Test Auto.cz

Volkswagen Golf GTE – Hot hybrid z Wolfsburgu

29.2. 2016
Verdikt
 

Nabídka sportovních Golfů se rozšiřuje o plug-in hybrid, který chce vedle rychlé jízdy nabídnout i nízké provozní náklady. Daří se mu to?

Nabídka sportovních variant Volkswagenu Golf se dále rozšiřuje. Zákazníci už mohou vybírat ze tří typů pohonů, benzinové verze Golf GTIGolf R a naftovou variantu Golf GTD nově doplňuje plug-in hybrid Golf GTE. Vedle pořádné síly chce novinka nabídnout i nízkou spotřebu paliva.

Plug-in hybridy byly donedávna primárně ekologickými vozy, hypersporty Ferrari LaFerrari, McLaren P1Porsche 918 Spyder však ukázaly, že elektřina se nemusí využívat jen ke snížení spotřeby paliva, ale také ke zvýšení výkonu daného vozu. Právě touto cestou se vydal také Golf GTE. Ten kombinaci elektromotoru a spalovacího agregátu sice využívá hlavně pro snížení provozních nákladů, zároveň ale díky ní chce nabídnout i zajímavé jízdní schopnosti.

Elektromotor sice pomáhá kompenzovat hluchá místa spalovacího motoru – v nízkých otáčkách nabízí vysoký točivý moment, zároveň jsou ale těžké baterie v případě sportovního auta problém – kazí dynamiku i jízdní vlastnosti. Spárovat obě pohonné jednotky tak, aby byly dobře sladěné, je navíc hodně náročné, zvlášť s ohledem na to, že Volkswagen vlastně nemá s plug-in hybridy žádné zkušenosti – Golf GTE je spolu s Passatem GTE první takový sériový vůz značky. To všechno znamená, že jsme byli velice napjati, jak si Volkswagen s laděním Golfu GTE poradil a zda se mu tento hybridní hot hatch povedl.

Kombinace GTI a e-Golfu

Vzhled Golfu GTE jasně dokazuje nepřeberné množství zásob dílů koncernu VW Group, známé díly automobilka zkombinovala do nové podoby. Vodorovná modrá linka spojující přes masku chladiče hlavní světlomety je jasný odkaz na Golf GTI, stejně tak vodorovné lišty v předním nárazníku. Diody denního svícení v nárazníku tvořící svým tvarem písmeno C zase pochází z elektromobilu e-Golf. Vzadu je jen decentní spoiler a chromovaná dvojitá koncovka výfuku. A to je vše, tady se důsledně hraje na nenápadný styl bez zbytečných designových výstřelků, až by si GTE jeden snadno spletl s konvenčním Golfem.

To uvnitř je sportovní ladění zřetelnější. Přední sedadla dostala výrazné tvarování, aby řidiče se spolujezdcem podržela i v těch nejostřejších obloucích. Kostkovaný vzor pak opět připomíná Golf GTI, jen sportovní červenou nahradila „elektrická“ modrá. Ze slavného hot hatche pochází i dole zploštělý volant, který se prostě náramně drží.

Další změnu odhalí pohled do kapličky s přístrojů. Velký otáčkoměr se scvrknul a nahradil ukazatel teploty motoru. Místo velkého ciferníku uzurpoval ukazatel jízdního výkonu. Pokud se jeho ručička dostane do zeleného pásma, znamená to, že auto rekuperuje brzdnou energii a tímto způsobem dobíjí baterie. Modré pásmo znamená klidnou jízdu bez potřeby velké síly. Bílé pásmo doplněné o nápis boost pak značí situaci, kdy elektromotor i benzinový čtyřválec spolu spolupracují pro co největší sílu.

obrázek [600 x 401]  

Také další ukazatele dokazují hybridní pohonný systém. Na displeji mezi budíky je umístěn ukazatel stavu nabití baterií. V multimediálním systému je pak možné sledovat aktuální přenos síly mezi jednotkami. Jinak je to ale normální Golf se svým dobře obestavěným vnitřním prostorem nebo slušnou kvalitou zpracování.

Sedmičkový Golf byl již vyvíjen s ohledem na zástavbu elektromotoru a baterií, díky čemuž se udávaný objem zavazadelníku plug-in hybridu ve srovnání s konvenčním hatchbackem nezměnil. Tato hodnota nadále činí 380 litrů. Pod podlahou nicméně chybí prostor pro rezervní kolo, které zabraly prostorově náročné baterie. Posádka navíc musí počítat s tím, že do kufru musí uložit nabíjecí kabely, které část místa také zaberou.

Zásuvka od nabíječky se ukrývá pod logem Volkswagenu v přídi auta. Je zamykatelná, a tak se majitelé nemusí bát, že by si ji nějaký nenechavec během nabíjení přivlastnil. Dobíjení trvá tři hodiny a 45 minut, při použití speciálního wall boxu se tato doba zkrátí na dvě hodiny, 15 minut.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Golf GTE

Cena v základní výbavě: 1 009 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 209 300 Kč

Základní výbava:16palcová kola z lehkých slitin, tempomat, elektrické ovládání bočních oken vpředu i vzadu, ambientní osvětlení, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, elektricky ovladatelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, rádio s 6,5“ s bluetooth, barevným displejem a osmi reproduktory, diodová koncová světla, světelný a dešťový senzor, multifunkční kožený volant, sada na opravu pneumatik, hliníkové nástupné prahy atd.

Výbava testovaného vozu:18palcová kola z lehkých slitin Serron (+25.100,-), adaptivní tempomat s funkcí Front Assist (+13.000,-), asistent pro jízdu v pruzích a autoamtické přepínání tlumených a dálkových světel (+16.300,-), Park Assist + Parkpilot (+17.500,-), zadní parkovací kamera (+5.500,-), hlídání mrtvého úhlu (+8.000,-), zatmavená zadní boční skla (+8.900,-), elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka (+5.100,-), navigace Discover Pro (+55.500,-), zimní pakety – vyhřívaná přední sedadla a trysky ostřikovačů (+16.400,-), střešní okno (+24.100,-), bi-xenonové světlomety s diodami denního svícení (+4.000,-).

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Golf GTE
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 222
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 1.5
Emise CO2:35
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1270
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1599 / 496
Rozměr pneu:225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4270
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 1449
d) rozvor (mm): 2629
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1522
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf GTE – Hot hybrid z Wolfsburgu







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 



VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu? VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu?

V rámci projektu Demo e-car zamíří elektrický Golf třeba…

Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid? Hatchback I.D. pohřbí elektrický Golf. Zůstane alespoň hybrid?

V nabídce koncernu sice již nějaký čas elektromobily…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…