Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Up! GT přijede v roce 2013, s výrobou sporťáku BlueSport a MPV New Bulli se nepočítá

David Bureš
Diskuze (24)
Miniaturní hot-hatch dostal zelenou, před MPV s retro tvary a sporťákem dá VW přednost vozům SUV.

Automobilka Volkswagen na pařížském autosalonu naznačila, jaké vozy z její dílny můžeme v blízké době čekat a s jakými do budoucna nepočítá. O budoucích plánech Volkswagenu mluvil s britským magazínem Autocar šéf vývoje a výzkumu značky Ulrich Hackenberg.

V příštím roce se dočkáme hned dvou variant miniauta Up!. Tou první je sportovní Up GT!, jehož podobu VW naznačilo stejnojmenným konceptem z loňského roku.

Automobil má být poháněn litrovým tříválcem o výkonu 81 kW a točivém momentu 163 Nm, který má spolupracovat se šestistupňovou manuální převodovkou. Vedle toho Up GT! dostane upravené nastavení podvozku a specifické tvary.

V příštím roce dorazí na trh také elektrický e-Up!, před koncem letošního roku se začne prodávat verze na stlačený zemní plyn (CNG).

Naopak s výrobou konceptů BlueSport a Bulli se v blízké době nepočítá. Hackenberg uvedl, že VW chce raději vyvíjet další SUV. Jedním z nich má být malý crossover, který bude konkurovat Nissanu Juke nebo Mini Countryman.

Malé SUV se má začít prodávat v roce 2014. Jeho základem bude nová modulární platforma MQB.

Šéf vývoje a výzkumu VW přiznal, že koncept sporťáku BlueSport z roku 2009 byl skutečně připraven na sériovou výrobu. V současnosti ale prodeje v tomto segmentu dle Hackenberga klesají, a tak by VW nebylo schopno udělat z něj výdělečný vůz.

Naděje na výrobu BlueSportu přesto existují. Hackenberg o něm nechce v blízké době mluvit se členy představenstva automobilky, protože jejich odmítnutí auta by podle jeho názoru znamenalo jeho konec. Pokud však VW v budoucnu přijde na to, jak BlueSport udělat výdělečný, může se ve výrobě objevit poměrně rychle.

Loňská studie New Bulli je také u ledu. Toto MPV s retro vzhledem, navazujícím na model Typ 2, který byl poprvé představen v roce 1950, by si totiž údajně nenašlo zákazníky. „Nenašli jsme pro něj trh,“ vysvětlil Hackenberg.

David Bureš
Diskuze (24)
Avatar - white label
1. 10. 2012 23:35
Re: ako konkurent twinga R.S.
To jo...
1. 10. 2012 23:21
Re: ako konkurent twinga R.S.
Nemá, ale to označení by mělo představovat nějaké hodnoty. Tím chci říct, že tohle GT je od R.S. ještě o kus dál.
1. 10. 2012 22:37
Re: Prosim nepouzivat slovo sportak...
Aha, takže si pleteš podstatné a přídavné jména. To mnohé vysvětluje. :-!
Avatar - white label
1. 10. 2012 21:35
Re: Prosim nepouzivat slovo sportak...
Sranda byla v uvozovkách, myšleno spíš jako zábava (tohle slovo je zase v této souvislosti příliš zprofanované) za volantem. A i z toho Trabantu by šla podobně udělat nějaká sprotovnější/zábavnější verze.
Ty jsi zjevně pleteš pojem sportovní/sportovnější a rychlé/rychlejší (v přímce) auto.
I kdybys do toho Transporteru narval třeba V12 TDI, a měl tak hustokrutopřísné zrychlení, bude to mít se sportovním autem společného mnohem míň, než mini Up! GT se zrychlením třeba trojnásobným.
Sportovní jízda není zdaleka jen o zrychlení a absolutní rychlosti, na to ti dnes stačí i kdejaké silnější SUV, včetně mnoha dieselových.
Avatar - white label
1. 10. 2012 21:25
Re: Prosim nepouzivat slovo sportak...
Slovo sportovní (nikoli přímo sporťák) je v tomto případě myšleno relativně vzhledem k běžným verzím Up!u, potažmo v rámci třídy mini.