Test Auto.cz

Volkswagen Golf GTE – Hot hybrid z Wolfsburgu

29.2. 2016
Verdikt
 

Nabídka sportovních Golfů se rozšiřuje o plug-in hybrid, který chce vedle rychlé jízdy nabídnout i nízké provozní náklady. Daří se mu to?

Nabídka sportovních variant Volkswagenu Golf se dále rozšiřuje. Zákazníci už mohou vybírat ze tří typů pohonů, benzinové verze Golf GTIGolf R a naftovou variantu Golf GTD nově doplňuje plug-in hybrid Golf GTE. Vedle pořádné síly chce novinka nabídnout i nízkou spotřebu paliva.

Plug-in hybridy byly donedávna primárně ekologickými vozy, hypersporty Ferrari LaFerrari, McLaren P1Porsche 918 Spyder však ukázaly, že elektřina se nemusí využívat jen ke snížení spotřeby paliva, ale také ke zvýšení výkonu daného vozu. Právě touto cestou se vydal také Golf GTE. Ten kombinaci elektromotoru a spalovacího agregátu sice využívá hlavně pro snížení provozních nákladů, zároveň ale díky ní chce nabídnout i zajímavé jízdní schopnosti.

Elektromotor sice pomáhá kompenzovat hluchá místa spalovacího motoru – v nízkých otáčkách nabízí vysoký točivý moment, zároveň jsou ale těžké baterie v případě sportovního auta problém – kazí dynamiku i jízdní vlastnosti. Spárovat obě pohonné jednotky tak, aby byly dobře sladěné, je navíc hodně náročné, zvlášť s ohledem na to, že Volkswagen vlastně nemá s plug-in hybridy žádné zkušenosti – Golf GTE je spolu s Passatem GTE první takový sériový vůz značky. To všechno znamená, že jsme byli velice napjati, jak si Volkswagen s laděním Golfu GTE poradil a zda se mu tento hybridní hot hatch povedl.

Kombinace GTI a e-Golfu

Vzhled Golfu GTE jasně dokazuje nepřeberné množství zásob dílů koncernu VW Group, známé díly automobilka zkombinovala do nové podoby. Vodorovná modrá linka spojující přes masku chladiče hlavní světlomety je jasný odkaz na Golf GTI, stejně tak vodorovné lišty v předním nárazníku. Diody denního svícení v nárazníku tvořící svým tvarem písmeno C zase pochází z elektromobilu e-Golf. Vzadu je jen decentní spoiler a chromovaná dvojitá koncovka výfuku. A to je vše, tady se důsledně hraje na nenápadný styl bez zbytečných designových výstřelků, až by si GTE jeden snadno spletl s konvenčním Golfem.

To uvnitř je sportovní ladění zřetelnější. Přední sedadla dostala výrazné tvarování, aby řidiče se spolujezdcem podržela i v těch nejostřejších obloucích. Kostkovaný vzor pak opět připomíná Golf GTI, jen sportovní červenou nahradila „elektrická“ modrá. Ze slavného hot hatche pochází i dole zploštělý volant, který se prostě náramně drží.

Další změnu odhalí pohled do kapličky s přístrojů. Velký otáčkoměr se scvrknul a nahradil ukazatel teploty motoru. Místo velkého ciferníku uzurpoval ukazatel jízdního výkonu. Pokud se jeho ručička dostane do zeleného pásma, znamená to, že auto rekuperuje brzdnou energii a tímto způsobem dobíjí baterie. Modré pásmo znamená klidnou jízdu bez potřeby velké síly. Bílé pásmo doplněné o nápis boost pak značí situaci, kdy elektromotor i benzinový čtyřválec spolu spolupracují pro co největší sílu.

obrázek [600 x 401]  

Také další ukazatele dokazují hybridní pohonný systém. Na displeji mezi budíky je umístěn ukazatel stavu nabití baterií. V multimediálním systému je pak možné sledovat aktuální přenos síly mezi jednotkami. Jinak je to ale normální Golf se svým dobře obestavěným vnitřním prostorem nebo slušnou kvalitou zpracování.

Sedmičkový Golf byl již vyvíjen s ohledem na zástavbu elektromotoru a baterií, díky čemuž se udávaný objem zavazadelníku plug-in hybridu ve srovnání s konvenčním hatchbackem nezměnil. Tato hodnota nadále činí 380 litrů. Pod podlahou nicméně chybí prostor pro rezervní kolo, které zabraly prostorově náročné baterie. Posádka navíc musí počítat s tím, že do kufru musí uložit nabíjecí kabely, které část místa také zaberou.

Zásuvka od nabíječky se ukrývá pod logem Volkswagenu v přídi auta. Je zamykatelná, a tak se majitelé nemusí bát, že by si ji nějaký nenechavec během nabíjení přivlastnil. Dobíjení trvá tři hodiny a 45 minut, při použití speciálního wall boxu se tato doba zkrátí na dvě hodiny, 15 minut.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Golf GTE

Cena v základní výbavě: 1 009 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 209 300 Kč

Základní výbava:16palcová kola z lehkých slitin, tempomat, elektrické ovládání bočních oken vpředu i vzadu, ambientní osvětlení, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, elektricky ovladatelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, rádio s 6,5“ s bluetooth, barevným displejem a osmi reproduktory, diodová koncová světla, světelný a dešťový senzor, multifunkční kožený volant, sada na opravu pneumatik, hliníkové nástupné prahy atd.

Výbava testovaného vozu:18palcová kola z lehkých slitin Serron (+25.100,-), adaptivní tempomat s funkcí Front Assist (+13.000,-), asistent pro jízdu v pruzích a autoamtické přepínání tlumených a dálkových světel (+16.300,-), Park Assist + Parkpilot (+17.500,-), zadní parkovací kamera (+5.500,-), hlídání mrtvého úhlu (+8.000,-), zatmavená zadní boční skla (+8.900,-), elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka (+5.100,-), navigace Discover Pro (+55.500,-), zimní pakety – vyhřívaná přední sedadla a trysky ostřikovačů (+16.400,-), střešní okno (+24.100,-), bi-xenonové světlomety s diodami denního svícení (+4.000,-).

Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil

Peníze z fondů Evropské unie by se v příštím desetiletí…

ČSSD požaduje povinné odstoupení pro odsouzeného člena vlády. ANO to odmítá ČSSD požaduje povinné odstoupení pro odsouzeného člena vlády. ANO to odmítá

Před vyjednáváním o vládě se zástupci ANO a ČSSD nadále…

Bezstarostná doba není ideální pro psychické zdraví, říká psychiatr Hollý Bezstarostná doba není ideální pro psychické zdraví, říká psychiatr Hollý

Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Golf GTE
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 222
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 1.5
Emise CO2:35
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1270
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1599 / 496
Rozměr pneu:225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4270
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 1449
d) rozvor (mm): 2629
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1522
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf GTE – Hot hybrid z Wolfsburgu







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 



Loeb míří do šampionátu WTCR, závodit bude s Golfy GTI TCR! Loeb míří do šampionátu WTCR, závodit bude s Golfy GTI TCR!

Tým úspěšného závodníka Sébastiena Loeba se pozvolna…

VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu? VW podporuje elektromobilitu i u nás. Zdarma půjčí 50 elektrických Golfů. Ale komu?

V rámci projektu Demo e-car zamíří elektrický Golf třeba…

 



 
Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Dnes 19:51

Škoda v Pekingu představila svůj nový SUV model vyvinutý speciálně pro tamní trh Škoda Kamiq. Ten by se měl v příštích letech stát jedním z pilířů čínského růstu prodejů.




Blesk.cz

Skřípání plechu, střepy ve vzduchu a dvě úmrtí. Srážka autobusu a kamionu dopadla tragicky

Skřípání plechu, střepy ve vzduchu a dvě úmrtí.…

Dva lidé zemřeli a nejméně šest dalších osob utrpělo podle prvních informací zranění při dnešní srážce autobusu…

Autor hitu Pošta v SuperStar skončil a diváci propukli v pláč! Bez tebe to není ono, vzlykají

Autor hitu Pošta v SuperStar skončil a diváci…

„Pošta, pošta, žluté auto má…“ Touto autorskou písní soutěžící Ladislav Angyal (19) totálně odzbrojil nejen…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Buďte ve střehu! varuje rapper Rytmus. Chce ovládnout slovenské MMA

Buďte ve střehu! varuje rapper Rytmus. Chce…

Na slovenské hudební scéně nerezonuje žádné jméno, tak jako jeho. Patrik „Rytmus“ Vrbovský jako rapper dokázal,…

 

Reflex.cz

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není dobrá pro duševní zdraví, říká šéf Bohnic Hollý

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není…

Kdo je zdravý a kdo psychicky nemocný? Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina Hollého je hranice…

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…