18.3. 2000

Spíše vzhledová proměna než generační skok - tak by se dal nazvat první dojem z inovované druhé nejmenší řady značky VW. Omlazovací kúra však tomuto modelu nepochybně prospěla - kromě subjektivních dojmů a objektivních vylepšení se začal projevovat i zájem zákazníků v autosalonech. Po prvním měsíci prodeje je to pro výrobce pozitivní signál.

Spíše vzhledová proměna než generační skok - tak by se dal nazvat první dojem z inovované druhé nejmenší řady značky VW. Omlazovací kúra však tomuto modelu nepochybně prospěla - kromě subjektivních dojmů a objektivních vylepšení se začal projevovat i zájem zákazníků v autosalonech. Po prvním měsíci prodeje je to pro výrobce pozitivní signál.

To že Polo prodělalo facelift, je znát na první pohled. Výrazná maska chladiče s logem zasahujícím do kapoty a světlomety s čirou optikou jsou nejviditelnějšími znaky unifikace, kterou značka razí i u vyšších modelových řad. Na zádi zaujme esteticky čistě řešený stěrač a zapuštěné třetí brzdové světlo.

Nejpodstatnějších změn však doznal interiér. Sedadla jsou podélně členěna do dvou barev a z hlediska pohodlí řidiče je lze hodnotit jako průměrné. Při delších cestách se ale negativně projevují relativně krátké sedáky vzadu a omezená možnost vysunutí opěrek hlavy na předních sedadlech. Tříramenný volant s optimálně silným věncem působí lehce sportovně a předznamenává nejpodstatnější část změn v interiéru - palubní desku. Na ní se totiž designéři lehce "utrhli z řetězu" - alespoň můžeme-li soudit z ostatních vozů koncernu. Dominantním prvkem jsou dva šedě orámované sdružené ukazatele, společně ukryté pod mohutnou černou stříškou. Celek má pravděpodobně působit sportovně a neformálně, nám se ale i po několika hodinách jízdy v tomto barevném zmatku hůře orientovalo. Snaha vměstnat všechny kontrolky dovnitř "budíků" pak způsobovala, že některé z nich se staly při jízdě obtížně čitelnými - nemluvě už o dvojí velikosti číslic na rychloměru.

Zbytek palubní desky je možno označit za odpovídající dané třídě - přirozeně zaoblené linie bez extravagancí a čistě zakomponované výdechy větrání jsou nejviditelnějšími doklady. V této souvislosti nelze nepřipomenout poměrně strohou palubní desku Škody Fabia - o důvodu tak velikého rozdílu v rámci koncernu ale nechceme spekulovat. V základní výbavě působí Polo poněkud spartánsky, námi testovaná verze byla vybavena řadou prvků na přání - i to přispělo k tomu, že jsme si přes počáteční nedůvěru na nové Polo rychle zvykli.

Zavazadlový prostor je vzhledem k vnějším rozměrům vozu i prostoru na zadních sedadlech odpovídající. Relativně vysoko položené madlo pátých dveří nebylo ani po delší jízdě špinavými silnicemi výrazně znečištěné, takže otevírání proběhlo bez jinde obvyklého zašpinění rukou. Samotný zavazadlový prostor pak je, například oproti Fabii, hůře přístupný a také podběhy zadních kol do něj zasahují více. Běžné nároky na zaplnění ale bez problémů splňuje.

Testovaný vůz byl vybaven motorem o objemu 1,4s nejvyšším výkonem 44kW, který dosahuje při 4700 otáčkách za minutu. V provozu je tato v koncernu hojně využívaná pohonná jednotka charakteristická hlavně lehce vyšší hladinou hluku v kabině. Při snaze o svižnou jízdu je také nutno ji hodně vytáčet i při malém zatížení vozu. Hluk motoru přitom překvapivě s rostoucími otáčkami stoupá jen velmi málo.

Výrobcem udávané kombinované spotřeby 6,3 l/100 km jme ale nedosáhli - nutno ovšem zdůraznit, že při přebírání měl vůz najeto jen 200 km, takže tuto hodnotu můžeme, po zajetí vozu, považovat za reálnou.

V provozu se Polo chová předvídatelně. Vůz rozhodně neoplývá velkou živostí, jeho silnou stránkou jsou naopak manévrovací schopnosti. Při vyšších rychlostech nechává drobné příčné nerovnosti téměř bez povšimnutí a na prudké reakce volantem reaguje poslušně, byť s větším náklonem. Tuhá charakteristika podvozku pak umožňuje sice bezpečný průjezd zatáčkami, ale například při jízdě ve vyjetých kolejích vyžaduje ovládání auta cvik, hlavně během předjíždění.

Pětidveřové Polo lze za pětimístné označit skutečně jen nouzově - na delší vzdálenosti se s relativním pohodlím svezou pouze čtyři dospělí lidé - ani oni ale nemají hlavně na zadním sedadle přebytek místa. Naopak prostor pro hlavu nám i vzadu připadal dostatečný. Ani po několika stovkách kilometrů jsme na rozdíl od jiných srovnatelných vozů necítili výraznou únavu z řízení - například posilovač řízení působí jako by byl vybaven proměnnou charakteristikou účinku a i na dálnici se volant ovládá velmi jistě. Jde přitom o standardní model s konstantním účinkem bez závislosti na rychlosti.

Faceliftované Polo bude určitě nejvíce srovnáváno se Škodou Fabia. Objektivně můžeme oba vozy hodnotit jako prakticky totožné a záleží jen na zákazníkovi, která kritéria u něj při výběru převáží. Pokud hledá spolehlivé malé auto, s mladým image a slušným komfortem, bude VW Polo dobrou volbou.

Spolupracujeme s Tipcars.com
Soutěž Autogirl 2014

Cena v základní výbavě: 312 700 Kč Cena v testované výbavě: 355 200 Kč

Základní výbava:ABS, airbag řidiče, imobilizer, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, tónovaná skla

Výbava testovaného vozu:centrální zamykání, el. okna vpředu, textilní koberečky, přední mlhová světla, el. ovládaná vyhřívaná zpětná zrcátka, vyhřivané trysky ostřikovačů, autorádio Beta

Technické údaje
Motor
Typ motoru:zážehový
Válce / ventily:4 / 2
Zdvihový objem (ccm):1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min):44 / 4700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):116 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h):160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s):14.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km):- / - / 6.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l):245 / 975
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg):1025 / 400
Rozměr pneu:155
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm):3743
b) šířka (mm):1632
c) výška (mm):1418
d) rozvor (mm):2407
e) rozchod vpředu (mm):1350
f) rozchod vzadu (mm):1380
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm):840 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm):600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm):990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm):1400
l) šířka vzadu (mm):1400
délka sedáku vpředu (mm):510
délka sedáku vzadu (mm):470
výška opěradla vpředu (mm):610
výška opěradla vzadu (mm):530
místo vzadu pod předním sedadlem:ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,50
 









Doporučujeme
Škoda Fabia III se postupně odhaluje, tohle je její světlomet Škoda Fabia III se oficiálně odhalila. Vše, co o ní víme.

Škodovka po kouskách odhalovala novou Fabii. Premiéra…

Ojetý Ford S-Max: Turbodiesel 2.0 TDCI je sázka na jistotu Ojetý Ford S-Max: 2.0 TDCI je jasná sázka na jistotu

Diesely jsou spolehlivé, na benzinovou jednotku v bazaru…

 




Autoslevy


Volkswagen Polo - malý Golf Volkswagen Polo - malý Golf

Na jaře roku 1975, se v nabídce automobilky Volkswagen…

Volkswagen uvádí doplňky pro modernizované Polo Volkswagen uvádí doplňky pro modernizované Polo

Rozsáhlá nabídka prvků, připravených zvýšit atraktivitu i…

 

Související články
Toyota Yaris 1.33 vs. Volkswagen Polo 1.2 TSI Toyota Yaris 1.33 vs. Volkswagen Polo 1.2 TSI

Porovnávat auta kvůli novým světlům by nedávalo smysl.…

Volkswagen Beetle GSR – Porsche by se divil Volkswagen Beetle GSR – Porsche by se divil

Druhá novodobá generace modelu Beetle je bez nadsázky tím…

 




 
Škoda Fabia II: Na stovky zájemců se již nedostane

Škoda Fabia II: Na stovky zájemců se již nedostane

Dnes 09:48

Zájem o končící druhou generaci modelu Škoda Fabia je velký, automobilka i přes mimořádné směny nebude schopna uspokojit všechny zákazníky.




Blesk.cz

Focení hanbatých fotek mobilem: 7 rad, aby vám je hackeři neukradli

Focení hanbatých fotek mobilem: 7 rad, aby vám je…

Odhalení, znemožnění a zostuzení. Přesně to zažily Jennifer Lawrence, Kristen Dunst, Kate Upton a stovka dalších…

Druhá světová válka v barvě: Ojedinělé snímky připomínají 75. výročí propuknutí konfliktu!

Druhá světová válka v barvě: Ojedinělé snímky…

Přes 70 milionů mrtvých, šest let a dva dny plné střelby, umírání a beznaděje a podle historiků nejkrvavější…

 

iSport.cz

Klinsmann chce uspět s mladíky. Chválí Rosického, Plzeň i Spartu

Klinsmann chce uspět s mladíky. Chválí Rosického,…

Zatímco čeští fotbalisté finišují s přípravou na start kvalifikace mistrovství Evropy příští týden proti…

Vrba: Vím, co chci hrát na Nizozemce, o sestavě představu mám

Vrba: Vím, co chci hrát na Nizozemce, o sestavě…

Kouč fotbalové reprezentace Pavel Vrba si přeje ve středečním přípravném utkání se Spojenými státy americkými,…

 

Reflex.cz

Zahalování žen je politickým symbolem islámu. Ten chce Šabatová a ministr Chládek?

Zahalování žen je politickým symbolem islámu. Ten…

Ombudsmanka Anna Šabatová a další čeští multikulturalisté (například ministr školství Chládek z ČSSD) veřejně…

Zeman varoval Sněmovnu: Pokud prosadíte služební zákon s politickými náměstky,  podám stížnost na Ústavní soud

Zeman varoval Sněmovnu: Pokud prosadíte služební…

Prezident Miloš Zeman varoval Sněmovnu, že pokud přes jeho avizované veto prosadí novelu služebního zákona s…