VW Passat CC 2.0 TDI  – Co civíte?

VW Passat CC 2.0 TDI – Co civíte?

 
 

Když se něco jmenuje Passat, vypadá to jako Passat, používá to techniku Passatu a marketing automobilky se snaží seč může aby to NEBYLO vnímáno jako Passat, vzbudí to pozornost. Takže co, u všech všudy, znamenají ona písmena CC pro zákazníka, který kašle na slogany a chce auto?

Začněme tedy u poněkud matoucí zkratky – zatímco zbytek automobilového světa používá „CC“ víceméně jednotně jako označení pro coupé-cabriolet, ve Wolfsburgu jej překládají jako „comfort coupé“. Zatímco kupé před námi nestojí ani náhodou a druhé písmenko tak můžeme brát jen jako přání, nad slovem „komfortní“ se sluší zamyslet – souvisí totiž s celým pojmenováním vozu.

Nevíme, kolik bezesných nocí strávil marketing nad pojmenováním tohoto vozu, zcela jistě mu ale nezávidíme. Pro zcela nové pojmenování hovořila nepochybně potřeba nového modelu, který by především firemní klientele značky nabídl něco „nad“ Passatem. Druhý, neméně silný názorový proud poukazoval na nepopiratelnou vnější, vnitřní i technickou podobnost s Passatem a především na sílu jména tohoto modelu. Výsledek je tedy nutným kompromisem a bude zajímavé sledovat, jaký bude mít vliv na zájem o vůz.

Exteriér: Volkswagen, za kterým se otočíte

Jestli se Volkswagenu něco hodně povedlo, je to nepochybně exteriér vozu. Agresivní příď přecházející v až italsky štíhlý a elegantní profil je devizou, která posouvá tento vůz od klasického Passatu mnohem dál, než jak by napovídal rozdíl pouhých dvou písmen. Kdyby výrobce prezentoval vůz jako zcela nový model, exteriér by tomuto sebevědomí razil cestu k nezpochybnění. Vskutku se nestává často, aby se za produktem s logem VW otáčeli lidé na chodnících i v okolo jedoucích autech. Odkazy na Mercedes-Benz řady CLS vzal čert, tohle je prostě nejelegantnější Volkswagen od doby Brouka. K dokonalosti bychom možná preferovali méně fádní záď, ale individuální vkus náš názor stejně zašlape do země, takže není co řešit.

obrázek [555 x 330]

Interiér: passatovská klasika

Interiér dává zase na první pohled najevo, že pojmenování vozu je svázáno s pravdou až nadstandardně. Většina palubní deskyřidičova okolí je včetně skvěle čitelných přístrojů přesnou kopií passatovské klasiky, několik málo změn ji ale posouvá k pocitu, že skutečně platíte za kvalitu: redesign ovládání ventilace se velmi povedl, tříramenný volant s dobře dostupnými ovladači k charakteru vozu sedí a imitace hliníku je zatím nejpovedenější, jakou jsme kdy v autech viděli.

Zdaleka největší nadšení ale budí přední sedadla – kožené potahy s viditelnými švy interiéru jen prospívají, je to ale jen začátek. Skvělý je nejen obecně nižší posaz, ale především tvarování sedáku a opěradla s lehkými bočními oporami. Když přičteme velmi dobře tvarovanou opěrku hlavy a nulovou únavu zad po dlouhé jízdě, máme před sebou kandidáta na sedačku roku. Nastupování bezrámovými dveřmi je na všechna sedadla pohodlné, vpředu vzdor nižší stavbě vozu ani řidič dlouhán neleští hlavou strop. Vzadu už je poněkud hůře: nekompromisnost čtyřmístného uspořádání dokazuje středová schránka mezi samostatnými sedáky, víc ale vadí jen 930 mm výšky nad sedadlem. I přes vybrání v sedáku i ve stropním čalounění je tak prostor pro hlavu poněkud omezen, útěchou posádce ve druhé řadě ale mohou být opět nadprůměrná sedadla, překvapivě také s příjemnými bočními opěrami.

obrázek [555 x 345]

Přístup do zavazadelníku je příjemný – po stisknutí tlačítka na dálkovém ovládání nebo ve výplni řidičových dveří se zadní víko nejen odjistí, ale i zcela otevře. Objem 452 litrů není oproti 482 litrům klasického Passatu sedan na první pohled nijak oslnivý, lze jej ale zvětšit sklopením zadních opěradel, dělených v poměru 2:3 nebo jen otevřením otvoru pro lyže. Vnitřní výška zavazadlového prostoru 450 mm je na třídu sedanů dostatečná, délka 1180 mm, respektive 1960 mm se sklopenými zadními opěradly.

Motor: passatovská klasika podruhé

Pod kapotou slouží nejuniverzálnější ze všech volkswagenovských motorů, čtyřválcový turbodiesel se standardním filtrem pevných částic a maximálním výkonem 103 kW. Pracant, kterého najdeme kromě všech myslitelných koncernových značek například i u Chrysleru, Dodge nebo Mitsubishi, se zde prezentuje jako první naftová motorizace, s nadstandardním odhlučněním a důrazem na nízkou spotřebu. Ta se během 800 km trvajícího testu s čtvrtinovým podílem městského provozu ustálila na šestilitrové hodnotě. Startování zasunutím klíčku do štěrbiny vedle volantu je poněkud zdlouhavé, u tohoto vozu se ale s rychlými odjezdy z místa činu nejspíš nepočítá. Jinak rychlé řazení s krátkými drahami bylo trochu znesnadněno odpory kolem neutrální polohy, řízení poskytovalo zpětnou vazbu sice nenapadnutelně, leč okolo přímého směru byly reakce na pohyby volantem přece jen pomalejší. Což není chyba, ale vlastnost, daná nastavením u všech Passatu a jak jsme zjistili, bezezbytku převzatá i do tohoto vozu.

obrázek [555 x 380]

Čímž se dostáváme k jízdě: Ačkoli siluetou by mohlo auto evokovat větší chuť k dynamice a výrobce tento názor podporuje, v praxi se svezení od klasického sedanu neliší téměř vůbec. A opět: není to špatně, je to vrozenost. Pokud tedy řidič zlákán marketingem hledá v Passatu CC více sportovní podpory, nedojde o nic dál, než k možnostem daným vyššími motorizacemi a případnými elektronickými pomocníky.

Pokud jde o nadstandardní výbavu, užívali jsme si ve voze téměř výhradně tu, která je dostupná i v klasických Passatech. O tom, jak funguje hlídač jízdy v jízdních pruzích (který nejen že řidiče vzbudí, nakopne a snad i poleje vodou, zatímco sám srovná auto do žádaného směru), adaptivní regulace podvozku se třemi režimy nebo čerstvě superbovská motorizace 3.6 FSI se šestistupňovým DSG a pohonem 4x4 se tedy dočtete možná někdy jindy.

obrázek [555 x 245]

Závěr

Popravdě, ač se stejnou technikou, je Passat CC natolik svébytný, že bychom samostatný název nepovažovali za klamání zákazníka. Z pohledu výrobce jde nepochybně o levný způsob, jak založit na úspěch, zákazník zase dostane nadstandardně elegantní auto, od kterého ale nemůže chtít jízdně víc než od Passatu. Když to přijme, bude za hvězdu.

První cena vozu779.900,-Kč (1.8 TSI 118 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací818.400,-Kč (2.0 TDI DPF 103 kW)
Základní cena testovaného vozu818.400,-Kč (2.0 TDI DPF 103 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.018.000,-Kč (2.0 TDI DPF 103 kW)

Plusy

  • Vnější design
  • Motor, jeho spotřeba a odhlučnění
  • Sedadla
  • Možnosti příplatkové výbavy

Minusy

  • Název
  • Místo na výšku na zadních sedadlech
  • Ceny příplatkové výbavy
Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Passat CC

Cena v základní výbavě: 779 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 018 000 Kč

Základní výbava:Čelní airbagy řidiče a spolujezdce, možnost deaktivace u spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu a vzadu, 4 tříbodové bezpečnostní pásy, vpředu a vzadu s výškovým nastavením, vpředu s předepínači, elektronický stabilizační program ESP s impulsem do řízení, ABS s brzdovým asistentem, ASR, EDS a MSR, automatické spuštení výstražných světel při plném nouzovém brzdění Isofix, příprava pro připevnění 2 dětských sedaček na sedadlech vzadu, výstražný trojúhelník ve víku zavazadlového prostoru, automatická klimatizace "Climatronic", 2-zónové nastavení teploty (oddělené pro řidiče a spolujezdce), senzor kvality vnějšího vzduchu s automatickým přepnutím na vnitřní cirkulaci, rádio "RCD 310" s CD-MP3 přehrávačem, 4 x 20 W, 4 reproduktory vpředu a 4 reproduktory vzadu, vstup Aux-in ve středové konzole, okenní anténa, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, zrcátko u řidiče asférické, vnitrní zpětné zrcátko s automatickou clonou, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatické otevírání víka zavazadlového prostoru, dálkové odjištění víka zavazadlového prostoru a víčka nádrže, elektromechanická parkovací brzda, u vozu s aut. prevodovkou s funkcí "Auto Hold", komfortní startování "Press & Drive", posilovač řízení s proměnlivým účinkem, funkce "Coming/Leaving home", dešťový senzor, automatický spínač světlometů, 12V zásuvka vzadu a v zavazadlovém prostoru, přídavné elektrické vzduchové topení, ukazatel vnější teploty, palubní počítač s multifunkčním ukazatelem "Plus", kontrola poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách, sportovní podvozek (pouze u 118 kW TSI a 103 kW TDI), filtr pevných částic výfukových plynu DPF, 4 kola z lehkých slitin "Phoenix" 8 J x 17, samozacelující pneumatiky 235/45 R17, plnohodnotné rezervní kolo z lehkých slitin, halogenové světlomety se statickým odbočovacím světlem, chromovaný rám a žebra masky chladiče, chromované lišty okolo bočních oken, vnější zpětná zrcátka, nárazníky a kliky dveří v barvě vozu, sportovní sedadla vpředu výškově nastavitelná, s bederními opěrkami, sedadlo řidiče el. nastavitelné v 6 parametrech (bederní opěrka a sklon opěradla), potahy sedadel v ploché tkanině "Silversprint", 3ramenný volant v kůži s chromovanou dekorací výškově a podélně nastavitelný, hlavice řadicí páky v kuži, středová loketní operka vpředu s odkládacím prostorem a výdechy ventilace dozadu, zadní 2místné sedadlo nedělené a nesklopitelné, středová loketní opěrka, průvlak pro přepravu dlouhých předmětů, textilní koberečky vpředu a vzadu

Výbava testovaného vozu:Alarm "Plus" s ostrahou interiéru, nezávislým zdrojem, senzorem naklonění vozu a komfortním zavíráním, tempomat ovládaný samostatnou páčkou, parkovací systém "Parkpilot", zvuková signalizace odstupu směrem dopředu i dozadu, zobrazení situace na displeji rádia nebo navigace Rádio "RCD 510" s barevným dotykovým displejem, výkon 4 x 20 W, 8 reproduktoru, CD měnič pro 6 CD, přehrává MP3 i se zobrazením názvu skladeb, šachta pro SD kartu (pouze audio), Aux-in zdířka, záznam dopravního zpravodajství v celkové délce 4 minut (TIM), přístrojová deska, středová konzola a dveře s dekorací v designu "kartácovaný hliník", opěradlo zadních sedadel asymetricky dělené a sklopné, sedák nedělený, potahy sedadel v kůži "Nappa", vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla, bi-xenonové světlomety (pro potkávací i dálková světla), dynamicky reagující na směr jízdy, s automatickou regulací, sklonu, s ostřikovači a statickým odbočovacím světlem, 3ramenný multifunkční volant v kůži s chromovanou dekorací k ovládání mf. ukazatele, rádia a telefonu, mlhové světlomety, metalický lak

Modelu Fabia Combi hrozí ve Škodovce konec. Automobilka se zaměří na SUV Modelu Fabia Combi hrozí ve Škodovce konec. Automobilka se zaměří na SUV

Škoda Auto aktuálně pracuje na výrazném rozšíření své…

Symbolem dne práce odkudkoli se stává telefonní budka Symbolem dne práce odkudkoli se stává telefonní budka

Agentura Bison & Rose vytvořila z vyřazených…

Obliba železnice roste k rekordům, autobusy ztrácejí Obliba železnice roste k rekordům, autobusy ztrácejí

Osobní železniční doprava zažívá v tuzemsku posledních…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Passat CC
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 213
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 4.8 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 452 / 1405
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1466 / 494
Rozměr pneu:235/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4799
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2711
e) rozchod vpředu (mm): 1552
f) rozchod vzadu (mm): 1559
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení Volkswagen Passat CC
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,19
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Video: Od svodidel do svodidel s Passatem CC Video: Od svodidel do svodidel s Passatem CC

Někdy může má nehoda i šťastný konec, to když vznikne…

Konec aktuálního VW Passat CC se blíží Konec aktuálního VW Passat CC se blíží

Poslední exempláře současného Volkswagenu Passat CC…

 



 
Jak poznat, zda jsou pneumatiky ještě použitelné? Změřit hloubku dezénu nestačí!

Jak poznat, zda jsou pneumatiky ještě použitelné? Změřit hloubku dezénu nestačí!

Dnes 17:50

Řada řidičů každoročně touto dobou řeší otázku, zda jsou stávající pneumatiky ještě použitelné, nebo je lepší se jich zbavit. Víme, jak mít během pár vteřin jasno!




Blesk.cz

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Modelka a manikérka Vlaďka Erbová (35) se mohla vždycky pyšnit luxusní postavou a hlavně dokonalými křivkami,…

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl to od Horáčka i Ovčáčka

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl…

Češi budou mít v příští prezidentské volbě na výběr vedle prognostika, textaře nebo lékaře zřejmě i fyzikálního…

 

iSport.cz

Lístky na derby? Zmizely rychle, zbývá naděje na aukcích až za trojnásobek

Lístky na derby? Zmizely rychle, zbývá naděje na…

Na Spartě se zaprášilo za hodinu a půl. Na Slavii za hodinu. Takhle málo stačilo, v cuku letu bylo po lístcích.…

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu prošlapal cestu i Nedvěd

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu…

Byl jedním z nejúspěšnějších fotbalistů slavné éry české reprezentace: pod koučem Brücknerem si zahrál na dvou…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…