Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2018. Velká fotogalerie toho nejošklivějšího a nejdivnějšího z letošního autosalonu

David Bureš
Diskuze (1)
Vozidlo schopné jezdit na souši i po vodě, podivné závodní SUV i retro sporťák s technikou Corvette. I taková díla jsou letos k vidění na ženevské autoshow.

Na ženevském autosalonu letos prezentuje 180 vystavovatelů na 110 novinek, které jsou k vidění ve světové nebo evropské premiéře. Zatímco některá prezentovaná auta upoutají pozornost svoji krásou (Peugeot 508, Ferrari 488 Pista), jiné naopak vyvolávají spíše překvapení, nebo dokonce zděšení. A právě na takové automobily jsme se zaměřili v tomto přehledu. Jak si můžete ověřit, je to ve výsledku různorodá směsice toho nejošklivějšího a nejdivnějšího z letošní Ženevy:

Corbellati Missile

V Ženevě je k vidění množství sporťáků a supersportů, přičemž Corbellati Missile patří mezi nejpodivnější z nich, zvlášť v tom zvláštním bílém laku. Technická data však vyrážejí dech, supersport s karbonovou karoserií je poháněn devítilitrovým vidlicovým osmiválcem, který je díky dopingu dvou turbodmychadel naladěn na neskutečných 1.800 koní (1.323 kW) a 2.350 N.m. Jaká bude ovladatelnost takové bestie s pohonem výhradně zadní nápravy nechceme ani spekulovat, stejně tak nebudeme komentovat reálnost údajné maximální rychlosti převyšující 500 km/h. Když to ale firma primárně zabývající se šperkařstvím říká, tak to přece musí být pravda, ne?

Eadon Green Zeclat

Zeclat je nejnovější dílo firmy Eadon Green Felixe Eadona, milovníka historických automobilů. Svojí retro karoserií sice evokuje sporťáky meziválečného období, třeba ve stylu Morganů, chameleonová modrofialová barva v Ženevě vystaveného exempláře je ale dost moderní prvek, který se k autu moc nehodí. Dle vnějších tvarů byste to asi nepoznali, Zeclat je ale každopádně jen překarosovaný Chevrolet Corvette C7, což poznáte nejen v kabině, ale také pod kapotou. V útrobách pracuje 6,2litrový vidlicový osmiválec naladěný na 338 kW a 630 N.m, který je možné kombinovat se sedmistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem jako u výchozího auta.

Hyundai Kite

Pozornost veřejnosti na ženevském stánku Hyundaie byla upřena hlavně na novou generaci SUV Santa Fe, a tak si někteří návštěvníci možná ani nevšimli další novinky korejské značky. Světovou premiéru v Ženevě totiž oslavil koncept Hyundai Kite, která na rozdíl od jiných děl prezentovaných v Palexpu neumí jezdit a létat, ale jezdit na suchu a na vodě. Jedná se o dvoumístnou buginu, která se dá přeměnit v jednomístný vodní skútr. V obou případech se přitom spoléhá na elektrický motor. Dílo vzniklo ve spolupráci se studenty turínského Evropského institutu designu (IED).

Italdesign Audi Pop.Up Next

Stále více firem věří létajícím automobilům a koketují s myšlenkou takového vozidla. Jen málokdy ale něco takového dopadne pohledně. V Ženevě takové dílo prezentuje také studio Italdesign, a to ve spolupráci s automobilkou Audi a výrobcem letadel Airbus. Dílo Pop.Up Next je dvoumístná kabina s ultralehkou konstrukcí a elektrickým pohonem, kterou je možné spojit buď s pojízdným „automobilovým“ modulem, nebo létajícím „letadlovým“ modulem. Letošní verze navazuje na loňskou studii, též prezentovanou v Ženevě, ve srovnání s níž má však jiný interiér a výrazně lehčí konstrukci.

Klassen Range Rover +1016 mm

Z tuningových firem jako vždy prezentovalo podivné kreace Mansory, společnost Klassen mu ale letos čile konkuruje, jedno z jejích děl bylo zkrátka nepřehlédnutelné. Řeč je o Klassen Range Rover Autobiography +1016 mm, který patří mezi největší exponáty letošní ženevské výstavy. Jedná se totiž o limuzínu na bázi Range Roveru, která je ve srovnání s britským luxusním SUV natažená o 1.016 mm. Luxusní interiér je navíc chráněn i proti střelbě, Klassen slibuje stupeň ochrany proti balistickým střelám 7, respektive 9.

Mansory Bugatti Veyron Vivere

Mistr v tvorbě nevkusných automobilů, německá firma Mansory, v Ženevě představuje hned několik svých děl. Pozornost poutají snad všechna, byť ne vždy kvůli pozitivnímu dojmu. To přesně platí i pro vystavené Bugatti Veyron. Speciálně upravený automobil dostal v rámci kreace nazvané Vivere nejen upravený tvar karoserie, ale především extravagantní barevné zpracování. Panely karoserie byly totiž nahrazeny speciálním karbonovým vzorem nazvaným Marble Collage, který připomíná mramor. Jestli vám takový vzhled k jednomu z nejrychlejších aut planety nesedí, nejste sami, my bychom mramor také raději nechali vyhrazený chodníkům.

Renault EZ-GO

Největší pozornost na ženevském stánku Renaultu je upřena na studii EZ-GO, která je dalším náznakem autonomní a elektrické budoucnosti automobilů. Jedná se o předobraz auta „na přání,“ které si máte zavolat k sobě domů a ono samo v daný čas dorazí, aby vás dovezlo na určené místo. Aby se při jízdě cestující nenudili, je jednoduše tvarovaná „krabice“ vybavená palubní wi-fi, nechybí tu ani rozměrný displej informačního systému. O pohon vozidla postaveného na základech speciální modulární platformy se stará elektromotor umístěný u zadní nápravy, nechybí tu ani systém 4Control, tedy systém natáčení všech kol.

Sbarro 4×4+2

Adeptů na titul nejpodivnějšího automobilu letošního ženevského autosalonu je hned několik, my ale máme jasno, tím vůbec nejošklivějším je Sbarro 4×4+2. Divně řešená příď s bohatým ochromováním nebo viditelná náhradní kola na bocích tvoří celek, který se opravdu nepovedl. Za jeho základ mimochodem posloužilo Porsche Cayenne první generace, což poznáte v interiéru. O pohon se stará vidlicový osmiválec.

Sin S1

Také dílo bulharské společnosti Sin Car patří mezi ty nejošklivější vystavované vozy na letošním ročníku ženevské výstavy, hlavně ta příď je hodně nepovedená. Jedná se o sporťák, který chce výrobce nabídnout ve třech verzích – vedle běžného provedení má být k dispozici také jako plug-in hybrid a elektromobil. V prvním případě použije buď čtyřválec 2.3 EcoBoost s 228 kW, nebo 3,5litrový agregát s 268 kW, elektrickou variantu bude pohánět elektromotor o výkonu 200 kW. V plug-in hybridu pak má spalovací agregát doplnit elektrický motor s 89 kW. Výhodou má být i modulární konstrukce, díky níž lze snadno upravit vzhled auta.

David Bureš
Diskuze (1)
10. 3. 2018 09:24
Ošklivka
... tak pan Bureš nám bude ukazovat co je nejošklivější... No když to tak prohlížím, polovina je hezčí než "nadčasová" Fabia (o Kodiaqu ani nemluvím).