Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Peugeot 207 (první dojmy)

Libor Zezulka
Diskuze (40)
Peugeot přivezl do Ženevy novou generaci 207. Podařilo se francouzskému výrobci odstranit chyby předchůdce? Odpověď jsme hledali přímo na výstavišti.

Více než 5 350 000 vyrobených modelů 206 v průběhu sedmi let staví Peugeot do pozice, kdy může očekávat velký zájem o nástupce. Majitelé totiž svého oblíbeného peugeota budou chtít časem vyměnit, a za co jiného než novou generaci. Ještě dlouho před tím, než francouzská automobilka vypustila první oficiální fotografie nástupce 206, bylo jasné, jakým směrem se vydá. Alespoň tedy po stránce designu.

Peugeot definitivně našel svou novou identitu, kterou postupně vtiskuje jednou vozu za druhým. Na fotografiích 207 silně připomíná větší a starší 307, ale ve skutečnosti se v tvarech karoserie mísí vlivy modelů 307, 407, ale i nejmenší 107. Každopádně přední část zdobí tradiční protažené světlomety, široký úsměv a kulaté přední mlhovky, velmi dynamicky působí zadní část.

Tvary karoserie skutečně nejsou překvapením, kdo čekal, že se designéři více odchýlí od aktuálního design manuálu výrobce, bude trochu zklamán. Tak či tak 207 působí robustnějším dojmem, vedle 206 bude určitě vypadat větší a dospělejší, byť na délku měří „pouze“ o 200 mm více. Dospěl také interiér. Peugeot vyslyšel kritiku, která se snesla na hlavu 206, a dal si více záležet na výběru a zpracování materiálů.

Na měkčené plasty se dostalo sice až ve vyšších verzích, základní varianta nabídne stále plasty tvrdé, byť hezčí a lépe slícované, celkově však udělal interiér proti 206 velký pokrok. Palubní desku designéři zakroutili do odvážnějších tvarů, přitom ovšem zůstala zachována dobrá ergonomie. Na středové konzole i sportovně pojaté přístrojové desce se skloněnými budíky se zorientujete rychle.

Natěžení rozvoru o 80 mm mělo přinést větší vnitřní a zavazadlový prostor a přestože k jistému zlepšení došlo, žádné zázraky neočekávejte. Za 180 cm vysokého řidiče se stejně vysoký pasažér poskládá tak akorát, řidiče o pár centimetrů vyššího už bude tlačit koleny do zad. Nad hlavou zůstává situace podobná jako v 206, 180 cm tělesné výšky znamená na zvlněné vozovce reálnou hrozbu kontaktu hlavy se stropem.

Velmi dobře se Peugeot vypořádal s praktickou stránkou. Zavazadlový prostor s objemem 270 litrů nepatří mezi největší a nemá ani největší vstupní otvor či nejníže položenou hranu, například množstvím odkládacích ploch se ovšem 207 zařadí mezi elitu. Velká a hluboké kapsy nechybí ani na zadních dveřích, praktické přihrádky najdete na středovém tunelu a konzole, úctyhodný objem má přihrádka na straně spolujezdce.

Pojítkem s minulostí zůstaly páčky pod volantem a volant, překvapivě tuhá sedadla slibují dobrý cestovní komfort i dostatečnou oporu stehen a trupu v zatáčkách. Těšme se, co Peugeot 207 předvede v provozu. První testovací jízdy se blíží.

Libor Zezulka
Diskuze (40)
1. 3. 2006 21:55
Re: VIDÍM TO JINAK
Clio, 207... to je střih doby. Brzy přijde POLO a Fiesta s Corsou... Pokud jsi viděl Punto, pak víš o nesouladu předku (dokulata) a zádi (hrany). Nasávací otvor se sice snaží odkazovat někam... kam ovšem odkazovat nemá. Takže dnes je to trojka... A do toho ještě vletí Fabia... Punto to bude mít moc těžké...
1. 3. 2006 20:35
Re: VIDÍM TO JINAK
Cyrusi, tys mě dobře navedl... Po Ženevě tu napíšu něco o volantech... aby v tom bylo jasno ;-) :yes: P.S. Nedávno jsem měl v teplejch MB-S ... kombi volant - dřevo, kůže... no, to by mi museli vyměnit už u vrátnice...
1. 3. 2006 20:32
Re: VIDÍM TO JINAK
Auta bez kapličky mě neberou, volant nevolant ;-)