu
Tak tak, žiaľ vidíme aký dobrý marketing vedia (dobré reklamy, zaplatení novinári + ADAC) dokážu nakecať ľuďom aké úžasné, spoľahlivé a úsporné autá robia, plné nových technológii (ktoré konkurencia používa aj 10 rokov)... a ľudia na to poslušne prikyvujú a kupujú, čo spravíš... :-!
3. 5. 2017 13:29
Re: Pozadu
Napsal jsi: Ten vykricnik tam teda sedi. Prius tohle umel uz ve sve prvni generaci pred 20 lety !!!..... a ktomu se uz muze pridat ten vykricnik pane redaktore.

Tos toho o hybridech napovídal, až z toho zrak přechází. >:-[] Celý tvůj příspěvek je o téhle funkci. Běž věšet bulíky na nos někomu jinému.