Nejošklivější auto letošní Ženevy? Podivné SUV s technikou Porsche
Sbarro je nejen americký řetězec pizzerií, ale také ve Francii sídlící společnost založená v roce 1971 Francem Sbarrem, která se zaměřuje na výrobu netradičních sportovních aut. Na letošní ženevský autosalon přivezla dílo nazvané Sbarro 4×4+2, které je zřejmě tím nejošklivějším, co je letos na výstavišti Palexpo k vidění.
Jedná se o hodně extravagantně navržené SUV s minimalistickými dveřmi bez oken a podivnou přídí s maličkými světlomety a chromovanými vodorovnými lištami.
Přední partie ale možná nejsou to nejzvláštnější na celém autě, tou jsou nejspíše boky. Z obou stran vozu se tu totiž nacházejí náhradní kola, která jsou odhalená a všem tak na očích. Sbarro 4×4+2 je totiž závodní prototyp do terénu, a tak se mu takové rezervy mohou hodit. Z toho důvodu jsou uvnitř ty závodní sedačky.
Sbarro o novince moc informací nezveřejnilo. V útrobách má každopádně pracovat blíže nespecifikovaný pětilitrový osmiválec o výkonu 405 kW, který je spárován s šestistupňovým automatem. Poháněná jsou všechna čtyři kola, přičemž autoři hovoří o permanentní čtyřkolce.
Technika podle všeho vychází z té od Porsche. Palubní deska je totiž převzala z první generace Cayennu.
Sbarro je podobnými výstřelky vyhlášené. Už v polovině osmdesátých letech zaujalo třeba klínovité Sbarro Challenge, které bylo v následujících letech představováno v evolučních podobách (Challenge 2+2 z roku 1986 a o rok novější Challenge III).