Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zlín převzal první z nových bateriových trolejbusů Škoda 30 TR

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Společnost Škoda Electric dodala první z objednaných bateriových trolejbusů Škoda 30 TR pro Dopravní společnost Zlín-Otrokovice.

Společnost Škoda Electric připravuje pro Dopravní společnost Zlín-Otrokovice celkem sedm nových nízkopodlažních vozidel modelové řady 30 Tr za téměř 94 milionů korun bez DPH. Nákup těchto nových trolejbusů umožnila především 85procentní dotace z Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF) v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). Dotace představuje částku 79,7 milionu korun.

Trolejbusy Škoda 30 Tr budou provozovány na nově koncipované lince do Kostelce, Štípy a k ZOO Lešná, na níž nemohou být provozovány klasické trolejbusy, ale musí zde být nasazeny bateriové trolejbusy.

První ze sedmi nových bateriových trolejbusů má nejprve posloužit k zaškolení pracovníků údržby Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice a řidičů. Všech sedm těchto nových trolejbusů má být podle smlouvy dodáno do Zlína v termínu do 19. března 2019.

Škoda 30 Tr využívá karoserii autobusu SOR NB 12. Celková délka tohoto trolejbusu je 12.180 mm, šířka 2550 mm a výška 3400 mm. K pohonu slouží asynchronní trakční elektromotor o výkonu 160 kW, s nímž může tento model dosahovat rychlosti až 70 km/h. Použité trakční baterie umožní absolvovat až 12 km mimo trolejové vedení, z nějž se následně během jízdy dobíjejí.

Nízkopodlažní vozidla s plně klimatizovaným interiérem, v němž je 22 míst k sezení, 58 míst k stání a prostor pro dva invalidní vozíky, jsou poprvé v historii zlínského dopravního podniku ve čtyřdveřovém provedení. Větší počet dveří má urychlit výměny cestujících na zastávkách.

Pro zlínský dopravní podnik plzeňská Škoda Electric vyrábí i další zajímavé produkty. Prvním je kloubový trolejbus Škoda 35 Tr s karoserií UrbanWay od firmy Iveco, který zlínský dopravce do svého vozového parku získá ve druhém čtvrtletí letošního roku.

Škoda Electric rovněž do Zlína dodá zcela nový typ nízkopodlažního elektrobusu s obchodním názvem Škoda E’City. Vozidlo s jednorázovým dojezdem min. 100 km bude dobíjeno pomocí pantografu z trolejového vedení a nočním dobíjením v depu. Topení vozu je elektrické. Samozřejmostí je plnohodnotná klimatizace moderní informační systém, USB zásuvky pro dobíjení telefonů. Ve Zlíně má být v provozu od prvního čtvrtletí letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

17. 1. 2019 09:25
Dojezd
Tak z konečné Vršava je to k ZOO 4,4 - 5,5 km, podle toho jestli to pojede z Kostelce po ulici Lešenské nebo po ulici Zámecké. To je v nejhorším případě tam a zpět 11km, v nejlepším necelých 9. S dojezdem až 12km budou cestující asi často tlačit >:D