27.9. 2012 Jiří Červenka Jiří Červenka

Z Paříže živě: Koncernový večer VW jako čekání na senzaci, která nepřišla

 

S čestnou výjimkou jednoho nového kombíku se tentokrát tradiční předautosalonová prezentace skupiny Volkswagen nesla ve znamení už známých modelů.

Již tradičně představuje stále se rozrůstající skupina Volkswagen své hlavní premiéry v předvečer velkých autosalonů. Letošní prezentace byla stejně pompézní jako vždycky: tisícihlavý dav novinářů z celého světa, dramatická hudba, ohromující světelná a choreografická vystoupení jako předěly před krátkými prezentacemi jednotlivých značek. Čeho se ovšem tentokrát poněkud nedostávalo, byly skutečně přelomové novinky.

Samozřejmě, Volkswagen Golf sedmé generace významnou novinkou je. Jenže ten už svoji statickou premiéru měl a na koncernovém večeru se tak hovořilo hlavně o dosud nepředstavené verzi Bluemotion s emisemi CO2 na úrovni 85 g/km. Počítáte správně, to odpovídá kombinované spotřebě jen 3,2 l/100 km. Protože pro nás to bylo první osobní setkání s Golfem, využili jsme všeobecné tlačenice po prezentační části k alespoň krátké obhlídce.

Nepřehlédněte: Vše o Škodě Rapid ve speciální příloze Auto.cz

Víte, jak někdy dokáže auto vypadat naživo úplně jinak než na fotkách? Tak nový Golf není ten případ. Vypadá prostě jako Golf, kterému přimhouřené světlomety dodávají poněkud zlověstnější výraz. Na rozdíl od šesté generace nepředstavuje „sedmička“ významný skok ve vnímané kvalitě interiéru: volba materiálů i jejich povrchová úprava zůstávají na úrovni dosavadního modelu. Příjemným překvapením byly dlouhé sedáky prezentované verze Bluemotion.

Volkswagen konečně upustil od „šuplíkové” zástavby navigace, která zejména v českých podmínkách de facto znemožňovala parkování Golfu a jeho koncernových příbuzných na ulici. Displej je tentokrát oddělený od hlavních ovládacích tlačítek. Grafické rozhraní komunikačního/zábavního/navigačního systému pak získalo modernější vzhled.

Co bude v Paříži k vidění? Podívejte se na náš přehled

Na stejné platformě MQB jako Golf stojí i další koncernová novinka, SEAT Leon. Kompaktní hatchback dovedně kombinuje teutonskou napjatost ploch s filigránskými jižanskými detaily, jako je optika světlometů nebo vzor litých kol. Palubní deska potvrzuje sportovní naturel SEATU výrazným natočením středové konzoly směrem k řidiči, téměř jako v modelech BMW z 90. let.

Zavazadlový prostor dosahuje úctyhodného objemu 380 litrů, ovšem jen za cenu horší využitelnosti – oproti Golfu je výškový rozdíl mezi dnem zavazadelníku a nakládací hranou téměř dvojnásobný. Sklopením zadních opěradel navíc nevznikne zcela rovná plocha, což platí i v případě třetí koncernové novinky na modulární platformě – Audi A3 Sportback. Ten ostatně také není horkou novinkou, první fotografie jsme už viděli a s krátkou A3 nové generace jsme dokonce i jezdili. Za zmínku ale stojí fantastická sportovní sedadla S line s integrovanými opěrkami hlavy a kosočtvercovým prošíváním na způsob Bentley, která jako by do kompaktu zabloudila z kategorie nejméně o dva segmenty vyšší.

Profesor Vahland ze Škody představil Rapid a nezapomněl přitom ukázat škrabku na led ve víčku nádrže. Eckhard Scholz, kterého jsme donedávna znali jako šéfa vývoje mladoboleslavské značky, nyní vede divizi Volkswagen užitkové vozy a v Paříži se pochlubil modelem Cross Caddy, což je nová „Scout“ verze populárního rodinného minivanu s užitkovými kořeny.

Pokud jde doufali, že letité Gallardo se v Paříži dočká nástupce, doufali jste marně. Místo toho Stephan Winkelmann přivezl na pódium další facelift modelu, jehož vzhled i technika vedle maranellské konkurence nenávratně zastarávají.

Wolfgang Schreiber má v koncernu na starosti obě značky na B a ve funkci je teprve od června. Proto je otázkou, zda právě jemu klást za vinu, že letošní pařížské premiéry Bugatti i Bentley se zdají být poněkud irelevantní. Další varianta Veyronu už musí nudit i arabské šejky, kvůli nimž se tyto „limitované edice limitovaných edic” vymýšlejí, a kromě toho, Grand Sport Vitesse SE byl k vidění už v Pebble Beach. A závodní Bentley specifikace GT3?

Jistě obdivuhodný inženýrský počin, který se možná vyvine v úspěšný komerční program klientských vozů. Jak ale okruhové náčiní pro závodníky-gentlemany jde dohromady s tradicí opulentních těžkotonážních kupé, zůstává autorovi těchto řádek skryto v mlze otazníků.

VW Golf s 1,2 TSI v Česku od 339.900 Kč; ve výbavě má dotykový displej, klimu i pět dveří

O oživení se naštěstí postaral poněkud nečekaný host: Gabriele del Torchio, šéf značky Ducati, přijel stylově v kožené bundě a na modelu Multistrada S Pikes Peak, aby angličtinou s neodolatelným italským přízvukem pozdravil ředitele Audi Stadlera a připomněl publiku, že italský výrobce motocyklů se nedávno stal součástí impéria VW.

To nejlepší nicméně koncern ukázal prakticky na začátku, když na pódium za doprovodu burácející hudby vplul koncepční plug-in hybrid Panamera Sport Turismo. Po prezentaci bohužel Panamera „kombi“ nezůstala k dispozici pro statickou prohlídku, ale i tak jsme si stihli všimnout, že jí to neobyčejně sluší.

LED světlomety zbavily příď jistého náznaku odulé měkkosti, který je patrný v rysech současné Panamery, zatímco dodatečný prostor pro zavazadla konečně vtiskl bočnímu pohledu dynamický švih, který sedanu tolik chybí. Světelný pás spojující útlé zadní svítilny odkazuje na modely 911 s pohonem všech kol a širokou karoserií.

Pokud si Porsche chce konceptem otestovat reakce veřejnosti, troufáme si předvídat, že odezva bude bouřlivě pozitivní – a dost možná způsobí ještě větší vrásky na čele vedení Ferrari, jehož FF se neprodává zdaleka tak dobře, jak Maranellští doufali.

Mimo záznam jsme z úst blízkých automobilce Porsche zaslechli, že i kdyby se Sport Turismo nakonec nevyrábělo, uvidíme jeho tvář s LED světlomety a ostřeji řezaným nárazníkem příští rok při faceliftu Panamery sedan.

První kombi značky Porsche je zpráva jistě důležitá, ale jinak letošní koncernový večer nepřímo naznačil, že skupina VW si další esa v rukávu schovává na lepší časy. Anebo ne? Tiskové konference na autosalonu začínají už ve čtvrtek v osm ráno a koncernové značky je mají mezi prvními. Nezapomeňte průběžně sledovat Auto.cz!

Mimochodem, už jste viděli nový Volkswagen Golf GTI?

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery

Správa sociálního zabezpečení obstavila jeden účet…

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety? Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety?

Automobilka Apollo své nejnovější superauto Intensa…

 





 
Hunta Overcomer: Seznamte se s běloruským monstrem, které zvládne jakýkoliv terén. Umí i plavat!

Hunta Overcomer: Seznamte se s běloruským monstrem, které zvládne jakýkoliv terén. Umí i plavat!

Dnes 09:21

Chcete investovat do čistokrevného offroadu a ježdění v ledových krách je pro vás denní chleba? Těžko byste hledali lepšího služebníka…




Blesk.cz

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či černé barvě

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či…

Chystáte se rekonstruovat kuchyň nebo třeba jen vyměnit kuchyňskou linku? Pak byste určitě měli vědět, jaké…

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt za burana! Inspirujte se vzory, poučte z průšvihů

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt…

Počátek roku patří bálům, jež v únoru finišují, do půli března doznívají a jsou považovány za gala vrchol…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře jako pod Jarolímem

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře…

S Basilejí sehrál duel proti nejlepšímu týmu Česka. A pro Plzeň měl Marek Suchý jen slova uznání. „Nedivil bych…

 

Reflex.cz

Příběh nejbohatší Rusky a první miliardářky země, která vlastní hotel i v Česku

Příběh nejbohatší Rusky a první miliardářky země,…

Světové žebříčky úspěšnosti se většinou plní samými mužskými jmény. Na seznam ale nedávno přibylo jedno ženské.…

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho navrhuje tak, aby nikdy nemohlo uspět?

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho…

Jedním z velkých politických hitů posledních týdnů je bezpochyby referendum. Na první pohled vypadá lákavě, že…