25.7. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Vysmívaný Aston Martin Cygnet je dnes sběratelsky zajímavý. Proč roste jeho cena?

 

Dát skoro milion korun za přeznačkovanou Toyotu iQ se zdálo jako hloupost. Dnes se ale ukazuje, že majitelé Astonu Martin Cygnet při jeho nákupu neprohloupili.

Aston Martin Cygnet se zpětně jeví jako jeden hodně nepovedený projekt. Britská značka se kvůli emisním normám rozhodla v roce 2011 nabídnout přepracovanou verzi Toyoty iQ, drahé miniauto s logy britského výrobce ale zákazníky nezaujalo. Místo plánovaných 4.000 kusů ročně se ho za dva roky prodalo ani ne 150 kusů. Pro těch pár desítek klientů, které auto koupili, to ale bylo terno. Cena Cygnetu pomalu roste.

Po letech se totiž ukazuje, že díky nízkému počtu vyrobených kusů se z Cygnetu stává sběratelská rarita. V roce 2011 se tak mohlo zdát jako šílenství dát minimálně 958.000 korun za Toyotu iQ s jiným designem, po pár letech se to ale projevuje jako výhodná investice. Autíčko si úžasně drží svoji cenu, což není pro všechny Aston Martiny samozřejmost.

Video

Když se totiž podíváte na právě nabízené ojeté exempláře, zjistíte, že jsou nabízeny za částky okolo 30.000 liber (cca 871.000 korun), tedy částky blížící se původní ceně auta. A díky obecně rostoucím cenám starších aut (hlavně těch v něčem raritních) se dá očekávat, že ceny ojetých Cygnetů dále porostou. Zvlášť s ohledem na to, že si jejich majitelé uvědomují, že Cygnet není tak špatné auto, jak se dříve tvrdilo.

Pohled zpět: připomeňte si český ceník Aston Martinu Cygnet

„Udržují si svojí cenu, protože si jejich majitelé uvědomují, že jsou lepšími auty, než se o nich říká. Od té doby navíc nevzniklo žádné podobné miniauto,“ uvedl serveru Drive Tribe pod rouškou anonymity jeden z prodejců, který pár Cygnetů již prodal. Podle jeho slov přitom auto nekupují jen stávající majitelé vozů značky Aston Martin, ale i ti, kteří automobil tohoto výrobce doposud nevlastnili. Původně měl být Cygnet nabízen jen stávajícím klientům Aston Martinu, časem ale výrobce kvůli nízkému zájmu klientů od tohoto požadavku odstoupil.

Otestovali jsme: Toyota iQ 1,0 (50 kW) – Má pod čepicí

Jestliže už si charakter Aston Martinu Cygnet nepamatujete, připomeňme, že byl poháněn čtyřválcem 1.33 Dual VVT-i o výkonu 72 kW, který byl dostupný i pro výchozí iQ. Aston Martin později přiznal, že prosazoval i zástavbu přeplňovaného motoru, kterým chtěl zaujmout zákazníky z amerických metropolí, Toyota se ale takovým projektem nechtěla zabývat.

Ve srovnání s výchozím autem se Cygnet výrazně lišil svým designem, ať už svébytně tvarovanou maskou chladiče ve stylu ostatních vozů značky, nebo přepracovanou zádí. Výrazně přepracována byla i kabina, změnil se volant, hlavice řadicí páky či samotná palubní deska. Důležitou změnou proti Toyotě bylo také použití luxusnějších materiálů. Výroba skončila v roce 2013, a to nejen kvůli nízkému zájmu zákazníků, ale i kvůli tomu, že i Toyota v té době už pomalu plánovala konec produkce výchozí iQ.

Spolupracujeme s TipCars.com
Prodej Zentivy postoupil do závěrečné fáze Prodej Zentivy postoupil do závěrečné fáze

Skupina Sanofi o prodeji za cenu 48 miliard korun od…

Imunitní výbor nedoporučil vydat komunistu Ondráčka k trestnímu stíhání Imunitní výbor nedoporučil vydat komunistu Ondráčka k trestnímu stíhání

Mandátový a imunitní výbor nedoporučil sněmovně vydat…

Výstavba bytů čeká v Praze na úřední razítko násobně déle než před deseti lety Výstavba bytů čeká v Praze na úřední razítko násobně déle než před deseti lety

Doba pro povolení stavby bytového projektu v Praze se od…

 
Zdroj: Drive Tribe

Štítky Aston Martin Video Bazar Minivozy

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Nová platforma MEB koncernu Volkswagen je určena výhradně…

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu,…

 






 



Blesk.cz

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně na dialýze!

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně…

Selhávající ledviny a nutnost pravidelně docházet do nemocnice na dialýzu. Bývalý ekonom Jan Dostál (76) patří…

Přiznání ve Výměně: Manžela mlátím, vzala jsem na něj i nůž! A on mlátí zase mě

Přiznání ve Výměně: Manžela mlátím, vzala jsem na…

Ve středeční Výměně manželek se střetnou dvě rodiny z rozličných poměrů. Jedna rodina žije naprosto idylickým…

 

iSport.cz

Košťálkův příběh. V zámoří mu říkali: Nic nevymýšlej. Ve Spartě válí

Košťálkův příběh. V zámoří mu říkali: Nic…

Šest let dřel, aby si splnil sen: zahrát si v NHL. Nepovedlo se. Jana Košťálka ve Winnipegu plácli do škatulky…

Galavečer FIFA: Přehlídka odvážných dekoltů i rodin slavných fotbalistů

Galavečer FIFA: Přehlídka odvážných dekoltů i rodin…

V Londýně už 66 let vládne britskému impériu královna Alžběta II. Na pondělním vyhlašování ankety o nejlepšího…

 

Reflex.cz

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše civilizace končí

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše…

Míra cenzury v našem civilizačním okruhu je dnes vyšší, než byla za komunismu i nacismu. Západní Evropa trestá…