Test Auto.cz

Volkswagen Golf GTE – Hot hybrid z Wolfsburgu

29.2. 2016
Verdikt
 

Nabídka sportovních Golfů se rozšiřuje o plug-in hybrid, který chce vedle rychlé jízdy nabídnout i nízké provozní náklady. Daří se mu to?

Nabídka sportovních variant Volkswagenu Golf se dále rozšiřuje. Zákazníci už mohou vybírat ze tří typů pohonů, benzinové verze Golf GTIGolf R a naftovou variantu Golf GTD nově doplňuje plug-in hybrid Golf GTE. Vedle pořádné síly chce novinka nabídnout i nízkou spotřebu paliva.

Plug-in hybridy byly donedávna primárně ekologickými vozy, hypersporty Ferrari LaFerrari, McLaren P1Porsche 918 Spyder však ukázaly, že elektřina se nemusí využívat jen ke snížení spotřeby paliva, ale také ke zvýšení výkonu daného vozu. Právě touto cestou se vydal také Golf GTE. Ten kombinaci elektromotoru a spalovacího agregátu sice využívá hlavně pro snížení provozních nákladů, zároveň ale díky ní chce nabídnout i zajímavé jízdní schopnosti.

Elektromotor sice pomáhá kompenzovat hluchá místa spalovacího motoru – v nízkých otáčkách nabízí vysoký točivý moment, zároveň jsou ale těžké baterie v případě sportovního auta problém – kazí dynamiku i jízdní vlastnosti. Spárovat obě pohonné jednotky tak, aby byly dobře sladěné, je navíc hodně náročné, zvlášť s ohledem na to, že Volkswagen vlastně nemá s plug-in hybridy žádné zkušenosti – Golf GTE je spolu s Passatem GTE první takový sériový vůz značky. To všechno znamená, že jsme byli velice napjati, jak si Volkswagen s laděním Golfu GTE poradil a zda se mu tento hybridní hot hatch povedl.

Kombinace GTI a e-Golfu

Vzhled Golfu GTE jasně dokazuje nepřeberné množství zásob dílů koncernu VW Group, známé díly automobilka zkombinovala do nové podoby. Vodorovná modrá linka spojující přes masku chladiče hlavní světlomety je jasný odkaz na Golf GTI, stejně tak vodorovné lišty v předním nárazníku. Diody denního svícení v nárazníku tvořící svým tvarem písmeno C zase pochází z elektromobilu e-Golf. Vzadu je jen decentní spoiler a chromovaná dvojitá koncovka výfuku. A to je vše, tady se důsledně hraje na nenápadný styl bez zbytečných designových výstřelků, až by si GTE jeden snadno spletl s konvenčním Golfem.

To uvnitř je sportovní ladění zřetelnější. Přední sedadla dostala výrazné tvarování, aby řidiče se spolujezdcem podržela i v těch nejostřejších obloucích. Kostkovaný vzor pak opět připomíná Golf GTI, jen sportovní červenou nahradila „elektrická“ modrá. Ze slavného hot hatche pochází i dole zploštělý volant, který se prostě náramně drží.

Další změnu odhalí pohled do kapličky s přístrojů. Velký otáčkoměr se scvrknul a nahradil ukazatel teploty motoru. Místo velkého ciferníku uzurpoval ukazatel jízdního výkonu. Pokud se jeho ručička dostane do zeleného pásma, znamená to, že auto rekuperuje brzdnou energii a tímto způsobem dobíjí baterie. Modré pásmo znamená klidnou jízdu bez potřeby velké síly. Bílé pásmo doplněné o nápis boost pak značí situaci, kdy elektromotor i benzinový čtyřválec spolu spolupracují pro co největší sílu.

obrázek [600 x 401]  

Také další ukazatele dokazují hybridní pohonný systém. Na displeji mezi budíky je umístěn ukazatel stavu nabití baterií. V multimediálním systému je pak možné sledovat aktuální přenos síly mezi jednotkami. Jinak je to ale normální Golf se svým dobře obestavěným vnitřním prostorem nebo slušnou kvalitou zpracování.

Sedmičkový Golf byl již vyvíjen s ohledem na zástavbu elektromotoru a baterií, díky čemuž se udávaný objem zavazadelníku plug-in hybridu ve srovnání s konvenčním hatchbackem nezměnil. Tato hodnota nadále činí 380 litrů. Pod podlahou nicméně chybí prostor pro rezervní kolo, které zabraly prostorově náročné baterie. Posádka navíc musí počítat s tím, že do kufru musí uložit nabíjecí kabely, které část místa také zaberou.

Zásuvka od nabíječky se ukrývá pod logem Volkswagenu v přídi auta. Je zamykatelná, a tak se majitelé nemusí bát, že by si ji nějaký nenechavec během nabíjení přivlastnil. Dobíjení trvá tři hodiny a 45 minut, při použití speciálního wall boxu se tato doba zkrátí na dvě hodiny, 15 minut.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Golf GTE

Cena v základní výbavě: 1 009 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 209 300 Kč

Základní výbava:16palcová kola z lehkých slitin, tempomat, elektrické ovládání bočních oken vpředu i vzadu, ambientní osvětlení, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, elektricky ovladatelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, rádio s 6,5“ s bluetooth, barevným displejem a osmi reproduktory, diodová koncová světla, světelný a dešťový senzor, multifunkční kožený volant, sada na opravu pneumatik, hliníkové nástupné prahy atd.

Výbava testovaného vozu:18palcová kola z lehkých slitin Serron (+25.100,-), adaptivní tempomat s funkcí Front Assist (+13.000,-), asistent pro jízdu v pruzích a autoamtické přepínání tlumených a dálkových světel (+16.300,-), Park Assist + Parkpilot (+17.500,-), zadní parkovací kamera (+5.500,-), hlídání mrtvého úhlu (+8.000,-), zatmavená zadní boční skla (+8.900,-), elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka (+5.100,-), navigace Discover Pro (+55.500,-), zimní pakety – vyhřívaná přední sedadla a trysky ostřikovačů (+16.400,-), střešní okno (+24.100,-), bi-xenonové světlomety s diodami denního svícení (+4.000,-).

Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy

 Zámořská hokejová NHL se letos po šesti letech vrátí do…

Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina

Proticyklická kapitálová rezerva byla v rámci Evropské…

Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory

Vidina silnější koruny se již začala projevovat v chování…

Globální řetězec Telepizza přichází do Česka Globální řetězec Telepizza přichází do Česka

Největší rozvozce pizzy mimo Spojené státy vstupuje na…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Golf GTE
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 222
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 1.5
Emise CO2:35
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1270
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1599 / 496
Rozměr pneu:225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4270
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 1449
d) rozvor (mm): 2629
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1522
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf GTE – Hot hybrid z Wolfsburgu







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 







 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka mluví o žalobě

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka…

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za jízdu na německých dálnicích. O zavedení mýtného v pátek…

 

iSport.cz

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o křišťálový glóbus

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o…

Snowboardcrossařka Eva Samková potvrdila, že je královnou kvalifikací. Olympijská vítězka ovládla i eliminaci ve…

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům chybí pokora

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům…

Gabriela Koukalová a spol. už plánují zaslouženou dovolenou. To na biatlonovém svazu se nezastaví. Šéf Jiří…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…