Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba prototypů I.D. je za dveřmi. Produkce elektrické budoucnosti VW odstartuje za pár dní

Stanislav Kolman
Diskuze (13)
První prototypy hatchbacku Volkswagen I.D. začnou z výrobních linek ve Zwickau sjíždět již příští měsíc. S plným náběhem vyrobí továrna až 1500 elektromobilů denně.

Elektrická budoucnost je aktuálně pro značku Volkswagen téma číslo jedna. Hodně jsme o ní slyšeli už na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a nejinak tomu bylo letos v Ženevě. Stěžejním projektem německého koncernu je rodina I.D., která čítá hatchback, crossover, mikrobus a velký autonomní sedan.

Prvně jmenovaný vůz má do sériové produkce vstoupit v listopadu 2019. I když nás tedy od oficiálního startu výroby dělí více než rok a půl, první kousky začnou vznikat již letos v dubnu. Půjde o předsériové prototypy posazené na nové modulární platformy MEB.

„Přípravy na elektrickou ofenzivu pokračují podle plánu. S investicí kolem 25,4 miliard korun transformujeme náš závod Zwickau na evropské centrum elektrické mobility,“ uvádí Volkswagen o závodě, ve kterém budou vznikat všechna auta na platformě MEB pro Evropu.

S plným náběhem produkce zvládne závod vyprodukovat až 1500 aut denně, další výrobní prostory vznikají v Číně a Severní Americe. „To znamená, že produkce nové generace elektromobilů začne na třech klíčových místech světa téměř současně,“ dodávají zástupci automobilky VW.

Rodina elektromobilů I.D. je opravdu různorodá. Hatchback I.D. je vlastně nástupem elektrického Golfu, crossover I.D. Crozz odpovídá na největší trend dnešní doby a I.D. Buzz nechává vzpomenout na ikonický minibus. V Ženevě pak Volkswagen ukázal velký sedan, ve kterém byste volant hledali marně. Koncept I.D. Vizzion avizuje, že kromě elektrického pohonu se koncern soustředí i na vývoj autonomních systémů.

Stanislav Kolman
Diskuze (13)
17. 3. 2018 14:41
Re: Pěkné
Toto nenahradí vôbec nič, ako každá štúdia... Iba ukazuje tvary a štylistické prvky, ktoré by sa na budúcich autách mohli objaviť. Jedným z účelov dizajnových štúdií sú aj reakcie verejnosti, riešia sa tvary, riešia sa proporcie, ale pochybujem, že nejak zvlášť prihliadali na priestorové pomery v kabíne. A podľa toho, ako sú posledné modely VW riešené, by som sa nedostatku priestoru ani u novinky týchto tvarov vôbec nebál. A je jedno, či by to bol Golf alebo Polo, alebo niečo celkom iné. ;-)
Avatar - Blue Sun
17. 3. 2018 07:54
Re: Pěkné
Jen vidím ten design, to docela stačí. Hodně skloněné čelní sklo posouvá nezbytně celý vznitřní prostor dozadu, jinak totiž řidič bude sedět s hlavou v předním okně. I na těch obrázcích je to vidět.
Jako studie hezké, ale Golf to nenahradí.
16. 3. 2018 18:56
Re: Omyl, schizofrenie se nekona
Je to me prani, aby se EV vyrabelo vic.

A od VW obzvlast, bude-li tim nahrazen "clean-diesel" ;-)

Problem je ten, ze VW ve skutecnosti o elektromobilitu zajem nema.

Shlednul jsem celou jejich tiskovku. Temer pokazde, kdyz Müller mluvil o EV, tak se zakoktal :-) Proc asi?
Jinak v mediich jsou podle me zamenovany "investice do baterii" s kontrakty na nakup baterii. VW (narozdil od Tesla, Mercedes atd.) neplanuje vlastni vyrobu baterii.
Baterie budou dodavat Samsung, LG a jeste Cinani.
Co se tyce skutecnych investic do EV, tak jsou samozrejme zlomkem investic do ICE.

Ale to je jedno. At tech EV (s baterkama ala Korea, zdravim andyho :-) ) je co nejvic.
16. 3. 2018 18:49
Re: Prostor
Prosím ťa, a ako ťa vôbec napadlo hodnotiť priestorové pomery virtuálnej štúdie? Vidíš malú medzeru na kolená pred zadnými sedadlami, a čo ten priestor pred prednými sedadlami? Celkovo sa riešenie interiéru vymyká realite, stačí si všimnúť iba naznačený volant, takže je jasné, že praktické hľadisko môžeš z hodnotenia úplne vylúčiť. Ide len o dizajn, a ten, myslím si, je nad rámec zvyklostí VW naozaj vydarený.
16. 3. 2018 18:45
Re: Pěkné
Tak to máš teda zvláštny vkus, kamoš, to ti poviem. Na mňa pôsobí tá štúdia vyslovene pozitívne. A z čoho usudzuješ, že obetuje na úkor dizajnu praktičnosť a priestor? Máš nejaké relevantné informácie?